Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] SR20DE -przepływomierz-BOSCH


miziera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja się podpinam pod prośbę maius-a, tylko na okolice Warszawy (najlepiej pólnocna częśc w kierunku Legionowa) - po upewnieniu sie z przepływką zostaną mi przewody, czujnik położenia i masy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm może ktoś potwierdzić, co się dzieje na sprawnej przepływce przy trzymaniu 4 tys. obr? Czy woltomierz pokazuje wtedy stale wysokie napięcie ok tych 4V? Oryginalna przepływka pokazuje u mnie okolice 4V, ale ich nie trzyma, tzn jak przygazuję, to przez chwilę miga te 3.6 ale potem, trzymając dłużej na obrotach uzyskuję wynik lekko ponad 2V...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz jakiś czytnik OBD2 ?

Chociaż ELM327 + Torque? Tam podaje wartości w g/s a nie w V.

Bym podał wskazania MAF'a w g/s w różnych RPM silnika - te wartości to w zasadzie przeliczone napięcie przepływki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kn mam i mogę odczytać, wrzucę wyniki po pracy.

Wyniki (oryginalna przepływka):

750    ->   3,4 - 3,5 g/s
2500  ->   7 - 7,2 g/s
4000  ->   11 - 11.5 g/s

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam borykam się z podobnym problemem co maius. U mnie pomiar wyszedł tak:

 

750    ->   1,6 - 2,6 g/s
2500  ->   7,3 g/s
4000  ->   11,4 g/s

 

Wyniki na nowej przepławce ale nie oryginalnej. Do tego dochodzą szarpania po odjęcie i dodaniu gazu oraz skaczące obroty jałowego.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się zbadać w najbliższym czasie.

 

Podane wartości na postoju czy w trakcie jazdy?

Bo coś kojarze, że mi pokazuje w trakcie jazdy coś koło 80-90 g/s przy prawie maks obrotach i pełnym otwarciu przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się zbadać w najbliższym czasie.

 

Podane wartości na postoju czy w trakcie jazdy?

Bo coś kojarze, że mi pokazuje w trakcie jazdy coś koło 80-90 g/s przy prawie maks obrotach i pełnym otwarciu przepustnicy.

Panowie a gdzie można kupić te tańsze przepływki z pewnego żródła żeby podmienić tylko wkład i przełozyć termistor?

Edytowane przez stinkfist
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udało mi się zerknąć i wygląda to następująco:

1000    ->   2,8 g/s
2500  ->   6,1 g/s
4000  ->   11,1 g/s

 

To dane z postoju jak już silnik jest rozgrzany, przy 750 nie sprawdzę bo mam wyżej ustawiony jałowy.

Podczas jazdy wartości jak wiadomo zmianiają się dynamiczniej -> w zależności od wychylenia przepustnicy. I tak, przy maksymalnym przyspieszeniu - max otwarcie przepustnicy i obroty w okolicach 6000 to odczyty mam rzędu 80-90 g/s

 

Tak to u mnie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - rozumiem że te pomiary robicie na interfejscie EML i Torque Pro. Powiedzcie mi jak jełopowi na miedzy gdzie krok po krokukliknąć w tym programie aby wyciągnąć cyferki, które będę mógl porównać z Waszymi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy - rozumiem że te pomiary robicie na interfejscie EML i Torque Pro. Powiedzcie mi jak jełopowi na miedzy gdzie krok po krokukliknąć w tym programie aby wyciągnąć cyferki, które będę mógl porównać z Waszymi

Odpalasz Torque> Realtime information>Dodaj wskaźnik>Wyświetlacz cyfrowy>Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza i masz dodany wskaźnik.

 

 

Dzisiaj udało mi się zerknąć i wygląda to następująco:

1000    ->   2,8 g/s

2500  ->   6,1 g/s

4000  ->   11,1 g/s

 

To dane z postoju jak już silnik jest rozgrzany, przy 750 nie sprawdzę bo mam wyżej ustawiony jałowy.

Podczas jazdy wartości jak wiadomo zmianiają się dynamiczniej -> w zależności od wychylenia przepustnicy. I tak, przy maksymalnym przyspieszeniu - max otwarcie przepustnicy i obroty w okolicach 6000 to odczyty mam rzędu 80-90 g/s

 

Tak to u mnie wygląda.

 

 

Myślałem, że będą większe różnice między moją. Teraz to już nie wiem gdzie szukać przyczyny.

Edytowane przez hermik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze tutaj uzyskam jaka pomoc, mianowicie od 2 mies zapala sie i gasnie check, blad P0171, na poczatku zadnych objawow, dopiero teraz auto troche przymulilo, spalanie w normnie a nawet mniejsze niz bym sie mogl spodziewac, odczyt dla MAF z torque: jalowy: 1,6g/s, 2,5krpm 4,2g/s czy te wartosci moge wskazywac na przeplywke ktora juz powoli konczy swojego zywota ? Drugie pytanie jest takie czy ktos montowal u siebie ten zamiennik:http://allegro.pl/przeplywomierz-powietrza-nissan-primera-p11-1-8-i4227093193.html silnik 1.8 bez gazu.

