przemas28 Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 (edytowane) Witam. Odwiedzilem dzisiaj serwis diesla w celu zrobienia ogólnej diagostyki silnika. Powodem były te dziwne dźwieki opisywane wcześniej(temat regulacja zaworów). Mechanicy jednak nic nie znależli stwierdzili ze wszystko ok. Przy okazji podłączyli pod komputer i tez bez błędów ale nie o tym chciałem pisać. Skoro juz odwiedzilem fachowców od diesla chciałem sie czegoś więcej dowiedzieć odnośnie braku mocy przy niskich obrotach i poprosiem zeby to też sprawdzili. Okazało się ze powodem tego mulenia jest pompa wtryskowa a konkretnie zacierający sie tłok przestawiacza kąta wtrysku.Podobno w tej pompie BOSCH VP44 jest to bardzo częsty przypadek. Co o tym myślicie? Mechanik powiedział ze trzeba regenerować całość bo samego przestawiacza nie ma sensu i kazał tak jeżdzić. Chyba ze mam za duzo pieniędzy ok 2,5 tyś całość. -Miał ktos moze doczynienia z czymś takim albo słyszał? -Nie chce podwazać zdania fachowców ale czy to normalne ze coś w pompie zatarte a samochód śmiga az miło? Acha, dodam jeszcze ze przed zaprowadzeniem samochodu do mechanika zdemontowałem zwężke z przepływki zeby 'wiochy' nie było hihi. Edytowane 20 Września 2010 przez przemas28 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Witam. Odwiedzilem dzisiaj serwis diesla w celu zrobienia ogólnej diagostyki silnika. Powodem były te dziwne dźwieki opisywane wcześniej(temat regulacja zaworów). Mechanicy jednak nic nie znależli stwierdzili ze wszystko ok. Przy okazji podłączyli pod komputer i tez bez błędów ale nie o tym chciałem pisać. Skoro juz odwiedzilem fachowców od diesla chciałem sie czegoś więcej dowiedzieć odnośnie braku mocy przy niskich obrotach i poprosiem zeby to też sprawdzili. Okazało się ze powodem tego mulenia jest pompa wtryskowa a konkretnie zacierający sie tłok przestawiacza kąta wtrysku.Podobno w tej pompie BOSCH VP44 jest to bardzo częsty przypadek. Co o tym myślicie? Mechanik powiedział ze trzeba regenerować całość bo samego przestawiacza nie ma sensu i kazał tak jeżdzić. Chyba ze mam za duzo pieniędzy ok 2,5 tyś całość. -Miał ktos moze doczynienia z czymś takim albo słyszał? -Nie chce podwazać zdania fachowców ale czy to normalne ze coś w pompie zatarte a samochód śmiga az miło? Acha, dodam jeszcze ze przed zaprowadzeniem samochodu do mechanika zdemontowałem zwężke z przepływki zeby 'wiochy' nie było hihi. witam powiem w skrócie tak miałem podobny a nawet identyczny przypadek fachowcy stwierdzili podniety sterownik kata wtrysku tino stało miesiąc w naprawie pompa wybebeszona pojechała gdzies na naprawe po odebraniu auta po 3-4 dniach to samo jeszcze raz do mechaników i powtórka z rozrywki kosztowało mnie to 2800zł i za przeproszeniem gówno dało fachowcy stwierdzili że ten motor tak ma jakis czas sie meczyłem ale pewien gosc mi napisał lub tez powiedział nie pamietam juz abym zaslepił taki cienki czarny wezyk idacy z pompy podcisnienia gdzies (nie wiem jak to sie nazywa cis regulator wolnych obrotów ale nie chce strzelac ) zrobiłem to i mam swiety spokój jeżdze juz tak 2 latka i nic sie nie dzieje kolega miał to samo i pomogo tak ze proponuje Tobie tez to uczynic moze pomoże moze nie pompe zostaw na sam koniec no chyba ze masz sporo kasy aha u mnie objawy były taki od 1000 obr do 1800 skubany nie chciał jechac była taka dziura w obrotach prawi nie reagował na pedał gazu w miescie trzeba było jechac na 2 lub na 1 bo inaczej sie nie dało i to tyle mojch wypocin daj znać czy to Ci pomogło pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemas28 Opublikowano 20 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Witaj Elmark. Temat z wężykiem juz przerabiałem u mnie nie pomogło ale mam zwęzke na przepływce i autko rakieta. Zastanawia mnie tylko ta diagnoza serwisu diesla bo jeśli rzeczywiście coś dzieje się w pompie to może w najbliższym czasie zupełnie sie rozlecieć. Samochód jest w pełni sprawny, u mechanika byłem bo dziwne stuki miałem z silnika i