undefine Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 Widzałem w nissan connect z x-traila fajny "bajer" - otóż przy cofaniu pokazuje oprócz standardowych kolorowych lini wskazujących odległość - również miejsce gdzie samochód wjedzie przy aktualnym skręcie kół - czyli jak ruszę kołami w prawo/lewo, to się miejsce wjazdu przesuwa. Byłem przekonany że w QQ również coś takiego będzie - w końcu to też nissan connect - a jednak tego nie ma. W serwisie powiedzieli że to tylko taki ficzer z x-trailów i murano i w QQ nie występuje. Orientuje się ktoś czy nie można tego jakoś "uaktywnić" również w QQ? W końcu jeżeli hardware jest taki sam, linie są robione i tak "programowo, to teoretycznie nie powinno być technicznego problemu by również w QQ się tak pokazywało... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yasiorr Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Może i się da trzeba tylko podumać jak to zrobić, w audi też tak jest, że przy skręcie kół linie sie wyginają co jest bardziej przydatne przy cofaniu. Jak ktoś to rozgryzie to niech odezwie się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Może być trudne. Realizacja na ekranie to soft, i tu chyba do przeskoczenia. Ale potrzebna jest informacja o położeniu kół/skręcie kierownicy i tu mogą być schody bo czujnik/miernik, mocowanie, okablowanie itp jp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
innovate Opublikowano 17 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2010 Może być trudne. Realizacja na ekranie to soft, i tu chyba do przeskoczenia. Ale potrzebna jest informacja o położeniu kół/skręcie kierownicy i tu mogą być schody bo czujnik/miernik, mocowanie, okablowanie itp jp eee, informacja o skręcie kierownicy jest. Nawigacja z tego korzysta. Niemniej jednak, mało prawdopodobne żeby coś dało się odblokować w NC, bo narazie producenci jeszcze nie wpadli chyba na to że można wykorzystywać systemy embedd, które mają dużo większe możliwości i o niebo łatwiej je programować. Wydaje mi się że wciąż tu króluje dedykowany hardware z jakimś wymyślnym systemem operacyjnym pod który umie programować może 10 osób na całym świecie ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 eee, informacja o skręcie kierownicy jest. Nawigacja z tego korzysta. Niemniej jednak, mało prawdopodobne żeby coś dało się odblokować w NC, bo narazie producenci jeszcze nie wpadli chyba na to że można wykorzystywać systemy embedd, które mają dużo większe możliwości i o niebo łatwiej je programować. Wydaje mi się że wciąż tu króluje dedykowany hardware z jakimś wymyślnym systemem operacyjnym pod który umie programować może 10 osób na całym świecie ;-) Hmm, może masz jakąś inną nawigację, inne auto, u mnie raczej nie korzysta. Jeden z przykładów. Jadąc do domu nawigacja kieruje mnie na autostradę, równolegle biegnie droga dojazdowa. Aby wjechać na autostradę z dojazdowej muszę skręcić koła o jakieś 60 stopni a potem je wyprostować (-60 stopni) Czy jadę dojazdową czy też autostradą nawigacja zawsze pokazuje mnie na autostradzie. Natomiast chyba korzysta z licznika kilometrów, przejazdy tunelami prowadzi prawidłowo. jp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
innovate Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Hmm, może masz jakąś inną nawigację, inne auto, u mnie raczej nie korzysta. Jeden z przykładów. Jadąc do domu nawigacja kieruje mnie na autostradę, równolegle biegnie droga dojazdowa. Aby wjechać na autostradę z dojazdowej muszę skręcić koła o jakieś 60 stopni a potem je wyprostować (-60 stopni) Czy jadę dojazdową czy też autostradą nawigacja zawsze pokazuje mnie na autostradzie. Natomiast chyba korzysta z licznika kilometrów, przejazdy tunelami prowadzi prawidłowo. jp Aż zajrzałem do instrukcji NC: na stronie 8-4 jest napisane, że system ustala pozycję na podstawie prędkości pojazdu, czujnika żyroskopowego i GPS. Jeśli dobrze rozumiem, to czujnik żyroskopowy odpowiada za wykrycie skrętów. W twoim przypadku, jeśli zarówno droga dojazdowa jak i autostrada