Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] 2,0 TD TURBOSPRĘŻARKA


Gość Zbyszko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

miarą sprawności turbiny nie jest twardość węża tylko ciśnienie jakie podaje przy danej prędkości obrotowej silnika także powiedz lepiej co zmierzyliście i jedyne co możesz wyczyścić to jest zawór egr i kolektor dolotowy. W turbinie nie masz co czyścić, niema tam zmiennej geometrii która się zapieka.

 

i jeszcze jedno, ciśnienie w dolocie mierzysz jadąc, a nie na postoju.

Dokładnie piszesz prawdę i dostajesz +

 

kolega wyżej jakieś herezje napotkał trzeba go poprawić

 

 

to co odtykaliście ciśnieniem to WG zawór zwrotny który powstrzymuje przed przeładowaniem

 

jak sie nie zamykał lub nie otwierał ... to opcje są dwie zamknięty ,, fura lata nie wiadomo na jakim cisnieniu pomyka aż padnie ...

Otwarty brak ciśnienia i bu,,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Jesli masz sprawny zawor EGR to zapewne czytales na forum ze turbosprezarka zalacza sie okolo 2500 obr/min.

Takie małe spostowanie- Turbina działa cały czas i nie ma czegoś takiego że sie włącza od iluś tam :)

Max ciśnienie może dawać od ilości obrotów,ale chodzi od momentu zapalenia silnika  ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co odtykaliście ciśnieniem to WG zawór zwrotny który powstrzymuje przed przeładowaniem

 

jak sie nie zamykał lub nie otwierał ... to opcje są dwie zamknięty ,, fura lata nie wiadomo na jakim cisnieniu pomyka aż padnie ...

Otwarty brak ciśnienia i bu,,,,,

 

Czyści się to jakoś czy tak ma być? 

Mi kazali wyjąć turbinę i na noc potraktować W40. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Ile masz faktycznego przelotu samochodu??
Ale faktyczny mniej więcej a nie to co pokazuje licznik ;)

Ja moja wyjąłem po zakupie i polezała 48 h w nafcie.
nie była zawalona bo auto ma faktyczny przebieg ale profilaktycznie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć, wydaje mi się że wygląda na tyle ile ma na liczniku a na liczniku ma 280k, amortyzatory przy wymianie były jeszcze oryginalne. Dużo jest roboty z wyjęciem turbiny? Zamiast nafty można użyć benzyny? Naft nie mam, nawet nie wiem czy to można gdzieś kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Ja miałem 168,000 km jak sprowadzilem.
Problemów nie ma żadnych.
Odbezpieczasz po kolej wężę, turbo i wyciągasz.
Może być ropa ( ON) zamiast nafty ;)

Ja bym ją i tak wyciągnął i tak, ale Ty zrobisz jak chcesz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Jest mocno ciasno ale mi się udało.
Nie lubie rozbierać zderzaków bo ciężko się to składa.
Ale ja mam stosunkowo małe ręce i dałem rade ( nieproporcjonalne łapy do całego tułowia ale to szczegół humorystyczny) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ważę 90 no i ręce mam jak rakiety tenisowe :/ ja to przeznaczyłem na tą czynność dwa dni - sobotę i niedzielę. W sobotę rozebrał bym przód tj. zdjął zderzak, chłodnice itp., zanurzył turbinę na noc w ropie a w niedziele bym to wszystko złożył do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto sprawdzić WG  przylgnie

 

jak i w samym środku jak sprężynka i membrana

 

dodatkowo można zegarek zapodać jak to działa ,,,

 

małe turbo kręci się cały czas i nie generuje dziury czy coś

 

to popularne 'włączenie " to po porostu osiągnięcie wartości prędkości silnika a za tym turbo że zaczyna ładnie pompować ciśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Którejś niedzieli zdecydowałem się na wymianę żarówek licznika. Robiłem to pierwszy raz i  praktycznie cały dzień spędziłem w fotelu samochodu. Skończyło się tak, że zarwały mnie korzonki i przez tydzień nie mogłem chodzić ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale żaden nie wspomni że teoretycznie należy dać nową uszczelkę między turbinę a kolektor wydechowy, druga kwestia to ja bym kupił smar miedziany i przy składaniu smarował każdy gwint przy turbinie / kolektorze, trzecia kwestia jak masz problem z gruszką to rozejrzyj się za nową / inna działającą. Albo rozruszaj swoją, później manometr + kompresor i sprawdź czy działa jak należy.

a teraz póki jeszcze nic nie rozbierałeś podłącz manometr i sprawdź ile pompuje Ci turbina

Edytowane przez Mateusz_P11_144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pastę miedzianą mam, kupiłem do regeneracji zacisków hamulcowych. Ten manometr to nie wiem skąd wytrzasnąć. Takim od pompowania kół da się to zmierzyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie jak masz tam dokładną skalę do 1bara to powinno się dać, musiałbyś węża jakiegoś z 2metry dobrać żeby z jednej strony podpiąć zegar, a z drugiej strony trójnik i pomiędzy WG a kolektor ssący się wpiąć chyba że masz już wyjście i zaślepione jest.

 

tutaj masz foto o czym mówię: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/77337-primera-20td-tuning-chip-mbc-cd20t-co-warto/page-3?do=findComment&comment=939949

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest możliwość podłączenia manometru. Przewód to nie problem, najgorszy ten manometr.

 

Taki się nada?

http://spares.navitech-gdynia.com/manometr-mt24-p-461.html

 http://allegro.pl/manometr-glicerynowy-4-6-10-25-40-100-315-250-400-i3511403021.html  polecam ten.

Edytowane przez Pavlak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasze turbinku pompują maksymalnie do 2bar, a książko w primerze ma być od 0,7 do 1bara maksymalnie

 

Pavlak miał na myśli raczej nie tyle skalę, a to że manometry jest wypełniony gliceryną dzięki temu wskazówka nie będzie drgała tylko powinna płynnie się poruszać.

 

Ale zamiast tracić 37zł na sam manometr to już bym wolał kupić tuningowy wskaźnik doładowania, zapłacisz ok 60zł ale w akcesoriach będzie trójnik w którym jest zwężenie i dzięki niemu wskazówka powinna płynnie się poruszać przy przyspieszaniu ponadto zegar będzie podświetlany, ładny i błyszczący w porównaniu do takich zwykłych manometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...