Baltazar Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Wydaje mi się, że moja Almerka N16 1,8 spala średnio o półtora litra paliwa więcej na sto kilometrów od średniej, którą podają użytkownicy forum(zarówno PB jak i LPG). Jeżdżę raczej spokojnie. Może ktoś zna jakieś proste, mogą też być bardziej skomplikowane sposoby na zmniejszenie średniego zużycia paliwa. Co ma największy wpływ na średnie zużycie paliwa przez nasze autka? Może wspólnymi siłami troszkę zaoszczędzimy. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtas91 Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Spokojna jazda nie zawsze oznacza mniejsze spalanie Mi pali mniej gdy dynamicznie przyspieszam (oczywiscie w granicach rozsadku)niz gdy rozpedzam sie calkowicie spokojnie. Proponuje trzymac samochod miedzy 2-3tys obrotow. Uwierz ze spali mniej niz jakbys zmienial biegi np przy 2tys i by spadalo do 1-1,5 tys Albo mozesz wzorowac sie na predkosci. U mnie to wyglada mniej wiecej tak: 1-20km/h 2-40km/h 3-60km/h 4-75km/h i 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Jak podaja co do ekonomicznej jazdy i mniejszego spalania to dużo rzeczy ma na to wpływ. Tak jak kolega wspomniał na gazie to potrzebuja cos kolo 3tys obrotow żeby bieg zmieni.Inne czyniki to nie potrzebny bagaż np. w bagażniku,cisnienie nie równe w kołach,bagażnik dachowy czy wiele innych czynników które maja wpływ na wieksze zużycie paliwa. I co jakis czas to wałkuja w gazetkach motoryzacyjnych.Jak obniżyc koszty paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Zadam Ci kolego takie pytanie. A skad wiesz ze pali okolo 1,5 paliwa wiecej od innych uzytownikow? Jesli wzorujesz sie na wskazaniach komputera to sie mozesz srogo oszukac.Nie odkryje tu Ameryki ale zeby sprawdzic ile naprawde pali to zatankuj sobie do pelna ,wyjezdzij np polowe baku zobacz ile w tym czasie zrobiles km i zatankuj do pelna . Wtedy bedziesz wiedzial ile Ci naprawde pali na 100km. Na poczatek sprawdzenie filtow .Powietrza i paliwa. Do sprawdzenia przeplywomierz powietrza.Jest duzo rzeczy ktore wplywaja na zuzycie paliwa. Np. stan i cisnienie w ogumieniu, nawet mocniejsze zarowki niz fabryczne, stan zawieszenia, jakosc paliwa,wszelkie dodatki tuningowe,stan techniczny silnika, pelna obsada i pelny bagaznik , technika jazdy o ktorej wspomnial koega wyzej i wiele innych. Ale o tym to kolega doskonale wie. Ja tez pojechalbym na analize spalin. Czesc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Ja zalałem swoje primerke do fulla i chciałem sprawdzic moje spalanie. I sprawdziłem pali mi 8,3 na krótkich trasach.Fakt że trasa trasie nie równa.I jak kazdy pisze że traktorki mało nie palą i potrafia wciagnac od7-9 w miescie to ja mam norme chociaż troche dużo bo 36zeta.Pózniej sprawdze w trasie oczywiscie przy spokojnej jezdzie. Kazdy ma inny sposób jazdy jeden potrafi jezdzic ekonomicznie a myslisz ze jezdzisz tak samo .A fakty sa inne.A filtry to podstawa szczególnie powietrza gdzie zawsze jak miałem gazownika to na regulacji gazownik sie pyta o filtr powietrza że można nawet do 2 litrów zaoszczedzic.A w filterku gazu też potrafi byc sporo opiłów i byc zapchany.Przejrzyj te filtry i chociz ich przeczysć a najlepiej wymień!!!Jeśli nie wymieniałes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domingez Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Szczególnie w naszych klekotach filtr powietrza bardzo szybko się brudzi - on potrzebuje dużo powietrza. Po 3-4 tyś. km już jest sporo kurzu itp. Zwykle "wytrzepanie" pomaga przywrócić poprawną przepustowość. Ja zalałem swoje primerke do fulla i chciałem sprawdzic moje spalanie. I sprawdziłem pali mi 8,3 na krótkich trasach.Fakt że trasa trasie nie równa.I jak kazdy pisze że traktorki mało nie palą i potrafia wciagnac od7-9 w miescie to ja mam norme chociaż troche dużo bo 36zeta.Pózniej sprawdze w trasie oczywiscie przy spokojnej jezdzie. Kazdy ma inny sposób jazdy jeden potrafi jezdzic ekonomicznie a myslisz ze jezdzisz tak samo .A fakty sa inne.A filtry to podstawa szczególnie powietrza gdzie zawsze jak miałem gazownika to na regulacji gazownik sie pyta o filtr powietrza że można nawet do 2 litrów zaoszczedzic.A w filterku gazu też potrafi byc sporo opiłów i byc zapchany.Przejrzyj te filtry i chociz ich przeczysć a najlepiej wymień!!!Jeśli nie wymieniałes. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Ja to zagladam do filtra i przetrzepac go z kurzu. A i wymienic go mozna czesciej np co 20tys km. A filtr paliwa mam zamiar wymieniac raz w roku przed zima czy na jesien.Bo przecież jezdzi tylko na jednym rodzaju paliwa i nic nie zaszkodzi go wymienic.Zeby sie nie zdziwić w zimie że filtr paliwa zamarznie. Miałem tej zimy taki przypadek ze zamarzło ,można spuścić wode tym wężykiem ale jak juz bedzie za pozno to juz ciezko bedzie odkrecic zamarzniete. A wiadomo ,że filtry czyste to i lepiej dla silnika. I o filtrze kabinowym tez może wspomne((może to nie w temacie)) .Ostatnio tez u siebie wymieniałem bo nie wiem kiedy był wymieniany .W porównaniu do nowego to był tragiczny. A szyby juz miej paruja.A schowek pasażera to tylko kilka śrub żeby go wymienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sauron Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 A ja pozwolę sobie nie zgodzić się z kolegami, którzy uważają, że spalanie najlepiej sprawdzić tankując do pełna - wyjeździć ileś kilometrów i zalać. Taki sposób jest średnio miarodajny ponieważ: 1 ) załóżmy, że mamy zbiornik np. 50 litrowy, który jest pusty. Wstawiamy pistolet i lejemy aż pistolet się wyłączy a gwarantuje Wam, że wyłączy się przy ok 47 - 48 litrach ponieważ paliwo się mocno spieniło. 2 ) Mamy w zbiorniku 25 litrów i lejemy aż pistolet się wyłączy i gwarantuje Wam, że wyłączy się przy ok 24 litrach ponieważ paliwo ma " mniej możliwości " do spienienia się i cóż w obu przypadkach zatankowaliśmy do pełna a w 1) mamy 47 litrów w 2) 49 litrów Pytanie - ile pali auto ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtas91 Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Hmm... pierwsze slysze ale wydaje sie byc logincze To w takim razie moze kolega zna jakis dokladniejszy sposob na sprawdzenie sredniego spalania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Ja robiłem raczej na 100% pełen zbiornik. Lałem do pełna czekajac az pistolet sie strzeli, odczekałem aż piana opadnie i tak lałem zupe pod korek. Korek zakrecony ,zapłacone,jazda po krótkich trasach i znowu CPN pod korek. I wyszedł mi wynik 8,3 na 100km. To chyba jest prawidłowe lanie paliwa pod korek i sprawdzanie spalania na 100km.Troche trzeba świrowac przy tym wlewie i patrzec czy full jest<_<. Fakt że trasa trasie nie równa ale jakieś odniesienie jest. I raz na jakiś czas można sobie sprawdzic czy trasie czy w miescie jakies spalanie. A tak to wiadomo lac i jechac.Nie zawsze ma sie full. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wojtas91 Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Dzieki Mi sie dosc mocno waha srednie spalanie bo od 7.2 do az 9.2l na 100km w zaleznosci od tego czy jezdze wieczorami po pustym miescie, czy np pokonuje 10km na 1 biegu stojac w korku ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 proponuję jeszcze pojeździć z navi, u mnie okazało się, że licznik przekłamuje o około 10km/h w zależności od prędkości, czyli w sumie spalanie może być nie na 100km a na 90km, sprawdzałem w trasie z ciężarowym i navi było bliżej prawdy, a jak wiadomo w większości mają wyskalowane tacho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angrius Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Hmm... pierwsze slysze ale wydaje sie byc logincze To w takim razie moze kolega zna jakis dokladniejszy sposob na sprawdzenie sredniego spalania? ja leje pod korek tak, że widze juz benzyne. wyjeżdzam cały bak i znow leje tak by bylo widac bene. w ten sposob zawsze mam mniej wiecej (plus minus 0,1 litra) tyle samo benzyny. ba nie raz sie zdarzyło, że taknowalem co do 0,01 litra tyle samo benzyny nie patrzac na licznik w dystrybutorze. wiec uwazam to za skuteczna metode wyliczenia sredniego spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sauron Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Według mnie najbardziej miarodajny jest sposób wyjeżdżenia wszystkiego ( aż auto zgaśnie ) zatankować 10 l. i ponownie jechać aż auto zgaśnie. Ewentualnie wyjeździć do ostatniej "czujki" w baku czyli do zapalenia się rezerwy - zatankować i wyjeździć do zapalenia się rezerwy. Ale jak to w życiu bywa każdy ma lepszy sposób A najważniejsze koledzy to to, że autka są sprawne a czy pali 0,5 l. w tą czy w tą to moim zdaniem drobnostka. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 No po miescie to chyba nie jest drobnostka jak te nasze diesle tyle pala. W koncu diesle sa na długie trasy i wtedy moża mówic o ekonomi i że mniej palą. Wiem że japonczyki sa ekonomiczne w gazie.Tak mi sie przynajmniej wydaje w porównaniu do ropy i cenach. Bo jak spala 10-11l gazu w miescie a na trasie poniżej 10 l. to można jezdzic. Wszystko też zależy od stylu jazdy bezn czy gazem albo ropniakiem.Kazdy ma inny but na pedał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
