Gość gucio15 Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Patrząc na parametry opon z modelu 370Z przyszedł mi do głowy plan, żeby na nowy sezon wymienić opony na takie z młodszego brata. Czyli na przód 245/40 a na tył 265/40. Mam założone felgi 18", czy ktoś może próbował czegoś podobnego na oryginalnych felgach? Patrząc na konfigurator średnic obwód zmieni się jedynie nieznacznie. Ciekawi mnie czy na szerszych oponach nie wystąpi się efekt "pływania" w koleinach, teraz nie występuje; oraz czy któraś oś nie wymusi montażu dystansów dla stabilizacji toru. Wolał bym nie zmieniać felg na 19" - chyba że ktoś po własnych doświadczeniach uważa inaczej to proszę o refleksję. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CMQ Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Pływanie na oponie masz tylko wtedy gdy opona jest znacznie szersza od felgi i ma stosunkowo wysoką i miękką ściankę. W Z to nie grozi, przy tym profilu ścianki nie masz A reakcja na koleiny będzie tym gorsza, im szersza opona, na 255 z tyłu czułem to wyraźniej niż na stockowym 245. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyOne Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Przy zmianie z 245 na 265 odczujesz jedynie lekki wzrost przyczepności i nic po za tym. Ja przerobiłem już masę opon od 245 do 305, od 17 do 19 i jakieś tam doświadczenie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Ja w tym sezonie przeszedłem na 265 /35 /19 /10cali ,nie odczułem różnicy co do serii w prowadzeniu się w koleinach Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyOne Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Przy 295 byś już odczuł, a przy 305 to wyrywa kierownice z rąk ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gucio15 Opublikowano 5 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2010 Chyba troszkę nie czaję, założyłeś na przód 305?? Nie ma znaczenia może gdzieś w tym kombinacja szerokości opon przód/tył i ich profil? ; a może jeszcze szerokość zakładanych dystansów? Osobiście chciałem to zrobić tylko dla poprawy wyglądu, oponka 225 z przodu wygląda dość niepozornie. Jednocześnie nie chcę przesadzić, żeby nie stracić przyjemności z jazdy na rzecz siłowania się z kierownicą i walki z samochodem. Pomyślałem, że może projektując 370Z i wstawiając tam cytowaną kombinację na felgach 19" osiągneli lepszy efekt przyczepności niż w standardzie u nas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyOne Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 305 założyłem na tył i wtedy bardzo czuć jak Ci d*pą rzuca na nierównościach co przenosi się aż na kierownice. A na przodzie mam teraz 265 i jest jedynie minimalna różnica w stosunku do 245 więc spokojnie możesz zakładać 245 na przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 (edytowane) Osobiście chciałem to zrobić tylko dla poprawy wyglądu Czesc fakt standardowo wygląda to dość kiepsko kółeczka schowane są w nadkola ale jak kto woli... polecam tą stronkę http://www.rimtuck.com/thumbnails.php?vehiclemake=Nissan&vehiclemodel=350Z& możesz czerpać inspiracje fajnie bo można sobie zobaczyć różnego rodzaju kombinacje ET i szerokości felg,a i moją możesz tam ustrzelić Pzdr Edytowane 6 Października 2010 przez worm#21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gucio15 Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 polecam tą stronkę http://www.rimtuck.com/thumbnails.php?vehiclemake=Nissan&vehiclemodel=350Z& trzeba przyznać, że stronka jest rzeczywiście niesamowita. Widać szczególnie na jakich kombinacjach nie da się jeździć na naszych drogach (szczególnie jak dochodzi obniżenie zawieszania) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zagenator Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 305 założyłem na tył i wtedy bardzo czuć jak Ci d*pą rzuca na nierównościach co przenosi się aż na kierownice. A na przodzie mam teraz 265 i jest jedynie minimalna różnica w stosunku do 245 więc spokojnie możesz zakładać 245 na przód. to ja sie podłacze do pytania. Mam stockowe felgi Rays i opony 225/45 przod i 245/45 tył. Czy moge bez obaw na te felgi zalozyc na przod 245 i na tyl 265? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyOne Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Bez problemu możesz takie oponki założyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 4 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 (edytowane) to ja sie podłacze do pytania. Mam stockowe felgi Rays i opony 225/45 przod i 245/45 tył. Czy moge bez obaw na te felgi zalozyc na przod 245 i na tyl 265? mozna sie pobawić http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ i jeszcze cała specyfikacja którą kolega Bossny mi kiedyś podesłał http://www.xenonz33.com/wheels.html Pozdrawiam Edytowane 4 Listopada 2010 przez worm#21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CMQ Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Ja