Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kamerka cofania i "miejsce wjazdu"


undefine

Rekomendowane odpowiedzi

Widzałem w nissan connect z x-traila fajny "bajer" - otóż przy cofaniu pokazuje oprócz standardowych kolorowych lini wskazujących odległość - również miejsce gdzie samochód wjedzie przy aktualnym skręcie kół - czyli jak ruszę kołami w prawo/lewo, to się miejsce wjazdu przesuwa.

 

Byłem przekonany że w QQ również coś takiego będzie - w końcu to też nissan connect - a jednak tego nie ma.

 

W serwisie powiedzieli że to tylko taki ficzer z x-trailów i murano i w QQ nie występuje. Orientuje się ktoś czy nie można tego jakoś "uaktywnić" również w QQ? W końcu jeżeli hardware jest taki sam, linie są robione i tak "programowo, to teoretycznie nie powinno być technicznego problemu by również w QQ się tak pokazywało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i się da trzeba tylko podumać jak to zrobić, w audi też tak jest, że przy skręcie kół linie sie wyginają co jest bardziej przydatne przy cofaniu. Jak ktoś to rozgryzie to niech odezwie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz-pawlak

Może być trudne.

Realizacja na ekranie to soft, i tu chyba do przeskoczenia.

Ale potrzebna jest informacja o położeniu kół/skręcie kierownicy

i tu mogą być schody bo czujnik/miernik, mocowanie, okablowanie itp

 

jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być trudne.

Realizacja na ekranie to soft, i tu chyba do przeskoczenia.

Ale potrzebna jest informacja o położeniu kół/skręcie kierownicy

i tu mogą być schody bo czujnik/miernik, mocowanie, okablowanie itp

 

jp

 

eee, informacja o skręcie kierownicy jest. Nawigacja z tego korzysta.

 

Niemniej jednak, mało prawdopodobne żeby coś dało się odblokować w NC, bo narazie producenci jeszcze nie wpadli chyba na to że można wykorzystywać systemy embedd, które mają dużo większe możliwości i o niebo łatwiej je programować. Wydaje mi się że wciąż tu króluje dedykowany hardware z jakimś wymyślnym systemem operacyjnym pod który umie programować może 10 osób na całym świecie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz-pawlak

eee, informacja o skręcie kierownicy jest. Nawigacja z tego korzysta.

 

Niemniej jednak, mało prawdopodobne żeby coś dało się odblokować w NC, bo narazie producenci jeszcze nie wpadli chyba na to że można wykorzystywać systemy embedd, które mają dużo większe możliwości i o niebo łatwiej je programować. Wydaje mi się że wciąż tu króluje dedykowany hardware z jakimś wymyślnym systemem operacyjnym pod który umie programować może 10 osób na całym świecie ;-)

 

Hmm, może masz jakąś inną nawigację, inne auto, u mnie raczej nie korzysta.

Jeden z przykładów.

Jadąc do domu nawigacja kieruje mnie na autostradę, równolegle biegnie droga dojazdowa.

Aby wjechać na autostradę z dojazdowej muszę skręcić koła o jakieś 60 stopni a potem je wyprostować (-60 stopni)

Czy jadę dojazdową czy też autostradą nawigacja zawsze pokazuje mnie na autostradzie.

 

Natomiast chyba korzysta z licznika kilometrów, przejazdy tunelami prowadzi prawidłowo.

 

jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, może masz jakąś inną nawigację, inne auto, u mnie raczej nie korzysta.

Jeden z przykładów.

Jadąc do domu nawigacja kieruje mnie na autostradę, równolegle biegnie droga dojazdowa.

Aby wjechać na autostradę z dojazdowej muszę skręcić koła o jakieś 60 stopni a potem je wyprostować (-60 stopni)

Czy jadę dojazdową czy też autostradą nawigacja zawsze pokazuje mnie na autostradzie.

 

Natomiast chyba korzysta z licznika kilometrów, przejazdy tunelami prowadzi prawidłowo.

 

jp

 

Aż zajrzałem do instrukcji NC: na stronie 8-4 jest napisane, że system ustala pozycję na podstawie prędkości pojazdu, czujnika żyroskopowego i GPS. Jeśli dobrze rozumiem, to czujnik żyroskopowy odpowiada za wykrycie skrętów. W twoim przypadku, jeśli zarówno droga dojazdowa jak i autostrada są równoległe, to być może niedokładność mapy (przesunięcie) powoduje błędne wskazanie. Miałem kilka różnych odbiorników GPS i żaden z nich nie reagował tak precyzyjnie na zmianę kierunku jak NC. Uważam to za dużą przewagę względem innych nawigacji, choć jest to bardziej efektywna niż efektowna funkcjonalność.