wolałem to sprawdzić(pisałem o tym w innym temacie)ale wszystko ok. tylko ta pompa. Troche mnie nastraszył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniow Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Witaj Elmark. Temat z wężykiem juz przerabiałem u mnie nie pomogło ale mam zwęzke na przepływce i autko rakieta. Zastanawia mnie tylko ta diagnoza serwisu diesla bo jeśli rzeczywiście coś dzieje się w pompie to może w najbliższym czasie zupełnie sie rozlecieć. Samochód jest w pełni sprawny, u mechanika byłem bo dziwne stuki miałem z silnika i wolałem to sprawdzić(pisałem o tym w innym temacie)ale wszystko ok. tylko ta pompa. Troche mnie nastraszył. Czy może ktoś z Was pobawić się w artystę i nanieść na poniższych zdjęciach gdzie zamontować zwężkę lub wężyk zaślepić. Będę wdzięczny, pewnie wiele osób również... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 (edytowane) Czy może ktoś z Was pobawić się w artystę i nanieść na poniższych zdjęciach gdzie zamontować zwężkę lub wężyk zaślepić. Będę wdzięczny, pewnie wiele osób również... wazyk tu: a zwezka nie mam pojęcia Edytowane 21 Września 2010 przez Elmark Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlee11 Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 (edytowane) Ciekawe U mnie nie ma żadnego wężyka, a na krućcu z pompy podciśnienia jest fabryczna zaślepka, więc pewnie bez obaw spokojnie można zaślepiać. Na zdjęciu zaznaczyłem przepływomierz, trzeba go odkręcić 4 śruby od obudowy filtra powietrza i opaska od strony turbo. Przepływka od strony filtra ma siatkę ja na siatce zrobiłem zwężkę na fi 50 i wszystko skręciłem z obudową filtra powietrza. Można też jak kolega przemas28 wsadzić od drugiej strony rurkę PCV fi 50 tylko trzeba zrobić otwór na czujnik w przepływomierzu bo inaczej nie wejdzie i jakoś to zamocować żeby do turbiny nie poleciało PS. Ale masz silniczek czyściutki. Jak z fabryki Edytowane 21 Września 2010 przez qlee11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość daniow Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 PS. Ale masz silniczek czyściutki. Jak z fabryki Zdjęcie jest z ogłoszenia gdy go kupowałem. Wtedy był czyściutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
deze Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 "konkretnie zacierający sie tłok przestawiacza kąta wtrysku.Podobno w tej pompie BOSCH VP44 jest to bardzo częsty przypadek. Co o tym myślicie? Mechanik powiedział ze trzeba regenerować całość bo samego przestawiacza nie ma sensu i kazał tak jeżdzić. Chyba ze mam za duzo pieniędzy ok 2,5 tyś całość." Koledze po regeneracji pompy za 1800 zeta w Lublinie,muli jak przed regeneracją.Naprawiał pompę bo całkiem padła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pudzianblejd Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Witam też mam almerkę Tino 2.2Di i mam podobne objawy(muli na niskich obrotach 800rpm-2000rpm) przy sportowej jeździe jest OK. Wymieniłem przepływkę i nic nie pomogło(nówka bosha). Co poradzicie na taki problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bozuk Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Pozdrawiam wszystkich. Rozmawiałem na temat mulenia na ob.1000-1800 w serwisie i powiedział mi znajomy że ten silnik tak ma, ponieważ problem tkwi w turbinie i podawanym powietrzu i nic się serwisowo na to nie poradzi jedynie takie własne przeróbki. qlee 11 jakiej grubości ta zwężka bo w sklepach można dostać trzy rodzaje opaski do montażu filtra stożkowego i one pasują tylko są różnej grubości. jeżeli chodzi o dbanie o pompę paliwa to polecam na zbiornik paliwa wlać 100 gram Miksolu bo nie zawsze paliwo tankowane nawet w najlepszej stacji spełnia wymogi żeby smaromać nasze pompeczki jak tak robię od paru miesięcy i jest ok nic sie nie dzieje i nic nie dymi. Szacunek i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dafix Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 wazyk tu: a zwezka nie mam pojęcia Witam mam taka prośbę niech