angrius Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Według mnie najbardziej miarodajny jest sposób wyjeżdżenia wszystkiego ( aż auto zgaśnie ) zatankować 10 l. i ponownie jechać aż auto zgaśnie. Ewentualnie wyjeździć do ostatniej "czujki" w baku czyli do zapalenia się rezerwy - zatankować i wyjeździć do zapalenia się rezerwy. Ale jak to w życiu bywa każdy ma lepszy sposób A najważniejsze koledzy to to, że autka są sprawne a czy pali 0,5 l. w tą czy w tą to moim zdaniem drobnostka. Pozdrawiam no ja nie wiem czy to takie bezpieczne wyjezdzenie do konca az zgasnie bo... teść od ktorego odkupilem mojego nissanka kiedys wyjezdzil niechcąco do konca, a potem miał problemy bo jakis syf sie dostał do układu paliwowego i trzeba było czyścic cały układ... samochód gasł, dusił sie itp. a wiadomo... im auto starsze tym tego syfu jednak więcej w baku, a i benzyna nie zawsze jest najczystsza... wiec ja juz np ne chce ryzykowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 ale i tak wężyk od zasilania jest na dole wiec zawsze zbiera z dołu przy elektrycznych pompkach w baku grozi wymianą na nową i tyle .. co do ekonomi to jak mi Pali 9.5 litra po trasie i do 12 l po mieście lpg to który dizel da rade ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Z nismo chyba żaden:shifty:. Dlatego gazowniki są tansze w spalaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Baltazar Opublikowano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Tak napisał kolega Saki w dziale pt."Najczęściej występujące usterki". <Ile powinien lub ile spala wasz samochód Czynniki wpływające na zużycie paliwa, każdy po kilka procent. 1. włączone radio 2. klimatyzacja 3. rodzaj oleju 4. stan opon 5. ciśnienie w oponach 6. alufelgi czy stalowe 7. obecność koła zapasowego lub jego brak 8. rodzaj nawierzchni 9. wiatr 10. styl jazdy 11. obciążenie 12. jazda na światłach/ jazda bez świateł 13. rodzaj paliwa 14. geometria 15. otwarte bądź zamknięte okna 16. częstotliwość tankowania 17. odstępy między odpalaniem samochodu 18. regulacja silnika 19, 20, 21, 22..... nadesłał: Saki> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 nie można dać się zwariować, jak ktoś liczy do dziesiątych części to jest trochę chore, w sumie ważne aby auto paliło tyle aby móc je znowu zatankować a nie jeździć rowerem albo uprawiać spacerek, bo jak już jest tak to znaczy, że przeinwestowaliśmy i kupiliśmy auto aby popisać się przed sąsiadami, rodzinę etc. a teraz mamy problem, ale za to wszyscy do okoła widzą jaki gość i jakie ma auto i zobaczcie nie tylko autem jeździ ale i spaceruje ech co za figura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 (edytowane) Może mały artykuł z WP.PL o zmniejszeniu spalania w aucie i wiecej kasy w kieszenie.Zawsze cos jest troche prawdy w kazdy artykule. http://moto.wp.pl/kat,1025767,title,Eko-jazda-czyli-jak-zaoszczedzic-700zl,wid,12606607,wiadomosc.html trzeba poszukac na moto.wp.pl najczesciej czytane. Edytowane 21 Września 2010 przez RAAAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sauron Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 nie można dać się zwariować, jak ktoś liczy do dziesiątych części to jest trochę chore, w sumie ważne aby auto paliło tyle aby móc je znowu zatankować a nie jeździć rowerem albo uprawiać spacerek, bo jak już jest tak to znaczy, że przeinwestowaliśmy i kupiliśmy auto aby popisać się przed sąsiadami, rodzinę etc. a teraz mamy problem, ale za to wszyscy do okoła widzą jaki gość i jakie ma auto i zobaczcie nie tylko autem jeździ ale i spaceruje ech co za figura Dobre DINO, naprawdę dobre Niestety smutna prawdą, że Polacy kupują często auta, na które ich nie stać!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hose Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Witam mam P11 2.0 TD i spalanie na miescie to 10l/100 km powiedzcie mi koledzy czy to normalne? jak to zmniejszyc? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 Duzo osob ma podobne spalanie w miescie.Napewno wymiana filtrow paliwa i powietrza jesli nie były wymienione.A na zime tym bardziej paliwa żeby ci stary nie zamarzł w mrozach.A możesz sobie zrobic autodiagnostyke i może wyskoczy jakis błąd i bedzie dalej można myśleć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mieszko Opublikowano 24 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2010 moja 2l benzynka po miescie pali 8 z groszem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.