Respi Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 u mnie też wyraźnie zaznaczone jest "wbicie się" biegu. Ale wg mnie to zaleta, bo wiesz czy wszedł czy nie. Co do wstecznego to jak wcześniej pisane było na forum nie ma synchronizacji, dobrze jest przed wrzuceniem zrobić małą przegazówkę albo podwójne wysprzęglenie. O podwójnym wysprzegleniu przed wrzuceniem wstecznego jest napisane nawet w instrukcji do notka. Jak sie do tego stosowac to z wrzuceniem wstecznego nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 U mnie biegi wchodzą normalnie, tzn. czuję jak wyraźnie wskoczył. Natomiast wsteczny to normalne, że czasem należy wykonać podwójne wysprzęglanie. Chcę Wam powiedzieć, że w każdym z samochodów które miałem było tak samo, a jest to mój czwarty samochód od nowości a także czwarta marka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dysten Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Witam Nie będę oryginalny i napiszę to co już napisałem o skrzyni biegów Note. Żuk, Kamaz coś koło tego. Nie zgodzę się, że w Fabii czy Toyotach (Yaris i Corolla) wchodzi gorzej, do Fiata przepaść, Note zbliżone do Renault Thalia, trochę lepiej. Szału nie ma, trzeba się przyzwyczaić lub zapomnieć, czasami jak kieruję innymi markami przypominam sobie jak jestem wk........ na ten zakup. Ale to mija i powraca rzeczywistość i czasami nawet zadowolenie (umysł ma dużą siłę). Do drugiego właściciela Note (Sanchez) - ta skrzynia tak pracuje. Sprzęgło podobnie. Nie, że jestem tylko na nie ale jak coś jest do du.. to nie można pisać, że jest fajne. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 nie wiem kolego co masz do sprzęgła ja osobiście po przesiadce z peugot 106 byłem zaskoczony, bo i sprzęglo i gaz byly czułe jak dziewica :-) ale jak sie juz przyzwyczaiłem to jest super a skrzynia? nie wiem, nie jeździłem kamazem :-) a star to tylko 266 jako ładunek moim zdaniem skrzynia jest OK, chodzi dosć twardo, ale wyraźnie czujesz jak bieg wchodzi, nie to co w innych mięciutkich, wrzucasz i nie wiesz, czy to już czy jeszcze trzeba dopchać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dysten Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 nie wiem kolego co masz do sprzęgła ja osobiście po przesiadce z peugot 106 byłem zaskoczony, bo i sprzęglo i gaz byly czułe jak dziewica :-) ale jak sie juz przyzwyczaiłem to jest super a skrzynia? nie wiem, nie jeździłem kamazem :-) a star to tylko 266 jako ładunek moim zdaniem skrzynia jest OK, chodzi dosć twardo, ale wyraźnie czujesz jak bieg wchodzi, nie to co w innych mięciutkich, wrzucasz i nie wiesz, czy to już czy jeszcze trzeba dopchać 1. Kamaz i Żuk to przenośnia. 2. W dobrej skrzyni biegi praktycznie same wskakują w konkretnie miejsce i nie trzeba myśleć czy to już czy jeszcze nie. 3. Sprzęgło biorąc pod uwagę 1/3 roku w sniegu długo nie pociągnie bo przy wyjeżdżaniu z "2cm" śniegu pali się (opisana szeroko kapusta). To samo jak się chce szybko wskoczyć na skrzyżowaniu lub ruszasz pod dużą górkę z ręcznego, w innych markach jakimi jeździłem takie zjawisko nie występowało i w żadnym samochodzie nie wymieniłem sprzegła, zazwyczaj sprzedaję je około 100 tys. km przebiegu lub trochę więcej. 4. Biegi w Note przynajmniej moim wchodzą ze zgrzytem, chrupotaniem, oporami, generalnie skrzynia poskładana na luźno. Sprzęgło trzyma do samej góry, a podobno nie da się go regulować? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Skrzynia z Renault...i tu problemy. Ja też miewam różnicę na niekorzyść z Fiatem czy Peugeotem, w Suzuki też pracowało o niebo lepiej. Jakieś takie chrupotanie słychać czasem, a tak nie powinno być. A poza tym...szustego biegu brakuje. Przy 120 km/h czuję się tak jakbym jechał na 4, a tu 5 i nie ukrywam, że rzucam okiem na skrzynię by upewnić się na jakim biegu jadę. Dziwna ta praca tej skrzyni biegów, ale to "zasługa" Francuzów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 (edytowane) 1. Kamaz i Żuk to przenośnia. 