Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

pierwszy przegląd


listek9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy bez kombinacji . W Krakowie Service Autoryzowany Japan Motors leje Shell Helix Ultra Extra 5W-30 Specyfikacja techniczna Lepkość 5W-30 ACEA C2/C3, A3/B4 Mercedes-Benz MB 229.51 VW 502.00, 503.01, 505.00 BMW Longlife-04 VW 504.00 / 507.00 Chrysler MS-11106

Potwierdzone przez pracowników , oraz osobiscie po stercie 100 litrowych beczek po oleju na zapleczu serwisu .

Oprócz Nissana tym olejem zalewają również Forda. Olej nisko popiołowy do nowoczesnych silników Diesla.I to wszystko.

Kupować własny olej w cenie 135 zł za 4 litrów i lać.

http://e-filtry.net/pl/shell-helix-ultra-extra-5w30-4l.html?partner=3325

Edytowane przez waszka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do osób bardziej poinformowanych, mam Qashqai'a z listopada 2010 odebrany w grudniu i jakoś w grudniu mówiono mi że mogę kupić własny olej i go przywieść jak będę na serwisie a dziś byłem dokupić litr płynu chłodniczego i się dowiedziałem że nie mogę mieć oleju bo olej ma tylko nissan jak to jest ??? trochę się wkur... a po części zmartwiłem. Jak to jest?? Ma ktoś podobny samochód z podobnego okresu i robił już ktoś przegląd z własnym olejem?

 

Tak naprawdę zastanawiam się na czym oszczędzamy? Ja jadę na Bielany w Warszawie i tam u Jaworskiego pierwszy przegląd ok. 840,-. Czy to dużo? Generalnie pierwszy wynosi ok. 1000,- Przecież nie można powiedzieć że przegląd kosztował nas 500,- bo własny olej i filtry. Należy doliczyć cenę tego oleju i filtrów, a poza tym czas i stanie w markecie lub innym sklepiku :whistle:. Dla mnie najważniejsza jest jakość tego przeglądu i sumienność pracownika ASO.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak naprawdę zastanawiam się na czym oszczędzamy? Ja jadę na Bielany w Warszawie i tam u Jaworskiego pierwszy przegląd ok. 840,-. Czy to dużo? Generalnie pierwszy wynosi ok. 1000,- Przecież nie można powiedzieć że przegląd kosztował nas 500,- bo własny olej i filtry. Należy doliczyć cenę tego oleju i filtrów, a poza tym czas i stanie w markecie lub innym sklepiku :whistle:. Dla mnie najważniejsza jest jakość tego przeglądu i sumienność pracownika ASO.

 

Jakość dla mnie też jest ważna i ja nie chce rezygnować z ASO nawet 10-12 letnie auta serwisuje w ASO - ale liczy się też cena a sam olej w ASO do 2,0dci to koszt ok 600zł, a czemu mam napełniać kieszeń ASO jeśli zastosują taki sam olej jak w hurtowniach tylko z marżą 300 albo i wiecej procent. I wtedy mogę powiedzieć że przegląd kosztował mnie 1000 a nie 1600 :)

 

 

Z tego co się dowiedziałem do tej pory z waszych doświadczeń i informacji skorzystam z podpowiedzi Waszki i kupie Shell'a i chyba wiem, który serwis nie robi problemów w Krakowie bo w jednym już byłem :)

Edytowane przez pavelsti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak naprawdę zastanawiam się na czym oszczędzamy? Ja jadę na Bielany w Warszawie i tam u Jaworskiego pierwszy przegląd ok. 840,-. Czy to dużo? Generalnie pierwszy wynosi ok. 1000,- Przecież nie można powiedzieć że przegląd kosztował nas 500,- bo własny olej i filtry. Należy doliczyć cenę tego oleju i filtrów, a poza tym czas i stanie w markecie lub innym sklepiku :whistle:. Dla mnie najważniejsza jest jakość tego przeglądu i sumienność pracownika ASO.

