Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Brak ladowania :(


nestio_vip
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problem. W maju kupilem nowke aku Centra futura, ale ostatnio mialem male problemy z elektryka, wiec sprawdzilem napiecie na aku w czasie postoju i po odpaleniu auta. Wiec gdy silnik jest wylaczony to na aku jest ok 12V, a gdy odpale auto, to mam napiecie 13,90V. Kumpel kazal mi zrobic przegazowe i zobaczyc czy sie rozjasnia swiatla. Zrobilem tak i ani troszke sie nie rozjasnily. Stwierdzil, ze nie mam ladowania akumulatora na odpalonym silniku, ale ze to nie wina alternatora tylko diod prostowniczych. Czy to prawda co mowi?? Jak mam ten problem naprawic??

Edytowane przez nestio_vip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przewody od akumulatora i alternatora, lubią się z czasem utleniać i nie przewodzi. Jak wszystko będzie O.K. to altka daj do regeneracji lub kup sprawną używkę.

Jak sprawdzić sam alternator i jakie powinien mieć napięcia jest opisane na forum.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

diody są w altku to raz i z tego co piszesz to wygląda że masz ładowanie ....13.9V to ladowanie ,,,a co rozwala Ci baterię nie odpala ???

 

 

Podobno po uruchomieniu silnika powinno byc ok 15V..Odpala, ale czasem ma z tym problem.

 

Sprawdź przewody od akumulatora i alternatora, lubią się z czasem utleniać i nie przewodzi. Jak wszystko będzie O.K. to altka daj do regeneracji lub kup sprawną używkę.

Jak sprawdzić sam alternator i jakie powinien mieć napięcia jest opisane na forum.

 

Ok dzieki. Zaraz poszukam czegos o altku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13,9V na uruchomionym silniku jest OK. Nic nie grzeb, nie kombinuj. Za ten tekst z rozjaśnianiem świateł przy dodawaniu gazu to bym twojego kumpla pod ścianą postawił i rozstrzelał. Poza tym skąd wie że ma być akurat 15V podczas ładowania alternatora? To nie epoka 126p z prądnicą. Kontrolka ładowania się świeci że macie jakieś "ale" do ładowania?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13,9V na uruchomionym silniku jest OK. Nic nie grzeb, nie kombinuj. Za ten tekst z rozjaśnianiem świateł przy dodawaniu gazu to bym twojego kumpla pod ścianą postawił i rozstrzelał. Poza tym skąd wie że ma być akurat 15V podczas ładowania alternatora? To nie epoka 126p z prądnicą. Kontrolka ładowania się świeci że macie jakieś "ale" do ładowania?

 

Kontrolka sie nie swieci, ale ostatnio mialem klopoty w instalacji(dalej nie naprawione:/), bo nie mam pradu w przewodzie doprowadzajacym stale napieci do radia i nie podtrzymuje pamieci:( , wiec wzialem sie za pomiar napiec i stwierdzil ze po uruchomieniu 13,9V jest za niskie. Diagnoza padla na ladowanie.

 

A swoja droga, gdy dodam gazu, to nap[iecie powinno wzrosnac, czy po uruchomieniu jest caly czas w tych samych granicach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator jest tak skonstruowany żeby niezależnie od obrotów dawał stałe napięcie. Regulacja za pomocą napięcia na tworniku poprzez specukład elektroniczny. Jeśli napięcie ładowania masz 13,9 wszystko jest ok i niczego bym nie szukał.

Edytowane przez qlee11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13,9V to dolna granica normy. Jeśli tyle masz, jest ok.

Norma mówi, że ładowanie powinno mieścić się w granicach 13,9-14,4V. Ale jak wyjdzie do 0,1V poza normę, to tez się nic nie stanie.

 

Gdybyś miał ładowanie na poziomie 15V, to byś załatwił tę swoją futurę w przeciągu kilku miesięcy. Woda by wyparowała, płyty by sie pogięły, nastąpiłby spływ masy i aq na złom.

 

Także skoro kolega ci gada takie bzdury, to już powinna ci się zapalić lampka w mózgu, że ma mizerne pojęcie o elektryce i nie ma go co słuchać.

 

Tak z dodatkowych informacji. Te 12V, które podałeś dla aq na wyłączonym silniku, to mam nadzieję też błąd. Z takim napieciem to aq byłby wyładowany w zupełności (lub ewentualnie zniszczony).

 

Takie pomiary robi się najlepiej po nocy (a przynajmniej w kilka godzin po wyłączeniu silnika) i wtedy powinno być minimum 12,5V (co by świadczyło, że aq jest naładowany do połowy).

 

Aq naładowany do pełna ma pawie 12,8V.

 

PS

Sprawdź to jeszcze wszystko innym miernikiem, bo te tańsze, chińskie, w zależności od stanu baterii potrafią zakłamywać pomiar nawet o kilka procent.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

 

Tak z dodatkowych informacji. Te 12V, które podałeś dla aq na wyłączonym silniku, to mam nadzieję też błąd. Z takim napieciem to aq byłby wyładowany w zupełności (lub ewentualnie zniszczony).

 

Takie pomiary robi się najlepiej po nocy (a przynajmniej w kilka godzin po wyłączeniu silnika) i wtedy powinno być minimum 12,5V (co by świadczyło, że aq jest naładowany do połowy).

 

Aq naładowany do pełna ma pawie 12,8V.

 

PS

Sprawdź to jeszcze wszystko innym miernikiem, bo te tańsze, chińskie, w zależności od stanu baterii potrafią zakłamywać pomiar nawet o kilka procent.

 

 

Moze i blad. Ostatnio mam skleroze:P Oczko jeszcze zielone wiec chyba sie pomylilem:) Dzieki za pomoc. Pozdro

 

Mysle ze temat do zamkniecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

calego alternatora nie ma co wymieniac, najczesciej padaja szczotki/diody/lozyska, czesto masa jest za slaba (zesniadziale przewody). Lepiej naprawiac ten alternator co masz bo jak kupisz uzywke to nie masz pewnosci ze tez cos moze byc z nia nie tak. 13.9V to niskie ladowanie, ale w normie, mozliwe tez ze miernik przekłamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator do naprawy\regeneracji.

Ja bedziesz mial go u mechanika, niech wymienia od razu wszystkie lozyska, szczorki i regulator - bedziesz mial na dluzszy czas spokoj.

Koszt 250-300 pln zalezy od regionu.

/mr/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość ADAM85

Witam!

Choć od jakiegoś czasu sam nie jeżdżę nissanem,

zwracam się do forumowiczów z pytaniem o pomoc.

 

Czy jeśli na postoju w zamkniętym aucie i wyłączonym silniku pobór prądu jest 0,16-0,17 A to zbyt dużo?

 

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...