 

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz-pawlak

Aż zajrzałem do instrukcji NC: na stronie 8-4 jest napisane, że system ustala pozycję na podstawie prędkości pojazdu, czujnika żyroskopowego i GPS. Jeśli dobrze rozumiem, to czujnik żyroskopowy odpowiada za wykrycie skrętów. W twoim przypadku, jeśli zarówno droga dojazdowa jak i autostrada są równoległe, to być może niedokładność mapy (przesunięcie) powoduje błędne wskazanie. Miałem kilka różnych odbiorników GPS i żaden z nich nie reagował tak precyzyjnie na zmianę kierunku jak NC. Uważam to za dużą przewagę względem innych nawigacji, choć jest to bardziej efektywna niż efektowna funkcjonalność.

 

Pozdrawiam

Mariusz

 

Tak pisze, więc pewnie tak jest z tym żyroskopem do uzyskiwania większej precyzji/czułości wyznaczania pozycji.

Problem odróżnienia drogi dojazdowej od autostrady może rzeczywiście być trudny, bo są blisko

i możnaby taki/podobny manewr wykonywać również na autostradzie przy np. omijaniu przeszkody.

 

Istnienie tego żyroskopu nie rozwiązuje jednak w żaden sposób problemu tytułowego tego wątku.

Chodzi o wykrywanie kręcenia kierownicą przy stojącym (lub jadącym bardzo wolno, krótki dystans) aucie.

Uważam, że do tego celu musi być zastosowany miernik/czujnik położenia kół lub kierownicy

aby móc odwzorować przewidywaną drogę auta gdy będzie się ono cofać.

 

Jeśli QQ nie sa przystosowane do zamontowania takiego czujnika (interfejs, mocowanie, okablowanie itp)

to sprawa jest bardzo trudna.

 

jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pisze, więc pewnie tak jest z tym żyroskopem do uzyskiwania większej precyzji/czułości wyznaczania pozycji.

Problem odróżnienia drogi dojazdowej od autostrady może rzeczywiście być trudny, bo są blisko

i możnaby taki/podobny manewr wykonywać również na autostradzie przy np. omijaniu przeszkody.

 

Istnienie tego żyroskopu nie rozwiązuje jednak w żaden sposób problemu tytułowego tego wątku.

Chodzi o wykrywanie kręcenia kierownicą przy stojącym (lub jadącym bardzo wolno, krótki dystans) aucie.

Uważam, że do tego celu musi być zastosowany miernik/czujnik położenia kół lub kierownicy

aby móc odwzorować przewidywaną drogę auta gdy będzie się ono cofać.

 

Jeśli QQ nie sa przystosowane do zamontowania takiego czujnika (interfejs, mocowanie, okablowanie itp)

to sprawa jest bardzo trudna.

 

jp

 

 

Ja w pierwszym momencie napisałem o spięciu z kierownicą, ponieważ pamiętałem że przed zakupem QQ znalazłem informacje o NC w której były przykładowe warunki w których samochód może się trochę zgubić. Miedzy innymi była mowa o kręceniu kołami na postoju -stąd moje skojarzenie. Niestety nie pamiętam już dokładnie gdzie to wyczytałem.

 

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

eee, informacja o skręcie kierownicy jest. Nawigacja z tego korzysta.

 

Niemniej jednak, mało prawdopodobne żeby coś dało się odblokować w NC, bo narazie producenci jeszcze nie wpadli chyba na to że można wykorzystywać systemy embedd, które mają dużo większe możliwości i o niebo łatwiej je programować. Wydaje mi się że wciąż tu króluje dedykowany hardware z jakimś wymyślnym systemem operacyjnym pod który umie programować może 10 osób na całym świecie ;-)

Tak. Informacja o skręcie kierownicy jest, ale korzysta z niego system ESP i czujnik położenia kierownicy jest z nim nierozerwalnie związany. Bez niego system ESP nie mógłby kontrolować w prawidłowy sposób trakcji.

Co do reszty to też wydaje mi się że to kwestia dedykowanego oprogramowania dla danego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...