kzku94 Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 Witam, jestem świeżym posiadaczem X-a i mam pytanie. Czy napędy powinno się zmieniać na postoju (zatrzymując się) czy raczej przy niewielkiej prędkości podczas jazdy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 Ja miałem czas przeczytać temat od początku, a Tobie się nie chce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kzku94 Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 21 minut temu, ferguson napisał: Ja miałem czas przeczytać temat od początku, a Tobie się nie chce? Przeczytałem i nie znalazłem tu nic na temat tego, czy napędy, dla ich zdrowotności, lepiej włączać na postoju czy w trakcie jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sabcio Opublikowano 13 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2018 W przypadku T30 nie ma to znaczenia ze względu na budowę sprzęgła załączającego tylny napęd. Załączanie i wyłączanie można robić "w ruchu". W przypadku SUNNY który kiedyś przewinął się przez mój garaż, element sprzęgał tylny napęd w sposób mechaniczny (nie cierny) i aby go wyłączyć czasami trzeba było się zatrzymać i wrzucić wsteczny aby rozłączyć tylny napęd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferguson Opublikowano 14 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2018 W moim przypadku (skrzynia automatyczna), gdzie też jest włączanie mechaniczne, przez siłownik pneumatyczny, trzeba to zrobić na postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gall_anonim3 Opublikowano 18 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2021 (edytowane) HEj. A czy można załączyć auto4wd przy uślizgu kół przednich bez stawania? Często mi się zdarza, że jeżdżąc na 2wd gdzieś zacznę się ślizgać - wiadomo wówczas staję, wysprzęglam, załączam auto4wd /lock i już zakopany ruszam... czasem przez brak reduktora, trzeba 'popracować' sprzęgłem. Ale czy można załączyć auto4wd przy poślizgu kół przednich, tak aby nie tracić impetu oraz czasu na zatrzymanie i załączenie 4wd? Bez odpuszczania sprzęgła i ponownego ruszania, co trochę je nadwyręża i pewnie dwumasę też (2.2Di) - szczególnie gdy zakopani ruszamy pod górę. A tak gdy koła zaczynają mielić i auto zwalnia, czujemy że dalej nie pojedzie i ... klikamy/przekręcamy na auto4wd bez stawania, wysprzęglania i ponownego ruszania (i palenia sprzęgła, gdy już jesteśmy zakopani). Ciekawe czy będzie przy tym jakiś problem? Wg. przytoczonej przez Was instrukcji nawet przy uślizgu na 2wd (i przy max RPM) komputer i tak zapnie tylni napęd, więc ww. sytuacja (załóżmy taplanie się w błocie przy ~2-3k rpm) nie powinna zaszkodzić...chyba?? Edytowane 18 Grudnia 2021 przez gall_anonim3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 18 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2021 Tak, w X-trailu gałką zmiany trybu możesz kręcić w każdym momencie. Stojąc, w trakcie jazdy, będąc w poślizgu lub innych sytuacjach. Nie martw się w ten sposób nic nie uszkodzisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.