Gość greene Opublikowano 12 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2010 (edytowane) Witam ponownie Forumowiczów, Pomimo użycia wyszukiwarki nie znalazłem podobnego tematu. Mechanik wymieniał dzisiaj mocowiania wieloklinowe drążków skrętnych, przy okazji zauważyłem luźną nakrętkę w okolicy pompy paliwa. W drodze do domu jeszcze dwukrotnie zatrzymywałęm się i samochód za każdym razem odpalił. Po powrocie do domu spróbowałem dokręcic tą nakrętkę lecz okazało się iż była luźna poniewaz jest ukręcony gwint, sróbka niestety skróciła się... Wyczyściłem nakrętkę i oczko kabla które trzyma - skręciłem ponownie i samochód już nie odpalił. Kręci bez problemu, objawy ma jakby nie dostawał paliwa, przewody sprawdzone, odpowietrzone, paliwo dochodzi do pompy, filtr paliwa już przerabiałem. Pojawił się błąd o kodzie 36 Fuel shut-off solenoid 1 malfunction. Po przekręceniu kluczyka nie pojawia się charakterystyczny dźwięk z prawej strony w okolicach aku ( praca pompy??) Wie ktoś może co to jest ten solenoid i gdzie tego szukac? Przy włączonym zapłonie napięcie na kablu przy tej nakrętce jest 0,82V - ktoś może zna poprawną wartośc lub mógłby sprawdzic u siebie? Będę wdzięczny za sugestie i podpowiedzi. Terrano II 2,7 TDI VAN 1999 long Edytowane 12 Października 2010 przez greene Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Ten selenoid o ktorym piszesz to zawor elelktromagnetyczny zatrzymania silnika. Jest to wlasnie blad nr 36.Zawor ten jest wkrecany do pompy wtryskowejkolo nastawnika. Dochodzi do niego jeden przewod. Sterowany jest przez elektroniczne urzadzenie sterujace(czyli ECU). Ma dochodzic do niego napiecie 12V . Masz tak samo akumulator 12V jak ja. . Mozesz jeszcze zmierzyc jego opor (dla primery 2.0 TD mojej wynosi 8 ohmow przy temp. 25stopni. Mysle ze na twojej pompie bedzie podobnie. To napiecie ktore zmierzyles to za niskie. Czyli najpierw doprowadzic do zaworu napiecie 12V . Jesli dalej nie bedzie chcial odpalic i bedzie wywalal blad nr36 to najpierw sprawdz czujnik polozenia walu korbowego. Jesli czujnik bedzie dobry to zawor do wymiany. Do Ciebie bedzie tanszy niz do mnie bo u Ciebie jest chyba pompa prawa i czesci sa tansze niz do mnie.(pompa lewa)POwodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greene Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Update - napięcie na elektrozaworze jest 12v na włączonym zapłonie - po chwili słychac stuk przekaźnika i napięcie spada do 0,8v - w momencie kręcenia rozrusznikiem jest 12V znowu. Po przeskoczeniu przekaźnika ( napięcie 0,8V ) samochód jakby przez moment łapał ale gdy napięcie wraca do 12V dalej nie pali. Nie pali na bezposrednio podłączonym napięciu do zaworu, nie pali na odłączonym zaworze. Wymontowałem czujnik położenia wału - zabrudzony baaardzo - opór przy stawionym mierniku na omy i 2k jest 230 także jeśli ktoś wie jaka jest rzeczywista wartośc będę wdzięczny za pomoc. Co to mógłbyc za dzwiek przy włączaniu zapłonu? Nie słychac go teraz. Jaki jest odgłos poprawnie pracującego zaworu? Wie ktoś może lub pofatyguje się sprawdzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Sprobuj przeczyscic czujnik polozenia walu korbowego i wtedy pomierz opor. Na pewno opor powinien wynosic ponad 1 kOhm. U mnie w primerze opor czujnika polozenia walu korbowego (przy temperaturze powietrza 25 stopni )ma pokazac 1,2 -1,5 kOhma. Kiedys mierzylem i nie bylo 25 stopnpni tylko mniej i pokazal 1,6 kOhma .JA moge zalozy do siebie po przerobkach czujnik z opla Astry/wectry o pojemnosci 2,o. Jest o wiele tanszy i dziala. Jeszcze sprawdzilem dla Opla ZAFIRY 2.0DI/DTI 16V (1999-2003) opor czujnika polozenia walu korbowego 0,8-1 kOhma . Niesprawny czujnik odetnie paliwo i mozesz krecic i tak nie zapali. Wywali tez blad 36. Jesli po przeczyszczeniu opor sie nie zmieni to czujnik do wymiany. 