Gość wozbart Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Witam mam następujący problem: przymierzam się do zakupu Patrola z 2003 roku, ze skrzynią automatyczną. Mam upatrzony egzemplarz. Kupuję go przede wszystkim dlatego, że co jakiś czas muszę pociągną przyczepę, która ma DMC 3.000kg, a wiadomo, że Patrole mają możliwość ciągania przyczep do 3.500kg. Ku mojemu ździwieniu, egzemplarz do którego się przymierzam, ma w dowodzie rejestracyjnym w polu "O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg)" wpisaną wartość 2.500. Czy ktoś wie, co jest grane? Czy to możliwe, że ten model może mieć ograniczoną wartość maksymalnej wagi przyczepy do 2500kg? (samochód póki co nie ma założonego haka, więc mówimy tylko o samochodzie, nie o haku, który ma zawsze swoją osobną homologację na masę) Słyszałem coś o przepisie, że w samochodach terenowych liczy się możliwą masę przyczepy razy 1,5. Ale - nie mam pewności że o to chodzi tu, gdyż widziałem już dowody rejestracyjne terenówek, w których było wpisane 3500kg w O1, czytelnie i bez wątpliwości. Czy ktoś wie, jak ugryźć ten temat, o co chodzi? Będę mocno zobowiązany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Wszystko zależy od haka - jeśli hak do 2500 to 2500, hak 3500 to 3500, hak 150%xDMC Patrola to maks DMCx150% Patrola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wozbart Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Niestety, raczej nie jest tak prosto. Hak zawsze ma swoją homologację, a samochód swoją. Możesz zaczepić do samochodu hak na 3.000kg, albo na 3.500kg, itp. A zupełnie niezależnie samochód ma swoją maksymalną dopuszczalną, określoną przez producenta masę przyczepy z hamulcem. W przypadku Patrola o którym mówię, w dowodzie rejestracyjnym w polu O1 jest wpisane: 2500kg. I zamontowanie haka na 3.500kg nic tu nie zmieni. Sprawdziłem też tabliczkę znamionową pojazdu - niestety na tabliczce jest wpisane: max DMC pojazdu: 3.000 kg max. DMC zestawu: 5.500kg Różnica wychodzi jak w mordę - 2.500 - i stąd w dowodzie jest 2.500. Czy ktoś może sprawdzić w swoim patrolu, w którym ma w dowodzie wpisane w O1 wartość 3.500kg, czy na tabliczce znamionowej ma również 2 pierwsze wartości 3.000 i 5.500kg? Proszę też o info, czy taki samochód był sprowadzany, czy też kupiony w polskim salonie (może ma tu coś do rzeczy homologacja PL)...? Będę mocno zobowiązany za jakieś informacje, bo mam upatrzony naprawde przyzwoity model do kupienia, a ten temat całkowicie mnie blokuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Patrole w automacie mają 2,5 tony, w manualu 3,5. To kwestia skrzyni biegów i jej możliwości. Poza tym ważne są umiejętności kierowcy - niedoświadczony zarżnie Patrola po kilkudziesięciu tys. km nawet dwutonową przyczepą. Widziałem już trzy- czteroletnie Patrole, w których trzeba było wymieniać silniki, skrzynie biegów, sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość liteq Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Witam, Mam pytanie jakie DMC przyczepy z hamulcem ma GR I(y60) w krótkiej wersji z silnikiem rd28t? W dowodzie pisze mi ze 1300 ale to coś za mało jak na ten samochód tutaj widzę że pisze 3 tony dla y61... patrze w stare dokumenty z autka i pisze (niemiecki brief) 2450kg w papierku od haku( niemiecki) dmc 3tony... Pytałem diagnosty mówił coś o tabliczce znaminowej: jest tam 2450, pusty wiersz, 1300, 1570. może mi ktoś wytłumaczyć co, gdzie i jak załatwić? Potrzebuje pociągnąć przyczepę o masie ok 2ton. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.