znalazłem jeszcze coś takiego: 18" combination: Front 18" x 8.5" , Offset +15 to +25, Tires 245/40/18 Rear 18" x 9.5" , Offset +15 to +25, Tires 275/40/18 (lower offset such as +10 in rear is possible but may require rolling) Front 18" x 9.5" , Offset +25 to +30, Tires 255/40/18 Rear 18" x 10.5" , Offset +28 to +35, Tires 285/40/18 or 295/35/18 (lower offset such as +23 in the rear is possible but may require rolling) 19" combination: Front 19" x 8.5" , Offset +15 to +25, Tires 245/35/19 Rear 19" x 9.5" , Offset +15 to +25, Tires 275/35/19 (lower offset such as +10 in rear is possible but may require rolling) Front 19" x 9.5" , Offset +25 to +30, Tires 255/35/19 or 265/35/19 Rear 19" x 10.5" , Offset +23 to +32, Tires 285/35/19 or 295/35/19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prezes_Karol Opublikowano 17 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 (edytowane) Czy na seryjne felgi z tylu wloze opone 235/45r18 lub 235/50r18 bez problemu? Nie bedzie za waska na felge? Nie moge dostac zimowek (Sotto Zero) w stockowym rozmiarze, a taki w sumie moze by ulatwil podjazdy pod osniezone wzniesienia - a przy okazji kupilbym w koncu te zimowki. Edytowane 17 Listopada 2010 przez Prezes_Karol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BossNY Opublikowano 18 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2010 (edytowane) W necie szukałeś? Raz podczas zmiany na zimówki założyli mi odwrotnie tj 245 na przód, a 225 na tył, w garażu patrze.. coś nie tak na drugi dzień zamienili bez gadania widać można teraz już pilnuje Edytowane 18 Listopada 2010 przez BossNY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prezes_Karol Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Pierwsza strone googli przejzalem.. ale temat jest raczej malo popularny bo jesli ktos zmienia szerokosc gum to raczej na wieksze Zalozyc sie da. Pytanie jak to bedzie "dzialac"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Czesc planuje zmienic felgi z 19' na 18 i teraz moje pytanie nissan zaleca na felge 8' 245/45/18 jaka gume zalożyc na felge 9,5 zeby nie było duzego naciągu czy te 245/45 nie bedzie zbytnio naciągnięte dzieki Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyOne Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Będzie lekko naciągnięta ale bez tragedii, więc bez problemu możesz 245 założyć. Ale ja bym założył 255. Czesc planuje zmienic felgi z 19' na 18 i teraz moje pytanie nissan zaleca na felge 8' 245/45/18 jaka gume zalożyc na felge 9,5 zeby nie było duzego naciągu czy te 245/45 nie bedzie zbytnio naciągnięte dzieki Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Będzie lekko naciągnięta ale bez tragedii, więc bez problemu możesz 245 założyć. Ale ja bym założył 255. dzieki mam jeszcze pytanie odnośnie tych semi-slick które lepiej odpychają moze ktoś juz smigał na nich ? Michelin Pilot Sport Cup Federal 595rs-r ktore wybrać?? chciałem r888 ale mam problem z rozmiarem to samo federal fz 201 :/ chyba ze macie dojście dzieki Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 mam jeszcze pytanie odnośnie tych semi-slick które lepiej odpychają moze ktoś juz smigał na nich ? Michelin Pilot Sport Cup Federal 595rs-r ktore wybrać?? chciałem r888 ale mam problem z rozmiarem to samo federal fz 201 :/ chyba ze macie dojście kolega jeździ Focusem ST federalami i raczej jest ok ja jeździłem na 888 i jest ok a rozmiarówka faktycznie nie jest idealna, ale co Ci przeszkadza, że nie ma rozmiaru 45 a jest 40 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utaszo Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Panowie wiecie coś o tej firmie ?? http://www.racingtires.pl/index.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devi Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 (edytowane) Panowie wiecie coś o tej firmie ?? http://www.racingtires.pl/index.php ja nic nie wiem oprócz tego, ze się ogłaszała na forach innych. generalnie jak i tak zawsze kupowałem opony do treningów od ludzi z ogłoszenia. jeszcze jest taka firma. że niby mają setki opon. http://s2.ifotos.pl/img/oponyrajd_hxnexew.JPG ciągle się ogłaszają. ale półslików to chyba nie mają, chociaż można zapytać. Edytowane 21 Czerwca 2011 przez devi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AAS Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 macie jakiś pomysł w jakim rozmiarze kupic te r888 z tego co widziałem to na przod można dać 235/40 a na tył 255/40 ? co o tym myślicie czy lepiej standardowo przód 225/40 a tył 245/40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Ass co ty tam masz bo nie pamietam 18x8? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AAS Opublikowano 22 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2011 Ass co ty tam masz bo nie pamietam 18x8? tak stockowy rays 18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.