szoferro Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Witam, w Pathfinderze z 2007 roku, z silnikiem 2,5 diesel (to jest chyba dci, tak?) co jakiś czas świeci check. Po podpięciu do kompa pokazuje błąd EGRa. To jest auto znajomej, zostawiła je u mechanika, który ponoć wyczyścił EGR i powiedział, ze jeśli znowu pojawi się ten błąd to trzeba wymienić EGR. W ASO powiedzieli 2600 netto za część. Ten mechanik jest trochę średnio wiarygodny, więc chciałbym dowiedzieć się, jak spróbować naprawić ten problem, nie pakując się w duże koszty. Posiadam tylko interfejs ELM, więc pewnie błędów nie sprawdzę, chyba, że sondą od Renaulta też się da? Bo mogę mieć do niej dostęp. Zakłądając jednak, ze naprawdę pokazuje błąd EGR, to co sprawdzić? Co najczęściej pada? Ten check czasami się świeci, a czasami nie. EGRem steruje jakiś zawór elektromagnetyczny, połączony przewodami podciśnieniowymi z samym egrem? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość logis Opublikowano 18 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2010 W tych silnikach to standard.Najpierw od nagaru się zaciera i staje a często urywa sie w nim grzybek.Rozebrać,oczyścić i obejrzeć,jak uszkodzony to szrot lub giełda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkiler Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 miałem to samo w NAVARA 2.5 z 2007 r. dałem do regeneracji ( wiem że to trudna sprawa albo nowy za ok 3000 tyś albo aledrogo używka ) dziś właśnie zamontowałem ma być ok jak by co mam namiary na gościa poz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Temat troche stary ale przy okazji podziele sie Z Wami pewna historia zwiazana z EGR - moze komus sie przyda. Piszesz ze "check" zapala sie co jakis czas. Mialem kiedys Opla Astre. Co jakis czas wywalalo "check". Komputer pokazywal oczywiscie blad EGR. W serwisie oczywiscie tylko wymiana Udalem sie jednak do pewnego elektronika ktoremu zlokalizowanie usterki zajelo kilka godzin. Facet byl wyjatkowo dociekliwy ale znalazl. Ja w miedzy czasie kupilem nowy EGR pomimo jego ostrzezen aby tego nie robic bo stary moze byc dobry - no I byl a ja bylem 600 zl w plecy. Co sie okazalo....Fachowcy w serwisie w czasie swoich zabiegow sprawdzajacych uzywali miernika ktorego koncowki wtykali w odlaczona wtyczke od EGR no I...rozgieli blaszki wewnatrz wtyczki. Efekt byl taki ze po resecie bledow bylo ok a jak auto podskoczylo na jakiejs nierownosci wtyczka sie poruszala I wywalalo "check" !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.