Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak jeździc z napędem 4x4


Gość MichuGdańsk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Robert_103

a po drugie i tak powyżej 40 km/h przerzuca się na "AUTO". Po prostu temat został wyczerpany B)

 

Witam!

sądzę, że tryb lock jest już wystarczająco omówiony...

 

właśnie odebrałem swojego x-a 2.0dCi i zastanawiam się jakiego trybu napędu powinienem używać do codziennej jazdy - obecnie jeżdżę w trybie auto 4x4 i zastanawiam się czy można na stałe używać tego trybu (generalnie daje większe bezpieczeństo dołączając tylna oś w czasie uślizgu przedniej)czy przełączać na 2wd gdy sucho? czy ciągłe używanie Auto 4x4 wpływa na trwałość napędu? będę wdzięczny za wasze obserwacje/opinie w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sucho 2WD (szkoda napędów) - nawet jak staniesz bokiem na suchym to ci Auto 4WD nic nie pomoże, na mokrym, deszczu, śniegu, ślizgawicy Auto 4WD, do wyjechania ze śniegu, podjechania pod ostrą górę można Lock 4WD ale to zależy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie jak to jest zrobione w grandvitarze skoro tam niema opcji 2WD, jakoś nikt się nie skarży że napęd sie zużywa. Ja do Tej pory swoim X-em jeździłem na 4WD bo tak lepiej ruszyć, bezpieczniej pokonuje się zakręty i odczuwam dużą różnicę nawet na suchej nawierzchni jak mam włączone 2WD. Potym co tutaj przeczytałem zaczołem używać 2WD. Nurtuje mnie jednak i trocha mi żal że inne auta nie mają 2WD, i bez żadnej szkody jeżdżą cały czas na 4WD???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja również jeżdżę cały czas na AUTO w okresie jesień - zima - wiosna, ciekawe samochód zachowuje sie w parkingach podziemnych z nawierzchnią kauczukową, przy dużych skrętach koła trochę wariują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Od poczatku zakupu samochodu jezdzilem w trybie AUTO.

Uwazalem ze tak jest bezpieczniej na sliskiej nawierzchni w razie deszczu itp.

Samochod sie bardzo dobrze spisywal pod wzgledem wlasciwosci trakcyjnych.

Nigdy nie jezdzilem w zadnym terenie!

Nigdy sie nie zakopalem w zadnej zaspie!

Nie wykonywalem zadnych szalenstw a mimo to po 53 tys. padlo sprzeglo i kolo dwumasowe.

Czy to tylko niedopracowane elementy samochodu czy tez wine ponosi jazda na napedzie na AUTO - nie wiem.

Jednak to jest fakt - kolo dwumasowe i sprzeglo w tym Nissanie to porazka.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Od poczatku zakupu samochodu jezdzilem w trybie AUTO.

Uwazalem ze tak jest bezpieczniej na sliskiej nawierzchni w razie deszczu itp.

Samochod sie bardzo dobrze spisywal pod wzgledem wlasciwosci trakcyjnych.

Nigdy nie jezdzilem w zadnym terenie!

Nigdy sie nie zakopalem w zadnej zaspie!

Nie wykonywalem zadnych szalenstw a mimo to po 53 tys. padlo sprzeglo i kolo dwumasowe.

Czy to tylko niedopracowane elementy samochodu czy tez wine ponosi jazda na napedzie na AUTO - nie wiem.

Jednak to jest fakt - kolo dwumasowe i sprzeglo w tym Nissanie to porazka.

 

Pozdrowienia

 

Witam Ja co prawda mam model T-30 ale pomimo to mam pytanie jakie były objawy padniętego sprzęgła i koła dwumasowego,u mnie ostatnio pojawiły się dziwne drgania całej karoserii przenoszone z układu jezdnego przeważnie nasilające się gdy jadę bardzo wolno(na 1 biegu)i skręcam,co do jazdy w trybie auto jeżdżę tylko zimą gdy jest śnieg i ślisko,4WD tylko gdy się zakopie w zaspie poza tym wyłącznie 2WD.Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Objawy poczatkowo niewinne - zwiekszone wibracje na wolnych obrotach, ktore zanikaly przy zwiekszeniu obrotow.

Potem zapach palonego sprzegla przy jezdzie w trybie lock po sniegu.

Dalej zapach palonego sprzegla niezaleznie od trybu wyboru napedu.

