Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] Check engine bład P0420, P0438, P0169


Gość mexx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, na początku chciałem się przywitać, jako że to pierwszy post na forum. Mam dość nietypowy problem w mikrze 1.0 rok 2000. Mianowicie okolo miesiąca temu zapalila się kontrolka chcek engine, po podlączeniu do komputera wyskoczył błąd P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (bank 1). Mechanik, który odczytał błąd stwierdził że katalizator jest do wymiany, jednak wiedząc jakie są koszty nowego zalecił próbe przeczyszczenia kata, po przez jazde na wysokich obrotach w celu wypalenia zanieczyszczeń. Fakt faktem że przez pare dni ostrej jazdy check engin nie powrócił-do wczoraj. Będac trochę zapobiegliwy kupiłem końcówke OBD2. Po podłączeniu do komuptera okazało się że wystąpiły inne błędy: P0438 Catalyst Temperature Sensor High oraz P0169 Incorrect Fuel Composition. Teraz pojawia się pytanie:

-czy tak naprawde katalizator jest do wymiany i powoduje tak różne błędy?

-czy może któraś z sond lambda padła i szaleje generując takie błedy? sensownym mianownikiem takich błędów byłaby walnieta sonda?

Dodam jeszcze że spalanie wynosi w granicach 8-11 l/100km co jak na silnik 1.0 jest dość dużo. Aby jeszcze dodatkowo utrudnić sprawę dorzucam wykresy prac sond przy wolnych obrotach i 2500 obr/min. Na chłopski rozum widać że pracują (chyba) normalnie ale proszę o ocenę fachowym okiem.

Proszę o wskazówki jak można rozwiązać ten problem...

 

Pierwszy błąd:

micrablad1.jpg

 

Błędy po miesiącu jazdy:

micrablad2.jpg

 

Wykres prac sond przy 800 i przejścia do 2500 obr/min:

pracasondwolne2500.jpg

 

Wykres prac sond przy 2500 obr/min:

pracasond2500.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie sondy są ok - pracują w zakresie od 0 do 1V

P0420 - niema co diagnozować trzeba wymienić katalizator no chyba że jest nieszczelność na wydechy to wtedy trzeba ją zrobić, nieszczelność może prowdzić do wyświetlenia tych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję przeczytać:

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/67296-tricki-i-sztuczki-primera-i-moze-nie-tylko/

 

Punkt 10 - link do instrukcji w 2 poście od góry

 

Pozdrawiam.

Bart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam.

Po zamontowaniu a w sumie przepięciu przez elektryka odcięcia pompy paliwa na odcięcie zapłonu (ponieważ moje almerka n16 2003r) posiada instalacje gazową a więc odcięcie paliwa nie spełniało swojej roli, dziwnym zbiegiem okoliczności zaczęła mi się świecić cały czas kontrolka 'check engine' czy to tylko zbieg okoliczności czy ten błąd mógł powstać na skutek tego zabiegu? Jeśli nie to co może być przyczyną że check engine cały czas się świeci? Nie mam możliwości podłączenia pod komputer we własnym zakresie czy jest na to jakiś sposób może jakieś proste rozwiązanie, czy pozostaje mi tylko kolejna podróż do mechanika i kolejne koszty? Co to może być czy mogę z tym jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Po zamontowaniu a w sumie przepięciu przez elektryka odcięcia pompy paliwa na odcięcie zapłonu (ponieważ moje almerka n16 2003r) posiada instalacje gazową a więc odcięcie paliwa nie spełniało swojej roli,

 

jaką masz instalację gazową, po co odcinać pompę paliwa tego się nie robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja to BRC a odcięcie pompy paliwa było zamontowane przez dilera jak samochód był nowy potem doszedł gaz i zabezpieczenie straciło sens bo na gazie można było jeździć.

 

hmm czegoś nie kumam, co ma nowy samochód do odcięcia paliwa?"? BRC sekwencja??

 

2003rok to podejrzewam sekwencję BRC, jeśli tak to znaczy, że masz starabanione podłączenie przez jakiś DRUT TEAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy samochód podobnież miał przez dilera zamontowane takie zabezpieczenie przed złodziejami i po kilku metrach odcinał paliwo (podobno przez dilera) możliwe nie twierdze że nie był to DRUT TEAM :-) a ja musiałem to przepiąć na zapłon bo zabezpieczenie nie odcinało gazu więc złodziej mógł sobie jechać dalej, gaz to sekwencja a check engine zaczął świecić właśnie po tym zabiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaa czyli to zabezpieczenie i nie ma związku z instalacją LPG, to już jest jaśniej,

check to może być zbieg okoliczności, sprawdź jaki błąd się wyświetla, bo może trzeba instalację podrególować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...