 

ok, to może moje podwórko - Gdańsk i QQ 2.0 benz.:

 

100% ASO:

 

filtr oleju 15208-9F600 42.14 brutto

uszczelka korka spustowego 11026-01M02 5.36 brutto

olej silnikowy (4,4l) API: SL, SM SAE: 5W-30 SHELL 5W30 272.80zł

filtr pyłkowy 27277-EN000 135.46zł

robocizna 512.40zł

 

razem: 968.16zł

 

 

JA+ASO

 

filtr oleju zast. 15208-9F600 Knecht OC195 13,60zł brutto

uszczelka korka spustowego 11026-01M02 5.36 brutto

olej silnikowy (5l) zgodny z normami Nissana do QQ: Millers Oils XF LONGLIFE C3 5w30 5L 176zł brutto

filtr pyłkowy zast. 27277-EN000 Filtron K1255 49zł brutto

robocizna 512.40zł

 

razem: 756,36zł

 

różnica=211,64zł

 

1) nie wiem jak inni, ale ja liczyć umiem

na lepszym oleju, z którego zostanie mi jeszcze na dolewkę, reszcie części nie gorszych zostaje mi w kieszeni na szlugi i 200zł na

przyjemności

 

2) nie wspominam już, że robocizna w Elblągu, do którego nie mam tak aż daleko i czasem mam tam swoje sprawy to 431,73 PLN więc prawie kolejne 100zł w kieszeni

robocizna u Kaszubowskiego jest droga

 

3) nie wydaje mi się żeby sumienność pracownika ASO zależała od tego czy leje olej firmowany przez Nissana z beczki czy nie, ani czy montuje Knechta, Filtrona zamiast oryginałów; sumienność pracownika jest lub jej nie ma, po prostu

 

4) olej i filtry odbieram w jednym miejscu niedaleko miejsca zamieszkania, bez kolejek

 

5) nie będzie :D

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj Texaco na ramkach, teraz Shell, a jutro Orlen :)

tzw. siła sugestii czyni cuda

 

RN0720 dla diesla i RN0700 dla benzyny niewiele olejów spełnia, polecany w sieci dealerskiej Shell nie spełnia

dla benzyny wtedy cena/jakość trzeba by brać ELF Evolution SXR 5W30, a dla diesla podlinkowanego wyżej Motula, którego lał/leje Strider, bo konkurencyjny ELF Solaris jest chyba droższy, a na pewno ciężej dostępny

 

najważniejsze to pilnować, aby był to 5W30, a nie żaden 10W60

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy przegląd QQ 1.6 Acenta - przebieg 3.477 km.

Auto-club Nissan Poznań

1. Przegląd - 264,45 zł

2. Filtr oleju - 37,80 zł

3. Castrol Magnatec

Professional A5 5W-30 - 238,00 zł

4. Uszczelka korka - 3,75 zł

---------------Razem : 544,00 zł :whistle:

+ mycie i odgrzybianie

Edytowane przez Jaro73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie że prawie żaden z kolegow nie zagląda do instrukcji w której wyrażnie okreslono :/mówię o 2,0dci/

ZALECANY OLEJ SILNIKOWY--podkreślam sformułowanie zalecany a nie obligatoryjny --firmy NISSAN.

dalej napisano

Silnik M9R z filtrem DPF

-stosuj wyłącznie 5W30 low saps

-ACEA C-3 2004

-API SM/CF

 

Wszystkie oleje o tej specyfikacji / w tej grupie jest też SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W30 / nadają się do stosowania.

Dywagacje na temat lepszej jakości oleji różnych firm zostawmy laboratoriom a może raczej specom od reklamy . Żaden z nas nie jest w stanie tego ocenić , to jak gadanie o wyższości Swiąt Bożego Narodzenia nad Swiętami Wielkiej Nocy .

Kwestionowanie przez serwisy autoryzowane zapisów instrukcji jest bezprawnym naciąganiem .

