Gość amekgliwice Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Odbierałem auto w listopadzie, kupiłem więc w serwisie nowe koła (alu) + opony zimowe. I na tym komplecie wyjechałem i jeździłem całą zimę, dojazdowe w bagażniku. Jakież było moje zdziwienie, gdy przy wymianie na koła letnie poinformowano mnie, że klucz fabryczny z zestawu nie może odkręcić (ma za dużą średnicę) więc nie wchodzi do gniazda na śruby w kołach zimowych. Do felg letnich jest ok. Dzisiaj przekładałem koła i dokupiłem odpowiedni klucz, woże więc dwa. Pewno do koła dojazdowego potrzebny jest fabryczny, nie sprawdziłem bo trzebaby wyciągnąc głośnik. Masz różne koła (letnie, zimowe) ? To sprawdź czy kluczem który wozisz możesz odkręcić śruby !!!! jp heh mam to samo i moge podziekowac serwisowi, bo ostatnio gosc probowal mi odkrecic kola i dzieku temu ze nie pasowala mu srednica zrezygnowal i skonczylo sie tylko na porysowanej feldze. Pozdrawiam VIP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 ...skonczylo sie tylko na porysowanej feldze. I kto za to zaplacił? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosmo Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 heh mam to samo i moge podziekowac serwisowi, bo ostatnio gosc probowal mi odkrecic kola i dzieku temu ze nie pasowala mu srednica zrezygnowal i skonczylo sie tylko na porysowanej feldze. podziękuj raczej temu kolesiowi który pchał za duży klucz do za małej dziury. Sory - jak ten koleś to fachowiec, to chyba powinien wiedzieć, że są różne rozmiary nakrętek i różne rozmiary klucza. Ja mogę takich rzeczy nie wiedzieć, ale wulkanizator powinien. Faktycznie lepiej samemu wymieniać niż jeździć do takich fachmanów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 podziękuj raczej temu kolesiowi który pchał za duży klucz do za małej dziury. Sory - jak ten koleś to fachowiec, to chyba powinien wiedzieć, że są różne rozmiary nakrętek i różne rozmiary klucza. Ja mogę takich rzeczy nie wiedzieć, ale wulkanizator powinien. Faktycznie lepiej samemu wymieniać niż jeździć do takich fachmanów. Rozumiem że ten gość to nie service , ale pan złodziej - a może się mylę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cosmo Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Rozumiem że ten gość to nie service , ale pan złodziej - a może się mylę różnie można zrozumieć. Ale i tak nieprofesjonalizm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blacksmith Opublikowano 6 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 Dziś w serwisie zakupiłem koła zimowe /Semperit Speed Grip na alu 16/. Z ciekawości sprawdziłem w domu czy klucz pasuje, PASUJE ! A letnie kółka mają rozmiar 18. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Czy ktoś może ma i używa stojaka na opony z fegami alu (zamiennie 16 i 17 cali) ? Nie wiem, czy lepszy jest poziomy, czy pionowy (dwa koła na górze, dwa pod nimi). Ten "pionowy" stojak trzyma koła na hakach poprzez otwór w feldze, więc istnieje ryzyko uszkodzenia felgi w tym miejscu. Zaś ten "poziomy" oferowany w sklepach i allegro ma małą odległość pomiędzy kołami w poziomie (około 235-245). Przy szerokości opony 215 i dodatkowo balonie po bokach opony, może być problem ze zmieszczeniem kół. Poza tym stojaki mają nośność przeważnie do 100kg. Moja jedna felga 17 z oponą dueler ważą razem około 23 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Uzywam dwóch takich samych stojaków "poziomych" dla kół 17" nissana i 16" opla. Pasuje wszystko bo w stojaku są zdublowane otwory (o różnym skoku) na sworznie podpierające pierścienie trzymające felgi. Na stojaku 17 opony z felgami tworzą wyższy "stos" bo opony szersze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas007 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Czy mówicie o takim stojaku? http://allegro.pl/3v-stojak-na-opony-kola-felgi-do-garazu-pokrowiec-i2729171605.html Czy jest on dobrze wykonany? Warto kupić? Cena niska ale i jakość może być też niska. Co do szerokości to napisali ,że pasuje do opon 225 ,mój ma 215 więc powinno być spoko. Dla zainteresowanych średnica rurki to 3,5cm więc też wejdzie w otwór centrujący felgi 18". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Ten z aukcji raczej nie będzie pasował, bo wydaje mi się, że ma zbyt mało miejsca na opony. 215 to szerokość samego bieżnika. Jak zmierzy się oponę napompowaną w najszerszym miesjcu (w oponach 17 calowych jest spory balon), to będzie pewnie i 235. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas007 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 zmierzę jaka szerokość jest w najgrubszym miejscu dla felgi 18" i opony contipremium 2 czy jak ona się tam nazywa(chodzi o oryginalny montaż w fabryce) i dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Ten z aukcji raczej nie będzie pasował, bo wydaje mi się, że ma zbyt mało miejsca na opony. 215 to szerokość samego bieżnika. Jak zmierzy się oponę napompowaną w najszerszym miesjcu (w oponach 17 calowych jest spory balon), to będzie pewnie i 235. Sprzedający podają wymiary opon/kół tak jak ich parametry.Czyli maksymalnie może być koło o szer.bieżnika 225 i ciężarze lącznym 100kg .Więc dystans jest na tyle odpowiedni ,że czy koło jest napompowane czy też nie napewno się mieści (koła do Qq).Ja taki zestaw już dziś kupiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Podejrzewam, że felgi 18 + ciężkie opony zimowe np. Bridgestone LM-80 mogą mieć ponad 25 kg. Warto zważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Oczywiście to bardzo indywidualna sprawa, tak jak disel/benzyna na przykład. Tutaj możemy wymieniać się poglądami, trudniej przekonywać. Jednak trudno się zgodzić z argumentem rachunku ekonomicznego. Felgi - jeśli stalowe, to wydatek 1000 pln lub więcej jeśli alu. Wymiana opon z wyważaniem ca 120 rocznie (2x60). Zwrot po 8 latach. Ale nie po ośmiu tylko później, bo przecież tyle na zimówkach nie pojeździmy ((najwyżej 3-4 góra) i na letnik 4-5 góra). Więc wymiana i tak będzie. Dodać do tego konieczność wyważania minimum raz na dwa lata każdego kompletu, a więc średnio raz w roku. Widać, że się nie zwraca. Jest jeszcze kwestia uszkodzeń. Dobry argument, ale czy wytrzyma konfrontację z praktyką, gdzie sami uszkadzamy felgi w czasie jazdy i manewrów samochodem. Witam Dla mnie najważniejszy był problem z czasem i kolejką do wymiany. Mam 2 kpl kół zimowe stalowe i mniejsze felgi 16 to i tańsze opony. Tak że koszty się zwracają - dostałem kpl kół z oponami przy zakupie samochodu za 1400 zł. Ale dla mnie najważniejszy argument to czas - wymieniam sam czas wymiany 4 kół ok. pół godziny i robię to kiedy chcę. w starym samochodzie nie miałem felg na zimówki i jeździłem do zakładu i niestety z reguły stoi się kilka godzin w kolejce . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas007 Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Sprzedający podają wymiary opon/kół tak jak ich parametry.Czyli maksymalnie może być koło o szer.bieżnika 225 i ciężarze lącznym 100kg .Więc dystans jest na tyle odpowiedni ,że czy koło jest napompowane czy też nie napewno się mieści (koła do Qq).Ja taki zestaw już dziś kupiłem. Daj znać jak już do ciebie dojdzie, i napisz jakie wrażenia masz na temat stojaka, czy warto kupić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
huling Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 A czy koniecznie musicie kupować stojak? Ja mam koła powieszone w garażu na ścianie (pod sufitem) na takich wieszakach: http://allegro.pl/wi...132b41d37e9d975 Koła podwieszone u góry nie zajmują tyle cennego miejsca w garażu, co stojak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas007 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 też chętnie bym powiesił ale ta opcja u mnie jest niewykonalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 (edytowane) Daj znać jak już do ciebie dojdzie, i napisz jakie wrażenia masz na temat stojaka, czy warto kupić? ... daję znać ...wygląda to "ustrojstwo" na solidne (niemieckie ponoć) aczkolwiek nie ustawiłbym tego stojaka jako wolnostojącego !!! Nieświadomy opierając się mógłby się z nim "położyć" . Ale jeśli nikt mu "nie