Gość tomi-ei Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Nie znalazłem postu użytkownika 2.0 benzyna, który żałowałby wyboru i tęsknił za 1.6 A co mają powiedzieć, że przepłacili przy zakupie 8000 PLN i do tego ich auta o podobnych osiągach do 1.6 palą nawet 20-40% więcej w zależności od warunków... do tego myślę, że większość osób które zakupiły QQ z 2.0 nie jezdziło przed zakupem z silnikiem 1.6 bo np nie było takiej możliwości podczas jazdy próbnej i zawieżyli sprzedawcy ( wiele salonów nissana stosuje właśnie taką taktykę, nie wiem dlaczego ) Po drugie gdyby 1.6 było faktycznie takie kiepskie do QQ to dlaczego wiekszość jest sprzedawana właśnie z tym silnikiem, sprawdz co mówią sami dealerzy i zobacz po użytkownikach na forum który silnik jest najczęściej wybierany. Co ciekawe mój sprzedawca sam powiedział, że nie ma znaczącej różnicy w dynamice pomiędzy tymi silnikami oprócz spalania. Jeżdziłem zarówno 2.0 jak i 1.6 ( taki posiadam ) i nadal uważam, że nie warto kupować 2.0 do QQ czy QQ+2 jeżdzą prawie tak samo, a jak się jeżdzi w większosci po mieście to samo spalanie może popsuć dobre samopoczucie... Za 2.0 przemawia "tylko" - skrzynia 6 - jest cichszy przy większych prędkościach - powyżej 120 km/h czuć większą różnicę w dynamice ( ale szału nie ma jak na 2.0 i 140 KM ) Za chwilę rozpęta się atak posiadaczy 2.0, że to nie prawda, ale to forum jest po to żeby o takich właśnie spostrzeżeniach pisać i dyskutować naturalnie... a to są moje spostrzeżenia, zresztą nie tylko moje... Nawet w 2.0 dynamika powyżej 120 km/h jest powiedzmy sobie szczerze - średnia. Przecież tu nie chodzi o to, czy ktoś żałuje zakupu silnika 2.0 - ja jeździłem rok tym silnikiem, a potem przejechałem się testówką z silnikiem 1.6 i stwierdzam, że wbrew pozorom nie ma zbyt dużej różnicy. Potwierdzenie tego co napisałem powyżej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bambus Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 A co mają powiedzieć, że przepłacili przy zakupie 8000 PLN i do tego ich auta o podobnych osiągach do 1.6 palą nawet 20-40% więcej w zależności od warunków... do tego myślę, że większość osób które zakupiły QQ z 2.0 nie jezdziło przed zakupem z silnikiem 1.6 bo np nie było takiej możliwości podczas jazdy próbnej i zawieżyli sprzedawcy ( wiele salonów nissana stosuje właśnie taką taktykę, nie wiem dlaczego ) Po drugie gdyby 1.6 było faktycznie takie kiepskie do QQ to dlaczego wiekszość jest sprzedawana właśnie z tym silnikiem, sprawdz co mówią sami dealerzy i zobacz po użytkownikach na forum który silnik jest najczęściej wybierany. Co ciekawe mój sprzedawca sam powiedział, że nie ma znaczącej różnicy w dynamice pomiędzy tymi silnikami oprócz spalania. Ja napisałem poprzednio, że czytałem wypowiedzi użytkowników 1.6 niezadowolonych z tego silnika. Średnie spalanie mojego QQ jak na taką masę i aerodynamikę pojazdu wcale nie jest wysokie. Jeżeli pojazd kolegi ma zużycie o 40% mniejsze od mojego to gratuluję zakupu. Przed zakupem jeździłem QQ z silnikiem 1.6 i dlatego wybrałem 2.0. Większość osób kupuje wersję 1.6 ze względu na niższą cenę, a nie dlatego że ten silnik jest taki dobry. Uważam, że silnik 1.6 w QQ to nieporozumienie, 2.0 może być a 2.0 diesel to jedyny słuszny wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomi-ei Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 (edytowane) Ja napisałem poprzednio, że czytałem wypowiedzi użytkowników 1.6 niezadowolonych z tego silnika. Znalazłem tylko to co napisałeś cytuję: " Nie znalazłem postu użytkownika 2.0 benzyna, który żałowałby wyboru i tęsknił za 1.6" co do wypowiedzi niezadowolonych użytkowników silnika 1.6 to dziwię się, że ktoś w tych czasach zamawia auto z silnikiem z którego jest potem niezadowolony kiedy można skorzystać z jazdy testowej lub zabrać auto na weekend i potem nie żałować... Średnie spalanie mojego QQ jak na taką masę i aerodynamikę pojazdu wcale nie jest wysokie. Jeżeli pojazd kolegi ma zużycie o 40% mniejsze od mojego to gratuluję zakupu. Czytając forum sam zauważysz, że jednak różnica w spalaniu pomiędzy tymi silnikami dochodzi w niektórych przypadkach do poziomu 30-40/%. Nie