Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik nie wchodzi na obroti i zapala się CHECK


ara502

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Terrano 2.7 TDI 1996

Od trzech dni mam taki problem. Silnik odpala normalnie bezproblemowo wskakuje na obroty na biegu jałowym, po dodaniu gazu przy ok. 1200obr. zapala się kontrolka CHECK i zero reakccji na pedale gazu. Mogę go docisnąć do dechy a obroty i tak stoją jak po uruchomieniu. Ten problem pojawia mi się po pracy w godzinach popołudniowych z rana nie ma żadnych niepokojących objawów. Problem ginie po ok. minucie i mogę jeździć do kolejnego dnia bez ponownych obiawów. Gdzie szukać przyczyny? Olej i filtry mają przejechane ok. 7tyś.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ara502 - podejrzewam ze Twoj problem moze dotyczyc tej samej czesci ktora powodowala moje klopoty.

 

Polecam dolac 200ml MIXOLU do 20 litrów ropy w kanistrze (lepiej sie zmiesza) i zalac do baku.

jesli bedzie lepiej znaczy nastawnik do czyszczenia/wymiany.

 

cały temat znajdziesz tutaj

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/69604-27-tdi-gasnie-nie-trzyma-wolnych-obrotow-check-zapala-sie-przy-ok-1300rpm/

 

 

Pozdrawiam

Miłosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaz ja mam primerke to u Ciebie mozna zrobic autodiagnostyke samemu gdyz jeden z waszych kolegow napisal ze wymigalo mu bledy nr18 i 12. Nie wiem czy podepnie pod komputer gdyz nawet z moim ze zlaczem OBD2 sa problemy zeby sie polaczyc. U Ciebie jest zlacze diagnostyczne OBD1(prostokatne 14pinowe). Jak zczytasz bledy to wtedy bedzie wiadomo co robic dalej. Zrob tez tak z tym paliwem jak Ci radzil kolega wyzej. U nas koledzy pisza ze leja nawet 1l na 60l paliwa.Prosze Cie zebys sprobowal zmienic paliwo.Tak na marginesie . Wiesz jakie jest paliwo i to ze Ty wymieniles go 7tys km temu to nie znaczy ze on jest czysty. Moze nalezaloby go odwodnic.Powodzenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady.

Dzisiaj ta sama historia się powtórzyła. Jutro jestem umówiony u znajomego mechanika i podłączymy pod kompa zobaczymy co tam w trawie piszczy. Napewno spróbuję zrobić mieszankę z olejem, co do jakości paliwa to niemam pewności jakie jest. Filtr faktycznie to groszowa sprawa może lepiej sie zastanowić nad częstrzą jego wymianą.

Postaram napisać do jakich doszliśmy wniosków.

 

Witam,

Więc po podłączeniu do kompa wskazał kod 43 i tu mam problem bo wszystko wskazuje na czujnik położenia akceleratora (pedał gazu) tyle wyszukałem na forum.

Co mogę z tym zrobić we własnym zakresie? Czy już tylko pozostała wyłącznie wymiana tego elementu?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz jest to ten blad. U mnie w primerze jest taki sam numer bledu. Mam troche danych na temat sprawdzenia tego czujnika ale do PRIMERY 2.0 TD z pompa ZEXEL. Moga byc podobne jak u Ciebie. Jesli by Cie interesowaly to rano CI przepisze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko tak jak Ci napisalem jest to do Primery p11 2.0 TD. Wiec tak .czujnik polozenia pedalu przyspieszenia potencjomertryczny umieszczony przy pedale przyspieszenia. .Oznaczenie zlacza -kolor brazowy.Napiecie zasilania miedzy stkami 1i3 zlacza czujnika -5V.Opor (przy 25 stopniach)miedzy stykami 1 i 2 pedal swobodny -500Omow, pedal wcisniety -4000omow. Natomiast pomomiedzy stykami 2i3 powinno byc odwrotnie Czyli sobodny 4000Omowi wcisniety 500 omow.Napiecie sygnalu czujnika miedzy stykami 2i3 zlacza czujnika pedal swobodny 0,4-0,6V, pedal wcisniety ok 4V.Stycznik polozenia pedalu przyspieszenia /do 09 1997r/zintegrowany z czujnikiem pedalu przyspieszenia -oznaczenie zlacza kolorem szarym. I tak . napiecie zasilania miedzy stykiem 2zlacza stycznika i masa-12V . Opor /szare zlacze 3 stykowe stycznika /miedzy stykami 1i2 pedal swobodny do 0,5 oma,pedal wcisniety -nieskonczonosc Omow. Pomiedzy stykami 2i3 pedal swobodny -nieskonczonosc , pedal wcisniety -do 0,5 oma. Stycznik pedalu przyspieszenia /przy pedale przyspieszenia pod czujnikie polozenia tego pedalu/-oznaczenie zlacza kolorem bialym . napiecie zasilania 12V.Opor miedzy stykami 1i 3 zlacza stycznika pedal swobodny - nieskonczonosc OMOw, pedal wcisniety -do 0,5 oma. Nareszcie skonczylem . Te dane to pisze ze sa do 09 1997r. Jesli sie przydadza to bedzie mi milo. Czesc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...