Gość Sami Opublikowano 12 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2005 Tak ostatnio zauwazylem ze na wolnych obrotach na jalowym lekko mi cos stuka w silniku... nie mam pojecia co to moze byc. brzmi to tak jakby cos sie tam delikatnie obijalo... jakby jakas czesc sie poluzowala i zaczela sobie stukac. Zawory to raczej nie sa... wiec co?? zignorowac az sie zaczynie nasilac czy juz teraz szukac przyczyny?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bzykacz Opublikowano 12 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2005 witam Różne są stuki występujące podczas pracy silnika.Najlepiej w słuchać się gdzie te stuki są najbardziej słyszalne.I jaki jest rodzaj stuku. Czy są słabe,dżwięczne.metaliczne,regularne itp.Zawory mają uderzenia dzwięczne klepanie(zwykle stuka kilka).Odgłsy są te charakterystyczne ale przez komputer nikt ci tego nie zdjagnozuje.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IHI Opublikowano 12 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2005 Na jałowym - najczęściej zaczyna sobie postukiwać górny łańcuch rozrządu. Jedź do mechanika - niech to sprawdzi. Drugą sprawą nagminnie szwankującą w nissanach jest alternatror Bosch-a. Często po 150kkm siadają łożyska alternatora i na jałowym też słychać charakterystyczne stukanie (chrobot). Jeżeli lubisz pogrzebać przy silniku,a podejrzewasz rozrząd, to można to sprawdzić samemu. W tym celu: 1. Jeżeli dzwoni z lewej strony silnika - z okolic pokrywy górnego łańcucha (lewa strona - tam gdzie korek wlewu oleju:)) - to na 99% górny łańcuch. 2. Demontujesz lewy wspornik bloku silnika - górny - praca na 3min. 3. Demontujesz pokrywkę górnego łańcucha kluczem 10 (pokrywka jest charakterystyczna (wiele śrub 10mm) - pracy na 5min. 5. Twoim oczom ukaże się zespół kół, górny łańcuch i napinacz hydrauliczny. Napinacz jest mocowany 2 śrubami 10mm. Cofasz poduchę napinacza, zabezpieczasz zawleczką (jest przy napinaczu) i odkręcasz 2 śruby mocujące napinacz. Jeśli na poduszce są silne wżery (linie od łańcucha), to trzeba wymienić. Jeśli łańcuch po zdjęciu napinacza jest bardzo luźny, też do wymiany. Koszt tych dwóch części jest niewielki, a mechanik poradzi sobie max w 1h. Jeśli masz przebieg stosunkowo niewielki - do 150.000 km to można tak zrobić. Jeśli większy, to trzeba przejrzeć pozostałe podzespoły rozrządu i zastanowić się nad wymianą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sami Opublikowano 13 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2005 tez myslalem ze to rozrzad ale teraz sobie przypomnialem ze juz kiedys jak bylem u mechanika z jakas duperela to silnik sobie chodzil na jalowym i od czasu do czasu cos stukalo wlasnie tak podobnie bardzo. Koles powiedzial ze to alternator ale ze jeszcze da sie pojezdzic. No nic, dzisiaj jade do garazu posprawdzam, dzieki za rady. a przebieg to 188k. Z rozrzadem tez by sie przydalo cos zrobic... tylko za co :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarros Opublikowano 14 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2005 a ja rozrzad to juz totalnie olałem!!!!! wymienialem gorny napinacz, dolny napinacz (niepotrzebnie)i wydaje mi sie ze tez cos slychac!!! ale pier...le!! niech sie robi co chce!!! jak zacznie chodzic jak traktor to wtedy cos sie pomysli!!!! :twisted: a alternator tez musze robic bo strasznie cwierka!!! :wink: pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sami Opublikowano 14 Lipca 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2005 Qrde dzisiaj tak zauwazylem ze to najbardziej slychac jak sie wylacza silnik... i jak silnik gasnie to to slychac bardziej. Qrde a moze to wydech mi sie obija o cos nie wzialem tego pod uwage ale wydaje mi sie ze to w silniku cos sobie stuka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalski Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 a ja rozrzad to juz totalnie olałem!!!!! wymienialem gorny napinacz, dolny napinacz (niepotrzebnie)i wydaje mi sie ze tez cos slychac!!!ale pier...le!! niech sie robi co chce!!! jak zacznie chodzic jak traktor to wtedy cos sie pomysli!!!! :twisted: a alternator tez musze robic bo strasznie cwierka!!! :wink: pozdr no to ja musze brac przyklad z ciebie i twego optymizmu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 kiedys jak mialem fieste1,1 to tez pukało - byl to walek rozrządu (130000km przebiegu) ale sie nie martw nissan to nie ford Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarros Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 a ja rozrzad to juz totalnie olałem!!!!! wymienialem gorny napinacz, dolny napinacz (niepotrzebnie)i wydaje mi sie ze tez cos slychac!!!ale pier...le!! niech sie robi co chce!!! jak zacznie chodzic jak traktor to wtedy cos sie pomysli!!!! :twisted: a alternator tez musze robic bo strasznie cwierka!!! :wink: pozdr no to ja musze brac przyklad z ciebie i twego optymizmu =D> pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 :? biedne nissanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jordi Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 