230 omow to stanowczo za malo. Do mojego oryginal kolo 500zl. Do Twojego podejrzewam ze tez tak bedzie kosztowal. Czesc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 (edytowane) Panowie jak było grzebane przy śrubce to trzeba szukać przy śrubce,a nie odrazu w kosmosie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!a jak ECU po Przekręceniu kluczyka wywali błąd to nawet jak podacie lewy prąd na cewkę to i tak nie odpali nastawnik pompy nie poda dawki startowej więc się nie męczcie najpierw usunięcie błedu 36!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NAJLEPIEJ OD RAZU ROZEBRAĆ SILNIK NA CZĘŚCI BO MOŻE WENTYLATOR ŚWIECE ZGASIŁ A PO KOMPRESJĘ TRZEBA OD SĄSIADA PRZYNIEŚĆ :rolleyes: :rolleyes: Edytowane 13 Października 2010 przez mir-e Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greene Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Dzięki za odpowiedz krzysiek 1958, czujnik wyczyszczony, założony - bez zmian - Za to teraz mam festiwal błędów - po próbie odpalenia wyrzucilo - 15, 22, 36, 42, 92, 93, 98 - także lekkie przerażenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Mir-e to uwazasz ze jesli czujnik polozenaia walu ma 230 omow to jest dobry. Tak sie sklada ze ja akuratnie nie jestem wymieniaczem bez potrzeby.Mialem taki przypadek w nissanie primerze kombi z 1999r gdzie tez wywalilo blad nr 36 i okazalo sie ze byl padniety czujnik polozenia walu korbowego. Dlatego podpowiedzialem koledze zeby sprawdzil ten czujnik. Byc moze okaze sie ze wiecej czesci pasuje z OPLA do naszych samochodow. Ale do rzeczy. Trzeba kolege ratowac. Pokasuj bledy i zobacz ktore wroca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greene Opublikowano 13 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2010 Błędy skasowałem - po próbie odpalenia powrócił tylko 36. Dziwne bo nawet przy odłączonym czujniku wału błąd się nie pojawia - ciemno dzisiaj już - jutro sprawdzę kable. Kolego mir-e - widziałem że niejedno już przechodziłeś z autem - może znasz sposób na sprawdzenie tego elektrozaworu przed demontażem. Mechanik stwierdził że aby ten zawór wyjąc trzeba zwalic intercooler i cały kolektor - czytałem że można go zdemontowac - wyjąc spręzynke i czesc zamykającą - jesli odpali wtedy to na 100% ten zawor. Tylko wtedy trzeba sinik zdusic zeby zgasł. Druga sprawa jak go wyjąc bez demontazu całej góry aby to sprawdzic. Częśc jest droga tutaj - 197 E - takze jesli placic mechanikowi za usluge wypadalo by miec nowy, tylko wtedy dwa razy robota zeby sprawdzic no i ciężko ze zwrotem jeśli to nie to. Dziękuję za zainteresowanie wszystkim czytającym. mir-e - Twoje terranko buczy po włączeniu zapłonu przez moment? U mnie ten dźwięk dochodził od okolic akumulatora - lewy przód stojąc twarzą do maski. Moje autko jest z kierownicą po <angielsku> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Błędy skasowałem - po próbie odpalenia powrócił tylko 36. Dziwne bo nawet przy odłączonym czujniku wału błąd się nie pojawia - ciemno dzisiaj już - jutro sprawdzę kable. Kolego mir-e - widziałem że niejedno już przechodziłeś z autem - może znasz sposób na sprawdzenie tego elektrozaworu przed demontażem. Mechanik stwierdził że aby ten zawór wyjąc trzeba zwalic intercooler i cały kolektor - czytałem że można go zdemontowac - wyjąc spręzynke i czesc