Gość maciej-a Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 Witam wszystkich. Zrobiłem autodiagnostykę z swoim autku i pokazało mi błąd 21 i 47. To drugie podobno jest stałym problemem tych samochodów, ale kod 21 mnie zdziwił. Nie bardzo wiem co teraz z tym mam zrobić... Rano mam duże problemy z uruchomieniem auta i jest strasznie nieznośny do puki się nie rozgrzeje. Później jest wszystko lalunia... POMOCY!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 Spróbuj wymienic filtr paliwa duzo było opisów z tym kodem .Przeszukaj forum to pewnie znajdziesz cos i pomoc tez.A filtr paliwa to wskazane przed zima wymienic ,żeby nie zamarzł.Bo w koncu cły czas jezdzi tylko na ropie i jednym filtrze .A paliwo to też różnie może byc na naszych stacjach.To tak jak sie wymienia filterek gazu a benzyny juz nie bo wiecej sie jezdzi na gazie,a benzyna tylko do odpalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 Cociaz napisales to pod spodem posta to prosze Cie zebys dane autka dal do profilu bedzie lepiej ogarnac. Poza tym 97r to moze byc Zexel lub Bosch.Czujnik polozenia walu korbowego wyciagnij. Po wyciagnieciu i przeczyszczeniu zmierz opor. ma byc 1,2 -1,5kOhma. Jesli nie ma do wymiany.Temat rzeka zawor czasu kata wtrysku w pompie wtryskowej. Po pierwsze czy duzo czytales postow na ten temat bo naprawde ten problem (duzo ludzi walczy z tym problemem)jest opisany na forum. Czy tylko zdziwko Cie je..o. Po wymianie czujnika polozenia walu korbowego jesli zajdzie taka koniecznosc lub jesli Twoj bedzie dobry i po zalozeniu prosze Cie zebys skasowal bledy. Byc moze ze tem blad nr 21 nie powroci . Dlaczego? Dla ECU ktory steruje katem wyprzedzenia wtrysku poprzez zawor kata wtrtsku czujnikami sa miedzy innymi czujnik temperatury silnika , wtryskiwacz sterujacy i czujnik polozenia walu korbowego. Jesli powroci to bedziemy sie dalej zastanawiac. Przy okazji sprawdzic stan filtrow -ewentualnie wymienic- Posprawdzac te przewody gumowe. Ma byc wszystko szczelne. Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciej-a Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 Tyle ile byłem w stanie znaleźć to czytałem. Jakoś niewiele z tamtego wyciągnąłem... Wszystkie te opisy różniły się od moich problemów, a tam działania raczej opisywane były w zależności od problemów. Filterek paliwa wymieniany był wiosną, i przy tej okazji wężyki podciśnień wymieniałem na nowe. Powoli zaczyna mnie dobijać ten rocznik, coraz więcej się psuje i coraz więcej ta przyjemność kosztuje. A 4 lata pomykał jak złoto. Cóż... czas i kilometry lecą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 Tyle ile byłem w stanie znaleźć to czytałem. Jakoś niewiele z tamtego wyciągnąłem... Wszystkie te opisy różniły się od moich problemów, a tam działania raczej opisywane były w zależności od problemów. Filterek paliwa wymieniany był wiosną, i przy tej okazji wężyki podciśnień wymieniałem na nowe. Powoli zaczyna mnie dobijać ten rocznik, coraz więcej się psuje i coraz więcej ta przyjemność kosztuje. A 4 lata pomykał jak złoto. Cóż... czas i kilometry lecą... U mie tez coraz wiecej sie sypie. A kupilem go w marcu tego roku. Te problemy wcale sie nie roznia od Twoich. Napisz jaka masz pompe wtryskowa. Bosch czy Zexel. OPor tego czujnika mierzy sie pomiedzy 2 i 3 pinem czujnika walu . Kluczyk tylko wsadzony w stacyjke. . SCiagasz wtyczke z czujnika i mierzysz opor na wtyczcze czujnika (nie tej sciagnietej).Watosc Ci podalem wczesniej. Piny liczysz od akumulatora. Czyli od akumulatora 1 i dalej. Mysle ze juz tertaz dobrze Ci wytlumaczylem. Czesc . Teraz musze jechac do pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 7 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2010 Dla mnie to czujnik położenia dogorywa. Kolega pisze że po rozgrzaniu jest dobrze a na zimno problemy. Błąd kąta wtrysku może powstawać właśnie w wyniku uszkodzenia czujnika położenia wału. Zacznij od pomiarów rezystancji. Pamiętaj że wartości w manualu są podane dla temperatury 25*C i trzeba przyjąć poprawkę przy obecnych chłodach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrgil2 Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Witaj. Mam problem z błędem nr 94. Kilka dni temu włączyła się kontrolka na chwilę, silnik osłabł i zaczął wyrażnie głośniej chodzić. Za momet przeszło mu i wszystko wróciło do normy. Myślałem, że to wina paliwa. Zatankowałem lepszego, dodałem STP do czyszczenia wtrysków i wydawało mi się, że problem z głowy. Przejechałem około 400 km bez żadnych złych