nestio_vip Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 (edytowane) Witam. Mam taki problem. W maju kupilem nowke aku Centra futura, ale ostatnio mialem male problemy z elektryka, wiec sprawdzilem napiecie na aku w czasie postoju i po odpaleniu auta. Wiec gdy silnik jest wylaczony to na aku jest ok 12V, a gdy odpale auto, to mam napiecie 13,90V. Kumpel kazal mi zrobic przegazowe i zobaczyc czy sie rozjasnia swiatla. Zrobilem tak i ani troszke sie nie rozjasnily. Stwierdzil, ze nie mam ladowania akumulatora na odpalonym silniku, ale ze to nie wina alternatora tylko diod prostowniczych. Czy to prawda co mowi?? Jak mam ten problem naprawic?? Edytowane 16 Września 2010 przez nestio_vip Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 diody są w altku to raz i z tego co piszesz to wygląda że masz ładowanie ....13.9V to ladowanie ,,,a co rozwala Ci baterię nie odpala ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Sprawdź przewody od akumulatora i alternatora, lubią się z czasem utleniać i nie przewodzi. Jak wszystko będzie O.K. to altka daj do regeneracji lub kup sprawną używkę. Jak sprawdzić sam alternator i jakie powinien mieć napięcia jest opisane na forum. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nestio_vip Opublikowano 16 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 diody są w altku to raz i z tego co piszesz to wygląda że masz ładowanie ....13.9V to ladowanie ,,,a co rozwala Ci baterię nie odpala ??? Podobno po uruchomieniu silnika powinno byc ok 15V..Odpala, ale czasem ma z tym problem. Sprawdź przewody od akumulatora i alternatora, lubią się z czasem utleniać i nie przewodzi. Jak wszystko będzie O.K. to altka daj do regeneracji lub kup sprawną używkę. Jak sprawdzić sam alternator i jakie powinien mieć napięcia jest opisane na forum. Ok dzieki. Zaraz poszukam czegos o altku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mind Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 13,9V na uruchomionym silniku jest OK. Nic nie grzeb, nie kombinuj. Za ten tekst z rozjaśnianiem świateł przy dodawaniu gazu to bym twojego kumpla pod ścianą postawił i rozstrzelał. Poza tym skąd wie że ma być akurat 15V podczas ładowania alternatora? To nie epoka 126p z prądnicą. Kontrolka ładowania się świeci że macie jakieś "ale" do ładowania? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nestio_vip Opublikowano 16 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 13,9V na uruchomionym silniku jest OK. Nic nie grzeb, nie kombinuj. Za ten tekst z rozjaśnianiem świateł przy dodawaniu gazu to bym twojego kumpla pod ścianą postawił i rozstrzelał. Poza tym skąd wie że ma być akurat 15V podczas ładowania alternatora? To nie epoka 126p z prądnicą. Kontrolka ładowania się świeci że macie jakieś "ale" do ładowania? Kontrolka sie nie swieci, ale ostatnio mialem klopoty w instalacji(dalej nie naprawione:/), bo nie mam pradu w przewodzie doprowadzajacym stale napieci do radia i nie podtrzymuje pamieci:( , wiec wzialem sie za pomiar napiec i stwierdzil ze po uruchomieniu 13,9V jest za niskie. Diagnoza padla na ladowanie. A swoja droga, gdy dodam gazu, to nap[iecie powinno wzrosnac, czy po uruchomieniu jest caly czas w tych samych granicach?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 (edytowane) Alternator jest tak skonstruowany żeby niezależnie od obrotów dawał stałe napięcie. Regulacja za pomocą napięcia na tworniku poprzez specukład elektroniczny. Jeśli napięcie ładowania masz 13,9 wszystko jest ok i niczego bym nie szukał. Edytowane 16 Września 2010 przez qlee11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 13,9V to dolna granica normy. Jeśli tyle masz, jest ok. Norma mówi, że ładowanie powinno mieścić się w granicach 13,9-14,4V. Ale jak wyjdzie do 0,1V poza normę, to tez się nic nie stanie. Gdybyś miał ładowanie na poziomie 15V, to byś załatwił tę swoją futurę w przeciągu kilku miesięcy. Woda by wyparowała, płyty by sie pogięły, nastąpiłby spływ masy i aq na złom. Także skoro kolega ci gada takie bzdury, to już powinna ci się zapalić lampka w mózgu, że ma mizerne pojęcie o elektryce i nie ma go co słuchać. Tak z dodatkowych informacji. Te 12V, które podałeś dla aq na wyłączonym silniku, to mam nadzieję też błąd. Z takim napieciem to aq byłby wyładowany w zupełności (lub ewentualnie zniszczony). Takie pomiary robi się najlepiej po nocy (a przynajmniej w kilka godzin po wyłączeniu silnika) i wtedy powinno być minimum 12,5V (co by świadczyło, że aq jest naładowany do połowy). Aq naładowany do pełna ma pawie 12,8V. PS Sprawdź to jeszcze wszystko innym miernikiem, bo te tańsze, chińskie, w zależności od stanu baterii potrafią zakłamywać pomiar nawet o kilka procent. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nestio_vip Opublikowano 17 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 .... Tak z dodatkowych informacji. Te 12V, które podałeś dla aq na wyłączonym silniku, to mam nadzieję też błąd. Z takim napieciem to aq byłby wyładowany w zupełności (lub ewentualnie zniszczony). Takie pomiary robi się najlepiej po nocy (a przynajmniej w kilka godzin po wyłączeniu silnika) i wtedy powinno być minimum 12,5V (co by świadczyło, że aq jest naładowany do połowy). Aq naładowany do pełna ma pawie 12,8V. PS Sprawdź to jeszcze wszystko innym miernikiem, bo te tańsze, chińskie, w zależności od stanu baterii potrafią zakłamywać pomiar nawet o kilka procent. Moze i blad. Ostatnio mam skleroze:P Oczko jeszcze zielone wiec chyba sie pomylilem:) Dzieki za pomoc. Pozdro Mysle ze temat do zamkniecia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
protech Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 calego alternatora nie ma co wymieniac, najczesciej padaja szczotki/diody/lozyska, czesto masa jest za slaba (zesniadziale przewody). Lepiej naprawiac ten alternator co masz bo jak kupisz uzywke to nie masz pewnosci ze tez cos moze byc z nia nie tak. 13.9V to niskie ladowanie, ale w normie, mozliwe tez ze miernik przekłamuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mradom Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Alternator do naprawy\regeneracji. Ja bedziesz mial go u mechanika, niech wymienia od razu wszystkie lozyska, szczorki i regulator - bedziesz mial na dluzszy czas spokoj. Koszt 250-300 pln zalezy od regionu. /mr/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość freunds Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Gdybyś chciał używkę to 100PLN mogę Ci sprzedać z roku 2006 i przebiegu 30,000 km tel. 500-032-000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAM85 Opublikowano 4 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2011 Witam! Choć od jakiegoś czasu sam nie jeżdżę nissanem, zwracam się do forumowiczów z pytaniem o pomoc. Czy jeśli na postoju w zamkniętym aucie i wyłączonym silniku pobór prądu jest 0,16-0,17 A to zbyt dużo? Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.