Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] pompa ABS


Gość RistoStoiczkov
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość RistoStoiczkov

Witam.

Podczas skrętu w prawo włącza się pompa ABS. Również podczas hamowania przy niskiej prędkości. Kilka sekund przed załączeniem się pompy słychać takie ciche stuki spod maski (zarówno przy skręcie w prawo, jak i hamowaniu), przypomina to trochę tykający zegar przed wybuchem bomby :rolleyes:, dopiero wtedy załącza się pompa i stuki dalej słychać wraz z załączoną pompą. Gdy nacisnę pedał hamulca wszystko ucicha i wraca do normy, tak samo jest gdy nie naciskam hamulca i auto samo wytraca prędkość, aż w końcu się zatrzymuje, wtedy również dźwięki spod maski cichną. Wyczytałem gdzieś, że może to być wina czujników lub sterownika pompy.

 

Zanim wybiorę się do mechanika i zacznie wymieniać wszystko co związane z układem ABS, chciałbym się dowiedzieć czy ktoś się spotkał z podobnym problemem. Jeżeli tak to co w tej sytuacji zrobił i od czego trzeba zacząć (chodzi mi o wymianę części). Nie wiem gdzie może być przyczyna tego wszystkiego?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podczas skrętu w prawo włącza się pompa ABS. Również podczas hamowania przy niskiej prędkości. Kilka sekund przed załączeniem się pompy słychać takie ciche stuki spod maski (zarówno przy skręcie w prawo, jak i hamowaniu), przypomina to trochę tykający zegar przed wybuchem bomby :rolleyes:, dopiero wtedy załącza się pompa i stuki dalej słychać wraz z załączoną pompą. Gdy nacisnę pedał hamulca wszystko ucicha i wraca do normy, tak samo jest gdy nie naciskam hamulca i auto samo wytraca prędkość, aż w końcu się zatrzymuje, wtedy również dźwięki spod maski cichną. Wyczytałem gdzieś, że może to być wina czujników lub sterownika pompy.

 

Zanim wybiorę się do mechanika i zacznie wymieniać wszystko co związane z układem ABS, chciałbym się dowiedzieć czy ktoś się spotkał z podobnym problemem. Jeżeli tak to co w tej sytuacji zrobił i od czego trzeba zacząć (chodzi mi o wymianę części). Nie wiem gdzie może być przyczyna tego wszystkiego?

 

Pozdrawiam.

 

Miałem tak w P10-czujniki ABS przy kołach-były brudne, ale nie dało się oczyścić tylko wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RistoStoiczkov

Miałem tak w P10-czujniki ABS przy kołach-były brudne, ale nie dało się oczyścić tylko wymiana.

 

Przedwczoraj chciałem te czujniki wyczyścić, ale nie dało się ich wykręcić. A na siłę nie chciałem ich wyciągać, bo to by się automatycznie wiązało z wymianą. Jeżeli taki "coś" mi się dzieję przy skręcie w prawo, to wystarczy tylko zmienić czujnik lewy przód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Spróbuj oczyścić koronki i czujniki,a jak nic nie da,to miernikiem sprawdz oporność czujników wszystkich kół. Pomiary powinny być podobne,jeśli któryś pomiar jest inny,lub "skacze" wynik, to czujnik jest do wymiany.To są proste sposoby sprawdzenia.Reszta to podłączenie pod KOMPUTER

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RistoStoiczkov

kiedyś patrzyłem na ceny tego Bosch to robi oj ,,cena przeraża ,,,,a jak wygląda koronka od przegubu

Nowy czujnik 500pln:blink:.... koronka - ok

 

gdybyś potrzebował czujniki daj znać mam używki 100PLN z moją wysyłką

Jak to będzie czujnik, na pewno się odezwę, dzięki.

 

Witam.Spróbuj oczyścić koronki i czujniki,a jak nic nie da,to miernikiem sprawdz oporność czujników wszystkich kół. Pomiary powinny być podobne,jeśli któryś pomiar jest inny,lub "skacze" wynik, to czujnik jest do wymiany.To są proste sposoby sprawdzenia.Reszta to podłączenie pod KOMPUTER

Koronkę czyściłem sprężonym powietrzem, czujników nie ruszałem, bo nie da się ich wykręcić (wyciągnąć). Masz rację co do oporności, gdzieś teraz wyczytałem ze oporność powinna być w granicach 1-2kOhm, koleś odpiął jeden z czujników gdzie oporność mial 10x większą i wszystko wróciło do normy. Ja mam ten problem, że chciałbym odłączyć czujnik, ale jak już pisałem nie da się go ruszyć bez użycia siły. Druga sprawa to świecąca się kontrolka ABS po takiej operacji... Podłączałem do komputera, zapłaciłem 124pln, wszystko wyszło OK!!! żadnych błędów nic... masakra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość RistoStoiczkov

zdaje się, że kontrolka powinna zgasnąć jeśli podłączyłeś czujniki spowrotem

 

Chodziło mi o to, jakbym odłączył jeden z czujników, to prawdopodobnie problem by zniknął, z tym że kontrolka ABS by się świeciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, jakbym odłączył jeden z czujników, to prawdopodobnie problem by zniknął, z tym że kontrolka ABS by się świeciła.

jak kontrolka ABS się świeci to znaczy że układ ABS nie działa i podczas hamowania będzie blokowało koła,czyli tak jak w starych samochodach.Jak masz inny odczyt z jednego czujnika to znaczy że jest walnięty i trzeba go wymienić.Szukaj coś taniego,bo 500 to dość drogo jak za kawałek popierdułki.Ja kiedyś do Polo VW za czujnik 160pln chyba płaciłem,chyba Siemens to był,ale nie jestem teraz pewny, Aaaaaaaaaaa i odłączenie jednego czujnika nic nie da,bo obwód musi byś zamknięty,Jak chcesz więcej info,co za opornik zamiast czujnika wsadzić to jakiegoś Fachmana od elektroniki spytaj,AAALE to koło bez czujnika i tak będzie blokowało podczas hamowania.A to zarąbiście niebezpieczne, lepiej zostawić jak jest,czyli 4 koła blokują.

Edytowane przez Jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...