Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

pierwszy przegląd


listek9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

"Wolność Tomku w swoim domku..." Każdy ma prawo postępować jak uważa. Jeżeli ktoś chce wymieniać filtr kabinowy co 2 lata i odgrzybianie przeprowadza co 3 to jego broszka. Ja osobiście wymieniam filtr przynajmniej raz w roku a czasami co pół i raz w roku odgrzybiam. I jest mi z tym dobrze. :-)

 

Sorry za zwłokę. W 100% się z Tobą zgadzam. Każdy robi wg. własnego uznania. Chciałbym tylko dodać iż zgodnie z Książeczką Gwarancyjną QQ 1.6 str. 4 przy Normalnych Warunkach Eksploatacji ( takie właśnie mam ja w mieście ok 10 tys. ludności + roczne przebiegi max. 11 tys. km ) filtr klimatyzacji należy wymienić po 12 m-cach ale tylko pod warunkiem limitu przebiegu 30 tys. km. Trudne Warunki Eksploatacji m.in.: długotrwała jazda miejska + długotrwała praca na biegu jałowym ( czyli w mieście zdecydowanie powyżej 10 tys. mieszkańców ;-)) przypuszczam że producent miał na myśli min. 1 mln mieszkańców ;-)) są określone na str. 5 Książeczki Gwarancyjnej gdzie filtr kabinowy należy wymienić po 12 m-cach z limitem 15 tys. km. Ja cieszę się że mam znajomego kier. serwisu który nie naciąga mnie na dodatkowe wydatki nawet mimo moich usilnych nalegań. Z jego ust usłyszałem podczas przeglądu: "Pana filtr kabinowy i powietrza wyglądają jak nowe, klima działa jak należy, o odgrzybianiu czy ozonowaniu może Pan zapomnieć do następnęgo przeglądu". Podusmowując dodam jeszcze raz iż każdy użytkownik robi wg. swojego uznania ja profilkatycznie również wymieniłbym wspomniane filtry ale całe szczęście że trafiłem na kier. serwisu który potrafi profesjonalnie doradzić co należy zrobić w danym aucie przy przeglądzie i nie tylko.

Pozdro dla wszystkich zainteresowanych tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo zwyczajnie nie chce im się wymieniać głupio usadzonego filtra kabinowego :D

 

w Astrze II zanim nie wziąłem spraw w swoje ręce chyba nigdy nie był wymieniany, a serwisowałem wyłącznie w ASO :)

dostęp problematyczny z deka , więc olewali

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo zwyczajnie nie chce im się wymieniać głupio usadzonego filtra kabinowego :D

 

w Astrze II zanim nie wziąłem spraw w swoje ręce chyba nigdy nie był wymieniany, a serwisowałem wyłącznie w ASO :)

dostęp problematyczny z deka , więc olewali

 

Fakt dostęp do tego filtra jest utrudniony i może rzeczywiście nie chciało im się go wymieniać. Mimo to zaryzykuję i poczekam z jego wymianą do następnego przeglądu po 2 latach ( pewnie będę miał ok 20 tys. przebiegu ) zgodnie z zaleceniami producenta. Wtedy ich napewno przypilnuję i poproszę o stary filtr do wglądu.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za zwłokę. W 100% się z Tobą zgadzam. Każdy robi wg. własnego uznania. Chciałbym tylko dodać iż zgodnie z Książeczką Gwarancyjną QQ 1.6 str. 4 przy Normalnych Warunkach Eksploatacji ( takie właśnie mam ja w mieście ok 10 tys. ludności + roczne przebiegi max. 11 tys. km ) filtr klimatyzacji należy wymienić po 12 m-cach ale tylko pod warunkiem limitu przebiegu 30 tys. km. Trudne Warunki Eksploatacji m.in.: długotrwała jazda miejska + długotrwała praca na biegu jałowym ( czyli w mieście zdecydowanie powyżej 10 tys. mieszkańców ;-)) przypuszczam że producent miał na myśli min. 1 mln mieszkańców ;-)) są określone na str. 5 Książeczki Gwarancyjnej gdzie filtr kabinowy należy wymienić po 12 m-cach z limitem 15 tys. km. Ja cieszę się że mam znajomego kier. serwisu który nie naciąga mnie na dodatkowe wydatki nawet mimo moich usilnych nalegań. Z jego ust usłyszałem podczas przeglądu: "Pana filtr kabinowy i powietrza wyglądają jak nowe, klima działa jak należy, o odgrzybianiu czy ozonowaniu może Pan zapomnieć do następnęgo przeglądu". Podusmowując dodam jeszcze raz iż każdy użytkownik robi wg. swojego uznania ja profilkatycznie również wymieniłbym wspomniane filtry ale całe szczęście że trafiłem na kier. serwisu który potrafi profesjonalnie doradzić co należy zrobić w danym aucie przy przeglądzie i nie tylko.

Pozdro dla wszystkich zainteresowanych tematem.

