Gość augengdynia Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 witam wszystkich forumowiczów, jestem posiadaczem Klamery 2003 1.8 i jak dotychczas auto nie sprawiało zbyt wielu problemów. niestety zaczął ostatnio tracić moc i na 4-pasmówce mogłem jeździć tylko prawym pasem i oglądać z lewej kierowców ciężarówek, bo prędkość maksymalna to było 90km/h wg. mojego mechanika jest problem z bębnem zmiennych faz rozrządu, który przekazuje moc powyżej iluś tam tysięcy obrotów, stąd właśnie taka zamuła. oprócz tego silnik zaczął chodzić trochę jak diesel, co objawia się charczeniem ze środka. oprócz tego mam stały problem z pochłaniającym silnik olejem (jeden bak benzyny jedna dolewka oleju) i wiem, że nie ominie mnie ta naprawa. szczególnie, że inwestowanie w olej po prostu nie ma sensu, a sam nie wiem jakie konsekwencje mogą wyniknąć z takiej eksploatacji. mam pytanie zatem do fachowców, czy radzicie mi kupić nowy silnik, czy mimo wszystko zabrać się za kosztowną naprawę. wg. mojego mechanika nie można dostać jedynie osobnego bębna (sprzedają go w komplecie z łańcuchem rozrządu i napinaczem za około 750 pln), a kupno używanego silnika nie gwarantuje mi również, że będę miał spokój z braniem oleju. gdzie zatem można rozglądać się za bębnem, lub ewentualnie za silnikiem. może ktoś ma jakieś namiary pazdrawliaju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość freunds Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 KOlego, ja miałem tak samo, tylkow silniku 1,5, wogóle nie bawiłem sie w dokładną diagnozę, kupiłem silnik, wolna sobota i auto śmiga od nowa, przy okazji wymieniłem olej w skrzyni biegów. Jak raz ci rozkręcą silnik, już nigdy nie chodzi jak trzeba. Tylko, że ja kupiłem anglika z malutkim przebiegiem, a resztę rozsprzedaję po rozsądnych cenach. Dodatkowo słyszałem, że silniczki 1,8 lubią brać olej więc z tym chyba się musisz pogodzić. Gdybyś chciał to mogę Ci ściągnąć almerę z silnikiem 1,8, ewentualnie sprzedać Ci wtedy sam silnik z niej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość augengdynia Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 KOlego, ja miałem tak samo, tylkow silniku 1,5, wogóle nie bawiłem sie w dokładną diagnozę, kupiłem silnik, wolna sobota i auto śmiga od nowa, przy okazji wymieniłem olej w skrzyni biegów. Jak raz ci rozkręcą silnik, już nigdy nie chodzi jak trzeba. Tylko, że ja kupiłem anglika z malutkim przebiegiem, a resztę rozsprzedaję po rozsądnych cenach. Dodatkowo słyszałem, że silniczki 1,8 lubią brać olej więc z tym chyba się musisz pogodzić. Gdybyś chciał to mogę Ci ściągnąć almerę z silnikiem 1,8, ewentualnie sprzedać Ci wtedy sam silnik z niej. dzięki, tylko dylemat polega na tym, że kupując używany silnik dalej nie mam gwarancji, że nie będzie pochłaniał oleju, natomiast naprawa chociaż dość kosztowna, daje mi taką gwarancję. jeżeli chodzi o te silniki to w jakiej cenie one krążą? chodzi mi o silnik do Almery 1.8 85 kW (116 km)benzyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin1979 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Witam, Mam podobny problem, z tym że cena silnika to około 2000zł przekładka to ok 1000 zł do tego trzeba dodać jeszcze koszt olejów i filtrów około 500zł w sumie wychodzi 3500zł i nie wiem co mam... zdecydowałem się na generalny remont silnika koszt 5000zł i jestem bardzo zadowolony - można powiedziec ze mam nowy silnik. pozdrawiam dzięki, tylko dylemat polega na tym, że kupując używany silnik dalej nie mam gwarancji, że nie będzie pochłaniał oleju, natomiast naprawa chociaż dość kosztowna, daje mi taką gwarancję. jeżeli chodzi o te silniki to w jakiej cenie one krążą? chodzi mi o silnik do Almery 1.8 85 kW (116 km)benzyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Witam, Mam podobny problem, z tym że cena silnika to około 2000zł przekładka to ok 1000 zł do tego trzeba dodać jeszcze koszt olejów i filtrów około 500zł w sumie wychodzi 3500zł i nie wiem co mam... zdecydowałem się na generalny remont silnika koszt 5000zł i jestem bardzo zadowolony - można powiedziec ze mam nowy silnik. pozdrawiam Że z ciekawości zapytam, gdzie robiłeś swój silnik? W Stolicy czy gdzieś poza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość emalfni Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Witam, Mam ten sam dylemat, wymienić silnik czy robić remont (na razie jadę na dolewkach). 5 tyś, to trochę dużo, mi wycenił mechanik robotę plus części na 2,5 do 3 tyś PLN (śląsk). Z tym że jest problem z dostępnością pierścieni tłokowych do silnika 1,5. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Missiakkuss Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Ja zrobiłem remont silnika (1.8) i na ostatnich 10kkm ubyło mi oleju o 2mm na bagnecie Według mnie jeżeli nie musisz wymieniać silnika to lepiej to zreperować, bo nigdy nie masz pewności czy w "nowej" jednostce nie będziesz miał tych samych problemów co wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urfeen Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Witam , w razie kiedy mam silnik 1.8 i pije olej -czy można go wymienić na 1.5 ? Fizycznie i prawnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość augengdynia Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 zdecydowałem się jednak robić remont silnika. niestety teraz okazuje się, że ten bęben to raczej był w porządku, tylko podobno silnik był przegrzany, więc czeka mnie zakup używanego katalizatora. sam remont silnika jeżeli chodzi o olej wynosi mnie w granicach 2100 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Ale z tego co na forum krążą przechwałki, to część posiadaczy Almer wywala katalizator, zbadaj temat czy w Twojej wersji można to zrobić, po co ładować się w dodatkowe koszta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 (edytowane) Zmień mechanika,bo coś mi tu nie gra.I nie mam pojęcia co to znaczy (bęben),a sam naprawiam silniki,tyle że Forda i nie spotkałem się z takim określeniem.Przegrzany silnik?To raczej pierścienie na tłokach do wymiany i uszczelniacze na zaworach,i, ew, planowanie głowicy. Edytowane 23 Października 2010 przez Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.