JACKO29 Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Po 43tys okazało się że mam do wymiany wahacze,samochód przy 120kmh delikatnie myszkował po drodze,czekam na termin w serwisie ...i na info bo okazało się że samochód który nabyłem w listopadzie widnieje w statystyce jako sprzedany....we wrześniu i gwarancja już by mi nie przysługiwała!!!!Ale jestem dobrej myśli... Aha jeszcze jedno...Nissan nie wykonuje zbieżności po wymianie wahaczy!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 dziwne - mam na myśli zbieżność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Dla mnie też ,zwłaszcza tłumaczenie że wahacz nie jest elementem układu kierowniczego :blink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 (edytowane) przy okazji roboty przy moim wahaczu akurat na ten temat rozmawiałem z mechanikiem zajmującym się zawieszeniem. Wg jego opinii TEORETYCZNIE po zamianie wahacza na kompletny identyczny, po ponownym montażu nie mają prawa się zmienić żadne parametry typu kąt pochylenia czy wyprzedzenia, nikt jednak nie zagwarantuje,że o parę milimetrów nie zmieni się sama zbieżność, stąd też konieczność ewentualnej korekty.Po demontażu i wymianie silentbloków jest to niezbędne. Rzecz z pozoru śmieszna ale istotna. Po wyjeździe z warsztatu warto uważnie ocenić położenie koła kierownicy, bo niektórzy potrafią zostawić ją przestawioną o parę "stopni" i nie patrzy prosto Edytowane 20 Października 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 A taki element obejmuje gwarancja? No dziwne, że tak szybko je "szlag trafił"...Hmmmm. Jak się uprą to przecież mogą powiedzieć, że się wpadło w dziurę i się wybił. Przyznam, że kiedyś sam tak jeden załatwiłem. No ale skoro jest na to gwarancja...to chwała za to dla Nissana. Niech naprawiają. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Wymieniają,wymieniają,okazuje się ze to jest jak prawie "pieta Achillesowa" w Note...niektórzy(juz nie działaja na forum)wynieniali po dwa razy... Dar zgadzam się ,przy wymianie kompletnego wahacza nie powinno się nic zmienić,co do ustawienia kierownicy,to przestawić jedynie można przy wymianie drązków,wahacz nie ma wpływu na zmianę ustawienia kiery,gdyby tak było to swiadczyłoby o wadliwym(żle pospawanym) wahaczu,a to już nastepna wymiana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 (edytowane) gwarancja nie obejmuje zwykle "elementów które ulegną normalnemu, eksploatacyjnemu zużyciu" - chyba,że zużycie to jest nadmierne i nieuzasadnione warunkami użytkowania - więc to tylko kwestia interpretacji - mogą wymienić bez szemrania a równie dobrze mogą się wypiąć motywując to stanem naszych nawierzchni Edytowane 20 Października 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 (edytowane) Nie Dar ,z tego co wiem wymieniaja wszystkie bez szemrania,niejako jest to przyznanie sie do wady...czyż nie tak? Normalne zuzycie? hmmm,gdyby to było po 100-150 tys km to zgoda...ale nie po 40tys! Edytowane 20 Października 2010 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Znaczy, że tak szybko "lecą"...to std? Hmmmm...No dziwne! W Suzuki ponad 100 tys wytrzymał 1 drugi przy 145 tys jeszcze oryginalny. Czemu tak się dzieje w Note? To się dowiedziałem...To rozumiem, że 36 miesięcy (no już nie całe) mam gwarancji na tą część. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 (edytowane) przygoda z moim lewym wahaczem niestety chyba potwierdza tą regułę ( przebieg bodaj 45 000 km) na szczęście pozostałe trzymają się nieźle, sugerowano mi zresztą,że ta pęknięta tuleja to prawdopodobnie konsekwencja dziury w drodze Edytowane 20 Października 2010 przez Dar1962 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Nie Dar ,z tego co wiem wymieniaja wszystkie bez szemrania,niejako jest to przyznanie sie do wady...czyż nie tak? Normalne zuzycie? hmmm,gdyby to było po 100-150 tys km to zgoda...ale nie po 40tys! Wymieniają bez problemu. Mi nawet sami zaproponowali, bo nie byłem nawet świadomy, że coś jest nie tak, bo praktycznie nie jeżdżę notem. A poza tym wygrywam ranking wymiany - obydwa wahacze wymienione po ok 33tys. km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 no wygrałeś...ale Notkowi(wiesz o kim piszę ) wymieniono po 25 tys.Ja mam 43 i wymiana uzgodniona w poniedziałek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 To najważniejsze, że się udało na gwarancji A mr Notek to mitoman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 No,nie koniecznie...załatwił mi wizyte w ASO Bielskim na wymiane gum na drążku,to co nie chcieli w Chorzowie robić,ale nie skorzystałem bo Chorzów się zdecydował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 22 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2010 zapytaj go o dyplom... dobra już sie zamykam i zmykam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brachu37 Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Witam, czy problem szybkiego zużycia wahaczy dotyczy też Notków po FL ? Mój Notek ma przebieg 31 tyś i jedynym problemem były łożyska kolumn McPh. W serwisie w Bielsku - Białej wymieniono w ramach gwarancji. Czytając te posty zacząłem się trochę niepokoić... Notek to bardzo wygodny samochód, tylko chyba za bardzo "francuski". Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 23 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Po FL i problemu z łożyskami nie zlikwidowali?,mieli na to czas...skoro tak to i inne bolączki również możecie(po FL)mieć.Szczególnym miejscem w wahaczach jest łączenie z wózkiem,możesz sam obejrzeć skręcając maksymalnie koła i zajrzeć za koło pod podwozie.Powinieneś zobaczyć taką kulistą część wahacza,jeżeli guma odstaje od blachy masz to do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jan_us Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 mój Notek ma niecałe 3 lata i 63 Km przebiegu , po 60 miałem wymienione wahacze, coś mi lekko pukać na kotce czy małych drobnych nierównościach, co prawdawydaje mi sie ze dalej puka i bede jechał do serwisu, ale wahacze mam nowe - zbieznośc ustawili po wymianie gratis (sam prosiłem o sprawdzenie zbieżnosci ze względu na podciecie opon)- twierdzili, że to standard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 24 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 (edytowane) Podcięcie opon standard?Wyglada na to ze ja na swoich machne drugie tyle,idą równiutko bez żadnych ścięć... No i wahacze wymienione,coś ponad 2h i zuuuupełnie inna jazda!!!Aż sam nie mogę pojąć że do tego stopnia może się zmienić tłumienie! Edytowane 25 Października 2010 przez JACKO29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kitesurfer Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 Ja wymieniłem sam wahacze górne w Primerce P11. Czytałem na forum że nie będę musiał ustawiać zbieżności. Jaki rezultat ? Samochód jedzie prosto przy lekko skręconej kierownicy. Podczas wymiany wahacza trzeba odkręcić element łączący karoserię z wahaczem. Wystarczy przesunąć o kilka milimetrów i lekko kierownica jest przekręcona. Nie wykluczam że zbieżność (kiedyś) była ustawiona na starych wahaczach (zużytych) więc jak zamontowałem 555 mam inne ustawienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dar1962 Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 mówiłem,że z kierownicą często wychodzą jaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 mówiłem,że z kierownicą często wychodzą jaja Często nawet w nowiutkich autkach prosto z salonu kierownica nie jest idealnie prosto do jazdy na wprost. Widziałem ten erekt w różnych markach. Odchyłki są wprawdzie minimalne, ale jednak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.