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Panie Kolego instrukcja instrukcją, chciałbym zauważyć, że w instrukcji do Micry K13 jest opisana praca silnika i kolejność cykli pracy cylindrów. I tu wielka niespodzianka. Zgodnie z opisem jest to 1-3-4-2, czyli dokładnie tak jak w każdym czterocylindrowcu... Wszystko niby ok, prawda? Szkoda, że Micra K13 ma tylko 3 cylindry. ;)

 

Z koncernu Renault-Nissan-Dacia tylko Nissanowi zapomina się o wpisaniu do instrukcji na temat normy RN0720... Jedno jest pewne lepszy olej od C3 jakim jest olej o specyfikacji C4 i normie RN0720 z całą pewnością nie zaszkodzi. Norma C4 spełnia wszystkie kryteria normy C3 przy czym C4 jest olejem o jeszcze niższej zawartości popiołów siarczanowych.

 

Wiadomo, że jak będzie się lało olej Shell Helix Ultra Extra silnik nie wybuchnie, ale skoro istnieją oleje dedykowane konkretnie do tego silnika, w dodatku nie są droższe to może warto się nad tym zastanowić i forum właśnie służy takim dywagacjom.

 

 

Kolego myslę że normalizacja jest po to aby można było produkty porównywać ze sobą . Aby stwierdzić wyższość konkretnego produktu w naszym przypadku oleju należy silniki zajezdzić na śmierć na różnych olejach rozebrać i porównać .Gwarantuje że lejąc oleje normowe od producentów markowych nawet po przebiegu 200 tys kilometrów nie będzie różnicy - no chyba że kolego jezdzi na taryfie i osiąga przebiegi 500 tys np. w cztery lata . Mnie to nie dotyczy w związku z tym problem Shell , Elf , Texaco , Motul itp nie zaprząta mi głowy .

Ponadto wydaje mi się że nasza dyskusja zmierza raczej w kierunku zabezpieczenia się przed pazernością i nieuczciwością serwisów próbujących nam narzucić swoje oleje strasząc utratą gwarancji co jest nieprawdą ponieważ lejąc olej wg . okreslonej w instrukcji normy nie ma do tego podstaw.

Co do C3 jest już C4 /nie mylić z semtexem/ a jutro bedzie C5 .

Tak nawiasem mówiąc Nissan 2,0dci w fabryce w Anglii jest zalewany olejem Texaco , a samochód - przynajmniej dla mnie to nie przedmiot kultu ale przedmiot użytkowy który może i lubię ale nie czuję chorobliwego przywiązania. Za 10 lat to i tak będzie złom.

Edytowane przez waszka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W tym tygodniu zrobiłem w ASO Signella w Warszawie. Olej NISSAN, filtr oleju i kabinowy-węglowy razem z przeglądem 672,-. Filtra powietrza nie wymieniono, powiedziano mi że jest OK i wymienia się co 2 lata. Dla ciekawości w Odyssey-1240,- (może ten filtr taki drogi :devil: ). Czas przeglądu ok. 1,5 h. Nie czekałem na umycie autka, bo w cenie jeszcze mycie jest. Przegląd nadwozia też w cenie (u krakusów na AK 900,- przegląd + 50 przegląd blaszek)

Edytowane przez meridion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Don Kroko

Też jestem przed pierwszym przeglądem. W Trójmieście koszt przeglądu to 1215 zł (2.0 dCi) z czego 518 zł to olej (shell 5W30). Pojadę z własnym dedykowanym MOTULem o którym wspominał Strider w poście #188 (dzięki na info!) już zamówionym w lokalnym sklepie w Gdyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem przed pierwszym przeglądem. W Trójmieście koszt przeglądu to 1215 zł (2.0 dCi) z czego 518 zł to olej (shell 5W30). Pojadę z własnym dedykowanym MOTULem o którym wspominał Strider w poście #188 (dzięki na info!) już zamówionym w lokalnym sklepie w Gdyni.

