Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] SZARPANIE 22.Di


Gość Piszczałka
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od pewnego czasu Almerka zaczeła mi szarpac w momęcie rozgrzania silnika . Na początku zaczyna się delikatnie ale po dalszej jeździe zaczyna szarpac coraz częściej i dokuczliwiej co powoduje nawet zgaszenie silnika a potem jest problem aby go zapalić. Jak załapie pracuje ta jak by nie chodziła na wszystkich cylindrach, muszę ją porządnie przegazowac żeby problem znikł ale próbując jechac dalej znowu szarpie. Stojąc na światłach obroty minimalnie skacżą od 700 do 500 widać jak wskaźnik obrotomierza skacze poniżej 700 obr. czasami nawet zgasnie po odpaleniu potrafi zaplaić sie check ale jak zgasze ją sam i ponownie uruchomie silnik check gaśnie. Byłem już na dwóch komputerach i nikt nie był w stanie połączyć sie z komputerem silnika aby zweryfikować usterke. Mechanicy odsyłaja mnie do SERWISU NISSANA twierdząc że tylko oni maja odpowiednie oprogramowanie aby zdiagnozowac i wogóle połączyc się z komputerm auta - czy to jest jedyne wyjście???

 

Witam, od pewnego czasu Almerka zaczeła mi szarpac w momęcie rozgrzania silnika . Na początku zaczyna się delikatnie ale po dalszej jeździe zaczyna szarpac coraz częściej i dokuczliwiej co powoduje nawet zgaszenie silnika a potem jest problem aby go zapalić. Jak załapie pracuje ta jak by nie chodziła na wszystkich cylindrach, muszę ją porządnie przegazowac żeby problem znikł ale próbując jechac dalej znowu szarpie. Stojąc na światłach obroty minimalnie skacżą od 700 do 500 widać jak wskaźnik obrotomierza skacze poniżej 700 obr. czasami nawet zgasnie po odpaleniu potrafi zaplaić sie check ale jak zgasze ją sam i ponownie uruchomie silnik check gaśnie. Byłem już na dwóch komputerach i nikt nie był w stanie połączyć sie z komputerem silnika aby zweryfikować usterke. Mechanicy odsyłaja mnie do SERWISU NISSANA twierdząc że tylko oni maja odpowiednie oprogramowanie aby zdiagnozowac i wogóle połączyc się z komputerm auta - czy to jest jedyne wyjście???

 

 

Czy jest ktoś mi w stanie podpowiedziec co może byc przyczyną, czy rzeczywiście czeka mnie serwis bo tylko oni maja programy komputerowe aby podpiąć sie do kompa i wykryć usterkę? Ewentualnie podajcie namiary na mechaników, elektroników z mazowieckiego lub łódzkiedo którzy znają sie na Nissanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw możesz zacząć od samodzielnego sprawdzenia czy ECU nie wywala jakichś błędów metodą z 2 kabelkami. Opisywałem już to w innym wątku, jest to również opisane w manualu krok po kroku wraz z kodami błędów. Najlepiej zrób to po tym jak zapali się check i zgasisz silnik. Potrzebne są 2 kabelki z pinami na końcu i znajomość procedury SELF DIAGNOSTIC TEST z manuala.

 

Podpięcie pod CONSULTA II W ASO to ok 120 zł. Nie jest to majątek a tak podpięty komputer jeździ razem z autem i monitoruje pracę Almery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr może być jak najbardziej

 

Tez tak pomyślałem i wymieniłem filtr ale niestety nie pomogło. Próbowałem też poprzez zaciąganie paliwa z bańki - również brak poprawy.

 

Jeżdżę nim na krótkich odcinkach i nic się nie dzieje - czy to jednak może być przyczyna elektroniki pompy czy jakiś mechaniczny jej element ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie objawy kiedy mi pękł wężyk od paliwa od filtra w stronę silnika.

Też nie wiedziałem co się dzieje, gdyż układ się przez to zapowietrzał a pompa zasysała powietrze.

Spróbuj podpompować na filtrze tą pompką u góry. Zobaczysz przynajmniej czy pod ciśnieniem wężyk nie cieknie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Piszczałka

Miałem takie objawy kiedy mi pękł wężyk od paliwa od filtra w stronę silnika.

Też nie wiedziałem co się dzieje, gdyż układ się przez to zapowietrzał a pompa zasysała powietrze.

Spróbuj podpompować na filtrze tą pompką u góry. Zobaczysz przynajmniej czy pod ciśnieniem wężyk nie cieknie ;]

 

Szczerze mówiąc wielokrotnie otwierałem maskę i kombinowałem na różne sposoby i nie zauważyłem żeby paliwo ciekło mi z tego wężyka. Ale sprawdzę jak piszesz - ale sądzę, że to było by zbyt proste. Dzięki za podpowiedź.

