Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błąd EGR - Pathfinder 2,5 diesel


szoferro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

w Pathfinderze z 2007 roku, z silnikiem 2,5 diesel (to jest chyba dci, tak?) co jakiś czas świeci check. Po podpięciu do kompa pokazuje błąd EGRa.

To jest auto znajomej, zostawiła je u mechanika, który ponoć wyczyścił EGR i powiedział, ze jeśli znowu pojawi się ten błąd to trzeba wymienić EGR.

W ASO powiedzieli 2600 netto za część. :)

 

Ten mechanik jest trochę średnio wiarygodny, więc chciałbym dowiedzieć się, jak spróbować naprawić ten problem, nie pakując się w duże koszty.

 

Posiadam tylko interfejs ELM, więc pewnie błędów nie sprawdzę, chyba, że sondą od Renaulta też się da? Bo mogę mieć do niej dostęp.

 

Zakłądając jednak, ze naprawdę pokazuje błąd EGR, to co sprawdzić? Co najczęściej pada? Ten check czasami się świeci, a czasami nie.

EGRem steruje jakiś zawór elektromagnetyczny, połączony przewodami podciśnieniowymi z samym egrem?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

miałem to samo w NAVARA 2.5   z 2007 r. dałem do regeneracji ( wiem że to trudna sprawa albo nowy za ok 3000 tyś albo aledrogo używka )  dziś właśnie zamontowałem ma być ok jak by co mam namiary na gościa poz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat troche stary ale przy okazji podziele sie Z Wami pewna historia zwiazana z EGR - moze komus sie przyda. Piszesz ze "check" zapala sie co jakis czas. Mialem kiedys Opla Astre. Co jakis czas wywalalo "check". Komputer pokazywal oczywiscie blad EGR. W serwisie oczywiscie tylko wymiana :) Udalem sie jednak do pewnego elektronika ktoremu zlokalizowanie usterki zajelo kilka godzin. Facet byl wyjatkowo dociekliwy ale znalazl. Ja w miedzy czasie kupilem nowy EGR pomimo jego ostrzezen aby tego nie robic bo stary moze byc dobry - no I byl a ja bylem 600 zl w plecy. Co sie okazalo....Fachowcy w serwisie w czasie swoich zabiegow sprawdzajacych uzywali miernika ktorego koncowki wtykali w odlaczona wtyczke od EGR no I...rozgieli blaszki wewnatrz wtyczki. Efekt byl taki ze po resecie bledow bylo ok a jak auto podskoczylo na jakiejs nierownosci wtyczka sie poruszala I wywalalo "check" !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...