Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Chłodzenie 2.0 benzyna


Gość Gorgeous

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie dotyczące układu chłodzenia.

 

Czy jest to normalny objaw:

 

Mianowicie gdy rano (silnik zimny) uruchomię auto wskaźnik temperatury znajduje się poniżej minimum (normalka), następnie powoli wzrasta i jak przejadę ok 1 km to wskaźnik temperatury zatrzymuje się mniej więcej w połowie.

Taki stan utrzymuje się cały czas nawet gdybym trzymał wciśnięty mocno gaz przez dłuższy czas... Jak otworzę pokrywę silnika to odczuwa się bijące ciepło.

Dodam, że ostatnio wymieniałem pompę wody, a mechanik nie zacisnął cybanta na dolnym wężu przy chłodnicy, który pod wpływem ciśnienia zsunął się i cała ciecz wypłynęła o czym przekonałem się po jakimś czasie (mnij więcej po 4km jazdy) widząc jak para bucha...

Po uzupełnieniu płynem i dokręceniu cybantów wszystkich :/ Wydaje się być ok. Węże górne gorące, że nie da się dłużej przytrzymać, dolne mniej gorące (sądzę, że normalny objaw przecież przelatuje przez chłodnicę).

Tylko zastanawia mnie ta temperatura bo nadal (pompę wstawiałem w sierpniu) nie zauważyłem aby temperatura wzrosła powyżej połowy wskazania. Ostatnio nawet musiałem dolać ok 1l cieczy chłodzącej... Co robić? Czy coś robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alez oczywiscie ze sa sposoby na sprawdzenie ukladu chlodzenia zeby sprawdzic czy jest szczelny. Np. Kupujesz plyn lub proszek fluorescencyjny i dajesz do ukladu .Jezdzisz przez pewien czas i potem wszystkie przewody i laczenia oswietlasz lampka ultrafioletowa ktora pokaze Ci miejsca wycieku(beda plamy jasnokolorowe) . Jest tez inny sposob sprawdzenia tylko musisz miec pompke z cisnieniomierem do badania ukladu chlodzenia. Zaklasz pompke na chlodnice i wytwarzasz cinienie rzedu od 0,1- 0,15 MPa nie wiecej bo mozesz uszkodzic chlodnice. Teraz wyobraz sobie ze stoi przed Toba ladna dziewczyna i patrzysz jej prosto w oczy. Tak samo TY patrzysz na manometr przez okolo 2 minuty i obserwujesz wsskaznik manometru. Jesli nie opada to znaczy ze dobrze ,natomiast jesli opada to wytworzone cisnienie pokaze miejsce przecieku. Jezeli opada gwaltownie lub podnosi sie to juz jest niedobrze bo to moze np swiadczyc o uszkodzeniu uszczelki pod glowica lub nawet o peknieciu bloku. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alez oczywiscie ze sa sposoby na sprawdzenie ukladu chlodzenia zeby sprawdzic czy jest szczelny. Np. Kupujesz plyn lub proszek fluorescencyjny i dajesz do ukladu .Jezdzisz przez pewien czas i potem wszystkie przewody i laczenia oswietlasz lampka ultrafioletowa ktora pokaze Ci miejsca wycieku(beda plamy jasnokolorowe) . Jest tez inny sposob sprawdzenia tylko musisz miec pompke z cisnieniomierem do badania ukladu chlodzenia. Zaklasz pompke na chlodnice i wytwarzasz cinienie rzedu od 0,1- 0,15 MPa nie wiecej bo mozesz uszkodzic chlodnice. Teraz wyobraz sobie ze stoi przed Toba ladna dziewczyna i patrzysz jej prosto w oczy. Tak samo TY patrzysz na manometr przez okolo 2 minuty i obserwujesz wsskaznik manometru. Jesli nie opada to znaczy ze dobrze ,natomiast jesli opada to wytworzone cisnienie pokaze miejsce przecieku. Jezeli opada gwaltownie lub podnosi sie to juz jest niedobrze bo to moze np swiadczyc o uszkodzeniu uszczelki pod glowica lub nawet o peknieciu bloku. Pozdrawiam.

 

Ale jeśli stoi równo to znaczy, że tę ładną dziewczynę już mogę przestać tylko oglądać?

PS. Dziękuję za podpowiedź jak sobie poradzić tzw. domowymi sposobami :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...