BLACK60 Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Siemanko, mam chęć coś zmienić i zastanawiam się nad nową zabawką. Wiem co nyski potrafią i ile wytrzymują, ale jak wypadają na tle bi-em-dablju? Oczywiście rozpatruję od 3.0 i w automacie. Miał ktoś styczność z obiema modelami? Pozdrowionka BLACK60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przedszkolak Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Silniki przez kilka lat były najlepsze w USA - nie do zajeżdżenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł_wawa Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 Ja mam od pół roku oba te auta, z różnicą jednego lita pojemności na korzyść większego samochodu więc pytaj o szczegóły, chętnie odpowiem. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACK60 Opublikowano 10 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 najbardziej to chodzi mi o eksploatację, czyli ceny klamotów, tych co się najczęściej zużywają (np klocki filtry jak i bolączki tych modeli) czyli jak dobrze zrozumiałem masz e38 4,0? pozdrowionka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł_wawa Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Tak, w bmw mam 4,0l, to tak samo optymalny silnik w e38 jak 3,0 w maximie. Nissanem jeżdżę dwa i pół roku a bmk-ą nieco ponad pół więc co do eksploatacji trudno o dużą wiedzę porównawczą. Na pewno z samej różnicy klas(choćby różnica masy)wynikają większe koszty w bmw wymiana oleju-wchodzi go dwa razy więcej a rekomendowany jest pełny syntetyk. Świece o dwie więcej ale to już mniej boli. Różnica w spalaniu gazu po mieście to 3-4 litry więcej w bmw. Maxima jak to Japończyk nie dokuczyła mi zbytnio usterkami, psuło się tylko to co musiało, czyli silent block czy końcówka wahacza plus kilka razy klocki hamulcowe :-). W bawarce spotyka mnie jak na razie to co jest typowe dla modelu i rocznika, w sumie drobiazgi może poza pęknięciem sprężyny-dobrze, że w garażu a nie na trasie bo rozorała mi oponę. W kwestii komfortu to odczuwam większą twardość zawieszenia w maxi no i przede wszystkim ta cisza w kabinie... Reasumując, jeśli ktoś potrzebuje dobrego auta do komfortowego przemieszczania się a nie jest fanem wypasu i komputeryzacji w samochodach to spokojnie wystarczy Maxima! Ja jednak powoli pozbywam się swojej(wolę jednak mniej praktyczny tylny napęd no i najeździłem się już w życiu V6-kami), ale zawsze będę dobrze wspominał to auto. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACK60 Opublikowano 11 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 z tego co wyczytałem to 3.5 jest następcą 3.0 a 4.4 następcą 4.0 i potrafią spalić mniej od swoich poprzedników co o tym Pawle myślisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Paweł_wawa Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Na pewno to prawda w kwestii parametrów. Nie znam szczegółów eksploatacyjnych maxi z tym nowszym silnikiem, ale jak spodziewam się, w Japończyku wszystko jest dopracowane pod kątem niezawodności za to w siódemce są dużo większe problemy z tymi unowocześnionymi silnikami (a przecież siłą rzeczy są z powodu młodszego wieku statystycznie mniej wyeksploatowane). pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B 52 Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Jak brać to 2.8 litra ze względu na relacje spalania do osiągów (ale jeździ raczej słabo), natomiast 4 i 4.4 litra spalają około 18 - 22 litrów w mieście. Gazujesz bez problemu - sekwencja. Jeżeli lubisz osiągi w miarę ok to bierz 4 lub 4.4 litra. Bolączką E38 to słabe tarcze hamulcowe - oryginalne po prostu się wykrzywiają od ostrego hamowania, także polecam zamienniki. Podejdą tarcze od mocniejszej wersji. Silniki powyższej BeMki były nagradzane także jak i legendarny VQ30DE, tylko jako jedyny to VQ jest dłużej na liście - jak dobrze pamiętam 14 lat z rzędu. Owe silniki jeżdżą w Nissan 350 Z, Murano oraz w Infiniti G, FX, M - także