Moja rada, podzwoń po wszystkich Dealerach w swoim mieście, a nawet blisko poza. W Warszawie 5 Dealerów i u każdego inna cena jak pisałem powyżej. Standard to oczywiście 1240,-, ale są i tacy u których to samo zrobisz za 600-900 i to bez potrzeby kupowania własnego oleju. Zadzwoń to nic nie kosztuje, a sam się zdziwisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnice w cenach są duże - powiedziałbym nawet, że to trochę niepoważne ale dla klientów to dobrze, że jest jakaś konkurencja i wybór. Zastanawiam się tylko jak wygląda z jakością takich usług. Bez większego wysiłku można znaleźć informacje od klientów różnych ASO, w których skarżą się, że zostali wyrolowani przez ASO. Jak się okazuje, niektóre ASO są tak "fantastyczne", że potrafią skasować za nowy olej, filtry i świece, przy czym ten nowy olej to wlewają do innego samochodu, bo w serwisowanym dziwnym przypadkiem zostaje stary, podobnie jak filtry (w najlepszym przypadku "odświeżone" odkurzaczem) i świece (często nawet nie ruszone).

Inna kwestia - nie do sprawdzenia, to czy nie płaci się za full syntetic marki "O ja pierniczę ale cena" a nie dostaje się Lotosa (w najlepszym razie). Olej to dosyć ważna rzecz (zwłaszcza dla nowego silnika) dlatego ja na wszelki wypadek kupuję sam (ze sprawdzonego źródła hurtowego, bo o podróbę nie trudno) i asystuje przy wymianie, żeby trafił do mojego silnika.

Nie mam też zaufania do olejów marki Toyota, Nissan, Honda, itd. Przecież oni nie mają rafinerii - taki olej to czysty marketing, zamawiają go u producenta, który deklaruje, że produkt trzyma parametry, dobrze jeśli poszczególne partie produktu zostają przebadane (choć wątpię), decydującym czynnikiem wyboru jest nie marka producenta a cena i tyle. Jakość to kwestia wtórna - ekonomia rządzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchajcie, czy mam rację: zbliża mi się pierwszy przegląd, i chciałem kupić filtry oraz olej poza aso bo bym zaoszczędził ok 300 zł jak wynika z prostego rachunku. Ale dowiedziałem się ze oczywiście aso przegląd podbije i zrobi, ale z adnotacja ze na obcych przyniesionych komponentach. I wtedy w razie awarii mogą się przyczepić ze to z powodu filtrów lub oleju nieodpowiedniego i że to wina użytkownika. Co wy na to? Dać się naciągać czy nie mają prawa tak zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchajcie, czy mam rację: zbliża mi się pierwszy przegląd, i chciałem kupić filtry oraz olej poza aso bo bym zaoszczędził ok 300 zł jak wynika z prostego rachunku. Ale dowiedziałem się ze oczywiście aso przegląd podbije i zrobi, ale z adnotacja ze na obcych przyniesionych komponentach. I wtedy w razie awarii mogą się przyczepić ze to z powodu filtrów lub oleju nieodpowiedniego i że to wina użytkownika. Co wy na to? Dać się naciągać czy nie mają prawa tak zrobić?

 

jak masz za dużo pieniędzy to wypij kawę i płać jak za zboże

jak umiesz liczyć i chcesz mieć parę groszy dla siebie to cofnij się kilka stron, symulowałem oszczędności

 

i co z tego, że adnotacja? mogą Ci naskoczyć jak masz rachunek na części z legalnego sklepu/hurtowni, najlepiej oficjalnego resellera danego oleju w mieście (np. oil-land dla Millers w 3mieście) [bo załóżmy olej jest tutaj najbardziej "kontrowersyjnym" materiałem w 1 przeglądzie] oraz olej spełnia wszystkie normy narzucone przez Nissana dla danego silnika w książce (pod koniec)

