jedynka Opublikowano 15 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2011 (edytowane) Wkłady są różne w 1,8 wkład F00C2G2039 a w 2,0 F00C2G2060 z termistorem...Z przepływką jest tak,że z czasem powolutku zabrudza się i przez lata jeżdżąc przyzwyczajamy się do osiągów auta...a potem jak z 3 lata temu wyczytałem na forum o czyszczeniu przepływki i jak wtedy to zrobiłem,wyjąłem wkład z trudem odkręcając kombinerkami jeszcze te śruby torxy i gołym okiem zobaczyłem ile syfu się zebrało na tym druciku,a potem go jakimś czystym spirytusem czy benzyną ekstrakcyjna delikatnie pędzelkiem potraktowałem to po złożeniu auto dostało nowe życie...jakby silnikowi z 15KM przybyło...no ale po kilku latach gdy znowu chciałem w ten sposób wyczyścić przedobrzyłem i przepływka padła ...kupiłem okazyjnie od gościa co miał jakieś wtyki w serwisie za 240zł kompletny przepływomierz BOSCH-a 039...a przełożyłem sam wkład bo nie chciało mi się obudowy przekręcać.Zanim dostarczono mi zakupiony przepływomierz musiałem jakoś dojechać do mechanika na umówioną wizytę wymiana sondy lambda,regulacja zaworów itp. a przecież nie będę na lawecie jechał albo na lince...gdy na moim uszkodzonym przepływomierzu gaśnie auto po dodaniu gazu.To pożyczył mi mechanik na dojazd jakiś wolny wkład od Micry bo tylko taki miał akurat i żeby ruszyć to musiałem z 3000 obr. mieć więc wkłady jednak są jakoś dostosowane w pewnym zakresie do szybkości przepływającego powietrza i jego ilości jak sądzę?Ale zapewne pasują do wielu silników o podobnych parametrach,tylko producent wkłada je do różnych obudów i żąda różnych cen w zależności od klasy auta i popularności. Edytowane 15 Września 2011 przez jedynka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 to co podałeś to różnica w termistorze, @filtron1 ma taki sam silnik i wtyczkę na 5 przewodów, czyli pomiar temp powietrza jest we wkładzie, i trzeba do tego wkłądu dołożyć termistor, ja mam 4 przewody, a pomiar temperatury mam przed filtrem, czyli nie muszę dokładać termistora, i taka właśnie jest różnica, ale tak jak pisałem wyżej, nie będę Ciebie przekonywał na siłę, bo to nie ma sensu i tak zrobisz jak uważasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filtron1 Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 kolego jedynka ja jechałem na padnietym przeplywomierzu ponad 100km do domu co prawda wloklem sie max80km/h i 2 tys/obr powiem tak po wymianie wkladki nie czuje zadnej roznicy w mocy silnika smiga jak na orginale a co moze zepsuc sie w termistorze niewiem no ale to juz twoj wybor jaki zakup zrobisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 16 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2011 OK dyskusja przeniesiona na odpowiednie miejsce, aby nie zakłócać chęci kupna przepływki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafał walczak Opublikowano 13 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2011 panowie pogubiłem się, mam przepływomierz o numerze 0280218096, jaki muszę kupić i co zrobić aby było dobrze i tanio? kiepski ze mnie mechanik, ale termistor jestem w stanie w razie czego przełożyć. najlepiej jakby ktoś mi podał link CO mam kupić. z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jswistow Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 ten numer co podałeś to numer kompletnego przepływomierza,można w nim wymienić sam wkład,numery wkładów podane są wyżej kompletny nowy przepływomierz boscha o numerze 0280218096 mogę załatwić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafał walczak Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 w jakiej cenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PatrykPCK Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Witam! Interesuje mnie taka sprawa mam nissana primerę p11 w trakcie jazdy auto mi gaśnie co to może być za przyczyna a dokładnie jadę tak powyżej 80 km/h a później muszę hamować auto nie reaguje na gaz dopiero po jakieś chwili jest jakaś reakcja a jak wcisnę na sprzęgło to gaśnie jeszcze przy ostrym hamowaniu tak ze 100 km/h obroty spadaj do 500 a po chwili się unoszą dodam jeszcze ze jest to benzyna 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kreescher Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Witajcie, od tygodni jeżdżę po serwisach by naprawili mi zbyt duże spalanie i niedobór mocy (gaz 18l w mieście, benzyna 14l w mieście). W końcu wykryli zakłócenia działania w przepływomierzu. Co jednak dziwne, analiza spalin wyszła bardzo dobrze. Moje auto to 2.0 z silnikiem SR20, primera z 98 roku. Polecili mi zakupić jakąś używkę, szukam na allegro i są całkiem tanie (100-160 zł), jednak czy to musi być jakiś konkretny model? Dokładnie z tej samej wersji auta z tym samym silnikiem? pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 wszystko macie tu opisane, poczytać ze zrozumieniem, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giboniasty11 Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 witam panowie od wczoraj mam założony wkład przepływomierza. Swój przepływomierz miałem o nr 0280218096 i założyłem wkład od 0280218005 tylko przeszczepiłem termistor i.. . Na początku szarpało i się dusił a miałem check o błędzie "uboga mieszanka paliwowa". Pochodził 10 min. Zgasiłem auto wkurzony. Rano zawodząc syna do przedszkola check zgasł i teraz wiem co znaczy 140 km oczywiście wszystko dzięki filtron 1 podpowiedzi bo tym postem się sugierowałem. Kupiłem przepływomierz za 360zł boscha a nie za 870 pozdro jeszcze jedno forumowicze w 2.0 16v 2001 140 KM po usunięciu usterki na pewno nie ma potrzeby kasować błędu ten komputer jest na tyle inteligentny, że skanując system sam wie że usterka została usunięta. Szkoda płacić za podłączenie za długo walczyłem z obrotami i mocą swojego samochodu żeby się z Wami o tym nie podzielić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Szkoda płacić za podłączenie a co Ty chcesz podłączać?? bierzesz spinacz i kasujesz wystarczy poszukać i poczytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giboniasty11 Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 kolego nie wiem czy moje gniazdo OBD2 jest niesprawne do kasowania czy może ja zrobiłem nie tak jak trzeba ale miałem sytuację z sondą lambda w kolektorze, czytałem o sprawdzeniu i kasowaniu i nie szło tego skasować a ni sprawdzić kodu błędu.Wiem że komputer powinien w pierwszej kolejności po pojawieniu się błędu pokazać przez wyświetlenie kod błędu ale tego nie zrobił tylko od razu check zapalił się na stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
remigiuszs Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Witam serdecznie. Wszystkim polecam allegro'wicza JOG-EL. Doradził mi wiele i zna się na rzeczy. A co najlepsze wiele rzeczy od niego się dowiedziałem, jak to wygląda z zamiennikami, jak z reklamacjami, jak z używkami i wystarczyło bym wcześniej się z nim skontaktował a na pewno nie brnął bym w zamiennik. Dlatego polecam z całego serca. Dziś zakupilem u niego przepływkę do primery P11 1.8 z 2001r. o nr 0280218005 i wrzuciłem do wkładu używany termistor (gdyż oryginalnie miałem boschowski 0280218094) i auto pracuje poprawnie, ładnie i szybko wkręca się na obroty; nie faluje wskazówka; nie gaśnie i nie szarpie oraz nie dusi się. Tak jak to mialo