sla_w_ek Opublikowano 20 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2010 Nissan Micra K11 1994r, 1.3 16V 182tys.km +LPG (od 30tys.km) Jak w temacie silnik nie pali na drugi cylinder, albo "niedopala". Silnik chodzi nierówno, a po ściągnięciu fajki to albo idzie tak jak chodził z założoną albo minimalnie bardziej kuleje... wymienione: -kopułka, -palec, -świece, -kable jakieś 30tys temu, ale przy zmianie kabli na stare albo między cylindrami (ale oczywiście po przepięciu na aparacie) nie ma poprawy więc tę opcję wykluczam, -wyminione wtryskiwacze na wszystkich cylindrach oprócz tego który nie pali ale wg mnie wina nie leży po stronie wtryskiwacza ponieważ samochód tak samo pracuje na na gazie i na benzynie, -przepływościomierz już zrobiony dwukrotnie (za pierwszym razem pomogło a za drugim razem to fałszywy alarm bo fajka przyspawała się do świecy na czwartym cylindrze i to było przyczyną) Jutro pomierze ciśnienie na cylindrach bo nie mam tak długiej rurki do manometru Ja myśle że zawory wylotowe będą nieszczelne... co o tym sądzicie? proszę o szybką pomoc Nie mam zamiaru jeździć po mechanikach bo sie na g... znają a uczyć to ja sie sam moge na aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Jutro pomierze ciśnienie na cylindrach bo nie mam tak długiej rurki do manometru Ja myśle że zawory wylotowe będą nieszczelne... co o tym sądzicie? proszę o szybką pomoc a iskra jest na świecy ?? na tym cylindrze??, jak tak, to pomierz właśnie ciśnienie, może masz zwieszony zawór, albo wypalone gniazdo, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sla_w_ek Opublikowano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 a iskra jest na świecy ?? na tym cylindrze??, jak tak, to pomierz właśnie ciśnienie, może masz zwieszony zawór, albo wypalone gniazdo, Jest iskra bo wyciągnołem z głowicy i położyłem na silniku i była ładna iskra. Sprawdze... i napisze co dalej ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryk1e Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 sprawdz cisnienie, zrob probe olejowa. moze ci sie zaworki upalily na lpg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sla_w_ek Opublikowano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Ciśnienie sprawdziłem (choć nie wiem czy prawidłowo) zakręcając manometr w miejsce świecy i kręcąc silnikiem do momentu aż ciśnienie na manometrze przestało rosnąć (13 dobić ciśnienia) a później ciśnienie nie podnosiło się na manometrze. Więc wynosiło: - na pierwszym cylindrze 12.6 bar - na drugim (tym niby felernym) 13.4 bar - na trzecim 13.4 bar - na czwartym 13.4 bar Zastanawiałem się co do oporności przewodów WN i z ciekawości zmierzyłem i wyszło że mają różne oporności;/ pierwszy ma 7.45kOhm drugi ma 3.45kOhm trzeci ma 2.75kQhm a czwarty ma 9.34kOhm... nie za duża oporność? Jaką oporność mają mieć przewody WN? Na czym polega ta próba olejowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Ciśnienie sprawdziłem (choć nie wiem czy prawidłowo) zakręcając manometr w miejsce świecy i kręcąc silnikiem do momentu aż ciśnienie na manometrze przestało rosnąć (13 dobić ciśnienia) a później ciśnienie nie podnosiło się na manometrze. Więc wynosiło: - na pierwszym cylindrze 12.6 bar - na drugim (tym niby felernym) 13.4 bar - na trzecim 13.4 bar - na czwartym 13.4 bar Zastanawiałem się co do oporności przewodów WN i z ciekawości zmierzyłem i wyszło że mają różne oporności;/ pierwszy ma 7.45kOhm drugi ma 3.45kOhm trzeci ma 2.75kQhm a czwarty ma 9.34kOhm... nie za duża oporność? Jaką oporność mają mieć przewody WN? Na czym polega ta próba olejowa? podają, że przewód zależnie od długości ma 3-15 kiloomów próba olejowa to taka, że po sprawdzeniu ciśnienia, wstrzykujesz do cylindra olej i znowu mierzysz, jak ciśnienie jest słabe i się nie zmieni to znaczy, że jest kłopot z zaworami, jak ciśnienie wzrośnie to jest kłopot z pierścieniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sla_w_ek Opublikowano 21 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 A jak prawidłowo zmierzyć ciśnienie w cylindrach? Tak jak to zrobiłem? Czy po którym dobiciu sie sprawdza? Bo po pierwszym to wg mnie nie ma sensu bo to zależy w którym miejscu znajduje się cylinder to takie ciśnienie natłoczy, a pozatym węzyk do mojego manometru ma około 30 cm więc też ciśnienie na początku się rozkłada na przewód... Ile tego oleju ma być wlanego do cylindra? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 gaz w dywan aby przepustnica była otwarta i mierzymy, trzeba kilka razy zakręcić, a oleju zazwyczaj strzykawka idzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość m227 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Miałem to samo (Micra K11, 1994, 1.3 16V). Okazało się, że popsuł się moduł (elektronika), naprawa kosztowała coś ok 300zł. Łatwiej i taniej było wymienić (na allegro ok 150 zł z tego, co pamiętam). Michał, Łódź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.