Gość malik12345 Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 witam.Ciekawi mnie Wasza opinia dotycząca usterki.Ciężko to napisać,ale spróbuje.Nieraz-jak narazie jeszcze dość rzadko--podczas odpalania auto kręci tak jakby ako był wyjechane.Wyłączam zapłon i próbuje ponownie-auto kręci nomalnie i bez problemu odpala.Nieraz łapie za 3 lub 4 razem.Gdyby działo się to za każdym razem to łatwiej byłoby stwierdzić awarie.Aha--i nie ma znaczenia czy to jest rano czy auto przed chwilą było gaszone.... Moim zdaniem gdyby ako był padnięte,to zapewne za 2,3,4 razem też by auto ciężko kręciło...nie wiem czy dobrze myśle,ale chyba coś z rozrusznikiem.....co o tym sądzicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 sprawdź szczotki na rozruszniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Carlozzz Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Mam podobny problem, ale dodatkowo jeszcze coś mi zaczęło brzęczeć w komorze silnika (zwłaszcza przy wyższych obrotach). W końcu jak stanął to nie odpaliłem i auto lawetą pojechało do warsztatu. Po oględzinach mechanik stwierdził, że to na 99% koło dwumasowe. Dodam, że przy próbie odpalenia wrażenie jakby nie miał siły zakręcić... Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość opacinski Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Nie do końca rozumiem, jaki masz objaw - wg twojego opisu. Ale jest takie ustrojstwo, co się popularnie bendix nazywa, a działanie jego polega na tym, że w momencie rozruchu elektromagnes dociąga tryb na rozruszniku i podłącza obroty z tegoż na silnik. W momencie rozruchu , gdy silnik zacznie pracować, ten trybik odskakuje na poprzednie, neutralne położenie. Objaw zacinania się tego bedixa jest taki, że kiedy chcesz uruchomić silnik i przekręcasz kluczyk, kręci się sam rozrusznik, a obroty na silnik nie są przekazywane.Słychać tylko wycie tego rozrusznika. A po którymś tam razie może załapać i pokręcić silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Prosze najpierw possprawdzac polaczenie na rozroszniku. Przeczysic i podokrecac przewody. Sprawdzic i ewentualnie przeczysic klemy na akumulatorze. Jak akumulator jest dobry i jakby siadal [przy rozruchu to gdzies dobrze nie masuje. Jesli wlaczasz rozrusznik i pracuje on jak silnik to wtedy zacina sie elektromagnes (bendix )tak jak go nazwal kolega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Carlozzz Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 U mnie rozrusznik już był sprawdzony. Przy kręceniu obroty przechodzą na silnik, ale są jakby "leniwe", zupełnie jak przy słabym akumulatorze (to również sprwdzone i również OK - mechanik z dwóch sprawnych aku próbował i też d.pa). Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Powiem Ci tak , Jesli rozrusznik obraca wolno tak jak piszesz leniwie a akumulator masz dobry bo napisalws ze mechanik wzial dwa dobre do sprawdzenia to albo jest uszkodzony rozrusznik ,albo jest gdzies w obwodzie znaczny opor. W zwiazku z tym ze napisales ze rozrusznik byl sprawdzony to jak jak on byl sprawdzony. Czy dales go do zakladu tam gdzie regeneruja ,czy mechanik podlaczyl go pod prostownik i bendix zadzialal i mechanik powiedzial ze jest OK. Jesli byl sprawdzony w zakladzie to przyczyn nalezy szukac na obwodzie rozruchu.Czesc. Wlasnie troche tez wglebiam sie wtemat tego kola dwumasowego bo zaczyna mnie to interesowac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Po oględzinach mechanik stwierdził, że to na 99% koło dwumasowe. Pozdrawiam! w benzynie nie ma dwumasy, a przynajmniej ja nie słyszałem aby była Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Carlozzz Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 w benzynie nie ma dwumasy, a przynajmniej ja nie słyszałem aby była Po przeczytaniu kilku tematów na forum o dwumasie mam wrażenie, że, przynajmniej niektóre, mają, ale ekspertem nie jestem. Ja mam jednakże diesla i dwumasa jest na bank... Co do sprawdzania rozrusznika, to nie wiem jak mechanik sprawdzał. Powiedział mi, że jak go cofnął (cokolwiek to znaczy) to odpalił, ale po zgaszeniu znów nie chciał. Więcej mi powie jak w poniedziałek dobierze się do sprzęgła. Mechanik sprawdzony i mogę powiedzieć, że mu ufam (zgodnie z zasadą ograniczonego zaufania)... Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Po przeczytaniu kilku tematów na forum o dwumasie mam wrażenie, że, przynajmniej niektóre, mają, ale ekspertem nie jestem. Ja mam jednakże diesla i dwumasa jest na bank... dlatego napisałem, że w banzynie nie ma a u Ciebie w dyszlu jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jswistow Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 (edytowane) W P 12 koło dwumasowe występuje we wszystkich dieslach i w dwulitrowej benzynie QR20DE nie bardzo tylko rozumiem co by miało wspólnego mieć ono z tym że autko słabo kręci na rozruszniku,raz się tylko spotkałem z podobnym przypadkiem ale winę za to ponosił wieniec na kole i objaw był taki że rozrusznik kręcił, wieniec po prostu się obracał na kole,nie obracając kołem a co za tym idzie wałem korbowym,z jakiegoś powodu się tak po prostu obluzował Edytowane 11 Października 2010 przez jswistow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 Tez mnie to zastanawia bo jesli nie ma zadnych drgan, sprzeglo sie nie slizga ,biegi dobrze wchodza ,nie ma zadnych stukow od sprzegla i skrzyni biegow to chyba nie jest kolo dwumasowe. Kolega wyzej pisal ze mial przypadek ze wieniec zebaty sie obluzowal no ale wtedy nie odpali. A tu koledze samochod jednak odpala. Za ktoryms tam razem ale odpala.Zwlaszcza ze napisal na poczatku ze jak zapala to jakby akumulator siadal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Carlozzz Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 (edytowane) Witam, Przycisnąłem nieco mechanika i wyszło, że to jednak nie koło dwumasowe (choć drgania na kabinę na luzie i wolnych obrotach potworne, zwłaszcza na ciepłym silniku, się przenoszą)... Po zdjęciu koła pasowego i sprawdzeniu po kolei pompy wspomagania, klimatyzacji i alternatora okazało się, że poszło jakieś łożysko w alternatorze (a w każdym razie to on dawał taki opór, że rozrusznik nie był w stanie silnikiem zakręcić jak należy). Co ciekawe ładowanie było pomimo padającego alternatora (silnik w przeciwieństwie do rozrusznika miał siłę pokonać opór padniętego alternatora). W każdym razie dziś daję alternator do regeneracji (mam nadzieję, że się da i nie będzie trzeba nowego). Dzięki wszystkim za wskazówki. Bez was pewnie bym nie przycisnął mechanika w odpowiednią stronę . Pozdrawiam! P.S. Tak, żeby nie było wątpliwości . Z tymi drganiami to na pewno nie poduszki, bo to pierwsza rzecz jaką wymieniłem gdy się pojawiły. Edytowane 14 Października 2010 przez Carlozzz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Garfild83 Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 (edytowane) A u mnie jest tak,mam p11 i kiedy mam zimny silnik to rozrusznik za pierwszym razem rzadko pali tzn ma takie zaciecie,a po kolejnym przekreceniu kluczyka kreci normalnie.Taraz kiedy jest jeszcze chlodniej to za 3-4 razem kreci. Czy to szczotki? Pozdrawiam Edytowane 18 Października 2010 przez garfild83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.