są równoległe, to być może niedokładność mapy (przesunięcie) powoduje błędne wskazanie. Miałem kilka różnych odbiorników GPS i żaden z nich nie reagował tak precyzyjnie na zmianę kierunku jak NC. Uważam to za dużą przewagę względem innych nawigacji, choć jest to bardziej efektywna niż efektowna funkcjonalność. Pozdrawiam Mariusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Aż zajrzałem do instrukcji NC: na stronie 8-4 jest napisane, że system ustala pozycję na podstawie prędkości pojazdu, czujnika żyroskopowego i GPS. Jeśli dobrze rozumiem, to czujnik żyroskopowy odpowiada za wykrycie skrętów. W twoim przypadku, jeśli zarówno droga dojazdowa jak i autostrada są równoległe, to być może niedokładność mapy (przesunięcie) powoduje błędne wskazanie. Miałem kilka różnych odbiorników GPS i żaden z nich nie reagował tak precyzyjnie na zmianę kierunku jak NC. Uważam to za dużą przewagę względem innych nawigacji, choć jest to bardziej efektywna niż efektowna funkcjonalność. Pozdrawiam Mariusz Tak pisze, więc pewnie tak jest z tym żyroskopem do uzyskiwania większej precyzji/czułości wyznaczania pozycji. Problem odróżnienia drogi dojazdowej od autostrady może rzeczywiście być trudny, bo są blisko i możnaby taki/podobny manewr wykonywać również na autostradzie przy np. omijaniu przeszkody. Istnienie tego żyroskopu nie rozwiązuje jednak w żaden sposób problemu tytułowego tego wątku. Chodzi o wykrywanie kręcenia kierownicą przy stojącym (lub jadącym bardzo wolno, krótki dystans) aucie. Uważam, że do tego celu musi być zastosowany miernik/czujnik położenia kół lub kierownicy aby móc odwzorować przewidywaną drogę auta gdy będzie się ono cofać. Jeśli QQ nie sa przystosowane do zamontowania takiego czujnika (interfejs, mocowanie, okablowanie itp) to sprawa jest bardzo trudna. jp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
innovate Opublikowano 18 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2010 Tak pisze, więc pewnie tak jest z tym żyroskopem do uzyskiwania większej precyzji/czułości wyznaczania pozycji. Problem odróżnienia drogi dojazdowej od autostrady może rzeczywiście być trudny, bo są blisko i możnaby taki/podobny manewr wykonywać również na autostradzie przy np. omijaniu przeszkody. Istnienie tego żyroskopu nie rozwiązuje jednak w żaden sposób problemu tytułowego tego wątku. Chodzi o wykrywanie kręcenia kierownicą przy stojącym (lub jadącym bardzo wolno, krótki dystans) aucie. Uważam, że do tego celu musi być zastosowany miernik/czujnik położenia kół lub kierownicy aby móc odwzorować przewidywaną drogę auta gdy będzie się ono cofać. Jeśli QQ nie sa przystosowane do zamontowania takiego czujnika (interfejs, mocowanie, okablowanie itp) to sprawa jest bardzo trudna. jp Ja w pierwszym momencie napisałem o spięciu z kierownicą, ponieważ pamiętałem że przed zakupem QQ znalazłem informacje o NC w której były przykładowe warunki w których samochód może się trochę zgubić. Miedzy innymi była mowa o kręceniu kołami na postoju -stąd moje skojarzenie. Niestety nie pamiętam już dokładnie gdzie to wyczytałem. Pozdrawiam Mariusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Seewolf Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 eee, informacja o skręcie kierownicy jest. Nawigacja z tego korzysta. Niemniej jednak, mało prawdopodobne żeby coś dało się odblokować w NC, bo narazie producenci jeszcze nie wpadli chyba na to że można wykorzystywać systemy embedd, które mają dużo większe możliwości i o niebo łatwiej je programować. Wydaje mi się że wciąż tu króluje dedykowany hardware z jakimś wymyślnym systemem operacyjnym pod który umie programować może 10 osób na całym świecie ;-) Tak. Informacja o skręcie kierownicy jest, ale korzysta z niego system ESP i czujnik położenia kierownicy jest z nim nierozerwalnie związany. Bez niego system ESP nie mógłby kontrolować w prawidłowy sposób trakcji. Co do reszty to też wydaje mi się że to kwestia dedykowanego oprogramowania dla danego samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.