no u mnie jest podobnie albo to samo bo trudno slowami opisac stukot hehe generalnie wykrylem to wlasnie na biegu jalowym, autko sobie stalo i tak slucham cos jak by tyr tyr, tak cichutko, podnosze klape silnika, przystawiam ucho i slychac to najbardziej w miejscu gdzie jest pasek, czyli jak sie stoi na przeciw silnika (samochodu) to po lewej stronie, taki odglos jak by wlasnie lancuch o cos udezal / zachaczal. moj przebieg auta to 150k, wydaje mi sie ze to wlasnie chodzi o ten lancuch rozrzadu, nic trzeba pojechac do znajomka - mechanika, i tak mialem jechac na przeglad bo czeka mnie podroz nissankiem przynajmniej 1500km wiec wypada takie cos zrobic pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarros Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 :? biedne nissanki bez przesady!! nie jest tak zle!! Nissanki u nas maja sie dobrze!!!!!!!! :twisted: kolega panikuje!!!! :wink: pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 tez tak mysle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość boris.blank Opublikowano 9 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2005 U mojego znajomego też coś tak stukało...stwierdził, że jak się zepsuje do końca to będzie naprawiał. Po jakimś czasie korbowód wyszedł bokiem i teraz ma nowy silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rafalski Opublikowano 10 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2005 U mojego znajomego też coś tak stukało...stwierdził, że jak się zepsuje do końca to będzie naprawiał. Po jakimś czasie korbowód wyszedł bokiem i teraz ma nowy silnik. nie strasz chlopie niestrasz :x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość motaba Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 a u mnie też stuka, słychać z okolic łańcucha ale przecież cały rozrząd niedawno wymieniałem więć pewno nie to. Dodam że przy zimnym silniku tego nie słychać, a jak sie rozgrzeje to silnik pracuje jak diesel :shock: jutro spróbuję pościągać paski (alternator, pompa) może do czegoś dojdę. PS. jeżdze na MoBILu 10w/40 no i LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KOSA Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 muslę że to hydropopychacze już nie domagają, lub jest już zbyt duży luz zaworowy, kiedy jest zimny to olej masz gęsty i dlatego nie ma stuków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość buli27 Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Ludzie przy takich przebiegach ma prawo coś tam być słychać wiadomo że wszystko sie wypracowuje ale nie ma powodów do paniki.Ja z tymi samymi objawami zrobiłem już80 tysięcy idalej jak jest tak jest zaznaczam że mam już przejechane 280 tys. i jeszcze nie wymieniałem rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 34 Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 Mam Nissana Sunny Coupe z roku 88. Silnik 1.6 na gażniku. Ostatnio po niezłym upalaniu coś zaczęło stukać w silniku. Dźwięk dochodzi z pod pokrywy zaworów. Czy ten silnik ma samoregulatory? Co mogło się wydażyć, że zaczął stukać jak diesel? Jutro będę demontował pokrywę więc przydadzą mi się wszelkie wasze rady na co zwrócić szczególną uwagę. Z góry dzięki za dobre rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 ga1xdx nie maja hydrualicznych kompensatorow luzow zaworowych zawory sa regulowane na plytki regulacyjne pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 ga1xdx nie maja hydrualicznych kompensatorow luzow zaworowych zawory sa regulowane na plytki regulacyjne Tu chyba chodzi o GA16S 12V, a te miały hydrauliki (wersja europejska). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 ga1xdx nie maja hydrualicznych kompensatorow luzow zaworowych zawory sa regulowane na plytki regulacyjne Tu chyba chodzi o GA16S 12V, a te miały hydrauliki (wersja europejska). no tak tam jest inny motor, a ja napisalem o ga1XD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 34 Opublikowano 26 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2006 Usterka usunięta. Poluzowały się śruby trzymające klawiaturę. Dzięki wszystkim za dobre chęci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blackgti Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 Czesc.Mam sunny n14 2,0 GTI i podobny problem z tym dzwiekiem.Dopoki silnik nie jest za goracy pracuje nomalnie (cicho),ale jak sie rozgrzeje do temp. okolo 90 stopni wtedy zaczyna lekko klaskac w okolicy pokrywy zaworow.Slychac to tylko na wolnych obrotach i po dodaniu minimalnie gazu dzwiek zanika.Mechanik mi powiedzial po osluchaniu silnika stetoskopem ze to na 100% nie jest lancuch rozrzadu telko najprawdopodobniej popychacze luzu zaworowego(hydrauliczne),a wogule to mam sie tym wogole nie przejmowac.Dodam tylko ze mam 161000km. przebiegu i jezdze na mobil 1 5w50 syntetic.Przy nastepnej wymianie oleju chce zmienic na shell helix ultra racing 10w60. Mam pytanie czy ktos ma jeszcze taki dzwiek w silniku sr20de i na jakim oleju ewentualnie jezdzi bo moze mobil1 5w50 jest za zadki do tego motoru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.