 

Kolego nie wiem gdzie ty jeździsz ale ja z chęcią zrobię wam przy następnej wymianie filtra kabinowego fotę żebyście zobaczyli co ma po 6 -9 miesiącech jeżdzenia fakt że napewno zapylenie i syf w powietrzu jest umnie większy niż u kolegi ale parę postów wyżej jest link dotyczący klimatyzacji (i to niejest naciąganie że ktoś ma robiony przeglad i odgrzybianie co roku moim zdaniem to obowiązek

a szczerze nie wierzę że po 11t km filtr jest jak nowy :) :) kabinówkę to pewnie nawet nie ruszyli :)

 

 

edit post 310

Edytowane przez marcome
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety tak to już jest z tymi ASO- różnie różni ppostepują; mnie na przegladzie nawet nie pytali ( a ja też im nie podpowiadałem - miałem mały przebieg ) sami wymontowali filtr kabinowy i mi go pokazali ; rzeczywiście był strasznie zasy.....ny. - zatem teraz wiem że należy go jednak co rok wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Katowicach to co pół! :)

 

częściej wymieniajcie, kupujcie tańszej firmy, np. Jakoparts (Herth&Buss) i voila :)

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castoro właśnie dlatego trzeba o to samemu dbać bo jak dbamy tak mamy;

Peba niestety tak mamy półroku i jest czarny filterek

 

A co do artykułów to ci co nie wiedzą to napiszę żeby wiedzieli że w instalacji klimatyzacji jest też olej który się też starzeje i później będzie "pomocy sprężerka klimy się zepsuła" - w silniku co roku wymieniasz olej a w klimie nie bo po co; zrobi się po 3 latach i będzie git :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castoro właśnie dlatego trzeba o to samemu dbać bo jak dbamy tak mamy;

Peba niestety tak mamy półroku i jest czarny filterek

 

A co do artykułów to ci co nie wiedzą to napiszę żeby wiedzieli że w instalacji klimatyzacji jest też olej który się też starzeje i później będzie "pomocy sprężerka klimy się zepsuła" - w silniku co roku wymieniasz olej a w klimie nie bo po co; zrobi się po 3 latach i będzie git :)

 

Jakis czas temu ktos mnie tu "prostował" na forum że w sprężąrce klimatyzacji w QQ nie ma oleju, że czynnikiem smarującym jest czynnik chłodzący. Jak jest naprawdę???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej jest ale wymieszany z czynnikiem i krąży po całym układzie, dlatego ważne żeby używać klimy przynajmniej raz w miesiącu. Dzięki temu układ będzie cały przesmarowany. Jak pójdziesz na uzupełnienie klimy to zobaczysz jak serwisant wraz z czynnikiem wpuszcza trochę oleju do tego samego zaworu.Jeśli ulatnia się czynnik tak samo ulatnia się z nim olej więc uzupełnia się go z nowym czynnikiem, więc nie ma potrzeby wymiany oleju np. raz na rok. Nie mniej jednak, gdy sprawdzamy szczelność klimy lub wymieniamy czynnik, odsysamy go razem z olejem przy użyciu pompy próżniowej więc układ jest czysty od oleju i czynnika, wtedy dodaje się nowy olej, starego po prostu się nie używa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak do końca. Fachowcy serwisujący klimatyzację urządzeniami typu kombajn (większość serwisów tak robi, bo jest taniej i prościej) do obsługi klimatyzacji używają też odessanego czynnika chłodniczego i oleju. Przed startem podaje się markę samochodu, typ, pojemność silnika itp., A potem zawartość układu klimatyzacji jest odessana i przez urządzenie filtrowane, dodawany jest nowy czynnik i olej do wartości wymaganych i maszyna nabija układ klimatyzacji. Oczywiście przy okazji urządzenie sprawdza szczelność układu na zasadzie wytworzenia podciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy przegląd po roku - 1.6 benzyna.

Wykonany w Zielonej Górze, koszt UWAGA - 255 zł. Oczywiście mój olej (Millers Oils XF LONGLIFE C2 5w30), filtry Knechta (łącznie z powietrza) zakupione w Intercars. Samochód wyczyszczony, wykonano wszystko z procedurami. Polecam.

Pozdrawiam wszystkich!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie wszyscy.

Nowy tu jestem, choć QQ zakupiłem już z 9 miesięcy temu, mam więc co nadrabiać :)

 

Cena zaiste przyjemna, ale jakbym z Suwałk miał tam pedałować, to mi chyba się nie opłaci i przyjdzie Ełk odwiedzić albo Białystok. W sumie tan sam właściciel, ale może jest jakaś różnica. Mój QQ dojrzewa do pierwszego przeglądu i szczerze mówiąc koszt jest nadal jak widzę wielką niewiadomą. Zastanawiam się nad kupnem niektórych rzeczy, ale czy rzeczywiście warto wozić swoje do serwisu? Myślę o filtrach przede wszystkim, bo olej kupię na bank.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr oleju to niekoniecznie (chyba, że kupisz zamiennik Knecht/Bosch/Mann, masz w kieszeni z 20zł), ale filtr kabiny i olej zdecydowanie tak, bo kabinówkę kupisz równie dobrą do 50-60zł (w ASO nawet 150zł), olej zalejesz lepszy niż w ASO leją i też znacznie taniej

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem 1 przegląd w CM Krzemionki w Krakowie.

