Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N16 bardzo duży pobór oleju 1l /700 km


Gość agata
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Mam pytanie:

Jestem posiadaczką nisana almery z silnikiem 1,8 gaz sekwencja załozony 6 lat temu, który pobiera 1 litr oleju na 700 km (jeźdżąc na gazie). Czy warto wymienić silnik czy zrobic remont? Jaki jest tego koszt? Proszę o pomoc. A może to jest normalny pobór oleju w tym modelu przy gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Mam pytanie:

Jestem posiadaczką nisana almery z silnikiem 1,8 gaz sekwencja załozony 6 lat temu, który pobiera 1 litr oleju na 700 km (jeźdżąc na gazie). Czy warto wymienić silnik czy zrobic remont? Jaki jest tego koszt? Proszę o pomoc. A może to jest normalny pobór oleju w tym modelu przy gazie.

 

 

normalny pobór to możnaby nazwać, gdyby auto brało ci 10 razy mniej.

 

ile przebiegu?

czy przebieg pewny?

czy nie gubisz oleju?

w jakich okolicznosciach silnik kopci na niebiesko?

na jakim oleju jeździsz?

czy sprawdzałęś kiedykolwiek cisnienie sprężania? Warto od tego zacząć. Jakby wyszło wszędzie w miarę po równo i powyżej 10 bar, to mozesz myśleć o remoncie. JAk poniżej- odpuść sobie robotę silnika i szukaj innego. Pozatym warto ściągnąc głowice i zobaczyć stan gładzi cylindrów, czy nie ma progów etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na sam początek to polecał bym wymiane uszczelki pod pokrywą zaworów, jest tam taka mała uszczelka od odmy i jak ona jest uszkodzona to faktycznie silnik może pobierać taką ilość oleju, jeżeli to nie pomoże niestety silnik do remontu lub wymiany pod warunkiem że niema wycieków z niego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam tego auta z tym silnikiem ale już wiele razy na tym forum wyczytałem że te silniki 1.8 lubią brać olej, mają wadliwe pierścionki. Ja mam 1.6 16V i u mnie też brało olej, po wymianie pierścionków i uszczelniaczy zaworów problem zniknął jak ręką odjął i jeżdżę już ponad rok. Mechanikom nie ufam więc wszystko robię sam i wiem że mam zrobione dokładnie i dobrze. Kilka dobrych rad od coobcia i znajomego ślusarza i się udało.

post-12355-013724200 1287389905_thumb.jpg

post-12355-071700400 1287390003_thumb.jpg

post-12355-084544800 1287390037_thumb.jpg

post-12355-058518400 1287390125_thumb.jpg

post-12355-084882600 1287390142_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalny pobór to możnaby nazwać, gdyby auto brało ci 10 razy mniej.

 

ile przebiegu?

czy przebieg pewny?

czy nie gubisz oleju?

w jakich okolicznosciach silnik kopci na niebiesko?

na jakim oleju jeździsz?

czy sprawdzałęś kiedykolwiek cisnienie sprężania? Warto od tego zacząć. Jakby wyszło wszędzie w miarę po równo i powyżej 10 bar, to mozesz myśleć o remoncie. JAk poniżej- odpuść sobie robotę silnika i szukaj innego. Pozatym warto ściągnąc głowice i zobaczyć stan gładzi cylindrów, czy nie ma progów

Witam,

 

Mój przebieg ma 190 tys i jest pewny.Mam książkę serwisową, kupiony w polskim salonie. jestem trzecim właścicielem. Oleju nie gubi. Silnik kopci na niebiesko przy dużych obrotach i jak jest zimno. Jeźdze na oleju mobile one 2000 semi syntetic.Czy jeśli zmienie olej na minerał to coś pomoże? Nigdy nie sprawdzałem ciśnienia spręzania. Gdzie to można sprawdzić u mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm to zależy gdzie kupujesz i u kogo robisz. Pierścionki kupuj tylko dobrych firm, uważaj na polskie, ja wsadziłem do siebie Rik-a a panewki TDC bo żal by było ich nie wymienić bo i tak je trzeba zdemontować. Pierścionki kupiłem na I szlif i bawiłem się pilniczkami diamentowymi by dopasować zamki według serwisówki. Głowicę też będziesz musiała oddać do ślusarza do planowania i przy okazji niech wymieni uszczelniacze zaworów. Wiesz ale jak nie raz widziałem jak mechanicy nabijali na kasę moją teściową to aż mi się kobity żal zrobiło pomimo że jej nie trawię, więc wyciągnij wnioski jak podchodzą do kobiet. Ile to wszystko będzie kosztować, całości nie powiem bo nie wiem, wszystko robię sobie sam bo wiem że fachowców to my w Polsce nie mamy i właśnie przechodzę gehennę z gaziarzami i poprawiam po nich. Za pierścionki dałem 200zł, panewki 80zł, uszczelka pod głowicę 100zł, uszczelniacze zaworów coś około 20-30zł, olej+filtr 150zł, dobry silikon-uszczelniacz(polecam loctite 5900) z 40zł, planowanie głowicy 30zł, benzyna ekstrakcyjna i drobne pierdoły, więc tyle mnie to wszystko wyniosło, aha no i nowa miska olejowa, chyba 100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścionki kupuj tylko dobrych firm, uważaj na polskie

 

Z Twoją wypowiedzią zgadzam sie w całej rozciągłosci. Tylko powiedz mi dlaczego masz taki uraz do polskich pierścieni.

Wg mnie Fabryka Pierścieni Tłokowych Prima z Łodzi robi bardzo dobre pierścienie. Nie wiem, być moze są jeszcze jacyś inni producenci robiący marny towar, ale te z Łodzi są pierwsza klasa.

 

PS

I nie ma co kupować pierścieni na zapas. Najpierw niech mechanik zdejmie głowicę i zobaczy stan cylindrów. Jak będą progi, to pierścienie nic nie pomogą. Trza szukać drugiego sinika albo temu zrobić kapitaklę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...