2. W dobrej skrzyni biegi praktycznie same wskakują w konkretnie miejsce i nie trzeba myśleć czy to już czy jeszcze nie. 3. Sprzęgło biorąc pod uwagę 1/3 roku w sniegu długo nie pociągnie bo przy wyjeżdżaniu z "2cm" śniegu pali się (opisana szeroko kapusta). To samo jak się chce szybko wskoczyć na skrzyżowaniu lub ruszasz pod dużą górkę z ręcznego, w innych markach jakimi jeździłem takie zjawisko nie występowało i w żadnym samochodzie nie wymieniłem sprzegła, zazwyczaj sprzedaję je około 100 tys. km przebiegu lub trochę więcej. 4. Biegi w Note przynajmniej moim wchodzą ze zgrzytem, chrupotaniem, oporami, generalnie skrzynia poskładana na luźno. Sprzęgło trzyma do samej góry, a podobno nie da się go regulować? Pozdrawiam to chyba masz jakas wyjątkowa i skrzynię i sprzęgło... w moim 5letnim notku skrzynia OK i sprzęgło tez, jak nówka, obszar roboczy sprzęgła to około środkowa cześć (1/3 wciśnięcia do 2/3) więc to co u Ciebie to mocno dziwi kapusta tylko raz, przy mokrej nawierzchni wyjazd z podporządkowanej na głowną drogę, przy duzym ruchu na głownej, po prostu trzeba bylo się wstrzelić no i poślizgnęło się sprzęgło. Skrzynia z Renault...i tu problemy. Ja też miewam różnicę na niekorzyść z Fiatem czy Peugeotem, w Suzuki też pracowało o niebo lepiej. Jakieś takie chrupotanie słychać czasem, a tak nie powinno być. A poza tym...szustego biegu brakuje. Przy 120 km/h czuję się tak jakbym jechał na 4, a tu 5 i nie ukrywam, że rzucam okiem na skrzynię by upewnić się na jakim biegu jadę. Dziwna ta praca tej skrzyni biegów, ale to "zasługa" Francuzów. a że wyjec jest to już uroda japońcow, duże obroty na 5 biegu i faktycznie szóstka by sie przydała... ale ile masz w Polsce odcinków, że możesz nimi jeździć 120 i więcej hihi Edytowane 12 Kwietnia 2012 przez g.a.polak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 (edytowane) a że wyjec jest to już uroda japońcow, duże obroty na 5 biegu i faktycznie szóstka by sie przydała... ale ile masz w Polsce odcinków, że możesz nimi jeździć 120 i więcej hihi Akurat skrzynia jest renault.W almerze 5 biegowa chodziła bezbłędnie(ale tamta była japońska,wymagała wymian oleju i niestety padały łożyska) Edytowane 12 Kwietnia 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dysten Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 to chyba masz jakas wyjątkowa i skrzynię i sprzęgło... w moim 5letnim notku skrzynia OK i sprzęgło tez, jak nówka, obszar roboczy sprzęgła to około środkowa cześć (1/3 wciśnięcia do 2/3) więc to co u Ciebie to mocno dziwi kapusta tylko raz, przy mokrej nawierzchni wyjazd z podporządkowanej na głowną drogę, przy duzym ruchu na głownej, po prostu trzeba bylo się wstrzelić no i poślizgnęło się sprzęgło. a że wyjec jest to już uroda japońcow, duże obroty na 5 biegu i faktycznie szóstka by sie przydała... ale ile masz w Polsce odcinków, że możesz nimi jeździć 120 i więcej hihi Czytając inne posty mam wrażenie, że jestem jednak w większości. Albo Masz słaby punkt odniesienia, albo Masz idealną sztukę, może jakaś reprezentacyjna. Kapusta zimą przy wyjeżdżaniu ze śniegu regularna, przy ostrym ruszeniu regularna, przy dużych wzniesieniach z ręcznego regularna - w innych markach regularnie tego nie było w tych samych miejscach i warunkach pogodowych. 120 km/h i więcej wbrew pozorom często tylko krótko. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Dysten,może i jesteś w większości,ale tą reprezentacyjną sztuką muszę się i ja pochwalić niestety...albo stety Kapusta tylko raz i to przy niemiłosiernym pilowaniu pod górkę ,a tak do tej pory zero problemów...i niechaj tak dalej zostanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amartin Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Nie jestem jakiś bardzo doświadczony. Note to mój drugi samochód. O ile bardzo go sobie chwalę, to skrzynia biegów jest co najwyżej przeciętna. Biegi wchodzą z oporem, co nie jest może wielkim problemem, ale odgłosy przy zmianie biegów, zwłaszcza z 3 na 2 są wyraźnie słyszalne. Wsteczny czasem tak chrupnie, że sąsiedzi oglądają się na parkingu. Poprzednio jeździłem Fordem Mondeo i nie przypominam sobie takich sytuacji. