Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] Hamulce + kontrolka ABS-u


kamil_krasnik_f
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie odnosnie hamulców rano gdy ruszam po pzrejechaniu kilku metrow i hamuje lekko to na pedale hamulca czuje jak mi caly drzy jak by przepusczal (dzialal abees w tym momencie ) w czasie jazdy hamulce rozgrzane jak hamuje gwaltownie to nie ma problemu gorzejw miescie podczas dojezdzania do skrzyzowan wtedy lekkie hamowanie i znowu czuc jak by abs pracowal a nie powinien jeszcze na postoju jak wcisne pedal mocno to powoli wchodzi do konca prosze o pomoc dzikeuje pozdrawiam

i kontrolka od abs sie zapali czasem jak zgasze silnik zapale juz jej nie ma

Edytowane przez kamil_krasnik_f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z ABS-em. U mnie objawy były takie same. Dla bezpieczeństwa wyjąłem bezpiecznik od ABS-u i w tej chwili ABS w ogóle nie działa ale przynajmniej nie załącza się bez potrzeby. Pewnie padł któryś czujnik ale jeszcze tego nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić oporności na przednich czujnikach ABS ,Kostki są po wewnętrznej części kielichów. Powinno być coś około 1,5 oma.

Sprawdzić pierścienie ABS na przegubach czy pierścień nie ma pęknięcia i wyczyścić .

System ABS kasuje ABS po każdym wyłączeniu stacyjki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przerabiałem temat ABSu. Pisałem w jednym z postów. Najczęściej jest to problem utleniających się kabli i braku przewodzenia (przerwa w obwodzie lub zbyt wysoka rezystancja). Najlepiej zrobić diagnostykę ABSu spinaczem (opis w przyklejonych) a następnie odpiąć tą kostkę której dotyczy błąd i pomierzyć rezystancję. Powinna wynosić 1700omów, czyli. 1.7kilooma. Nie wiem, czy przypadkiem przyczyną nie może być ukręcająca się półośka. U mnie były problemy z ABSem przed padnięciem półośki. Slyszalne były stuki przy hamowaniu i skręcie oraz zapalała się kontrolka ABSu. Padła półośka wymienili ją kolesie i od tej pory jest ok. Mam dylemat, czy po prostu poruszali kablami i jest przewodzenie na kablu od ABSu, czy po prostu było jakieś pęknięcie połośki, które trzymane było przez tą nieszczęsną opaskę. Nie wiem czy to możliwe, żeby ta opaska dała rade utrzymać uszkodzoną już półośkę, bo przecież na półośce są niezłe siły. Jeżeli jednak dała by radę i tylko minimalnie się poruszała, to mogła by być odczytywana zmiana prędkości koła i załączany ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem z prawym czujnikiem. Niby działał ale w pewnych warunkach nie działał. Np rano odpalam skrecam cofam i jest kontrolka. Innym razem hamuje w skrecie na parkingu a ABS sie załącza. wyjąłem bezpiecznik i po 5 miesiącach włożyłem i abs świecił już cały czas. Może być u ciebie to samo izolacja powoduje że kabel sie jeszcze styka ale w pewnych warunkach brak sygnału powodowany brakiem kontaktu odczytywany jest jako poślizg. U mnie po zrobieniu kabla jest spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamil wyjmij bezpiecznik od ABSu (w komorze silnika) i wtedy zobaczysz czy to ABS głupieje czy może to coś innego. Jeśli po wyjęciu bezpiecznika hamulce zaczną działać normalnie ( zniknie drganie na pedale) to wtedy będziesz szukał problemu przy ABSie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...