Niestety zgloszenie w okresie gwarancyjnym nie zostalo uwzglednione przez Nissana - wedlug nich objawy byly jeszcze niezbyt widoczne.

Po gwarancji sugerowano zeby jezdzic az sprzeglo padnie kompletnie - tzn zacznie sie tak slizgac ze nie da sie pod lagodna gorke pojechac.

Zdecydowalem sie wymienic sprzeglo - poniewaz nie dalo sie tak jezdzic - straszny smrod palonego sprzegla po jezdzie w garazu a i na trasie rowniez.

Przy rozebraniu napedu - inny serwis - orzeczono ze kolo dwumasowe jest tak zuzyte ze nalezy tez je wymienic.

Powiedziano mi ze takie zuzycie normalnie naprawiaja na gwarancji - niestety ja samochod serwisowalem w innym serwisie.

Oczywiscie kola dwumasowego nie maja na stanie - trzeba czekac kilka dni poza tym cena 4,5 tys zwala z nog.

Nie zalozylem wiec nowego kola - wkrotce zaloze zamiennik.

Jak tylko sie wyjasni sprawa w Nissanie czy skorzystaja ze swej dobrej woli i cos zaoferuja (jakis porzadny rabat) w tak patowej sytuacji.

Osobiscie uwazam ze to wadliwe kolo dwumasowe zniszczylo sprzeglo w tym samochodzie - mialo bardzo duze luzy osiowe i promieniowe.

 

Ale jak wiadomo taka ukryta czesc bardzo trudno zdiagnozowac i naprawic na koszt gwaranta :(

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Robert_103

Witam

 

Objawy poczatkowo niewinne - zwiekszone wibracje na wolnych obrotach, ktore zanikaly przy zwiekszeniu obrotow.

Potem zapach palonego sprzegla przy jezdzie w trybie lock po sniegu.

Dalej zapach palonego sprzegla niezaleznie od trybu wyboru napedu.

Niestety zgloszenie w okresie gwarancyjnym nie zostalo uwzglednione przez Nissana - wedlug nich objawy byly jeszcze niezbyt widoczne.

Po gwarancji sugerowano zeby jezdzic az sprzeglo padnie kompletnie - tzn zacznie sie tak slizgac ze nie da sie pod lagodna gorke pojechac.

Zdecydowalem sie wymienic sprzeglo - poniewaz nie dalo sie tak jezdzic - straszny smrod palonego sprzegla po jezdzie w garazu a i na trasie rowniez.

Przy rozebraniu napedu - inny serwis - orzeczono ze kolo dwumasowe jest tak zuzyte ze nalezy tez je wymienic.

Powiedziano mi ze takie zuzycie normalnie naprawiaja na gwarancji - niestety ja samochod serwisowalem w innym serwisie.

Oczywiscie kola dwumasowego nie maja na stanie - trzeba czekac kilka dni poza tym cena 4,5 tys zwala z nog.

Nie zalozylem wiec nowego kola - wkrotce zaloze zamiennik.

Jak tylko sie wyjasni sprawa w Nissanie czy skorzystaja ze swej dobrej woli i cos zaoferuja (jakis porzadny rabat) w tak patowej sytuacji.

Osobiscie uwazam ze to wadliwe kolo dwumasowe zniszczylo sprzeglo w tym samochodzie - mialo bardzo duze luzy osiowe i promieniowe.

 

Ale jak wiadomo taka ukryta czesc bardzo trudno zdiagnozowac i naprawic na koszt gwaranta :(

 

Pozdrawiam

 

 

jaki masz silnik - 2,2dCi czy 2,0dCi?

już się boję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wita jestem nowym i mam pytanie.

to jeżeli ma włączone lock to nie znaczy ze wszystkie koła beda krecic sie tak samo tylko bedzie na ped na pezedni i tylni most a bedą sie krecic koła którem

maja lżej x-trail 2005r 2.2 dci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam panowie jestem nowy i mam pytanko?: czy przy załączaonym zapłonie powinne się zapalać kontrolki odpowiednio do wciskanego klawisza? bo (nie jestem pewien) jak wcześniej wciskałem tzn, godzinę temu to zapalała się (na żółto) 4WD i na (zielono) AUTO a teraz zapala się tylko 4WD i to przy włączonym zapłonie i zapalonym silniku , z stąd moje pytanko: czy tak powinno być czy jest coś nie tak ???? proszę o szybką podpowiedź bo dziś auto kupiłem i nie wiem czy czasami nie jest coś padnięte ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co byś nie miał włączone to przy odpalaniu (włączenie zapłonu) zapala się na pomarańczowo 4wd i po chwili gaśnie. 

teraz napędy:

2wd - nic nie świeci

auto - świeci na zielono 4x4

lock - świeci na zielono 4x4 i na pomarańczowo lock

 

Wjedź na trawę (najlepiej pod górkę), wrzuć mu lock i daj ognia. Jak ruszy z kopyta to napędy działają, jeśli zacznie przodem buksowaćjak typowy fwd to dvpa...