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 a może chrupie, bo coś ze sprzęgłem nie tak? źle wyciskacie albo źle bierze? mi też się zdarzyło że chrupnęla, ale to moja wina, przy szybkiej zmianie z 4 na 5 za szybko puściłem sprzęgło i wynik wiadomy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 amartin,to jest problem,bo w skrzyni Note nie ma regulacji docisku sprzęgła,już nie raz ten temat nam się przewijał.Jest to dość dziwne ,bo jedne auta chodzą bezobjawowo(choc przyznaję ,skrzynia do delikatnych nie należy)a inne działają,że nie powiem felernie.Trudno powiedzieć czym to jest podyktowane,za krótki wysprzęglik?,źle działający docisk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek_sosnowiec Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2012 Nie zgodzę się, że w Fabii czy Toyotach (Yaris i Corolla) wchodzi gorzej, do Fiata przepaść, Oczywiście, masz prawo się nie zgodzić. Ja natomiast miałem okazję jeździć w tym samym czasie Yarisem (1 generacji) a później Fabią (tą obecną) ponieważ miałem takie auta w pracy. Z pracy wracałem Note. Yariskom jeździło się bardzo fajnie, choć sama skrzynia chodziła podobnie do tej z Nissana, natomiast w fabii skrzynia w mojej opinii gorsza. Nie, że jestem tylko na nie ale jak coś jest do du.. to nie można pisać, że jest fajne. No ale co mam napisać jak u mnie skrzynia działa dobrze (tzn. do ideału daleko, ale źle też nie jest). I z tego co piszą inni ... Dysten,może i jesteś w większości,ale tą reprezentacyjną sztuką muszę się i ja pochwalić niestety...albo stety Kapusta tylko raz i to przy niemiłosiernym pilowaniu pod górkę ,a tak do tej pory zero problemów...i niechaj tak dalej zostanie ... również jest nas kilku. A kapusta podobnie jak u Jacko. Tylko raz, gdy cofałem pod oblodzoną górkę. I choć zdarzyło się kilka razy delikatnie zapiszczeć kołami podczas ruszania to już więcej specyficznego aromatu nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Dla mnie skrzynia średniawa, u mnie też czasami przy przepinaniu czuć, jakiś delikatny "chrobot" na drążku. Yaris TS to był miód, przy note, zwłaszcza, że biegi wskakiwały na klik, tak jak lubię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greg70 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Mam takie samo odczucie jak wiekszość kolegów,skrzynia taka jest i trzeba to przełknąć.Często wspominam skrzynię z mojego poprzedniego Forda Fusiona 1.4 TDCI chodziła jak masełko,gdyby nie blacha jeżdziłbym nim do dzisiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Wsteczny czasem tak chrupnie, że sąsiedzi oglądają się na parkingu. Bardziej dociskaj pedał sprzęgła. albo udaj się do ASO do naprawy sprzęła. Takie odgłosy są nienormalne. U mnie nie ma żadnego chrupaniania ani innych głośnych dźwięków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Nie wiem, mieliście chyba przed Note bardzo dobre samochody. Jak miałem Matiza i Poloneza. Jak dla mnie skrzynia w Note działa bardzo dobrze. Ma swoje mankamenty typu "terkotanie" na jałowym, ale z wybieraniem biegów nie mam żadnych problemów. Wsteczny też wchodzi raczej bezproblemowo. Owszem zdarza się, że czasem (rzadko) trzeba wcisnąć dwa razy sprzęgło, ale w Matizie miałem tak samo. Obiektywnie też muszę stwierdzić, że po 25 000 km przebiegu, skrzynia działa lepiej niż na początku. Niewątpliwie dotarła się . Zastanawiam się nad prewencyjną wymianą oleju - np. po 50-60 tys. Zlać "zopiłkowany" i wlać coś markowego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Nie