ktoś napisze konkretnie jak to zrobić może niech opisze jak to u siebie zrobił mam ten sam problem nie zbiera mi mi się od 1200 do 1800 obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Mnie mistrz warsztatu z Górczewskiej też powiedział że 2.2 Di tak mają. A wracając do tych zwężeń przy wlocie powietrza na czujnik przepływki. Rozmieniłem już kiedyś temat w dziale Almera ale zapytam też tutaj, czy takie modyfikacje nie wpływają na szybsze zużycie innych elementów (silnik, przeniesienie napędu pompa paliwa)? Przecież robiąc takie zwężenie oszukujemy jakby ECU, które myśli, że dawka powietrza jest większa, przez co zwiększa też dawkę ON (jest więcej mocy), które w skutek oszustwa nie zostaje do końca przepalone a silnik czy inne elementy jest poddawany większym obciążeniom? Moje rozważania są czysto teoretyczne, więc jeżeli się mylę proszę poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek701 Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Witaj Elmark. Temat z wężykiem juz przerabiałem u mnie nie pomogło ale mam zwęzke na przepływce i autko rakieta. Zastanawia mnie tylko ta diagnoza serwisu diesla bo jeśli rzeczywiście coś dzieje się w pompie to może w najbliższym czasie zupełnie sie rozlecieć. Samochód jest w pełni sprawny, u mechanika byłem bo dziwne stuki miałem z silnika i wolałem to sprawdzić(pisałem o tym w innym temacie)ale wszystko ok. tylko ta pompa. Troche mnie nastraszył. Witam!!!!! Kolego mógłbyś konkretnie napiać i o co chodzi z tą " zwęzką ". jak to się montuje lub co się z tym robi co by autko śmigało tak jak trzeba????? zgóry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość norbert Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 Podbijam,jakby komus sie chcialo napisac jaka srednica tej zwęzki, i gdzie ja zamontowac ,chyba przed przeplywka......?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dudekm Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Witam forumowiczów! Jest to mój pierwszy post na forum, i mam takie pytanie czy ktoś próbował założyć przepływomierz od 1,8 b do 2,2DI Słyszałem że tak robili w ASO dla zmniejszenia turbo dziury 800-200. Osobiście jest to mój 4-ty nissan sanny, primera P10, almera n14 a teraz tino 2001r 2,2 DI 150kkm( srebny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 ten typ tak ma, że do 1800obr. niewiele się dzieje ale przy jeździe zakresem 1800-3000 pali 6 w trasie, więc się nie przejmuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 (edytowane) Ludzie przecież problem występuje tylko na I biegu. Po rozgrzaniu silnika ciągnijcie go do 3200 na wszystkich biegach to następny zaczniecie od 2200 i omijacie turbo dziurę! Tym bardziej że moim zdaniem ten silnik najlepiej się czuje właśnie w takim zakresie obrotów. Robiąc jakieś zwody z zasłanianiem sitka na przepływce czy wstawianiu przepływki od benzyny oszukujecie tylko ECM które ogłupiałe każe lać pompie więcej ON niż potrzeba do efektywnej spalenia mieszanki. Gdzie sens?. Z drugiej strony Wasze fury z waszym sprzęgłem, pompą paliwa, rozrządem, przegubami, skrzynią. Fajnie jest dodać do auta ze 20 koni więcej, ale co innego podkręcać procesor w PC które mechaniczne ma tylko wiatraczki i twarde dyski/napędy a co innego podkręcać komputer w samochodzie od którego zależy żywotność niemalże całej mechaniki pojazdu a także bezpieczeństwo podróżujących danym pojazdem ja i innych uczestników ruchu drogowego. Edytowane 31 Stycznia 2012 przez jasio 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 popieram jasio! szczególnie, że w silniku z pompą VP jest mechaniczna turbina bez zmiennej geometrii łopatek, zatem nie można jej przeprogramować zatem softem nie zmniejszymy turbodziury co do wniosku, że problem jest tylko na 1-nce... na 1-nce i tak idzie i tak idzie, bo to mocny silnik i krótkie przełożenie. ergo - problem jest, ale zaniedbywalny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 zatem softem nie zmniejszymy turbodziury co do wniosku, że problem jest tylko