 

ojjj - może jeszcze dziś oddaj to auto... bo coś sporo tych niespodzianek... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sprzęgło - niestety w Xie jest to wrażliwy punkt (zresztą jak w każdej czteronapędówce bez reduktora). Jeśli będziesz próbował "pooffroadować" staraj się przeszkody brać z lekkiego rozpędu i nie dopuszczaj aby auto przykleiło się podwoziem (np. w głębokim śniegu czy błocie) bo sprzęgło możesz puścić z dymem w kilka minut. 

Kontrolki świecą u Ciebie prawidłowo czy nie? 

Jeśli świeci Ci sięe 4wd cały czas to masz błąd haldexa - poczytaj instrukcję http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88795-instrukcje-do-t30-i-t31-do-pobrania-w-pierwszym-poscie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mam pytanie odnośnie trybu LOCK. Jesteście pewni że kontrolka LOCK na desce dalej się świeci gdy komputer sam rozłączy lock po przekroczeniu 40 km/h? U mnie po przekroczeniu 40km/h w trybie LOCK kontrolka nie gaśnie i to mnie zastanawia czy wszystko jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tryboe Lock to nawet strach lekko skręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napędów raczej nie pourywasz ;) nasze haldexy są na tyle gówniane, że jeśli naprężenie będzie zbyt duże to się zaczną ślizgać, nagrzeją się i rozłączą.

Co nie zmienia faktu... 

 

Ja to bym nie robił takich eksperymentów... :P

 

jeśli chcesz przegrzać napędy to popatrz jak to należy robić (od 2.30)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm u mnie wszystko śmiga tylko... jak koledze... jadąc powyżej 40km/h przy 4x4 LOCK nic mi nie gaśnie...ciągną 4 koła ciągle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakiej kondycji jest aku?

czy on nie świeci by przypomnieć przy ponownym zapłonie o przekręceniu pokrętła?

czy jest do tego bezpiecznik?

 

Przeleciałem cały wątek i takie były przyczyny.

 

http://forums.nicoclub.com/awd-lock-question-t302258.html

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak samo jak u TomekX-TRAIL po przekroczeniu 40km/h na napędzie 4x4 też mi kontrolki nie gasną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak samo jak u TomekX-TRAIL po przekroczeniu 40km/h na napędzie 4x4 też mi kontrolki nie gasną.

 

 u mnie dokładnie tak samo i pytanie czy to jest prawidłowe działanie? Nie chodzi o katowanie w terenie tylko o to czy mam szuka jakiejś usterki? Po ponownym zapłonie kontrolka lock dalej się świeci do momentu przekręcenia w tryb 2wd. Oczywiście przy zapłonie w trybie 2wd na chwilę zaświeca się a potem gaśnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, informuje że macie włączony Lock co w tym dziwnego?

@Strider Haldex jest hydrauliczny my mamy elektromagnetyczny (według mnie szybszy i mniej awaryjny)

Edytowane przez nysska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było wątpliwości poniżej załączam oryginalny wyciąg z instrukcji serwisowej, w którym kluczowe jest ostatnie wytłuszczone zdanie.

W skrócie oznacza to tyle, że w wybranym trybie LOCK lampka kontrolna NIGDY nie gaśnie, nawet wtedy gdy tryb napędu przełącza się automatycznie na tryb AUTO.

 

 

LOCK Mode

  • Front/rear wheel torque distribution is fixed, ensuring stable driving when climbing slopes.
  • Vehicle will switch automatically to AUTO mode if vehicle speed increases. If vehicle speed then decreases, the vehicle automatically returns to direct 4-wheel driving conditions.
  • LOCK mode will change to AUTO mode automatically, when the vehicle speed exceeds approx. 30 km/h (19 MPH). The LOCK indicator light keeps illuminating.
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...