wiem, mieliście chyba przed Note bardzo dobre samochody. Jak miałem Matiza i Poloneza. Jak dla mnie skrzynia w Note działa bardzo dobrze. Ma swoje mankamenty typu "terkotanie" na jałowym, ale z wybieraniem biegów nie mam żadnych problemów. Wsteczny też wchodzi raczej bezproblemowo. Owszem zdarza się, że czasem (rzadko) trzeba wcisnąć dwa razy sprzęgło, ale w Matizie miałem tak samo. Obiektywnie też muszę stwierdzić, że po 25 000 km przebiegu, skrzynia działa lepiej niż na początku. Niewątpliwie dotarła się . Zastanawiam się nad prewencyjną wymianą oleju - np. po 50-60 tys. Zlać "zopiłkowany" i wlać coś markowego . Ja w zupełności zgadzam się z twoją opinią. Ja także nie mam problemów. Co do wymiany oleju w skrzyni, uważam, że szkoda kosztów na tą czynność z uwagi na to, że olej w skrzyni nie ulega zużyciu i nigdzie nie jest zalecana taka wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Też uważam, że bez sensu zmieniac olej przy takim przebiegu. BTW: cieszmy się, że nie mamy w notach pasków rozrządu, bo właśnie dzisiaj odbieram reno, bo takiej wymianie, z rachunkiem z mocną 2 z przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Dokładnie,nie ma sensu wymieniać oleju w skrzyni,chyba że lubicie sobiekomplikować życie Ranger ,mam blisko 7 dych przeturlane i nie mam wcale zamiaru ruszać oliwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 (edytowane) greg napisał "gdyby nie blacha jeżdziłbym nim do dzisiaj" - mialem tak samo ale na przykladzie focusa - tyle słowem wstepu do skrzyni w notku do której przełożeń trzeba sie przyzwyczaić. Jest inna a te efekty o których tu mowa to po prostu uroda i tyle. Wchodzi bardzo wyraaaaziście że tak ujmę. Zresztą w yarisie bardzo podobnie mam - nie ma chrupotu i tej wyrazistości co w note ale tez trzeba wrzucać zdecydowanie. Czyli ten typ tak ma i już P.S. słynna kapusta pojawila sie tylko raz na 6 tys. km przy piłowaniu na śniegu gdy jeszcze z notem uczylismy sie siebie nawzajem Edytowane 13 Kwietnia 2012 przez gmarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 (edytowane) Ranger ,mam blisko 7 dych przeturlane i nie mam wcale zamiaru ruszać oliwy A sprawdzasz poziom oleju w skrzyni? Teoretycznie nie powinno go ubywać, ale kto tam wie . Niby macie rację z tym olejem, niemniej sporo osób, znających się na skrzyniach zaleca wymianę po przejechaniu 100 000 km. Do takiej wartości przebiegu są wskazywane czynności obsługowe - gdzie faktycznie wymian oleju w skrzyni się nie przewiduje. Chodzi mi to po głowie, ale mam jeszcze czas. Dopiero 25ooo na budziku . W Matizie producent zalecał wymianę co 40000 km. Trzymałem się tego i skrzynia pomimo nastukania 200000 funkcjonowała bezproblemowo. Edytowane 13 Kwietnia 2012 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 A sprawdzasz poziom oleju w skrzyni? Teoretycznie nie powinno go ubywać, ale kto tam wie . Niby macie rację z tym olejem, niemniej sporo osób, znających się na skrzyniach zaleca wymianę po przejechaniu 100 000 km. Do takiej wartości przebiegu są wskazywane czynności obsługowe - gdzie faktycznie wymian oleju w skrzyni się nie przewiduje. Chodzi mi to po głowie, ale mam jeszcze czas. Dopiero 25ooo na budziku . W Matizie producent zalecał wymianę co 40000 km. Trzymałem się tego i skrzynia pomimo nastukania 200000 funkcjonowała bezproblemowo. No to ja mam jeszcze trochę,a ty ho!ho! Jak mi stuknie setka to się będę zastanawiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 (edytowane) Jeszcze całkiem niedawno,nissan zalecał wymianę oleju co 60000/lub 5lat,we wszystkich modelach!!!Ale przeszedł na "doskonałe"skrzynie francuskie wiec już nie zaleca Jak dla mnie,Ranger dobrze kombinuje.P.s.problemy z źle wchodzącym biegiem(szczególnie wsteczny),serwis likwiduje regulacją na linkach w ramach gwarancji.(autopsja-K12) Edytowane 13 Kwietnia 2012 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.