Grimm Opublikowano 8 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 Witam i proszę o zdiagnozowanie usterki lub potwierdzenie mojej . Ostatnio dosyć mocno musiałem wyhamować przez wariata i na następny dzień zaczęło piszczeć zawieszenie po lewej stronie (gumowy twardy dźwięk) Podejrzewam że to znowu wahacz walną, wymieniany w poprzednim roku na wiosnę marki 555 z łożyskowanymi tulejami. Podniosłem autko, odkręciłem wahacz, posmarowałem co nie co i dokręciłem na opuszczonym aucie i dalej strasznie piszczy na dziurskach, zauważyłem tylko że nie piszczy przy skręconych kołach i tu mam właśnie dylemat czy to na pewno wahacz, dźwięku nie potrafię zbytnio zlokalizować bo jest za głośny Ostatnio półośka mi walnęła i jakiś dziwny mechanik który był najbliżej primerkę naprawiał, może on coś spartolił ? Co to może być ? Co nasmarować,dokręcić aby pojeździło bez inwestowania bo chce je sprzedać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylvester007 Opublikowano 8 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 (edytowane) Po objawach , które podajesz to na 100 % zużyte tuleje metalowo-gumowe górnego wahacza. Wymiana elementu i po kłopocie. Nie potrzeba ustawiać zbieżności. Niektórzy ratują się poprzez smarowanie tulejek gumowych smarem lub olejem najlepiej punktowo strzykawką , ale to wszystko pomaga na chwilę. Jeżeli sprzedajesz auto , to może wymień wahacz zakładając najtańszy z allegro, bo skrzypienie przy sprzedaży wystraszy klienta. Pozdrawiam - Sylvester Edytowane 8 Października 2010 przez Sylvester007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 8 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 Smarowałem i użyłem strzykawki, nic nie pomogło. Zbieżność minimalnie mi poszła mimo że starałem się wszystko robić delikatnie i bez siły. Jeśli to wahacz to nie powinien też skrzypiec przy skręconych kołach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 8 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 Jeśli to wahacz to nie powinien też skrzypiec przy skręconych kołach ? wygląda na wahacz, a przy skręconych kołach to masz wszystko naprężone i pewnie dlatego nic nie słychać albo mniej, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tmx Opublikowano 8 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 A wiesz co - sprawdź swożeń zwrotnicy - tez może skrzypieć. Do wymiany półosi trzeba go wyciągnąć - możliwe że mechanik był brutal lub troche przyśpieszył jego koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 9 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2010 Ja u siebie wiem ze mam wyrobione tuleje na wahaczu dolnym .Wiem tez ze musze ja zmienic ale na razie suchosci w portfelu bo wychodzi 80zl dwie tuleje na wahacz. .Jak bylo cieplej to byla cisza jak sie zrobilo zimniej to skrzypia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 10 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 (edytowane) A jak ten sworzeń sprawdzić na wszelki wypadek ? Wątpię by się skończył bo był wymieniany razem z przegubem jakiś czas temu. W sumie masz racje DINO wygląda na wahacz, a przy skręconych kołach to masz wszystko naprężone i pewnie dlatego nic nie słychać albo mniej Edytowane 10 Października 2010 przez Grimm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Też mnie czeka wymiana Górnego wachacza ,tak mysle .Opisałem to temacie w jak wymienic wachacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marler Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Ja mam z kolei z tyłu obie tuleje do wymiany bo skrzypi nawet na małych dziurach niczym wóz drabiniasty, zwłaszcza nie obciążony.. Mój nadworny mechanik jednak powiedział że lepiej żebym sie przyzwyczaił bo jak ruszy te nigdy pewnie nie ruszane śruby to nie gwarantuje że nie skończy się to na większych wymianach wiec skrzypi dalej, poki co są ważniejsze rzeczy do zrobienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grimm Opublikowano 13 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Dobra, to kierunek sklep po nowy wahacz. Tylko mam prośbę, podrzucie nazwę jakiegoś nie drogiego wahacza który wytrzyma przynajmniej 8tyś.km. W 555 szkoda mi ładować 2stówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Ja pytałem sie u siebie w sklepie na miejscu to w jednym sa Revuile 170 zeta szt,555 180 zł ,a japan moto 130zł te sa taż japonskie i może pochodza sporo km. W temacie Jak wymienic górny wachacz sa wklejane aukcje na alegro i tam sa 555 za 140 zł jak pamietam plus przysyłka. To może przejrzyj temat i może podjedz do kilku sklepów u siebie to może dostanuiesz coś taniej made in china.Jak chcesz nie za długo pojezdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gibi Opublikowano 17 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2011 Mam Primerę P10 z 1996 roku, żona P11.144 2001, bracia P11 z 1999r. Można powiedzieć, że u nas to rodzinne. Od samego początku sam regeneruję górne wahacze. Na codzień zajmuję się motoryzacją. Dla użytkowników forum mam promocję - wymiana górnych wahaczy(usługa) obie strony - 100 zł + koszt wahaczy(można mieć swoje), naprawa - regeneracja dwóch wahaczy z wymontowaniem i zamontowaniem - 120 zł. Wstawiasz do mnie auto na 4 godz. i odbierasz ciuchutkie, bez stuków i skrzypień. Na regenerację udzielam rok 1 rok gwarancji lub 30 tys.km, szczegóły na maila: artenik@interia.pl Pozdrawiam wszystkich i zapewniam, że to naprawdę działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gromu Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Dobra, a jeśli u mnie skrzypi coś z przodu, ale tylko gdy skręcam raczej przy niewielkich prędkościach? BTW, przy większych nawet bym nie usłyszał heh Dźwięk łudząco podobny do starej furtki dyndającej na zardzewiałych zawiasach, takie metaliczny zgrzyt :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 20 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2011 Temat już by. Może tylko taka podpowiedz.U mnie tak jest może nie na zakretach ale jak ruszam czy jakas dziura przy malych prędkościach. Wymieniem wachacze bo nadawaly sie do do niczego. A mam taki strzal . A dokladniej to strzela ogranicznik w drzwiach od kierowcy .Może to nie to samo co u ciebie. Sprawdzalem .I wyglada to tak .Sprawdzalem przy otwartych drziach. Kiedys dokręcilem śrubke na slupku bo też strzelalo. A teraz jak jest śrubka ta do slupka przykrecona to jest bolec co laczy ten uchwyt z blacha w pionie .I tam musi być cos wyrobione i denerwuje mnie czasami. Pewnie to naprawie jakoś ,Kiedyś. Może masz podobny problem. Jeśli nie to musisz szukac dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.