Edytowane przez olokogz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że ogólnie lepszym testem na przepływkę przy pomocą odczytów z OBD2 będzie zbadanie w trakcie jazdy.

U mnie jak miałem kończący się przepływomierz to maksymalnie docierał do 30-40 g/s, jak dałem nowy to wyżej dawał.

Z tego co pamiętam to umnie jak padł przepływomierz to miałem też błąd P0171. Aczkolwiek nie wskazuje on tylko na to ale na szereg innych czynników typu lewe powietrze, sonda lambda itp.

 

Można też obadac sondę lambda czy robi ładne sinusoidy, albo sprobówać pojeździć z odpiętą sondą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sprawdzilem przy bucie w podlodze i przy okolo 6000rpm jest dokladnie 31,5g/s, czy mozna juz powiedziec z pewnoscia ze przeplywka do wymiany w tym wypadku ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sprawdzilem przy bucie w podlodze i przy okolo 6000rpm jest dokladnie 31,5g/s, czy mozna juz powiedziec z pewnoscia ze przeplywka do wymiany w tym wypadku ? 

 

Moim zdaniem na to wygląda, tym bardziej w połączeniu z błędem P0171. Jest tak samo jak u mnie było. Możesz próbować przecyścić - są specjalne środki do tego (np. CRC w sprayu). U mnie nic nie dały.

Jakie numerki do podmiany znajdziesz we wcześniejszych moich postach w tym wątku.

 

Dla absolutnej pewności spróbuj zrobić podmiankę przepływki od kogoś z okolicy - to jedna wtyczka i dwie śrubki.

 

Uzupełnij profil bo nie wynika z niego jaki masz silnik, domniemam że 2.0 benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 1.8 bez gazu, pisalem w pierwszym poscie wczoraj :D jest ktos w okolicach zgierza/lodzi zeby zrobic podmiane ? ewentualnie co myslisz o tym przeplywomierzu do ktorego dalem link wczesniej:http://allegro.pl/przeplywomierz-powietrza-nissan-primera-p11-1-8-i4227093193.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zainwestuj w ori ,a bedziesz zadowolony ,ja u siebie wymieniałem po dwukrotnym  czyszczeniu,na ori i jest git,po co placic 2 razy @kn świetnie opisuje na temat przeplywki ,moja rada nie kombinuj to sie nie opłaca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori w sensie oryginal? Nie poqiem troche drogi jest... a uzywki nie chce kupowac. Polecicie jakis sprawdzony zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ,oryginał,220zł taki jest koszt ,kupowałem 3 miechy temu ,a zamiennik chcieli cos ponad stowe ,to troche dołożysz i śpisz spokojnie że za pól roku nie padnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udało mi się zerknąć i wygląda to następująco:

1000    ->   2,8 g/s

2500  ->   6,1 g/s

4000  ->   11,1 g/s

 

To dane z postoju jak już silnik jest rozgrzany, przy 750 nie sprawdzę bo mam wyżej ustawiony jałowy.

Podczas jazdy wartości jak wiadomo zmianiają się dynamiczniej -> w zależności od wychylenia przepustnicy. I tak, przy maksymalnym przyspieszeniu - max otwarcie przepustnicy i obroty w okolicach 6000 to odczyty mam rzędu 80-90 g/s

 

Tak to u mnie wygląda.

 

Wczoraj posprawdzałem u siebie przy tych samych obrotach i odczyt miałem 95 g/s. Czyli by to wskazywało, że przepływka OK. Szukam dalej co może być przyczyną mulenia, szarpania, i skoków obrotów na jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

efej1 ori220pln? Chyba zapomnieli Ci powiedzieć że to wersja regenerowana przez Bosch-a! U mnie akurat w sklepie 265pln+50 lub100pln zwrotu przy zdaniu używanej przepływki jeżeli Bosch stwierdzi że była nie ruszana! Nowy nie smigany/nie regenerowany ori to 658pln!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skad takie male koszta... dajcie namiary na ten sklep bo nigdzie nie moge ogarnac oryginalu w cenie 220+\-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytamy poprzednie wpisy... tutaj wszystko opisałem:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/70131-p11-sr20de-przep%C5%82ywomierz-bosch/page-6?do=findComment&comment=937461

 

Najprościej to do kupienia na największym serwisie aukycjnym w Polsce... Cena aktualna to około 300 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do Ehapol w Otwocku może Ci załatwią wysyłkowo 22 779 71 79

Tu masz troche drożej

allegro.pl/nissan-primera-almera-bosch-0280218005-i4239520979.html

Szukaj a znajdziesz wpisz w net nr.wkładki-istotne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...