mwolf Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Witam. Mam pewien problem i może ktoś będzie w stanie mi pomóc. Chodzi o to że 2 dni temu autko podczas wyprzedzania (obroty jakieś 3000-3500 tysiąca) zgasło tak jak bym mu zabrał paliwko i nie chce odpalić. Został już sprawdzony czujnik położenia wału korbowego i na moim mierniku pokazało mi 587-620 ohm (wahało się, gdzieś znalazłem że powinien mieć 600ihm więc zakładam że jest dobry, nie mogę jednak znaleźć drugiego czujnika położenia wałka rozrządu, natomiast diagnostyka na zworkę wywala mi błąd 7474 lub samo 74, niestety definicji tego błędu też nie mogę nigdzie znaleźć. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły z góry dziękuje za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 19 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2010 Dla mnie to wygląda że pompa VP44 (pompa wtryskowa) odmówiła posługi. Tu masz rozpiskę z kodami błędów: http://almeran16.blogspot.com/2009/09/kody-bedow.html Jaki masz przebieg Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Jesteś pewien że dobrze odczytałeś mrugnięcia kontrolki silnika? Z tego co pamiętam to najpierw jest długie a potem krótkie mruganie. U mnie mruga pięć długich i pięć krótkich i oznacza to kod 0505. Nie chcesz chyba powiedzieć, że masz 74 długich mrugnięć i 74 krótkich? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mwolf Opublikowano 20 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Co do przebiegu to mam na liczniku 169000 (niecałe) - jaki jest faktyczny nie wiem. Jeśli chodzi o kody błędów to u mnie przy diagnozie jest następująco, najpierw mruga 7 razy wolno a następnie 4 szybkie i znowu 7 razy wolno i 4 szybkie, zawsze mi się wydawało że te błędy są w systemie dwójkowym czyli np 74. Jeśli skasuję błędy to mam kod 5 długich mrugnięć i 5 krótkich ale po próbie rozruchu ponownie wchodzi błąd 74, albo 0704. W instrukcji serwisowej do almery znalazłem tylko kod błędu 0705 który dotyczy DTC P0705 PARK/NEUTRAL POSITION (PNP) SWITCH, ale to chyba występuje tylko w autkach z automatem. Teraz pytanie za 100 punktów - czy ktoś wie jak zdiagnozować czy winna jest tu elektronika sterująca pompą czy może ten czujnik od rozrządu którego nie potrafię znaleźć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Na moje oko to mruga Ci błędem 0704. Poniżej PrintScreen z manuala: P.S. System czwórkowy, dwójkowy, czy jak go tam nazywać jest chyba w jednostkach benzynowych, tam z tego co pamiętam są kody błędów typu 5453. U nas w Di wygląda to tak: P.S II. Jak dobrze poszukasz to znajdziesz swój kod błędu na załączonym PS I niestety dla Ciebie na pierwszym obrazku jest VP44.... Na szybko doczytałem: On Board Diagnosis Logic NJEC0717 P1251 0704 DTC Malfunction is detected when .... + Spill valve (Built-into electronic control fuel injection pump) does not function properly. Check Items (Possible cause) + Harness or connectors (Electronic control fuel injection pump circuit is open or shorted.) + Electronic control fuel injection pump Jeżeli się mylę to poprawić ale na 99% elektronika/sterownik pompy do naprawy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mwolf Opublikowano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Mam tego manuala ale nie wiem jak w niego zerkałem że nie widziałem tego opisu - dzięki wielkie jutro wymontuje sterownik i oddam do naprawy, jest jeszcze jedna sprawa, przy tym całym zamieszaniu rozładował mi się akumulator i niestety miałem taki prostownik że musiałem zdjąć klamrę od plusa bo nie dało rady założyć a teraz po całonocnym ładowaniu podłączyłem wszystko ale błąd zniknął nawet po próbie zapłonu wywala mi 0505, nie będę się tym przejmował bo elektronika i tak pewnie do wyprucia ale czy to nie dziwne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 Ja bym Ci radził wyjąć całą pompę i zawieść do speca razem ze sterownikiem. Niech weźmie ją na stół probierczy i niech przy sprawnym już sterowniku zrobi pomiary, bo może się zdarzyć, że błędnie działający sterownik mógł osłabić któryś z mechanicznych podzespołów VP-44 i może on ulec w niedługim czasie awarii. A jeszcze lepiej to zadzwoń do jakiegoś zakładu który się w tym specjalizuje i zapytaj co by Ci radzili w takim wypadku(żeby mieć niezależną opinię zadzwoń do 2-3 zakładów). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mwolf Opublikowano 26 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Witam. Podsumowując temat awarii mojej almery - okazało się ze jest to jednak usterka sterownika pompy vp44, stały motyw w tych sterownikach czyli tranzystor, niestety demontaż i montaż pompy nie jest taki prosty jak wszyscy piszą i zajmuje trochę czasu jeśli nie chce się demontować kolektora ssącego (demontaż - 4 godzinki, montaż - ok 6 godzina w moich warunkach czyli na osiedlu. Oczywiście usterka nie powstała tak sobie, należy winić przycierające się zawory w pompie, ja od 3 lat jezdzę tym autkiem i nigdy nie lałem zadnego dziadostwa, teraz muszę tylko zalać kilka razy jakiś srodek do oczyszczania układu paliwowego, STP, Lub Shell i mam nadzieje że będzie po sprawie. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 nie zrobiłeś przypadkiem jakiejś instrukcji ze zdjeciami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.