Gość mirekwodzinski Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Mam problem z odpalaniem zimnego silnika . Przeczytałem sporo postów o podobnej tematyce ale tam na ogół kiepsko odpalał na ciepłym silniku a na zimnym jak piszą od pyknięcia.U mnie jest odwrotna sytuacja choć na ciepłym też trzeba 2-3 sek. przytrzymać . Na zimno nie odpali bez dodania gazu a jak złapie to na sekundę i gaśnie i tak ze 2-3 razy aż zaskoczy ale to też z jakąś dziwną chwilową przerwą przed wejściem na obroty . Tydzień temu wymieniłem przepływkę , zrobiłem autodiagnostykę daje kod 55 , nie kopci raczej dobrze się zbiera . Jakieś ciekawe sugestie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Prosze sprawdzic swiece zarowe czy grzeja i przekaznik do swiec zarowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekwodzinski Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Swiece były sprawdzane działają prawidłowo . Zastanawiałem się nad czujnikiem temperatury który podaje sygnał do komputera i ustala skład mieszanki lub zaworem paliwa ale to chyba by autodiagnostyka pokazała a tu brak błędów ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Może sprawdz filtr paliwa czy nie ma syfu odkrecajac tą plastikowa śrube i może woda poleci albo nic nie poleci jak by był zapchany. I może paliwa nie dostaje ,a sprawdzałes czy pompka na filtrze twarda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Powiem Ci ze rozne moga byc wobec tego przyczyny ze Ci nie odpala dobrze na zimmyn silniku. Moze tez cieknac pompa wtryskowa dolem i jak go juz zapalisz paliwo nie bedzie cieklo. Rano przychodzisz ( paliwo wycieklo z pompy )i znowu go judlasz az zapali. Kolega mial wlasnie taki przypadek tylko ze innym aucie. Sprawdz prosze czy w porzadku sa te przewody gumowe od wtryskow i przelewowy od pompy do filtra.Moze gdzies ciekna. Teraz jesli chodzi o ten czujnik teperatury plynu chlodzacego to jesli jest niesprawny to tez bedzie silnik ciezko zapalic i bedzie zbyt bogata mieszanka na goracym silniku. To mamy objawy. Jesli jest czujnik temperatury plynu chlodzacego niedobry to moze tez nie wykazac bledu numer13. Dlatego tez gdy bedziesz robil pomiar oporu tego czujnika,to prosze Cie zebys sprawdzil tez napiecie na zimmym i goracym silniku. Jesli dla naszego czujnika przy temp20stopni ma byc3,5V a przy 90 ma wskazac 1V to moze rowniez dobrze pokazac przy20 np3V a przy 90np 2V. Wartosci te mieszcza sie w zakresie wskazan prawidlowych(od 3,5Vdo 1V ) i blad sie nie pokaze ale sa niezgodne z charakterystyka temperaturowa tego czujnika. Teraz o ktory zawor przy pompie Ci chodzi?.Jeszcze przyszlo mi na mysl ze moze powoli siada czujnik polozenia walu korbowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekwodzinski Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Powiem Ci ze rozne moga byc wobec tego przyczyny ze Ci nie odpala dobrze na zimmyn silniku. Moze tez cieknac pompa wtryskowa dolem i jak go juz zapalisz paliwo nie bedzie cieklo. Rano przychodzisz ( paliwo wycieklo z pompy )i znowu go judlasz az zapali. Kolega mial wlasnie taki przypadek tylko ze innym aucie. Sprawdz prosze czy w porzadku sa te przewody gumowe od wtryskow i przelewowy od pompy do filtra.Moze gdzies ciekna. Teraz jesli chodzi o ten czujnik teperatury plynu chlodzacego to jesli jest niesprawny to tez bedzie silnik ciezko zapalic i bedzie zbyt bogata mieszanka na goracym silniku. To mamy objawy. Jesli jest czujnik temperatury plynu chlodzacego niedobry to moze tez nie wykazac bledu numer13. Dlatego tez gdy bedziesz robil pomiar oporu tego czujnika,to prosze Cie zebys sprawdzil tez napiecie na zimmym i goracym silniku. Jesli dla naszego czujnika przy temp20stopni ma byc3,5V a przy 90 ma wskazac 1V to moze rowniez dobrze pokazac przy20 np3V a przy 90np 2V. Wartosci te mieszcza sie w zakresie wskazan prawidlowych(od 3,5Vdo 1V ) i blad sie nie pokaze ale sa niezgodne z charakterystyka temperaturowa tego czujnika. Teraz o ktory zawor przy pompie Ci chodzi?.Jeszcze przyszlo mi na mysl ze moze powoli siada czujnik polozenia walu korbowego Gdzieś czytałem że na pompie jest elektro-zawór paliwa która zapobiega cofaniu paliwa z pompy do zbiornika . Może po wyłączeniu silnika zawór jest otwarty i paliwo odpływa od pompy albo i zapowietrza układ paliwowy.Filtr paliwa zmieniłem miesiąc temu , staram się to robić regularnie , pompka twarda.A czujnik temperatury chyba jednak dokładniej zbadam tak jak sugerujesz. Dzięki za podpowiedzi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 No to kolego jeszcze musisz duzo poczytac na forum.Tobie nie chodzi o ten elektozawor na pompie. Ten zawor jakby byl niedobry to bys nie odpalil samochodu wogole. Otetnie Ci paliwo i zebys krecil rozrusznikiem nie wiem ile to nie bedzesz mial w przewodach paliwowych ani grama paliwa. Poczytaj sobie troche o tym elektozaworze. Tobie chodzi o zawor zwrotny (do kupienia w sklepie z czesciami metalowy np kosztuje 20czy wiecej zl) zakladasz go na tym przewodzie przelewowym od pompy do filtra. . Jutro rano od razu podpompuj mu paliwa ta pompka na filtrze paliwa. Jesli odpali to cofa sie paliwo . Wtedy mozesz zalozyc ten zaworek i szukac przyczyn cofania. Musisz zobaczyc dobrze czy nie cieknie z przewodow wysokiego cisnienia, spod wtryskiwaczy (moga puszszcac miedziane podkladki). Tak jak Ci napisalem wyzej czy nie ma wyciekow spod pompy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kroliqster Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 albo pierscienie na tlokach do wymiany - moze nie trzymac cisninia ale raczej powinien normlanie palic przy tych temeraturach choc zalezy jak bardzo sa zuzyte Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nicchi Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Miałem podobne objawy kiedyś w P10. Okazało się, że pęknięta była obudowa filtra paliwa i gdy auto stało trochę dłużej układ się zapowietrzał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.