miejsce przy starej zniszczonej przepływce (zresztą sam się przyczyniłem do jej zniszczenia niewłaściwym czyszczeniem) kosztowała mnie ta zabawa 420zł. A i przy tej okazji przestrzegam przed zamiennikami - kupiłem w zeszłym tygodniu MEAD & DORIA (w cenie - UWAGA 170zł - co mnie niezwykle uszczęśliwiło, zważywszy na cenę oryginału) i niestety po dwóch dniach oddałem go na reklamację, gdyż auto przeszło w tryb awaryjny po próbie odpalenia. Czekam na zwrot pieniędzy, lecz czy się uda...jeszcze 2 tygodnie do decyzji. Jednak teraz auto lepiej chodzi niż w momencie zakupu. Poza tym jesli ktoś nie ma termistora sprawnego z używki to niech kupi w sklepie NTC 2,2kohm - tu dziękuję za porady od "konkretnego gościa" i również będzie zadowolony - tak zrobiłem przy swej starej przeplywce i dzięki temu doczłapałem się po nową do Przemkowa:) Dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
retros Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 ... termistora nie lutujemy - wystarczy przełożenie i zciśnięcie "widełek" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 14 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 (edytowane) Panowie a przy P11 2.0 150km jak mam przepływkę HITASCHI to tez można kupic jakąs tańszą żeby była zgodna z oryginałem. I jeszcze jedno pytanie jakie wskazania powinien pokazywać miernik przy moim modelu przepływki?? Przepływka pokazuje mi na rozgrzanym siliku bieg jałowy 1,15V a po dodaniu gazu wskakiwało na 2,2V Na przepływce mam symbol: 22680 2J200 AFH70-14 7709 HITACHI Wyczyściłem ja ale po czyszczeniu parametry ma te same. Edytowane 15 Marca 2012 przez darek101120 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 17 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2012 Czesc . Podejrzewam ze chyba nie . HItachi jest na 3 przewody wiec chyba pozostaje szukac Hitachi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 18 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2012 Przepływka pokazuje mi na rozgrzanym siliku bieg jałowy 1,15V a po dodaniu gazu wskakiwało na 2,2V Na przepływce mam symbol: 22680 2J200 AFH70-14 7709 HITACHI Przy max obrotach napięcie na tej przepływce powinno dochodzić do ponad 4v. Jak dochodzi do tylko 2,2 to do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość primka99 Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Witam, panowie mam pytanie, powiedzcie mi jak zmierzyć napięcie na wyjściu z przepływomierza? Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość autosero Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Witam wszystkich od dawna juz przyglądam się tematom przepływomierza, nie dawno pomierzyłem swoją przepływkę i wartość wychodzi mi 5.01V , nigdzie na forum nie spotkałem sie jeszcze z takimi wartościami w P11 2.0TD według opisów kolegów warftość dla tego silnika powinna sie mieścić w granicach 1,9-2,4 V. Czy to oznacza ze zle mierzę czy jednak przepływka jest walnięta , a mierzyłem na białym przewodzie 4-pinowa wtyczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RENEGAT 8610 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Witam ja z kolei mam w nissmo przepływkę BOSCH o nr obudowy : 028 218 025 , a nr wkładki to : F00C 2G2 039 i będę zmieniał na przepływkę o nr obudowy : 0986 280 232 . Jężeli ktoś by potrzebował kupić taką przepływkę to mogę załatwić bo mam znojomego w hurtowni. Mnie nowa taka przepływka BOSCH 0986 280 232 (kompletna czyli obudowa + wkład) wyniesie 298zł. Widziałem że DINO pisał kiedyś że w środku są takie same wkładki także myślę że podejdzie. Jutro będę ją zakładał także zobaczymy. POzdrawiam Witam ponownie Jestem świeżo po