Gość Zbendul Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 (edytowane) Na poczatku mile powitanie a teraz do rzeczy , moj wredny sprzet wymrygal mi kody 12 i , 18 i pytanie czy chodzi o wtrysk sterujacy ? czy o cos w pompie wtryskowej ? ktorys z bledow jak wyczytalem tu to przeplywka ...:/ zapomnialem czy 12 czy 18 pzdr szukajka pomogla jesli mozliwe poprosze o wykasowanie tego postu Edytowane 28 Września 2010 przez Zbendul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Przeplywomierz wymienisz a co zrobisz z bledem nastawnika nr 18 bo chyba masz takie same numery bledow jak ja w Primerze 2.0 TD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbendul Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Przeplywomierz wymienisz a co zrobisz z bledem nastawnika nr 18 bo chyba masz takie same numery bledow jak ja w Primerze 2.0 TD. wg planu to zrobie tak ....zaslepie egr`a i nie bede wymienial przeplywki....(obrotami mi nie faluje) ile to da sie okaze za 2 dni z nastawnikiem sam nie wiele zrobie zawioze do goscia ktory zajmuje sie pompami i poprosze grzecznie o wyczyszczenie ..jesli jest taka mozliwosc wogole jesli nie ..no to chyba wchodzi w gre regeneracja bo to chyba da sie z nia zrobic ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Po pierwsze.Nie zaslepiaj EGR jesli masz sprawny. EGR tez mialem zaslepiony i musialem ta uszczelke co zaslepilem wyciagnac spowrotem do ustawienia dawki paliwa. Po czyszczeniu nastawnika pompiarz moze trafic z nastawnikiem na pompie jak poprzednio bylo ale wcale nie musi i trzeba bedzie ustawic dawke paliwa. Ruch w granicach 0,1mm nastawnikiem po czyszczeniu to bardzo duzo na dawce. Przy czyszczeniu nastawnika dociera sie tez suwak w pompie ale to juz pompiarz bedzie wiedzial. Jesli chodzi o przeplywomierz to najpierw wykasuj bledy w/g instrucji. Moze ktos juz wymienial i nie wykasowal bledow i teraz Ci sie wyswietlily. Jezeli ktorys zniknie to OK. Przede wszystkim przy takich bledach to powinien swiecic Ci check. Zapala Ci sie?. Przeplywomierz to sobie mozesz sprawdzic sam czy jest dobry. Pomierz napiecie. Poza tym jesli przeplywomierz bedzie niedobry to zaslepienie EGR nic nie da. Samochod i tak bedzie slaby i pod lepsze gorki bedziesz szukal nizszego biegu.Taka jest uroda niesprawnego przeplywomierza. . Natoniast wtrysk sterujacy na blad 34 i nawet o tym nie mysl bo 800 -1200zl nowy( tyle kosztuje do mojego) nie twoje. Pisze Ci o tym bo gdzies przeczytalem na forum ze do terrano sa takie same bledy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbendul Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Po pierwsze.Nie zaslepiaj EGR jesli masz sprawny. EGR tez mialem zaslepiony i musialem ta uszczelke co zaslepilem wyciagnac spowrotem do ustawienia dawki paliwa. Po czyszczeniu nastawnika pompiarz moze trafic z nastawnikiem na pompie jak poprzednio bylo ale wcale nie musi i trzeba bedzie ustawic dawke paliwa. Ruch w granicach 0,1mm nastawnikiem po czyszczeniu to bardzo duzo na dawce. Przy czyszczeniu nastawnika dociera sie tez suwak w pompie ale to juz pompiarz bedzie wiedzial. Jesli chodzi o przeplywomierz to najpierw wykasuj bledy w/g instrucji. Moze ktos juz wymienial i nie wykasowal bledow i teraz Ci sie wyswietlily. Jezeli ktorys zniknie to OK. Przede wszystkim przy takich bledach to powinien swiecic Ci check. Zapala Ci sie?. Przeplywomierz to sobie mozesz sprawdzic sam czy jest dobry. Pomierz napiecie. Poza tym jesli przeplywomierz bedzie niedobry to zaslepienie EGR nic nie da. Samochod i tak bedzie slaby i pod lepsze gorki bedziesz szukal nizszego biegu.Taka jest uroda niesprawnego przeplywomierza. . Natoniast wtrysk sterujacy na blad 34 i nawet o tym nie mysl bo 800 -1200zl nowy( tyle kosztuje do mojego) nie twoje. Pisze Ci o tym bo gdzies przeczytalem na forum ze do terrano sa takie same bledy. check nie wyswietla mi sie , chetnie skorzystam z wszelakich rad poprzednie terrano mialem tylko miesiac i nie zdazylem popsuc a przed aktualnym katowalem frontere i z dieslami ogolnie mialem malo do czynienia ok wiec na pierwszy ogien jechac do pompiarza niech zmota nastawnik i dopiero dlubac no i ....bylem u pompiarza pompa jest ok ...caly uklad paliwowy czysciutki .. widocznie blad zlapal wczesniej i mial w pamieci ale to tylko sie domyslam Ktos wie gdzie mozna przeplywke hitachi kupic w rozsadnej kasie ? moze tego wina jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 A pomierzyles napiecie na przeplywomierzu i skasowales bledy? .Przeplywomierz Hitachi do mojego silnika cd20T (66KW-90 KM) kosztuje nowy ponad400zl. Bosch jest tanszy(od150 do 200zl).Tak ze najpierw sprawdz czy jest dobry. Poza tym czy silnik stracil moc,czy bierze wiecej paliwa?. ?. Ale chyba nie bo nic nie