stosowane są w wielu modelach i polepszane po dziś dzień. Dodam jeszcze, że jak sprawdzałem się z E38 4 litra z wyciętymi katami to koleś wziął moją Maximę seryjną z wszystkimi 3 katalizatorami tylko na 1 długość auta na odcinku około 300 metrów. Myślę, że Maxima w manualu dała by jej radę bez problemu. Poczytaj trochę (pozwoliłem sobie zasięgnąć informacji z WIki): http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Ward's_10_Best_Engines&ei=SSW8TJCeM4HGsway-ZWuDQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&sqi=2&ved=0CBgQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dward%2527s%2B10%2Bbest%2Bengine%2Blist%26hl%3Dpl%26prmd%3Div http://pl.wikipedia.org/wiki/Nissan_Maxima Maxima występowała w filmie szybcy i wściekli i w roku 1995 była samochodem roku. Niektórzy nawet twierdzą, że wersja A32 produkowana od 95-99 była lepsza od nowszej A33 także w takim samym silniku 2988 ccm. Wybór należy do Ciebie. W BMW masz lepszy komfort i wyposażenie i tańsze myślę części, ale i serwis bardziej skomplikowany ze względu na skomplikowaną mocno zaawansowaną technikę. Ale to jest wdzięczne auto. Nowsze modele nie są już takie dopracowane jak mi powiedział koleś z ASO. z tego co wyczytałem to 3.5 jest następcą 3.0 a 4.4 następcą 4.0 i potrafią spalić mniej od swoich poprzedników co o tym Pawle myślisz? 4.4 pali podobnie do 4. Tak, w bmw mam 4,0l, to tak samo optymalny silnik w e38 jak 3,0 w maximie. Nissanem jeżdżę dwa i pół roku a bmk-ą nieco ponad pół więc co do eksploatacji trudno o dużą wiedzę porównawczą. Na pewno z samej różnicy klas(choćby różnica masy)wynikają większe koszty w bmw wymiana oleju-wchodzi go dwa razy więcej a rekomendowany jest pełny syntetyk. Dokładnie Castrol TWS 10W60 taki do BMW i do MAXIMY. Dostęp tylko w aso, koszt około 90 zł za litr ale jak coś to mogę taniej załatwić oleje oryginalne do BMW i MaXIMY. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLACK60 Opublikowano 18 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 B 52 dzięki za info, powiadasz, że klamoty do "bejcy" są tańsze? Co do spalania to P10 2.0 (115 kucy) pali mi w mieście około 14 l gazu i podobnie WP11 (2.0 130KM), więc 4.4 w 22 się mogę nie zmieścić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B 52 Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 B 52 dzięki za info, powiadasz, że klamoty do "bejcy" są tańsze? Co do spalania to P10 2.0 (115 kucy) pali mi w mieście około 14 l gazu i podobnie WP11 (2.0 130KM), więc 4.4 w 22 się mogę nie zmieścić Dokładnie, są tańsze. Ale także są i drogie części w zależności jaką potrzebujesz - tak jest w każdej marce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Volt Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 (edytowane) Ja miałem BMW 740 e38 z 2000 roku po lifcie z silnikiem 4.4 V8 , super auto, ale moim zdaniem tych obu aut nie da się porównać w prostej linii... BMW to zdecydowanie inne, moim zdaniem wygodniejsze, szybsze, ładniejsze autko ale za ładny egzemplarz trzeba zapłacić powyżej 30 tyś zł ... w tym momencie Maxima od razu wygrywa bo za dużo mniejsze pieniądze masz super autko , podobne rocznikowo , a moim zdaniem dodatkowo bezawaryjne czego nie można powiedzieć do końca o BMW, poza tym koszty utrzymania e38 to całkiem inna półka.... Co do spalania to szczerze z ręką na sercu - BMW e38 4.4 V8 - średnio w granicach 15-16 L /100km ( osiągałem zarówno 13 L przy bardzo lekkiej jeździe, jak i 23 L przy naprawdę szybkiej ) mówimy o LPG. Maxima to inna liga w kwestii spalania - jest to auto , które mnie zaskoczyło spalaniem dodam, że maga pozytywnie - jak mnie ktoś pyta ile pali to zawsze się śmieje i nie wierzy... a fakty są takie A32 3.0 V6 automat w trasie pali mi 8 L przy jeździe do 120 km/h po mieście przy normalnej jeździe gdzie 80 % to miasto a 20% trasa - 12 L LPG. Pozdrawiam! Edytowane 21 Listopada 2011 przez Volt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.