 

Szczerze mówiąc wielokrotnie otwierałem maskę i kombinowałem na różne sposoby i nie zauważyłem żeby paliwo ciekło mi z tego wężyka. Ale sprawdzę jak piszesz - ale sądzę, że to było by zbyt proste. Dzięki za podpowiedź.

 

 

Niestety próba wymiany wężyka doprowadzającego paliwo od filtra nie pomogła, chyba jednak czeka mnie tylko podłączenie auta pod kompa w serwisie.

 

Szczerze mówiąc wielokrotnie otwierałem maskę i kombinowałem na różne sposoby i nie zauważyłem żeby paliwo ciekło mi z tego wężyka. Ale sprawdzę jak piszesz - ale sądzę, że to było by zbyt proste. Dzięki za podpowiedź.

 

 

 

 

Niestety próba wymiany wężyka doprowadzającego paliwo od filtra nie pomogła, chyba jednak czeka mnie tylko podłączenie auta pod kompa w serwisie.

 

Podjąłem kolejna próbe podłaczenia auta pod kompa i komp wskazał usterkę CZUJNIKA POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO, wymieniłem czujnik i podjechałem ponownie na wykasowanie błedu i komp również pokazał wadę czujnika więc wykasował ponownie mi błędy ale w drodze powrotnej znowu objawy powróciły. Mechanik stwierdził że prawdopodobnie usterki trzeba szukać chyba już tylko w pompie wtryskowej, nie wiem co o tym dalej mysleć?

 

Witam ponownie, załamuje ręce nad almerką, auto było juz kilkukrotnie podłączane pod kompa, błędy zostały wyeliminowane, jak pisałem wcześniej czujnik położenia wału został wymieniony. dziś odebrałem go z warsztatu ale po przejechaniu ok 15 km przy predkości ok 20 km/h zaczął znowu przerywać jak jeżdże spokojnie ok 80 km/h da się jakoś jechać widac albo jak się mocno rozgrzeje albo jak jest większy pobór paliwa wtedy głupawka silnika jest najbardziej odczuwalna. Poradźcie co robic dalej, co tym razem mam wziąc pod uwagę byc może jakis zawór w pompie czy to będzie wina juz samej pompy wtryskowej??? Czekam na jakąkowiek podpowiedź/ radę z Waszej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Piszczałka

a jakie błędy pokazał CONSULT?

 

Komp wskazał na czujnik położenia wału, potem pokazał błąd dotyczący coś z wtryskiem ale magik od elektroniki pogrzebał i było ok, ani jednego błędu a problem jak był tak jest. Sądzę, że to nie będzie przyczyna po stronie elektroniki tylko coś mechanicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale magik od elektroniki pogrzebał i było ok, ani jednego błędu

 

pogrzebał = wykasował błędy? :shifty: Po kilku km jazdy znowu mogły pojawić się w pamięci ECM. Błędy czujnika wału czy wtrysku nie wyskakują tak sobie i są spowodowane przez uszkodzenia mechaniczne i/lub błędy elektroniki.

Jakbym był na Twoim miejscu to spisałbym kody błędów i poszukał ich w manualu. Opisy i procedury diagnostyczne tam opisane naprawdę dużo dają ale manual jest niestety po angielsku. Albo wrzuć chociaż tutaj kody tych błędów, jest kilka osób, które Ci pomogą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Piszczałka

Dziś magik od elektroniki dał iskierkę nadzieii na dalszą eksploatację Almerki, Ponoć padł jakiś czujnik w pompie który trzeba jeszcze wyregulować bo jeśli tego się nie zrobi będzie muliła.

Czy może wiecie co to jest za czujnik i jaka jest jego cena bo mam nadzieję, że nie krzyknie za niego ceny z kosmosu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podobne objawy daje czasami wadliwe działanie zaworu EGR. Na zimnym silniku powinien on być zamknięty. Na ciepłym powinien otwierać się w zależności od aktualnych parametrów pracy ( obroty, obciążenie itd. ).Pewnie dlatego od razu po odpaleniu nie ma z nim problemu. Sprawdź jak działa. Podejrzewam, że po całkowitym odłączeniu komputer wyrzuci błąd.

Edytowane przez Laszlo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam!

U mnie jest taki problem ,że jak odpalę moje Tino 2,2Di to jeździ spokojnie zbiera się z różnych obrotów ale tak bez szaleństw a jak ją wyłączę np po przejechaniu 4 km to jest porażka-auto mulaste poszarpuje,wchodzi na obroty zależnie od jej kaprysu,terkocze przy puszczaniu nogi z gazu a na luzie jak dodaję gazu to od 1000 do 1500 ob/min czuć,że szarpie silnikiem.Paliwo lałem dobre i liqid molly filtr powietrza wymieniony bosch,przepływka wyczyszczona(kiedyś jak żle wtyczkę od przepływomierza źle wpiąłem to mi kody migowe się pojawiły takie:12 oraz 95-ten pierwszy to przepływomierz a drugi nie wiem teraz miga 55 czyli nie ma błędów ale wiem ,że mu coś dolega....Może ktoś coś doradzi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...