objawów. Nierówność drogi (tak mi się wydaje) spowodowała, że kontrolka się zapaliła i tak jak poprzednio silnik osłabł i zaczął klekotać, jak mercedes-diesel z lat 60-siątych. Po chwili mu przeszło. Zaparkowałem pod domem i następnego dnia z rana odpaliłem bez problemu, ale już z palącą się kontrolką silnika. Silnik osłabł i głośno chodzi. Komputer wymrugał bład nr 94: awaria obwodu zaworu sterującego kątem wyprzedzenia wtrysku paliwa. Troszkę poczytałem Forum na ten temat. Sprawdziłem czujnik na wtryskiwaczu: 105 Ohm przy lekko ciepłym silniku. Sprawdziłem obwód zaworu na pompie: ok. 15 Ohm. Szukałem jednostki sterującej wtryskiem (ECU), żeby jeszcze sprawdzić ciągłość przewodów w obwodzie, ale nie wiem gdzie jest. Szukałem w części kabiny od kierowcy, ale nie znalazłem. Nie wiem co jeszcze trzeba sprawdzić i gdzie szukać, żeby zlokalizować uszkodzenie. Jeśli masz w tym temacie jakiś pomysł to pomóż - z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 16 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Komputer jest przy pedale gazu w konsoli środkowej na samym dole, zdejmnij ten plastik przy pedale i masz ecu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrgil2 Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Komputer jest przy pedale gazu w konsoli środkowej na samym dole, zdejmnij ten plastik przy pedale i masz ecu. Dziękuję za podpowiedż, sprawdzę dzisiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Masz tu ciekawy temat o bledzie nr 94 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/72868-p-11144-kod-bledu-94/Moze sie przyda . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawas562 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 koledzy mi wywala blad 21 i 87 auto praktycznie nie nadaje sie do jazdy poniewaz gdy jest zimne to jeszcze ok ale jak sie rozgrzeje zaczyna kopcic na niebiesko nie chce wskoczyc wyzej 2500 obr a kiedy trzymam pedal gazu do dechy to powstaje zadyma jak na meczu ;p nie wiem co go boli dodam tez ze co jakis czas musze dolac plynu do zbiornika wyrownawczego lecz z drugiej strony nie bulgota on jak zakladalem ze to uszczelka.jestem po wymianie filtrow paliwa (KAGER) i powietrza (CHAMPION) nie wiem co mam myslec auto stoi juz 4 dzien i szkoda tak spoglądac zza okna na puste i brudne juz auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Z bledem nr 87 to skontaktuj sie kolega dawid1 .On to przerabial. Co do bledu nr 21 to naprawde jest duzo opisane na forum wiec zamiast patrzec na samochod to poczytaj na forum. Jak juz poczytasz i napiszesz np jaki jest opor tego zaworu to bedziemy sie zastanawiac dalej. tak?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawas562 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 dodam jeszcze ze dzisiaj jestem po wymianie filtra powietrza i skroceniu wezyka od pierwszego wtrysku auto jak by lepiej chodzilo a nawet chodzilo chwile normalnie ciagnelo itd lecz problem wrocil z tym ze juz tak nie kopci moze co jakis czas wyleci dymek z rury ale to chyba normalne.teraz dochodzi do 3000 obr i traci moc zauwazylem tez ze w plynie chlodniczym jest syf jak by maz jakas w bagnecie jest ok oleju nie ubywa czy to czasem objaw uszczelki ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 czesc. Wlasnie musisz posprawdzac wszyskie wezyki gumowe(te przelewowe i te drugie tez i polaczenia . .) Sprawdz tez czy pompka paliwowa jest twarda . Na zgaszonym silniku pompnij pare razy i zobacz czy jest twarda . Jesli nie to gdzies jest zapowietrzony. Jak silnik pracuje to pompka bedzie mieksza(wiadomo) . Na wezu od filtra paliwa co idzie do pompy jest krociec co jest przykrecony do pompy wtryskowej . W tym kroccu jest sitko. Sprawdz czy jest czyste. jesli masz pompe boscha to sprawdz opor wtryskiwacza sterujacego. ma byc w przyblizeniu 100 omow. jak juz to wszytko sprawdzisz to . wykasuj tez bledy i zobacz ktore wroca . . Pisales do dawida z tym bledem 87?. jeszcze jedno. pilnuj tego plynu. Sprawdzaj czesciej stan oleju i zobacz czy go nie przybywa Z tym bagnetem od oleju to jest ta maz czy nie ma .bo niewyraznie napisales. Jesli jest to moze byc uszczelka. Musisz to sam dokladnie sprawdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawas562 Opublikowano 10 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2012 panowie znalazlem dzis wolny czas i wyczyscilem te sitko na pompie na klucz 17 syfu tam bylo ze hej wymienilem tez te wezyki przelewowe na nowe tamte bylu juz do bani a i tez filter paliwa jest nowy efekt auto smiga o wiele lepiej z tym ze nie jest to samo jak bylo mysle ze to bedzie przeplywka jutro jeszcze sprawdze napiecie. krzysiek1958 nie pisalem do dawida ale zaraz to zrobie w bagnecie nie ma tej mazi jest jakis syf tylko w zbiorniczku nastepnym razem przeplukam caly uklad i zobaczymy czy syf powroci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 jak sitko bylo brudne to wtryski moze trzeba przeczyscic. . Kup srodek do wtryskow do diesla i nalej do zbiornika . Poczytasz sobie jak i ile trzeba wlac do zbiornika . Moze trzeba bedzie powtorzyc. Nie zaszkodzi a pomoze. . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 18 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2012 A ja mam takie pytanko jak czyścicie te sitko? Odkręciłem to dzisiaj i jedyne co mi przyszło do głowy to wziąłem to do słoiczka z benzyną i trochę płukałem ruszając słoikiem ze śrubką w środku. To sitko chyba nie jest wyciągalne? A do tego drugiego idzie się jakoś dobrać? Nie zacznie zlatywać paliwo jak się już uda wyciągnąć zawór? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rrgil2 Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Masz tu ciekawy temat o bledzie nr 94 http://forum.nissank...4-kod-bledu-94/Moze sie przyda . Witam. Wszystkie informacje, które wcześniej uzyskałem na Forum, na temat błędu 94, wykorzystałem z powodzeniem. Brak czasu nie pozwolił mi na wcześniejsze zajęcie się naprawą. W moim Nissanie była przerwa na przewodzie między drugim pinem kostki przy zaworze, a ECU (zacisk nr 51). Nie wiem, w którym dokładnie miejscu nastąpiło przerwanie ciągłości przewodu. Wiązka jest tak bardzo ściśle zaizolowane, że niewidać. Przeciąłem uszkodzony przewód przy ECU i kostce przy zaworze, ułożyłem nowy jednożyłowy, zlutowałem i błąd 94 zniknął! Teraz komputer "wymruguje" kod 55. Rewelacja! Stan licznika to: 260 000 km, silnik mruczy, jak nowy. Wydaje mi się, że jest żwawszy. Bardzo dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 (edytowane) Panowie tym razem ja potrzebuje szybkiej pomocy, dziś do nas do roboty przyjechała p11 2.0td 98r, na ogólne poprawki, ogarnołem wszystko tylko pozostaje i wywala czasem błąd 21, po podłączeniu pod diagnostę oczywiście bzdety, 6cyl itd. wyczyściłem filtry pomierzylem opory i wszystko w normie, moglibyście wrzucić linki do tematów o tym błędzie? z góry dzięki, szukaam 40min i nic nie zalazłem, lub jakieś świerze pomysły, odwdzięcze się napewno. Dodam że po odpaleniu niekiedy się gubi i myli czyli przerywa strasznie dymiąc, po dodaniu gazu problem zanika Edytowane 8 Maja 2012 przez bobytempelton Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkrab Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/73918-p11-20td-dziwne-zachowanie-check-a-blad-21-i-95/page__fromsearch__1 tu pisałem ile sie namęczyłem z 21 mój nowy filtr nic nie filtrował sitko myłem kilka razy i zawsze syf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Dzięki serdeczne dałem rade, facet nie zmieniał filtra paliwa, bo od nas dowiedzial się że się go zmienia , był zasyfiony i pomimo zmiany na nowy dostało się pompie, wyczyściliśmy jeszcze raz wsio, i chodzi tylko brzęczy nastawnik jak u @maćka90 i gubi się troche, niestety dostała pompa.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Dziś jak jechałem do domu to check zapalał się i gasł, zdarzyło się to chyba z 10 razy, żadnych spadków mocy itp nie odczułem, diagnostyka dała błąd 21, wcześniej nic takiego nie występowało, dopiero dziś tak się działo, może to przez to że auto dziś stało cały dzień pod chmurką i było -9, ale to chyba jeszcze za mały mróz żeby zamarzało paliwo, jak uważacie? Może jakieś paliwo letnie mam zatankowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Ja tam chucham na zimne i leję już Depresator, a służbowy tankuję na Flotę tak że ze stacji z kamiennym orłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 18 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 Po moim ostatnim poście zalałem diesla gold, check ani razu się nie zaświecił, wyjeździłem to paliwo i zatankowałem na tej stacji co zawsze (lukoil) i check potrafi się zapalić z 5 razy w ciągu dnia, mrozy minęły więc wychodzi na to że musi być paliwo chrzczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart-qlka2 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 A jakiej firmy i jaki depresator lejecie? Ja ostatnio zalewałem Skydd'a ale się kończy. Myślałem o KleenFlo ale są trzy różne specyfiki i nie wiem który wybrać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.