Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jak jeździc z napędem 4x4


Gość MichuGdańsk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem świeżym posiadaczem X-a i mam pytanie. Czy napędy powinno się zmieniać na postoju (zatrzymując się) czy raczej przy niewielkiej prędkości podczas jazdy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, ferguson napisał:

Ja miałem czas przeczytać temat od początku, a Tobie się nie chce?

Przeczytałem i nie znalazłem tu nic na temat tego, czy napędy, dla ich zdrowotności, lepiej włączać na postoju czy w trakcie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku T30 nie ma to znaczenia ze względu na budowę sprzęgła załączającego tylny napęd. Załączanie i wyłączanie można robić "w ruchu". W przypadku SUNNY który kiedyś przewinął się przez mój garaż, element sprzęgał tylny napęd w sposób mechaniczny (nie cierny) i aby go wyłączyć czasami trzeba było się zatrzymać i wrzucić wsteczny aby rozłączyć tylny napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku (skrzynia automatyczna), gdzie też jest włączanie mechaniczne, przez siłownik pneumatyczny, trzeba to zrobić na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

HEj.

A czy można załączyć auto4wd przy uślizgu kół przednich bez stawania? Często mi się zdarza, że jeżdżąc na 2wd gdzieś zacznę się ślizgać - wiadomo wówczas staję, wysprzęglam, załączam auto4wd /lock i już zakopany ruszam... czasem przez brak reduktora, trzeba 'popracować' sprzęgłem. Ale czy można załączyć auto4wd przy poślizgu kół przednich, tak aby nie tracić impetu oraz czasu na zatrzymanie i załączenie 4wd? Bez odpuszczania sprzęgła i ponownego ruszania, co trochę je nadwyręża i pewnie dwumasę też (2.2Di) - szczególnie gdy zakopani ruszamy pod górę. A tak gdy koła zaczynają mielić i auto zwalnia, czujemy że dalej nie pojedzie i ... klikamy/przekręcamy na auto4wd bez stawania, wysprzęglania i ponownego ruszania (i palenia sprzęgła, gdy już jesteśmy zakopani). Ciekawe czy będzie przy tym jakiś problem? Wg. przytoczonej przez Was instrukcji nawet przy uślizgu na 2wd (i przy max RPM) komputer i tak zapnie tylni napęd, więc ww. sytuacja (załóżmy taplanie się w błocie przy ~2-3k rpm) nie powinna zaszkodzić...chyba??

Edytowane przez gall_anonim3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w X-trailu gałką zmiany trybu możesz kręcić w każdym momencie. Stojąc, w trakcie jazdy, będąc w poślizgu lub innych sytuacjach. Nie martw się w ten sposób nic nie uszkodzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...