gall_anonim3 Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 Witam. Ze względu na to, iż muszę parkować w mieście, gdzie nie wszyscy szanują czyjąś własność i Primerka zarobiła parę ran od uderzeń drzwiami, chciałbym zamontować czarne boczne listwy ochronne na drzwi. Niewiele P12 takowe listwy ma oryginalnie zamontowane (przynajmniej ja niewiele widziałem) ale chciałbym się w takowe zaopatrzyć. Czy wiecie jak je montować? Czy koniecznym będzie wiercenie drzwi czy montuje się listwy na klej/tworzywo? Jeżeli macie doświadczenia w tym zakresie i możecie polecić jakieś konkretne (póki co znalazłem TE za 32 PLN za parę na jedną stronę - w sumie 64 na całe auto) to proszę o poradę. Mam nadzieje, że obejdzie się bez wiercenia a montaż będzie możliwy na klej/tworzywo tak jak w przypadku listew progowych. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 22 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2010 Są specjalne mocne taśmy dwustronne o różnych szerokościach , ja takimi montowałem u siebie bo mi się odkleiła. Trzyma do dziś. Do nabycia w sklepach motoryzacyjnych, ja tam kupiłem, możesz zobaczyć jeszcze np. w Castoramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 link do tych listw nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gall_anonim3 Opublikowano 23 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 link do tych listw nie działa Już link powinien działać. Udało mi się znaleźć nawet tańsze listwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolmar Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 @ gall_anonim3 : to podziel sie linkiem oraz jak juz kupisz to opisz jakosc tych listew i sposób montazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gall_anonim3 Opublikowano 23 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 @ gall_anonim3 : to podziel sie linkiem oraz jak juz kupisz to opisz jakosc tych listew i sposób montazu. Link jest w głównym poście... wystarczy kliknąć podkreślone "TE". Jak zakupie to napisze, chociaż myślałem, że ktoś już jakimiś doświadczeniami może się podzielić w tym zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbyszko Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Listwy wydają się odpowiednie . Z montażem nie ma żadnej filozofii , oczyszczasz listwe i drzwi najlepiej benzyną ekstrakcyjną , naklejasz na listwę taśmę dwustronną , odrywasz pasek zabezpieczający , przyklejasz na drzwi i już. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość żuczek Opublikowano 23 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2010 Ja u siebie, nie w P12, lecz w Tino kleiłem listwy na przednich drzwiach, jedną w zeszłym roku wiosną, drugą w zeszłym tygodniu. Nie wiem jak sprawa wygląda w przypadku P12 z kołkami na listwach i dziurami w drzwiach na te kołki (jak to ma miejsce w Tino), jeśli w P12 ich nie ma to jeszcze lepiej. Ze wskazówek jakie znalazłem w necie, to są dwa sposoby klejenia listew: 1) taśma dwustronna zakupiona w motosklepie, czy inszym hipermarkecie - rozwiązanie ponoć na 2-3 lata 2) klej do szyb (bo mocny i odporny na wodę, temperaturę i insze destrukcyjne warunki) Jeśli chodzi o mnię to, zastosowałem pierwszą opcję z tym, że odpuściłem sobie "moto-taśmy", bo ta której resztki musiałem usuwać miała podłą, szybko rwącą się strukturę piankową, co znacznie utrydniało usuwanie, a była to taśma po lakierowaniu użyta do ponownego naklejenia listew. Tę taśmę usuwałem na dwa sposoby tzn z listwy pomagałem sobie suszarką (stary dobry sposó i schodziło szybciutko że aż miło, a by usunąć drzwi auta użyłem środka o nazwie "Tytan", który to środek przeznaczony jest do usuwania silikonów, po odczekaniu minimalnego czasu wskazanego w instrukcji środka, oczyszczanie poszło równie szybko co z listew. No to czas na klejenie - czyli to co jest przedmiotem wątku Dlaczego zdecydowałem się na taśmę? Ano pomyślałem, że klej do szyb zdążę jeszcze zastosować gdy taśmy zawiodą, dodatkowym impulsem ku taśmom było to że w OBI znalazłem taśmę o strukturze gumy (a nie pianki), trzymającą (wg zapisków producenta) w zakresie temperatur -40/+120, i która ponoć w optymalnych warunkach, na długości 1,5m potrafi utrzymać do 50kg (mowa o Pattex Extra Strong)- no to postanowiłem spróbować. Jak sprawa wygląda po klejeniach? Kelejnie sprzed roku poszło "lodzio miodzio", i jak na razie trzyma jak należy. Natomiast klejenie sprzed tygodnia sprawiło mi mały kłopot, bo na drugi dzień po klejeniu, w przedniej częsci listwa na odciku ok 3cm odkleiła się od taśmy, pociągnąłem po szparce szybkoschnącym Pattex'em w żelowej odmianie dla elastycznych połączeń, i trzyma jak należy. Jak dalej sytuacja się potoczy? Zobaczymy. Opisałem od A do Z swą "przygodę" z listwami, może coś Ci się przyda w rozważaniach "jak to zrobić?" Powodzonka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.