piszesz o tym.Jaki masz silnik w terrano bo nie wiem jaki jest i jakie masz zlacze diagnostyczne bo jesli mamy takie same bledy to i procedura kasowania bledow powinna byc taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbendul Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 A pomierzyles napiecie na przeplywomierzu i skasowales bledy? .Przeplywomierz Hitachi do mojego silnika cd20T (66KW-90 KM) kosztuje nowy ponad400zl. Bosch jest tanszy(od150 do 200zl).Tak ze najpierw sprawdz czy jest dobry. Poza tym czy silnik stracil moc,czy bierze wiecej paliwa?. ?. Ale chyba nie bo nic nie piszesz o tym.Jaki masz silnik w terrano bo nie wiem jaki jest i jakie masz zlacze diagnostyczne bo jesli mamy takie same bledy to i procedura kasowania bledow powinna byc taka sama. wiec silnik 2,7 turbo z intercoolerem rocznik 96 czy pali wiecej nie wiem ten egzemplarz mam od kilku dni okolo 12 litrow pali o braku mocy ciezko powiedziec bo sprzeglo juz slizga sie ale wydaje mi sie ze poprzednie moje terrano bez intercoolera lepiej sie zbieralo zlacze diagnostyczne starego typu nie obd2 tylko jakies takie dziwne kostki szare 16 pinowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Bedzie to zlacze diagnostyczne OBD1 tylko zastanawiam sie dlaczego napisales ze 16 pinowe. U nas jest 14 pinowe Jest ono prostakatne a nie trapezowe(OBD2 wlasnie 16 pinowe).Chociaz ja mam u siebie przeplywke BOscha to przeplywomierz Hitachi(3 przewodowy) w naszych silnikach sprawdza sie w ten sposob ze nagrzewa sie silnik do momentu wlaczenia wentylatorow i na nagrzanym silniku na biegu jalowym sprawdza sie jego napiecie w ten sposob ze przewod masowy od miernika wsadzasz do klemy nimusowej akumulatora a drugi przewod miernika wkladsz do wtyczki przeplywomierza tam gdzie jest bialy przewod.Ma pokazac napiecie 1,9 do 2,3 V. Jesli jest nizej niz 1,9V to albo przeczyszczenie i cos pomoze albo do wymiany. Jesli jednak masz zlacze 14 pinowe (rozumiem ze wiesz jak odczytac bledy spinaczem biurowym bo napisales ze Ci wymrugal bledy)to bledy kasujesz w ten sposob ze po odzcytaniu bledow wyjmujesz spinacz . Po okolo 5 sekundach wkladasz go ponownie w te same piny co odczytujesz bledy . Miga kod 55(brak bledow) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbendul Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Bedzie to zlacze diagnostyczne OBD1 tylko zastanawiam sie dlaczego napisales ze 16 pinowe. U nas jest 14 pinowe Jest ono prostakatne a nie trapezowe(OBD2 wlasnie 16 pinowe).Chociaz ja mam u siebie przeplywke BOscha to przeplywomierz Hitachi(3 przewodowy) w naszych silnikach sprawdza sie w ten sposob ze nagrzewa sie silnik do momentu wlaczenia wentylatorow i na nagrzanym silniku na biegu jalowym sprawdza sie jego napiecie w ten sposob ze przewod masowy od miernika wsadzasz do klemy nimusowej akumulatora a drugi przewod miernika wkladsz do wtyczki przeplywomierza tam gdzie jest bialy przewod.Ma pokazac napiecie 1,9 do 2,3 V. Jesli jest nizej niz 1,9V to albo przeczyszczenie i cos pomoze albo do wymiany. Jesli jednak masz zlacze 14 pinowe (rozumiem ze wiesz jak odczytac bledy spinaczem biurowym bo napisales ze Ci wymrugal bledy)to bledy kasujesz w ten sposob ze po odzcytaniu bledow wyjmujesz spinacz . Po okolo 5 sekundach wkladasz go ponownie w te same piny co odczytujesz bledy . Miga kod 55(brak bledow) dokladnie jak piszesz obd1 , jutro sprawdze przeplywke i zobaczymy co wyjdzie jedna uwaga piszesz " nagrzewa sie silnik do momentu wlaczenia wentylatorow " u mnie wentyl jest na wiskozie i zrozumialem to tak : Jak dpostanie temperatury to mam mierzyc ? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 To jest niewazne czy wiskoza czy termowylacznik ,czy przekazniki tak jak u mnie. Bedzie to temperatura w granicach 85-95 stopni bo wtedy jest otwarty ternostat . Jak sie wlaczal wentylatory to wtedy wiesz ze masz nagrzany silnik. Jedna uwaga . Te wartosci napiecia co podalem to dotycza mojego silnika CD20T. U Ciebie moga byc inne ale to juz koledzy z forum Terrano podadza Ci dokladne wartosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbendul Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 przygod ciag dalszy dzis sobie montowalem snorkel ( w tym temacie pisze , a dla tego ze wszystko jest powiazane caly czas chodzi o powyzsza usterke czyli te 2 bledy i chwilowe szarpanie na niskich obrotach ) zauwazylem odpiety kabel od kostki przy filtrze paliwowym po podpieciu od razu swieci mi sie kontrolka ze niby mam wode w nim ( nowy filtr siedzi , auto odpowietrzone ) jakies pomysly jak wyelminowac te usterke ? czujnik walniety czy co go moze bolec ..bo im bardziej chce usunac pierwsza usterke to kilka nowych mam ... pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.