wymianie przepływki ( wkłady są takie same jak wyżej pisałem) i z ciekawości pomierzyłem wartości na nowej przepływce. Powiedzcie mi co się dzieje bo wydaje mi się że te wartości nie są zbyt poprawne : Najpierw rozłączyłem aku. Potem wyciągnołem wtyczkę od przepływki . następnie włożyłem nową przepływkę i włożyłem wtyczkę , a następnie podłączyłem aku. Sprawdziłem czy są jakieś błędy i nic nie było. Więc rozgrzałem silnik do normalnej temp. Następnie wykonałem pomiary na nowej przepływce ( czteroprzewodowa więc szpilka do pinu najdalej oddalonego od puszki filtra a masa z miernika gdzieś do śróbki ) i wyszło : - wyłączony silnik 1,06 V ( czyli ok ) - bieg jałowy (750RPM) 1,35 V ( czyli ok ) - przy 2500 RPM 1,70 V ( TUTAJ JUŻ COŚ NIE GRA ) - przy 4000 RPM 2,02 V ( I TUTAJ TEŻ COŚ NIE TAK ) - kręcąc na czerwone pole 3,89 V Pomóżcie bo już mi ręce opadają. Czy może być inna przyczyna tych wskazań bo już sam nie wiem co myśleć. Dla porównania podam wartości mierzone na starej przepływce : Najpierw rozgrzałem silnik do normalnej temp. Następnie wykonałem dwie próby. W pierwszej próbie wyszło : - wyłączony silnik 1,23 V - bieg jałowy 1,53-1,54 V - przy 2500 RPM 1,78-1,79 V - przy 4000 RPM 2,08 V - kręcąc na czerwone pole 2,89 V a za drugim razem 3,89 V Pomóżcie proszę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylwek105 Opublikowano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2012 (edytowane) Witam. Napięcia na mojej przepływce (HITACHI) : włączony zapłon 0.35 v, wolne obroty 1,02 ,na wysokich obrotach dochodzi do ok. 3v. Obroty trzyma równo , lecz z płynnośćią przyśpieszania na benzynie jest słabo . Na gazie wszystko O.K. Szukać nowej? ( Pb+blos). Edytowane 2 Lipca 2012 przez sylwek105 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RENEGAT 8610 Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 (edytowane) Z chęcią bym Ci pomógł ale na temat przepływki HITACHI nie wiele wiem. Gdyby to był BOSCH to przyswoiłem już tyle informacji i sam teraz zmieniałem przepływkę że raczej bym Ci mógł odpowiedzieć. Z tego co widzę to raczej nikt Ci nie pomoże bo w moim przypadku też nikt tego nie zrobił choć nawet pisałem do niektórych ludzi na priv i nie raczyli nawet odpisać ( choćby tak pomogę lub nie nie pomogę) Nic dosownie żadnego oddzewu .Jedynie z dwoma osobami pisałem na ten temat reszta miała to w nosie. Także dziękuję im i mam nadzieję że też kiedyś staną w kropce i nikt im nie pomoże. Pozdrawiam Edytowane 4 Lipca 2012 przez RENEGAT 8610 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miziera Opublikowano 5 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Witam. Napięcia na mojej przepływce (HITACHI) : włączony zapłon 0.35 v, wolne obroty 1,02 ,na wysokich obrotach dochodzi do ok. 3v. Obroty trzyma równo , lecz z płynnośćią przyśpieszania na benzynie jest słabo . Na gazie wszystko O.K. Szukać nowej? ( Pb+blos). Zmierzone napięcia wydają się prawidłowe, jednak dla pewności podmieniłbym przepływkę od kogoś innego, moja też pokazywała w miarę normalne napięcia a jednak po zakupie nowej jest o niebo lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 (edytowane) Jak by ktoś był zainteresowany to mam do sprzedania nowy przepływomierz BOSCH 0280 218 005 z wkładem o nr: F 00C 2G2 039 Zeby nie bylo jakis niezdrowych podejrzen to odrazu mowie ze mialem okazje kupic po dość okazyjnej cenie dwa, jeden użyłem a drugi zdecydowałem się puscic w świat (za tą samą cenę) w związku z innymi nieplanowanymi wydatkami... Tutaj link: http://forum.nissank...0-218-005-nowy/ Edytowane 17 Lipca 2012 przez voyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.