twierdzę, że to jest standart. Przed zakupem jeździłem QQ z silnikiem 1.6 i dlatego wybrałem 2.0. Ja osobiście przed zakupem testowałem zarówno silnik 1.6 jak i 2.0 ( nie tylko 1.6 ) i dlatego wybrałem 1.6 bo różnica w dynamice była bardzo mała, nie licząc róznicy w spalaniu i zakupie... Większość osób kupuje wersję 1.6 ze względu na niższą cenę, a nie dlatego że ten silnik jest taki dobry. Uważam, że silnik 1.6 w QQ to nieporozumienie, 2.0 może być a 2.0 diesel to jedyny słuszny wybór. Większość osób kupuje QQ, a nie silnik 1.6 ze względu na atrakcyjną cenę, bo jak ktoś ma nieograniczone środki to zamawia Murano i nie patrzy na cenę... Ale mogę się mylić ... W dobie filtrów DPF i kół dwumasowych psujących się turbin to nie wiem czy przy założeniach w większości jazdy po mieście 2.0 dCi to dobry wybór no chyba że chodzi o dynamikę to się zgodzę, wejdz na forum Renault i poczytaj trochę o silnikach dCi to zmienisz zdanie... Edytowane 25 Października 2010 przez tomi-ei Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Co do kosztów przeglądów to się z toba nie zgodzę , łączne koszty przeglądów diesla 1.5 dCi w ciągu 3 lat w ASO są niższe niż z silnikiem beznynowym - nie biorąc w ogóle pod uwagę faktu że w dieslu są co 20 tys. km a nie co 15 jak w benzynie. W benzynie co 30 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bambus Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Znalazłem tylko to co napisałeś cytuję: " Nie znalazłem postu użytkownika 2.0 benzyna, który żałowałby wyboru i tęsknił za 1.6" Pisząc tak "Nie znalazłem postu użytkownika 2.0 benzyna, który żałowałby wyboru i tęsknił za 1.6" napisałem o tym "...czytałem wypowiedzi użytkowników 1.6 niezadowolonych z tego silnika." Ale najważniejsze jest to, że jesteśmy zadowoleni z wyboru wersji QQ. Życzmy sobie bezawaryjnej eksploatacji i frajdy z jazdy :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomi-ei Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Pisząc tak "Nie znalazłem postu użytkownika 2.0 benzyna, który żałowałby wyboru i tęsknił za 1.6" napisałem o tym "...czytałem wypowiedzi użytkowników 1.6 niezadowolonych z tego silnika." Ale najważniejsze jest to, że jesteśmy zadowoleni z wyboru wersji QQ. Życzmy sobie bezawaryjnej eksploatacji i frajdy z jazdy :-) masz rację ważne żeby każdy był zadowolony ze swojego wyboru bo o to w tym wszystkim właściwie chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arlandia Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 W benzynie co 30 tys. Oczywiście masz racje, przepraszam. Już poprawione, ale i tak co 12 miesięcy. Ja w swojej ALmerze 1.5 dSi miałem co 30 tys. i co 24 miesiące, ciekawe od czego to zależy? Oczywiście masz racje, przepraszam. Już poprawione, ale i tak co 12 miesięcy. Ja w swojej Almerze 1.5 dCi miałem co 30 tys. i co 24 miesiące, ciekawe od czego to zależy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dambam Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Dla mnie głównym argumentem przemawiającym za zakupem 2.0 był napęd 4x4 i większy komfort w trasie. Gdybym miał podejmować decyzję jeszcze raz pewnie bym kupił tego samego, a stałem przed wyborem QQ 2.0 benzyna TEKNA 4x4 lub QQ 1.6 benzyna TEKNA, ale ze skórą i nawigacją. Hmm to nie w każdej Teknie jest fabryczna nawigacja? Co do wyboru silnika to idealnie to opisałeś. Ja ogólnie jestem zadowolony z 1,6. Na trasie przy mocnym zwracaniu uwagi na spalanie można zejść poniżej 6.0 (śr.80-90km/h) Dynamika słabsza powyżej 120km/h (ale i wystarczająca) Auto rozpędziłem maksymalnie do 191km/h (wg.licznika) Spalanie mogłem porównać na trasie z 150konnym Hyundai Tucson 2.0 CRDi. jadąc wspólnie do Chorwacji. Średnia w QQ w obie strony wyszła 8.2 w dislu Hyundaia 8.5 Oczywiście, że przydałoby się więcej koni - chociażo tak jak w przypadku 140konnego silnika 1.6 GDI ze Sportage odbiło by się to od razu na znacznie większym spalaniu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Większość osób kupuje QQ, a nie silnik 1.6 ze względu na atrakcyjną cenę, bo jak ktoś ma nieograniczone środki to zamawia Murano i nie patrzy na cenę... Ale mogę się mylić ... W dobie filtrów DPF i kół