Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Maxima A34


RafRaf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam Maximę A34 z 2006 roku w automacie. Mam następujący problem. Otóż podczas przyśpieszania wyczuwam dość silne drgania na kierownicy i podłodze. Dodam, że wyczuwam je szczególnie w zakresie niskich obrotów, a najbardziej bezpośrednio po zmianie biegu na wyższy (automatycznie a nie tiptronikiem), np. na 4-tym biegu przy 55km/h i na 5-tym biegu przy jakiś 75 km/h. Koledzy, jeśli coś wiecie w tym temacie, to pomóżcie. Dodam, że wymieniłem przednią poduszkę silnika ale to nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, w pozycji N i P wszystko jest ok. Zero wibracji i drgań. Nawet kiedy uruchamiam zimny silnik i obroty są w granicach 1800-2000 też jest cicho. Dopiero gdy zmieniam na D lub R i trzymam nogę na hamulcu pojawiają się drgania na kierownicy. Ale jak już wcześniej pisałem szczególnie w czasie jazdy, przy niskich obrotach (do 2000), w zasadzie na każdym biegu zaraz po jego wrzuceniu (szczególnie odczuwam drgania zaraz po wrzuceniu 4-go i 5-go biegu zwłaszcza w jeździe pod wzniesienie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za odpowiedzi. Chyba na razie wstrzymam sie z wymianą skrzyni bo jeśli chodzi o zmiany biegów to raczej pracuje bez zarzutów. Jest tylko lekkie szarpnięcie przy zmianie na trzeci bieg i jakby wrzucał sie on na dwa razy, tzn. po zalączeniu trójki obroty normalnie spadają (o ok.500), ale po chwili (po lekkim przyśpieszeniu) obroty ponownie spadają też o ok.500 i to wszystko dzieje sie TYLKO na trzecim biegu. Pozostałe biegi bez problemów i redukcja też zarzutu. To szarpnięcie jest mniej odczuwalne po rozgrzaniu silnika. Co ciekawe drgania, o których wspominałem we wcześniejszych komentarzach, występują po 4-tym i 5-tym biegu a te biegi wchodzą akurat bez zarzutu. Dlatego sam już zgłupiałem... Myślę jednak o wymianie w oleju w skrzyni. Auto ma przejechane dopiero 22 tysiące kilometrów ale już ponad 4 lata. Na bagnecie jest oznaczenie oleju Fluid Matic K, ale w serwisie powiedzieli, że w Europie oznaczany jest on jako Fluid Matic J. Co o tym sądzicie? Cena to około 70 zł. za litr, więc nie ma tragedii. Słyszałem, że należy wymienić też jakiś filtr ale nie wiem czy to prawda i gdzie go w ogóle dostać. Jeśli coś więcej wiecie w tym temacie, to pomóżcie. Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisałem wymianę oleju - pamiętaj, żeby przypilnować oczyszczenia magnesów, filtr jest prawdopodobnie metalowy do przepłukania.

Edytowane przez Przedszkolak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam jeszcze jedno pytanie. Co sądzicie o różnego rodzaju dodatkach (tzw. "ulepszaczach") dodawanych do oleju w skrzyni biegów. Ponoć zmniejszają tarcie i temperaturę w skrzyni. Czy ktoś je stosował? Jeśli coś wiecie na ten temat, to dajcie znać. Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych dodatków do skrzyni automatycznej, materiały używane do produkcji są bardzo specyficzne w związku z tym oleje też są specyficzne, a dodanie innej cieczy zmienia ich właściwości - można załatwić sobie skrzynie. W starszych skrzyniach nie było aż takich problemów - skrzynie były prostsze, a materiały mniej swoiste i różnorodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie oleju, najpierw spuszczasz olej, potem odkręcasz cały dekiel, magnesy są na deklu (mogą być na stałe lub przesuwane),filtr powinno być widać po odkręceniu dekla - całą procedurę opisałem na Forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. podłącz obd 2 do komputera i zobacz jakie są błędy skrzyni i silnika a najlepiej wszystko po kolei (być może konwenter w skrzyni)

 

2. może to być poduszka skrzyni a nie silnika (natomiast najbardziej byś to odczuwał przy zmianie z 1 na 2 bieg - wtedy są największe przeciążenia)

 

3. pod żadnym pozorem nie dodawaj żadnych polepszaczy do skrzyni bo sobie polepszysz na zasadzie miało być dobrze a wyszło jak zwykle (dowiedz się jaki olej musi być w skrzyni (zadzwoń do aso i do serwisu aut amerykańskich jeżeli masz wersje usa)

 

W aso powinni pomóc lub w serwisie aut amerykańskich jeżeli masz wersje z usa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw diagnoza dopiero potem działanie, natomiast wymiana oleju zawsze jest przydatna. Jeszcze jedno - nie dawaj lepszego oleju do skrzyni, np. na bazie syntetyków, dobrze by było gdybyś dokładnie określił typ skrzyni - Nissan stosował kilka do poszcególnych modeli. Informacja powinna być w książce lub instrukcji, ewentualnie można spróbować znaleźć po numerze VIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoń do aso i niech Ci powiedzą jaka skrzynia i olej. Jak będziesz miał problem to użyje mocy i napiszę do wielkiego brata he, he, he.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...