zamykającą - jesli odpali wtedy to na 100% ten zawor. Tylko wtedy trzeba sinik zdusic zeby zgasł. Druga sprawa jak go wyjąc bez demontazu całej góry aby to sprawdzic. Częśc jest droga tutaj - 197 E - takze jesli placic mechanikowi za usluge wypadalo by miec nowy, tylko wtedy dwa razy robota zeby sprawdzic no i ciężko ze zwrotem jeśli to nie to. Dziękuję za zainteresowanie wszystkim czytającym. mir-e - Twoje terranko buczy po włączeniu zapłonu przez moment? U mnie ten dźwięk dochodził od okolic akumulatora - lewy przód stojąc twarzą do maski. Moje autko jest z kierownicą po <angielsku> nie musisz wszystkiego demontować odkręcisz go od pompy tak tylko trzeba sie pomęczyć ja to robiłem tylko musisz dopasować odpowiedni klucz,ale zanim go wykręcisz to weź dość długi kabel i od strony koła podaj napięcie jeśli będzie pykanie to ok jeśli nie to do wymiany tylko musisz dobrze słuchać Jak coś przy niej majstrowałeś to mogło się tak zdarzyć że całkiem niechcący uszkodziłeś cewkę A jak bzyczy koło akumulatora to bardzo dobrze czyli nastawnik pomy działa!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greene Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Dzięki mir-e. Jak podam bezpośrenio napięcie na ten zawór słychac stukanie na przekaźniku i gdzies z przodu pompy ale nie mogę nic usłyszec ani wyczuc ręką bezposrednio z zaworu. Bzyczenie nastawika też się nie pojawia. Jesli zawor jest padniety to nastawnik się nie włączy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Dzięki mir-e. Jak podam bezpośrenio napięcie na ten zawór słychac stukanie na przekaźniku i gdzies z przodu pompy ale nie mogę nic usłyszec ani wyczuc ręką bezposrednio z zaworu. Bzyczenie nastawika też się nie pojawia. Jesli zawor jest padniety to nastawnik się nie włączy? to bzyczenie ma się pojawić po przekręceniu kluczyka a gdzie ty ten prąd przykładasz nie powinno być żadnych innych stukań tylko cewka,ale ten kabelek co idzie z modułu odłącz żeby czegoś nie uszkodzić jak możesz zrób zdjęcie cewkę masz na głowicy tam gdzie wychodzą rurki na wtryski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Szanowny kolego Greene . W pierwszym poscie napisales ze;Po przekreceniu kluczyka nie pojawia sie charakterystyczny dzwiek z prawej strony w oklolicach aku: Otoz przedtem byl to dzwiek przekaznika swiec zarowych. Powinienes go miec na nadkolu kolo akumulatora. Teraz pytanie. Czy kontrolka swiec zarowych po przekreceniu kluczyka sie swieci. Jezeli nie to przekaznik do sprwdzenia i ewentualnie wymiany. Napisz jeszcze jaki jest opor na czujniku walu korbowego po czyszczeniu. Jesli to nie pomoze to bedziemy szukac dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greene Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Mir-e - zalozylem zlaczke na kablu od tego zaworu przed kostką. Po rozlaczeniu podaję napięcie z aku na zawor ale nie wydaje on żadnego dźwięku. Pracy nastawnika nie słychać po przekreceniu kluczyka. Krzysiek - opór czujnika po oczyszczeniu na prawidłowo działającym omomierzu wynosi 560 ohm. Zdjęcia osprzetu wkleje jak.tylko będę w domu za dnia. Lampka świec gasnie, przekaznik stuka takze nie wiem czy dobrze czy źle. Znalazłem taki sam na części w dobrych pieniądzach takze spróbuję w weekend zwieść i przeszczepić. Oczywiście jesli tylko dam radę bo dostęp 3% do tej części. Dziękuje za pomoc krzysiek i mir-e. Update - Przy odłączonym czujniku temperatury wody charakterystyczny dźwięk pojawia sie znowu - kiedy pezekrecam kluczyk z pozycji ON na LOCK. Znaczy to chyba ze nastawnik dziala. Napięcie trochę wyższe na