ASO dołożył:

Robocizna- 340,96

Przegląd stanu nadwozia- 49

Uszczelka korka- 6,05

Filtr oleju- 42,48

Razem----------------438,49

 

Olej mój, jak na razie mam dobre zdanie o tym serwisie, obsługa, punktualność itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Nissan SIGNELLA w Warszawie

Przegląd po I roku koszt 612,00zł,

W cenie filtr oleju, olej Castrol 5W30, uszczelka filtra, kontrola akumulatora, oczyszczono i nasmarowano klemy, poprawiono niedociągnięcia z lini montażowej np w mocowaniu rury chłodnicy, normalny przegląd auta.

Całość trwała ok 1.5 godziny

 

Polecam, miło szybko i sympatycznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PROMOTOR GDAŃSK

PIERWSZY PRZEGLĄD PO 12M-CACH 334,47(1,5godziny)

Zakupione przeze mnie

olej elf exellium 5w40 -129

filtr oleju norauto -22,90

filtr kabinowy blue print -40,29

Razem- 526,66

Dostałem rabat mikołajkowy na robocizne 30% i żniżke klubową 10%.

Polecam Promotora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiennik filtra oleju produkowany dla Norauto.

 

Zamiennik filtra oleju produkowany dla Norauto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nissan Polody Poznań

Przegląd 200 zł x 2h - 400 zł

Filtr klimatyzacij 98,52

Filtr Oleju 96,21

Olej Shell Helix 5W30 70,33 x 6,3 litra (???????) 443,08 - czy w dieslach faktycznie wchodzi tyle oleju ??

Płyn 33,30 ( do dzis nie wiem jaki) - podobno hamulcowy ale czy ten plyn wymienia sie po roku??

Podkladka uszczelniajaca 3,08

 

Razem z rabatem 1074,19

Auto opłukane, nieodkurzone czas trwania 4,5h

Nie polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissan Polody Poznań

Przegląd 200 zł x 2h - 400 zł

Filtr klimatyzacij 98,52

Filtr Oleju 96,21

Olej Shell Helix 5W30 70,33 x 6,3 litra (???????) 443,08 - czy w dieslach faktycznie wchodzi tyle oleju ??

Płyn 33,30 ( do dzis nie wiem jaki) - podobno hamulcowy ale czy ten plyn wymienia sie po roku??

Podkladka uszczelniajaca 3,08

 

Razem z rabatem 1074,19

Auto opłukane, nieodkurzone czas trwania 4,5h

Nie polecam

u mnie w SpeedOil 5 l shell helix 5w30 kosztuje niecałe 100 zł

więc nie rozumie czemu nie kupujecie i z swoim olejem nie jedziecie??? 300zł oszczędności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ilośc oleju: do 1.6 dCi wchodzi 5,5 litra oleju. Dwa razy wymieniałem i dwa razy tyle weszło.

Ceny oleju w ASO Nissana to jest rozbój. Ja do swojego leję Motula i jest to koszt ok. 200-210 za 6 litrów na wolnym rynku.

 

Żeby mieć porównanie cenowe : wczoraj robiłem przegląd 1.6 dCi po 30 tys. Koszt całkowity: 670,00 zł brutto w tym filtr oleju 106,90 filtr powietrza 108,39 robocizna (wg faktury przegląd, linia diagnostyczna, test akumulatora) 406,58. Reszta to jakieś środki smarne itd, itp.

ASO Impwar, Rzeszotary k/ Legnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CMK Krzemionki Kraków

Pierwszy przegląd QQ 1.6 benzyna w dniu 08-03-2013

 

- olej Millers 5w30 C2 - 183 pln (własny - autoryzowany dystrybutor)

- filtr kabinowy Knecht LA396 - 45,37 pln (własny - Intercars)

- filtr oleju - 40,36 pln (ASO)

- uszczelka korka mała - 5,74 pln (ASO)

- przegląd stanu nadwozia i podwozia (lakierniczy) - 49 pln

- przegląd okresowy (30k km lub 12mcy) - 320,50 pln

- dezynfekcja klimatyzacji - 99 pln

 

Samochód umyty, częściowo odkurzony, banieczka z resztką Millersa w bagażniku. Nasmarowana przelotka kierownicy i gumowe tuleje zawieszenia oraz wykonane uszczelnienie silnika pastą uszczelniającą

 

Suma: 742,97 pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Samochód umyty, częściowo odkurzony, banieczka z resztką Millersa w bagażniku. Nasmarowana przelotka kierownicy i gumowe tuleje zawieszenia oraz wykonane uszczelnienie silnika pastą uszczelniającą"

 

A jaką nieszczelność miał silnik?

Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, jestem tu pierwszy raz, choć od dawna korzystam z Waszego doświadczenia i porad. Czeka mnie w najbliższym czasie pierwszy przegląd i mam pytanie, o co chodzi z tą 10% zniżką klubowicza - jak ją uzyskać i czy wszystkie ASO ją honorują. Będę wdzięczny, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...