na 1-nce... na 1-nce i tak idzie i tak idzie, bo to mocny silnik i krótkie przełożenie. są podobno chiptuningi które zmniejszają turbodziurę ale tam jest przeprowadzana kompleksowa modyfikacja oprogramowania sterującego VP-44, jest modyfikowana jakaś mapa wtrysku czy czegoś tam a nie naklejana taśma zasłaniająca kawałek powierzchni przepływomierza. co do pierwszego biegu to podzielam Twoją opinię, jedynka jest zbyt krótka żeby na niej występował problem turbodziury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 problem w tym, że wiekszość ludzi "czipuje" bo "nie zbiera mje siem silnik", zamiast najpierw doprowadzić motor do stanu conajmniej fabrycznego (świeży i wysokiej jakości olej, czysty układ dolotowy, sprawna pompa, wytryskiwacze i przewody paliwowo-wtryskowe, turbina bez luzów, czysty katalizator lub dobrej jakości decat, sprawna przepływka, sprawny lub usunięty EGR), a dopiero potem szukac dodatkowych KM i Nm na zadbanym silniku mocy nie braknie, a turbodziura jest zaniedbywalna.. a byc musi, bo z jednej strony wydech jest lekko przytkany katalizatorem, a ze strony dolotu trzeba jeszcze 'napełnić' intercooler. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareke Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 pod plastykową osłoną silnika po lewej stronie jest mały elektrozaworek sterujący podciśnieniem. Ja odłączyłem wytczkę i o dziwo samochód ożył w zakresie 1200-2000 obrotów. Wyższe wartości nie uległy zmianie. Ten zaworek pracuje w takim właśnie zakresie. Spalanie nie uległo zmianie oraz z odpaleniem nie ma problemu. Nie wyskakuje również żaden błąd silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 (edytowane) pod plastykową osłoną silnika po lewej stronie jest mały elektrozaworek sterujący podciśnieniem. Ja odłączyłem wytczkę i o dziwo samochód ożył w zakresie 1200-2000 obrotów. Wyższe wartości nie uległy zmianie. Ten zaworek pracuje w takim właśnie zakresie. Spalanie nie uległo zmianie oraz z odpaleniem nie ma problemu. Nie wyskakuje również żaden błąd silnika Pod ta glowna gorna plastikowa oslona ? Mozesz opisac dokladniej gdzie znajduje sie ten elektrozawor? Tam gdzies przy wtryskach po lewej stronie? Edytowane 27 Lutego 2012 przez mario632 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareke Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Dokładnie pod tą dużą na wierzchu silnika. Po odkręceniu plastyku poprzecznie do silnika biegną 2 metalowe przewody. Od prawej jeden jest przypięty do gumowego przewodu z pompy próżniowej a drugi do takiego samego z rury dolotowej powietrza. Po drugiej stronie tych metalowych rurek są również gumowe przewody i one przychodzą do owego elektrozaworu. Wystarczy odpiąć wtyczkę elektryczną. U mnie działa idealnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marek701 Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 huraaaa!!!!wkońcu pozbyłem sie turbo dziury.Między przepływomierzem a filtrem powietrza założyłem uszczelkę o średnicy fi 50mm.Skróciłem mu dopływ powietrza do filtra o ok. 1cm na obwodzie. Efekt: to nie to samo auto , zrywny i elastyczny naciskam gaz i jade!!!!!!!!!! uf jaka ulga gdy nie muszę go trzymać na obrotach aby uciec ze skrzyżowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 (edytowane) huraaaa!!!!wkońcu pozbyłem sie turbo dziury.Między przepływomierzem a filtrem powietrza założyłem uszczelkę o średnicy fi 50mm.Skróciłem mu dopływ powietrza do filtra o ok. 1cm na obwodzie. Efekt: to nie to samo auto , zrywny i elastyczny naciskam gaz i jade!!!!!!!!!! uf jaka ulga gdy nie muszę go trzymać na obrotach aby uciec ze skrzyżowania Ja zrobilem redukcje poprzez naklejenie tasmy na siatke przeplywki. "Skróciłem mu dopływ powietrza do filtra o ok. 1cm na obwodzie" Mozesz jasniej napisac co to akurat mialo na celu? Bo z tego co zrozumialem to przy wejsciu powietrza zrobiles redukcje zeby mniej powietrza wpadalo??? Edytowane 13 Marca 2012 przez mario632 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.