Gość SSSM Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Witam, Niestety po raz kolejny mam mały problem z nissanem. Rano( tylko rano, gdy wyjeżdżam z miejsca), gdy skręcę koła maksymalnie w lewo lub w prawo.Z pod maski wydobywa się straszny pisk. Piszczy coś w okolicach pasków od sprężarki od klimy, pompy wspomagania alternatora , itd. Paski wymieniałem jakieś pół roku temu, bo piszczały. Czy to możliwe żeby tak szybko się zużyły ? A może to coś poważniejszego pompa wody, pompa wspomagania do wymiany ? Był bym bardzo wdzięczny za wszelkie informację. PS: Dzieje sie tak tylko przy maksymalnie skręconych kołach. Po wyprostowaniu piszczenie ustaje całkowicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomus75 Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Naciągnij paski na altku powinno pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Podciągnij pasek od pompy wspomagania bo się poluzował a nie zużył, zapewne on piszczy. Jak to nie pomoże to będziemy myśleć dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SSSM Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Panowie tylko mi to trzeba łopatologicznie powiedzieć jak to zrobić, bo niestety jestem laikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Podjedź do mechanika wyreguluje jak jesteś laikiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SSSM Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Podjedź do mechanika wyreguluje jak jesteś laikiem . Nie takiej odpowiedzi się spodziewałem, chodziło mi jak i czym to zrobić. Ewentualnie czy dam radę sam. Pojedź do mechanika, jak małbym tak ze wszytskim jeździć to bym się nie rejestrował na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gusta Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 (edytowane) Tak jak napisał kolega Grimm jest to typowy przykład za luźnego lub zużytego paska pompy wspomagania. Jak chcesz się z tym bawić (a zakładam że tak skoro jesteś na tym forum, a sprawa w sumie jest prosta) to proszę bardzo. Mam dostęp tylko do diesla i takie zdjęcie zrobiłem (załączone) ale z tego co widzę w manualu w benzynowych wygląda podobnie. Dodatkowo załączam schemat twojej pompy z manuala. Skoro ma być łopatologicznie to: 1. zlokalizuj pompę wspomagania; 2. sprawdź stan paska klinowego, czy nie jest poszarpany; 3, sprawdź naciąg paska tzn. złap za pasek od góry (pomiędzy pompą wspomagania a pompą wody) i pociągnij go w góre i w dół. Maksymalny odchył wg instrukcji powinien wynosić 12 mm; Jeśli jest tyle to znaczy że wszystko jest ok i problemu trzeba szukac raczej gdzie indziej. Jeśli jest 12 lub więcej to: 4. poluzuj śrubę kontrującą (na schemacie "Adjuster bolt"). U mnie w dieslu to jest ta pionowa po prawej stronie; 5. pokręć śrubą regulacyjną w prawo (na schemacie jej nie ma ale znajduje się w otworze oznaczonym "Bracket"; u mnie w dieslu na zdjęcie ta długa, błyszcząca, pozioma) do momentu aż odchył na pasku będzie 8-9 mm wg instrukcji. 6. Dokręć śrubę kontrującą. Tyle teoria. Ja w praktyce paski naciągam "na oko" i jak na razie nigdy nie miałem z tego powodu dodatkowych problemów. A teraz ostrzeżenie: jeśli nie jesteś pewien swoich umiejętności manualnych to po prostu tego nie rób bo w skrajnym przypadku jeśli np. za mocno dociągniesz paski to (podobno) możesz po jakimś czasie mieć problem z łożyskiem na pompie. Jeśli ktoś z forumowiczów ma coś do dodania lub znalazł jakiś błąd w moim opisie, proszę o uściślenia. Edytowane 17 Września 2010 przez gusta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SSSM Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Wielkie dzięki, właśnie o taką pomoc mi chodziło. Zabiorę się za to jutro wieczorem. Zobaczymy jakę będą efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 17 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2010 Tak jak GUSTO napisał zwróć uwagę na naciągnięcie paska żeby za szybko nie posypały ci się łożyska. Moja uwaga dotyczyła tego że jak sam piszesz jesteś laikiem w mechanice to niekiedy lepiej wydać 20 zł na mechanika . Ale jak chcesz sam i wiesz że sobie poradzisz to jak najbardziej polecam samemu spróbować . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Tylko pamiętaj abyś nie przesadził z podciąganiem paska, były już przypadki że pasek może wtedy strzelić i bidy narobić. Najlepiej wyczuć palcem naciskając pasek po środku, jeśli nie dużo się ugina pod naciskiem kciuka ok.5mm. to jest O.K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość beatfanatic Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 sprawdź czy masz płyn od wspomagania.. ja za cholere nie wiedziałem co to,pojechałem do fachowca dolał płynu bo było mało i jak ręką odjął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.