Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] Dziwne drgania.


Gość LordSet
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Ostatnio wymieniłem przeguby w P11.144 po odebraniu autka z warsztatu pojawiły się dziwne drganie pooczas przyspieszania odczuwalne na podłodze i kierownicy. Do 90km/h jest ok ale powyżej tej prędkości robią się bardzo irytujące. Nasilają się wraz z mocniejszym dociśnięciem pedału gazu a słabną jak lekko przyspieszam natomiast całkiwcie znikają jak wciskam sprzęgło. Drgania nie są ciągłe. Trwają ok 1sek. i pojawiają się średnio co sekundę. Częstotliwość wzrasta wraz ze wzrostem prędkości.

Co z tym można zrobić? Dzięki z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzic prosze najpierw czy dobrze dokrecone nakretki od przegubow i czy kola sa dobrze dokrecone. Po drugie jesli przed naprawa nie bylo takich objawow o ktorych piszesz to (nie wiem w jakim stanie masz kola czy wywazone , czy moze ciezarek odpadl )mogli pozamieniac kola . Sprobuj sam zmienic a jak to nie pomoze to jechac do nich niech poprawiaja oczywiscie jseli przed naprawaw bylo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzic prosze najpierw czy dobrze dokrecone nakretki od przegubow i czy kola sa dobrze dokrecone. Po drugie jesli przed naprawa nie bylo takich objawow o ktorych piszesz to (nie wiem w jakim stanie masz kola czy wywazone , czy moze ciezarek odpadl )mogli pozamieniac kola . Sprobuj sam zmienic a jak to nie pomoze to jechac do nich niech poprawiaja oczywiscie jseli przed naprawaw bylo dobrze.

 

To nie wina kół ani opon. W warsztacie zamienili mi koła bo podobno ściągało na jedną stronę. Kilka dni temu zmieniłem oponki za zimowe i nic się nie zmieniło. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale za jednym zamachem wymieniłem końcówkę drążka i dolny sworzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciagac na jedna strone to tez bedzie jesli cisnienia w kolach beda rozne. Natomiast jesli jest prawidlowe to bedzie zbieznosc do ustawienia. Teraz jesli Ci wymienili koncowke drazka to mogli ja ustawic jak byla(suwmiarka) ale wcale nie musieli . Najpierw zbieznosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmienialem koncowke,pózniej ustawiona zbieznosc bylo oki a teraz zmianialem opony na zimowe i na przegladzie mi mowil ze zbieżnosci nie ma.

A takie szczegóły jak piszesz zmiana stron kół czy wymiana końcówki i swożnia napewno maja jakis wpływ na ta jazde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak. W zwyklym warsztacie to zbieznosci nie ustawia no chyba ze maja przyrzad . Teraz nie ustawia sie samemu na drazki. Zrobic to nalezy na stacji obslugi . Robia to komputerowo.Natomiast moment wylaczania sie kierukowskazow ma o tyle zwiazek ze zbieznoscia ze przy prawidlowej zbieznosci kol kierownica do jazdy na wprost ma byc prosto, nie krzywo. Jesli bedzie ustawiona krzywo to jeden kierunek sie wylaczy wczesniej a drugi sie nie wylaczy i musisz go sam wylaczyc. Krzywo ustawioma kierownica moze sugerowac zla zbieznosc kol. Napisalem moze gdyz przy ustawieniu zbieznosci mogli krecic tylko jedna koncowka bo druga np. byla zapieczona i nie dalo rady jej ruszyc a im sie nie chcialo jej uruchomiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat wstecz to widziałem jak w warsztacie ustawiali na przyrzadach zbieżność takich recznył. Zreszta na jednej stacji też sie wjeżdża i zakladaja czujniki i ustawiaja tylko że lepsze laserowe i jest git.A ja jeżdże na druga stacje że sie wjeżdża na kanał i już widać czy jest zbieżność czy nie. I wtedy ustawiaja .Fakt że liczy sie obroty przy zmianie końcówki a na stacki diagnostycznej mi powiedział że jeden obrót mniej lub wiecej ma duży wpływ na kat koła,bo wiadomo że tam pól obrotu a na wielkosci koła kilka mm . I czy opony maja równy bierznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki.

Możliwe, że w warsztacie nie chciało im się długo bawić z ustawianiem.

Pytałem o kierunkowskazy dlatego, że nie działają jak powinny. Wyskakują dopiero przy pełnym obrocie w lewo i trochę mniejszym w prawo. Ale to jest aktualnie mniej istotne. Bardziej zastanawia mnie to drżenie podczas przyspieszania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywo kierownica to nie tylko zbieżność, ale kąt pochylenia koła. Odpowiada za to górny wahacz. Może jest całkowicie wyprany. Jak ma duże luzy to przy obciążeniu przy przyspieszaniu całe koło będzie biło i może telepać autem. Luzy górnego wahacza nie wychądzą na szarpakach. Żeby je stwierdzić, wystarczy mozno ruszać kołem w płaszczyźnie pionowej przykładając siły na zmienę na "godzinie 6 i 12". Oczywiście z kołem w powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...