 

naprawdę polecam kupić samemu sprawdzone produkty w dobrej cenie, a nie płacić bez sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem research serwisowy: Do serwisu można przywiexć swój olej oryginalnie zapakowany i nie otwierany. Tylko tyle. reszta czyli filtry- mimo że zamienniki równei dobre lubv lepsze od oryginalnych - mimo że spełniaja normy GVO - nie można. Producent zastrzega sobie obowiązek stosowania oryginalnych części a nie zamienników, niezależnie od GVO więc d*pa zbita. Jak będzie awaria to zwalana filtr i po gwarancji. Róbcie jak chcecie, ale ja nie po to - płaciłem za nowy samochód by nie móc liczyć na gwarancję w razie draki. Nissan ma swoje zasady gwarancyjne i możemy mu naskoczyc niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem research serwisowy: Do serwisu można przywiexć swój olej oryginalnie zapakowany i nie otwierany. Tylko tyle. reszta czyli filtry- mimo że zamienniki równei dobre lubv lepsze od oryginalnych - mimo że spełniaja normy GVO - nie można. Producent zastrzega sobie obowiązek stosowania oryginalnych części a nie zamienników, niezależnie od GVO więc d*pa zbita. Jak będzie awaria to zwalana filtr i po gwarancji. Róbcie jak chcecie, ale ja nie po to - płaciłem za nowy samochód by nie móc liczyć na gwarancję w razie draki. Nissan ma swoje zasady gwarancyjne i możemy mu naskoczyc niestety.

Zgadzam się z kolegą. Śmieszne ale Dealerzy ci co mają olej Nissana w ofercie twierdzą, że taki trzeba lać a nie inny. Jak beda chcieli sie czepić to się czepią i powiedzą jak u lekarza, że przegląd nie wykonany w rejonie;))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem research serwisowy: Do serwisu można przywiexć swój olej oryginalnie zapakowany i nie otwierany. Tylko tyle. reszta czyli filtry- mimo że zamienniki równei dobre lubv lepsze od oryginalnych - mimo że spełniaja normy GVO - nie można. Producent zastrzega sobie obowiązek stosowania oryginalnych części a nie zamienników, niezależnie od GVO więc d*pa zbita. Jak będzie awaria to zwalana filtr i po gwarancji. Róbcie jak chcecie, ale ja nie po to - płaciłem za nowy samochód by nie móc liczyć na gwarancję w razie draki. Nissan ma swoje zasady gwarancyjne i możemy mu naskoczyc niestety.

Do serwisu zabierz olej i filtr kabinowy (ewentualnie filtr powietrza) a serwis niech wstawi swój filtr oleju (nie jest drogi), myślę, że "d*pa zbita" nie będzie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy przegląd QQ 2.0 Tekna - przebieg 13 654 km.

Dąbrowscy Zabrze

1. Przegląd z filtrem oleju i uszczelką pod korek - 280 zł

2. Olej swój - Shell Helix 5W40 - 120 zł

3. Filtr kabinowy węglowy oryginalny CORTECO (wymieniłem sam) - 64 zł z przesyłką

---------------Razem : 464,00 zł

 

Przed przyjęciem pan zapytał, czy materiały mam własne, jeśli tak to jakie. I to tyle.

Edytowane przez PiotrekP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji przeglądu mam pytanie, gdzieś zasłyszałem, że nowy filtr fabryczny jest biały, a kolejne niebieskie (po tym można poznać czy wymieniono na pierwszym przeglądzie), stąd moje pytanie bo po przeglądzie wymieniono i dalej biały-mowa o filtrze oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji przeglądu mam pytanie, gdzieś zasłyszałem, że nowy filtr fabryczny jest biały, a kolejne niebieskie (po tym można poznać czy wymieniono na pierwszym przeglądzie), stąd moje pytanie bo po przeglądzie wymieniono i dalej biały-mowa o filtrze oleju.

Filtr biały,różni się kolorem napisów czarne później czerwone(chyba odwrotnie).Niebieski jest u mnie w dci Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po pierwszym przeglądzie też jest biały filtr. Wydaje mi się, że ma także czarne napisy. Nie sądzę, żeby nie wymienili filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji przeglądu mam pytanie, gdzieś zasłyszałem, że nowy filtr fabryczny jest biały, a kolejne niebieskie (po tym można poznać czy wymieniono na pierwszym przeglądzie), stąd moje pytanie bo po przeglądzie wymieniono i dalej biały-mowa o filtrze oleju.

Do pierwszego przeglądu miałem - biały filtr, czerwone napisy; po przeglądzie - biały filtr, czarne napisy. :rolleyes2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...