pomoże " to koła nasze mogą spoczywać spokojnie Dla wątpiących ,że koła swobodnie sobie leżą załączam fotkę . Edytowane 7 Listopada 2012 przez nowy 2011 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 7 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2012 Nie mam kół tylko same opony ale plus za doprowadzenie sprawy do końca, włącznie z prezentacją fotograficzną dla potomności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas007 Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 Dzięki za info, co do stabilności to racja chyba za krótkie nóżki, widzę ,że sporo jest miejsca między oponami.Zamówiłeś ten stojak z tego linku który podałem? Pozdrawiam Karas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toruńczyk Opublikowano 8 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2012 (edytowane) Dzięki za info, co do stabilności to racja chyba za krótkie nóżki, widzę ,że sporo jest miejsca między oponami.Zamówiłeś ten stojak z tego linku który podałem? Pozdrawiam Karas Służę ...Aukcja z której kupiłem zakończyła się, a był to sam stojak (bez pokrowca) . Jeśli nie masz warsztatu w garażu ...to proponuję coś tańszego n.p. http://moto.allegro....2771061413.html Pozdrawiam ! Nie mam kół tylko same opony ale plus za doprowadzenie sprawy do końca, włącznie z prezentacją fotograficzną dla potomności. Dzięki !...miłe to .... Edytowane 8 Listopada 2012 przez nowy 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sceptyk Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Obecnie w netto sprzedają podobne stojaki za 40 zł z pokrowcem, na koła o szrokości max. 225. Ale niestety nie mają zdublowanych otworów (o różnym skoku) na sworznie podpierające pierścienie trzymające felgi, jak pisałem we wcześniejszym wpisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aquariusmax Opublikowano 12 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Obecnie w netto sprzedają podobne stojaki za 40 zł z pokrowcem, na koła o szrokości max. 225. Ale niestety nie mają zdublowanych otworów (o różnym skoku) na sworznie podpierające pierścienie trzymające felgi, jak pisałem we wcześniejszym wpisie. A gdzie sprzedają takie regulowane stojaki? Na aukcji nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 21 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2012 (edytowane) Chciałbym podzielić się pewnym spostrzeżeniem. Otóż kilka dni temu wymieniłem opony na zimowe. Od nowości auto jest na oponach BIDGESTONE DUELER 215x65x16 a na zimę kupiłem opony SEMPERIT SPEED GRIP 2 o tym samym rozmiarze i indeksie prędkośći (H). No i po zmianie miłe zaskoczenie! Semperity toczą się znacznie ciszej i bardziej miękko (na krótkich nierównościach) a do tego komputer pokazuje zużycie paliwa o ok. 0,5 l/100 km mniej. A mówią że zimówki są głośniejsze i auto więcej pali? Jeżeli jeszcze na śniegu Semperity okażą się dobre to pełnia szczęścia. P.S. Semperity udało mi się kupić w internecie po 360 zł/sztuka i były wyprodukowane w czerwcu 2012 r. Edytowane 21 Listopada 2012 przez Yan_2007 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boom-er Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Chciałbym podzielić się pewnym spostrzeżeniem. Otóż kilka dni temu wymieniłem opony na zimowe. Od nowości auto jest na oponach BIDGESTONE DUELER 215x65x16 a na zimę kupiłem opony SEMPERIT SPEED GRIP 2 o tym samym rozmiarze i indeksie prędkośći (H). No i po zmianie miłe zaskoczenie! Semperity toczą się znacznie ciszej i bardziej miękko (na krótkich nierównościach) a do tego komputer pokazuje zużycie paliwa o ok. 0,5 l/100 km mniej. A mówią że zimówki są głośniejsze i auto więcej pali? Jeżeli jeszcze na śniegu Semperity okażą się dobre to pełnia szczęścia. P.S. Semperity udało mi się kupić w internecie po 360 zł/sztuka i były wyprodukowane w czerwcu 2012 r. Kolego miałem te same opony od momentu zakupu auta w salonie.W trzecim roku uzytkowania wymieniłem na nowe ze względu własnie na duzy hałas toczenia.Po zmianie na nowe jest zupełnie inaczej(cicho w samochodzie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.