czujniku temperatury - 6,1V - manual podaje 4,9. Jutro będe miał pacjenta na przeszczep takze zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Mir-e - zalozylem zlaczke na kablu od tego zaworu przed kostką. Po rozlaczeniu podaję napięcie z aku na zawor ale nie wydaje on żadnego dźwięku. Pracy nastawnika nie słychać po przekreceniu kluczyka. Krzysiek - opór czujnika po oczyszczeniu na prawidłowo działającym omomierzu wynosi 560 ohm. Zdjęcia osprzetu wkleje jak.tylko będę w domu za dnia. Lampka świec gasnie, przekaznik stuka takze nie wiem czy dobrze czy źle. Znalazłem taki sam na części w dobrych pieniądzach takze spróbuję w weekend zwieść i przeszczepić. Oczywiście jesli tylko dam radę bo dostęp 3% do tej części. Dziękuje za pomoc krzysiek i mir-e. Update - Przy odłączonym czujniku temperatury wody charakterystyczny dźwięk pojawia sie znowu - kiedy pezekrecam kluczyk z pozycji ON na LOCK. Znaczy to chyba ze nastawnik dziala. Napięcie trochę wyższe na czujniku temperatury - 6,1V - manual podaje 4,9. Jutro będe miał pacjenta na przeszczep takze zobaczymy na mojego nosa cewkę krew zalała spróbuj wymienić najpierw to a jak dalej nie odpali to wtedy trzeba dalej szukać nie wymieniaj wszystkiego naraz bo narobisz się jak głupi i nic z tego nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 30 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2010 Greene napisz czy juz Terrano chodzi i co bylo przyczyna ze nie chcial odpalic? Jestem tez po diagnozie blad nr36. Tylko u mnie byla inna sprawa z tym zaworem. Otoz okazalo sie ze nie bylo tego grzybka ze sprezynka przy tym zaworze. Jak on do tej pory chodzil to nie mam pojecia .W czwartek wyblyskalo 36 i podejrzenie na zawor. Raz przy odpaleniu obroty ok ,a drugim razem przy odpaleniu obroty 2000 i natychniast spadaly na dobre.Dobrze ze mialem dzisiaj drugi zawor i zalozylem ten grzybek. Od razu lampka zgasla. I badz tu czlowieku pewien ze sprzedawca sprzedaje dobry samochod Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość greene Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Auto chodzi, solenoid wymieniony. Niestety nie cieszyłem się długo - teraz wariuje w zakresie 1800-3000, kopci, szarpie itd. Polecony specjalista od pomp i wtryskow zaleca wymianę pompy. CDN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr323f Opublikowano 13 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2010 Auto chodzi, solenoid wymieniony. Niestety nie cieszyłem się długo - teraz wariuje w zakresie 1800-3000, kopci, szarpie itd. Polecony specjalista od pomp i wtryskow zaleca wymianę pompy. CDN Witam, Dla pewności sprawdź wtryskiwacz sterujący, objawy typowe jak dla jego usterki. Z pompą to się nie śpiesz. Myślę, że lepiej regenerować obecną niż zakładać używkę i wrócić do tematu w niedługim czasie. Pozdrawiam Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek1958 Opublikowano 15 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2010 Tak jak radzi kolega Piotr sprawdz najpierw wtryskiwacz sterujacy. Kolega Piotr tez pisal na forum jaki ma byc opor tego wtryskiwacza. Jesli masz osprzet bosch to nie ma problemu z pomiarem. Przy pomiarze poruszaj rowniez przewodem od wtryskiwacza i zobacz czy jest ciaglosc. Napisz rowniez czy zostawiles swoj czujnik polozenia walu korbowego i jaki w tej chwili ma opor. Znalazlem w katalogu Inter Cars do Terrano 2 2,7TDI 4WD ze ma byc conajmniej 900 omow. Podaje to inna firma niz bosch. Natomiast numer bosch to 0281 002 191 i kosztuje 365zl. Podaje Ci tak przy okazji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.