dwumasowych psujących się turbin to nie wiem czy przy założeniach w większości jazdy po mieście 2.0 dCi to dobry wybór no chyba że chodzi o dynamikę to się zgodzę, wejdz na forum Renault i poczytaj trochę o silnikach dCi to zmienisz zdanie... Ciekawa sprawa jak spora cześć naszych kolegow nie posiadajacych 2,0dci martwi się o turbiny , koła dwumasowe oraz DPF .Po prawdzie na forum jest mało użytkowników 2,0 dci którzy się żalą na powyższe elementy .Chyba brak kasy i obiektywizmu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 ...Ja w swojej ALmerze 1.5 dSi miałem co 30 tys. i co 24 miesiące, ciekawe od czego to zależy? Chyba na wiosnę 2009, może lato, Nissan zmienił częstotliwość przeglądów aut z silnikami benzynowymi i zrobiło się co rok. Niestety też mnie to trafiło. O częstotliwości przeglądów i zapisach w książeczkach serwisowych był wątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dambam Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Każda myszka swój ogonek chwali... Czy forum musi być obiektywne? Każdy będzie chwalił swój silniczek jaki sobie zakupił szczególnie, że w przypadku Qashqai'a nie ma specjalnie powodu do narzekań na silniki. Nie ma sensu oczekiwać, że każdy właściciel 1.6 benzyna będzie bił się w pierś i za każdym razem powtarzał, że 2.0 DCi jest lepszy. Niech każdy cieszy się z tego, co ma i pozwoli cieszyć się innym, bo z pewnością dla wielu posiadaczy silnika 1.6 ten samochód jest spełnieniem marzeń motoryzacyjnych. Pozwólmy również właścicielom 1.5 DCi chwalić się z niższym spalania niż w 2.0 DCi i brakiem problemów z DPF'em. W tym momencie ta dyskusja przerodziła się w małą awanturkę rodem z przedszkola. 2.0 dci to niezaprzeczalnie najlepiej dopasowany silnik do QQ. Jedynie możemy rozwodzić się nad tym czy warto dopłacić 15-16tyś żeby mięć te 35KM więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Każda myszka swój ogonek chwali... Czy forum musi być obiektywne? Każdy będzie chwalił swój silniczek jaki sobie zakupił szczególnie, że w przypadku Qashqai'a nie ma specjalnie powodu do narzekań na silniki. Nie ma sensu oczekiwać, że każdy właściciel 1.6 benzyna będzie bił się w pierś i za każdym razem powtarzał, że 2.0 DCi jest lepszy. Niech każdy cieszy się z tego, co ma i pozwoli cieszyć się innym, bo z pewnością dla wielu posiadaczy silnika 1.6 ten samochód jest spełnieniem marzeń motoryzacyjnych. Pozwólmy również właścicielom 1.5 DCi chwalić się z niższym spalania niż w 2.0 DCi i brakiem problemów z DPF'em. W tym momencie ta dyskusja przerodziła się w małą awanturkę rodem z przedszkola. Racja !!!! .Tym bardziej że nie ma co marudzić ponieważ większośc naszych aut jest jeszcze na gwarancji .Pierwsze modele sprzedawano od początku 2007 a gwarancja 3 lata. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomi-ei Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Ciekawa sprawa jak spora cześć naszych kolegow nie posiadajacych 2,0dci martwi się o turbiny , koła dwumasowe oraz DPF .Po prawdzie na forum jest mało użytkowników 2,0 dci którzy się żalą na powyższe elementy .Chyba brak kasy i obiektywizmu. Spokojnie czy widziałeś kiedykolwiek kogoś kto się martwił o nie swój problem ... A tak poważnie, silniki dCi są ok jak są nowe i na gwarancji, mało który wówczas się zepsuje, chociaż był przyapdek na forum gdzie padł 1.5 dCi ( jak znajdę post to go tu wkleję )- poczekaj na większe przebiegi to sam zobaczysz jak "mało" będzie bolała wymiana powyższych podzespołów. Znam dwa przypadki wśród znajomych , jeden użytkował Megane a drugi Lagunę z silnikami dCi i jednym słowem ten silnik to totalna porażka po większych przebiegach, psuje się wszystko to co wymieniłem z tym, że w Lagunie padła jednocześnie dwumasówka i turbina ( różnica prebiegu niecałe 2000 km pomiędzy tymi awariami ). To nie fikcja to fakty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Ta cała dyskusja - diesel, czy benzyna, jest taka, jak ta o świętach – czy lepsze jest Boże Narodzenie, czy Wielkanoc? Wszystkie za i przeciw zostały już chyba napisane. Powtarzanie w kółko to samo nic już nie wniesie istotnego do tematu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi