Gość Robert_103 Opublikowano 10 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2011 a po drugie i tak powyżej 40 km/h przerzuca się na "AUTO". Po prostu temat został wyczerpany Witam! sądzę, że tryb lock jest już wystarczająco omówiony... właśnie odebrałem swojego x-a 2.0dCi i zastanawiam się jakiego trybu napędu powinienem używać do codziennej jazdy - obecnie jeżdżę w trybie auto 4x4 i zastanawiam się czy można na stałe używać tego trybu (generalnie daje większe bezpieczeństo dołączając tylna oś w czasie uślizgu przedniej)czy przełączać na 2wd gdy sucho? czy ciągłe używanie Auto 4x4 wpływa na trwałość napędu? będę wdzięczny za wasze obserwacje/opinie w tym temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Na sucho 2WD (szkoda napędów) - nawet jak staniesz bokiem na suchym to ci Auto 4WD nic nie pomoże, na mokrym, deszczu, śniegu, ślizgawicy Auto 4WD, do wyjechania ze śniegu, podjechania pod ostrą górę można Lock 4WD ale to zależy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Zastanawiam sie jak to jest zrobione w grandvitarze skoro tam niema opcji 2WD, jakoś nikt się nie skarży że napęd sie zużywa. Ja do Tej pory swoim X-em jeździłem na 4WD bo tak lepiej ruszyć, bezpieczniej pokonuje się zakręty i odczuwam dużą różnicę nawet na suchej nawierzchni jak mam włączone 2WD. Potym co tutaj przeczytałem zaczołem używać 2WD. Nurtuje mnie jednak i trocha mi żal że inne auta nie mają 2WD, i bez żadnej szkody jeżdżą cały czas na 4WD??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Ja na suchym nie czuję kompletnie różnicy miedzy 2WD a 4WD.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyboy Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 ja również jeżdżę cały czas na AUTO w okresie jesień - zima - wiosna, ciekawe samochód zachowuje sie w parkingach podziemnych z nawierzchnią kauczukową, przy dużych skrętach koła trochę wariują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissekx31 Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Witam Od poczatku zakupu samochodu jezdzilem w trybie AUTO. Uwazalem ze tak jest bezpieczniej na sliskiej nawierzchni w razie deszczu itp. Samochod sie bardzo dobrze spisywal pod wzgledem wlasciwosci trakcyjnych. Nigdy nie jezdzilem w zadnym terenie! Nigdy sie nie zakopalem w zadnej zaspie! Nie wykonywalem zadnych szalenstw a mimo to po 53 tys. padlo sprzeglo i kolo dwumasowe. Czy to tylko niedopracowane elementy samochodu czy tez wine ponosi jazda na napedzie na AUTO - nie wiem. Jednak to jest fakt - kolo dwumasowe i sprzeglo w tym Nissanie to porazka. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RYNI Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Witam Od poczatku zakupu samochodu jezdzilem w trybie AUTO. Uwazalem ze tak jest bezpieczniej na sliskiej nawierzchni w razie deszczu itp. Samochod sie bardzo dobrze spisywal pod wzgledem wlasciwosci trakcyjnych. Nigdy nie jezdzilem w zadnym terenie! Nigdy sie nie zakopalem w zadnej zaspie! Nie wykonywalem zadnych szalenstw a mimo to po 53 tys. padlo sprzeglo i kolo dwumasowe. Czy to tylko niedopracowane elementy samochodu czy tez wine ponosi jazda na napedzie na AUTO - nie wiem. Jednak to jest fakt - kolo dwumasowe i sprzeglo w tym Nissanie to porazka. Pozdrowienia Witam Ja co prawda mam model T-30 ale pomimo to mam pytanie jakie były objawy padniętego sprzęgła i koła dwumasowego,u mnie ostatnio pojawiły się dziwne drgania całej karoserii przenoszone z układu jezdnego przeważnie nasilające się gdy jadę bardzo wolno(na 1 biegu)i skręcam,co do jazdy w trybie auto jeżdżę tylko zimą gdy jest śnieg i ślisko,4WD tylko gdy się zakopie w zaspie poza tym wyłącznie 2WD.Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nissekx31 Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Witam Objawy poczatkowo niewinne - zwiekszone wibracje na wolnych obrotach, ktore zanikaly przy zwiekszeniu obrotow. Potem zapach palonego sprzegla przy jezdzie w trybie lock po sniegu. Dalej zapach palonego sprzegla niezaleznie od trybu wyboru napedu. Niestety zgloszenie w okresie gwarancyjnym nie zostalo uwzglednione przez Nissana - wedlug nich objawy byly jeszcze niezbyt widoczne. Po gwarancji sugerowano zeby jezdzic az sprzeglo padnie kompletnie - tzn zacznie sie tak slizgac ze nie da sie pod lagodna gorke pojechac. Zdecydowalem sie wymienic sprzeglo - poniewaz nie dalo sie tak jezdzic - straszny smrod palonego sprzegla po jezdzie w garazu a i na trasie rowniez. Przy rozebraniu napedu - inny serwis - orzeczono ze kolo dwumasowe jest tak zuzyte ze nalezy tez je wymienic. Powiedziano mi ze takie zuzycie normalnie naprawiaja na gwarancji - niestety ja samochod serwisowalem w innym serwisie. Oczywiscie kola dwumasowego nie maja na stanie - trzeba czekac kilka dni poza tym cena 4,5 tys zwala z nog. Nie zalozylem wiec nowego kola - wkrotce zaloze zamiennik. Jak tylko sie wyjasni sprawa w Nissanie czy skorzystaja ze swej dobrej woli i cos zaoferuja (jakis porzadny rabat) w tak patowej sytuacji. Osobiscie uwazam ze to wadliwe kolo dwumasowe zniszczylo sprzeglo w tym samochodzie - mialo bardzo duze luzy osiowe i promieniowe. Ale jak wiadomo taka ukryta czesc bardzo trudno zdiagnozowac i naprawic na koszt gwaranta Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyboy Opublikowano 14 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2011 czy to jest tylko w x-ach czy w Qaskajach, dacjach też to nawala, bo przeciez system napędu 4x4 jest ten sam ... chyba ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Robert_103 Opublikowano 16 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2011 Witam Objawy poczatkowo niewinne - zwiekszone wibracje na wolnych obrotach, ktore zanikaly przy zwiekszeniu obrotow. Potem zapach palonego sprzegla przy jezdzie w trybie lock po sniegu. Dalej zapach palonego sprzegla niezaleznie od trybu wyboru napedu. Niestety zgloszenie w okresie gwarancyjnym nie zostalo uwzglednione przez Nissana - wedlug nich objawy byly jeszcze niezbyt widoczne. Po gwarancji sugerowano zeby jezdzic az sprzeglo padnie kompletnie - tzn zacznie sie tak slizgac ze nie da sie pod lagodna gorke pojechac. Zdecydowalem sie wymienic sprzeglo - poniewaz nie dalo sie tak jezdzic - straszny smrod palonego sprzegla po jezdzie w garazu a i na trasie rowniez. Przy rozebraniu napedu - inny serwis - orzeczono ze kolo dwumasowe jest tak zuzyte ze nalezy tez je wymienic. Powiedziano mi ze takie zuzycie normalnie naprawiaja na gwarancji - niestety ja samochod serwisowalem w innym serwisie. Oczywiscie kola dwumasowego nie maja na stanie - trzeba czekac kilka dni poza tym cena 4,5 tys zwala z nog. Nie zalozylem wiec nowego kola - wkrotce zaloze zamiennik. Jak tylko sie wyjasni sprawa w Nissanie czy skorzystaja ze swej dobrej woli i cos zaoferuja (jakis porzadny rabat) w tak patowej sytuacji. Osobiscie uwazam ze to wadliwe kolo dwumasowe zniszczylo sprzeglo w tym samochodzie - mialo bardzo duze luzy osiowe i promieniowe. Ale jak wiadomo taka ukryta czesc bardzo trudno zdiagnozowac i naprawic na koszt gwaranta Pozdrawiam jaki masz silnik - 2,2dCi czy 2,0dCi? już się boję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro1987 Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 wita jestem nowym i mam pytanie. to jeżeli ma włączone lock to nie znaczy ze wszystkie koła beda krecic sie tak samo tylko bedzie na ped na pezedni i tylni most a bedą sie krecic koła którem maja lżej x-trail 2005r 2.2 dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TU-134 Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 witam panowie jestem nowy i mam pytanko?: czy przy załączaonym zapłonie powinne się zapalać kontrolki odpowiednio do wciskanego klawisza? bo (nie jestem pewien) jak wcześniej wciskałem tzn, godzinę temu to zapalała się (na żółto) 4WD i na (zielono) AUTO a teraz zapala się tylko 4WD i to przy włączonym zapłonie i zapalonym silniku , z stąd moje pytanko: czy tak powinno być czy jest coś nie tak ???? proszę o szybką podpowiedź bo dziś auto kupiłem i nie wiem czy czasami nie jest coś padnięte ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 29 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2013 co byś nie miał włączone to przy odpalaniu (włączenie zapłonu) zapala się na pomarańczowo 4wd i po chwili gaśnie. teraz napędy: 2wd - nic nie świeci auto - świeci na zielono 4x4 lock - świeci na zielono 4x4 i na pomarańczowo lock Wjedź na trawę (najlepiej pod górkę), wrzuć mu lock i daj ognia. Jak ruszy z kopyta to napędy działają, jeśli zacznie przodem buksowaćjak typowy fwd to dvpa... ojjj - może jeszcze dziś oddaj to auto... bo coś sporo tych niespodzianek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TU-134 Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 zrobiłem ,tak jak poradziłeś i jest OK,tylko jakoś dziwny zapach poczułem i nie wiem od czego ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2013 To sprzęgło - niestety w Xie jest to wrażliwy punkt (zresztą jak w każdej czteronapędówce bez reduktora). Jeśli będziesz próbował "pooffroadować" staraj się przeszkody brać z lekkiego rozpędu i nie dopuszczaj aby auto przykleiło się podwoziem (np. w głębokim śniegu czy błocie) bo sprzęgło możesz puścić z dymem w kilka minut. Kontrolki świecą u Ciebie prawidłowo czy nie? Jeśli świeci Ci sięe 4wd cały czas to masz błąd haldexa - poczytaj instrukcję http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88795-instrukcje-do-t30-i-t31-do-pobrania-w-pierwszym-poscie/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 21 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2016 Mam pytanie odnośnie trybu LOCK. Jesteście pewni że kontrolka LOCK na desce dalej się świeci gdy komputer sam rozłączy lock po przekroczeniu 40 km/h? U mnie po przekroczeniu 40km/h w trybie LOCK kontrolka nie gaśnie i to mnie zastanawia czy wszystko jest ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 W tryboe Lock to nawet strach lekko skręcać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Napędów raczej nie pourywasz nasze haldexy są na tyle gówniane, że jeśli naprężenie będzie zbyt duże to się zaczną ślizgać, nagrzeją się i rozłączą. Co nie zmienia faktu... Ja to bym nie robił takich eksperymentów... jeśli chcesz przegrzać napędy to popatrz jak to należy robić (od 2.30) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekX-TRAIL Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 Hmmm u mnie wszystko śmiga tylko... jak koledze... jadąc powyżej 40km/h przy 4x4 LOCK nic mi nie gaśnie...ciągną 4 koła ciągle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 (edytowane) w jakiej kondycji jest aku? czy on nie świeci by przypomnieć przy ponownym zapłonie o przekręceniu pokrętła? czy jest do tego bezpiecznik? Przeleciałem cały wątek i takie były przyczyny. http://forums.nicoclub.com/awd-lock-question-t302258.html Edytowane 22 Maja 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kristof5112 Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 U mnie jest tak samo jak u TomekX-TRAIL po przekroczeniu 40km/h na napędzie 4x4 też mi kontrolki nie gasną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 23 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2016 U mnie jest tak samo jak u TomekX-TRAIL po przekroczeniu 40km/h na napędzie 4x4 też mi kontrolki nie gasną. u mnie dokładnie tak samo i pytanie czy to jest prawidłowe działanie? Nie chodzi o katowanie w terenie tylko o to czy mam szuka jakiejś usterki? Po ponownym zapłonie kontrolka lock dalej się świeci do momentu przekręcenia w tryb 2wd. Oczywiście przy zapłonie w trybie 2wd na chwilę zaświeca się a potem gaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 (edytowane) Kurcze, informuje że macie włączony Lock co w tym dziwnego? @Strider Haldex jest hydrauliczny my mamy elektromagnetyczny (według mnie szybszy i mniej awaryjny) Edytowane 24 Maja 2016 przez nysska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 24 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2016 Żeby nie było wątpliwości poniżej załączam oryginalny wyciąg z instrukcji serwisowej, w którym kluczowe jest ostatnie wytłuszczone zdanie. W skrócie oznacza to tyle, że w wybranym trybie LOCK lampka kontrolna NIGDY nie gaśnie, nawet wtedy gdy tryb napędu przełącza się automatycznie na tryb AUTO. LOCK Mode Front/rear wheel torque distribution is fixed, ensuring stable driving when climbing slopes. Vehicle will switch automatically to AUTO mode if vehicle speed increases. If vehicle speed then decreases, the vehicle automatically returns to direct 4-wheel driving conditions. LOCK mode will change to AUTO mode automatically, when the vehicle speed exceeds approx. 30 km/h (19 MPH). The LOCK indicator light keeps illuminating. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 25 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2016 Dzięki gkowal takiej informacji potrzebowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.