wojteklu Opublikowano 21 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2010 Witam. Przeszukałem forum, nie znalazlem wątku na mój temat. Otóż sprawa wygląda tak, pękł mi pasek rozrządu, a co za tym idzie.. Wcześniej, kiedy wyłączałem silnik było słychać bulgotanie, przeczytałem że głowica musiała być już pęknięta. A więc, Primerka oddana do mechanika. Mechanik zdjął głowicę, poszly wszystkie zawory, do tego głowica bardziej pekła, doradził mi abym wymienił silnik. I tutaj zaczynają się schody, posiadam a raczej rodzice posiadają, primere z osprzętem "Zeks" (lub jakoś tak, mechanik o tym wspominał), silnik kupiłem w osprzęcie Bosh'a. Wszystko pięknie, do czasu... O przekładce ze starego silnika pompy, wtryskiwaczy i czujnika położenia wału wiedziałem, wszystko po tej wymianie miało grać. Dziś mama odwiedziła mechanika, powiedział że nie jest tak łatwo, bo trzeba wymienić czy przełożyć "koła" ( nie wiadomo jakie)... I tutaj jest moje pytanie. Czy jest konieczna wymiana tych "kół" czy nabija mnie na koszty? Silnik będzie współgrał z komputerem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 Jesli Twoja pompa Zexel ma wtyczke plaska na 8 stykow a chcesz wymienic na Boscha (jest wtyczka okragla 7 stykowa ) to wydaje mi sie ze nalezy wymienic sterownik.Nie bardzo rozumiem co chcesz zrobic ale sprobujmy to ogarnac. Jesli wstawisz do tego silnika co kupiles pompe Zexela ze swojego a co za tym idzie musisz zostawic caly osprzet Zexela to te kola o ktorych piszsesz a mianowicie kolo zebate walka rozrzadu i kolo zebate pompy wtryskowej to masz swoje. Odkrecasz pompe boschowska i wstawiasz swoja z kolami. .Z tymi kolami to chodzi o to ze pompy te roznia sie obrotami. Pompa Zexel ma 2500obr/min a pompa Bosch 2200 obr/min. Dlatego beda inne kola. Chodzi o to ze nie mozna zalozyc tych kol z pompy Zexela do Boscha i odwrotnie. Natomiast jesli chesz zostawic przy silniku co kupiles osprzet Boscha to jeszcze do wymiany jesli nie ma wtryskiwacz sterujacy(boscha jest inny i przeplywomierz (bedziesz mial tanszy) i sterownik silnika. Mysle ze Ci w miare dobrze wyjasnilem o ktore kola chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojteklu Opublikowano 22 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 Dziękuję. Wszystko pojąłem i zrozumiałem:) Dziś jeżeli wszystko gladko poszło, primke nam oddadzą. Podzielę się wrażeniami z jazdy i pracy silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.