Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[300 ZX] - skrzynia manualna - bez turbo - problemy z obrotami silnika


Gość gertek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie. Mam pytanie odnosnie obrotów. Może wytłumacze na przykładzie. Jeśli jade i obroty mam powyżej 2000 i np musze sie zatrzymać to w momencie zatrzymania oboty powoli schodza od 1700 do 1000 - mam wrażenie jakby sie zawieszały - bardzo wolno schodza do dołu. Do wczoraj obroty schodziły do 1000 i trzymał taki poziom. Dziś zaobserwowałem że obroty jak dłużej stoje schodza gdzieś do 600 i troszke zaczyna drżeć buda - typowa reakcja zbyt małych obrotów. Czy może ktoś wie co to jest? Zabrudzone silniczki krokowe bo są chyba dwa? Dziekuje za wszystkie pomocne porady i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego poszukaj na stronie nissantech.pl tam jest trochę o silnikach, bo nie wiem czy tu ktoś Ci pomoże. A ogólnie fajnego zakupu dokonałeś, 300ZX to nie to samo co dzisiejsza Z, ale też trzeba mieć mechanika co się zna :rolleyes: Jak będę miał gotówki na auto od niedzieli to też myślałem naz takim zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zależy jaki to 300 zx. Jak Z32 to po 1 nie ma tam czegoś takiego jak silniczek krokowy ale ręki sobie nie dam uciąć :rolleyes2: Jest to na trochę innej zasadzie ,chyba jak w 180 SX . Jest tam jakiś bimetal.

Są jakieś 2 urządzonka co są odpowiedzialne za te obroty IACV i coś tam jeszcze. To można rozebrać i przeczyścić ale jest trochę kopania i rozbierania . Najlepiej wtrysnąć coś jak WD.

2 sprawa jak to jest Z32 bo miałem takiego gdzie się zacinały obroty bo po prostu źle był wyrgulowany mechanizm od przepustnic.

Po prostu źle odbijała sprężynka i trzeba trochę pokombinować ale dało się ustawić ,problem zniknął.

Tak poza tym w żadnym 300zx nie widziałem poprawnych obrotów ,za dużo jest tam wężyków ,podciśnień i urządzeń sterowanych podciśnieniem.

Niech będzie mała nieszczelność albo takie urządzonko niech szwankuje to odbije sie to na idle.

Jest jeszcze sprawa takiego wynalazku jak power tranzistor ,który jest z przodu auta . Przeważnie szwankowały w rocznikach do 93 i była nawet kampania serwisowa . Nowego rodzaju kosztuje 600 zł w USA i polecam wymiane tego.

Poza tym cewki warto sprawdzić i elektrykę no i oczywiście sondy l. Komputerowa diagnostyka nieodzowna.

BTW jest manual do 300 zx i całe strony diagnostyki odnośnie obrotów. Roboty jest na tydzień :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...