Gość mike12345 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Moj akumulator fabryczny wytrzymal 8 lat i padl w najmniej oczekiwanym momencie w drodze na urlop :-( Nowy to Bosch 470A, 52Ah z sieci Bosch Service który na szczęście był po drodze. Diagnoza to uszkodzona cela, objawy to niemożność uruchomienia silnika nawet na kable, tylko na pych, gaśnięcie silnika po włączeniu klimy i na biegu jałowym, świecenie dziwnych kontrolek m.in PS i od cieczy chłodzącej. Dodam że ładowanie alternatora było w normie ale aku nie ładował sie prawidłowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Nic dziwnego,miał zwarcie.Ostatnio padł mojej sąsiadce w yarisie.Identyczny przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Padanie aku w najmniej oczekiwanym momencie to chyba teraz jakiś standard. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chimba Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Jaki model z ukraińskiej westy będzie dobry do silnika 1.6? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Jakby to było w zimie to nie zdziwiłbym sie, ale w lecie i to po 300km autostradą i ze sprawnym alternatorem, to nie:-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Wysokie temperatury, zwłaszcza ostatnio, bardzo niekorzystnie wpływają na kondycje akumulatora, dlatego tak często padają latem. Zimą tylko weryfikacja słabych.Starajmy się parkować raczej w cieniu,a jak nie to chociaż tyłem do słońca,uchronimy też w ten sposób delikatne reflektory przed zmatowieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Na zwarcia płyt nie ma wpływu pora roku,a prędzej stan i poziom roztworu kwasu i nie lub przeładowanie. Oczywiście wiek baterii też ma znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Na zwarcia płyt nie ma wpływu pora roku,a prędzej stan i poziom roztworu kwasu i nie lub przeładowanie. Oczywiście wiek baterii też ma znaczenie. Wszystko się zgadza, ale kiedyś akumulator nie padał z dnia na dzień, przynajmniej mnie się to nigdy nie przytrafiło. Robił się słaby, sygnalizując to przez jakiś czas do puki całkiem nie odmówił posłuszeństwa. Jednym słowem, współpracował z kierowcą, dając czas na przygotowanie się do wymiany i wcześniejszy zakup nowej baterii. Obecnie parkujesz auto, idziesz na obiad i po powrocie nie jesteś w stanie go uruchomić bo jedna z cel padła. W ten sposób wymieniłem już trzy akumulatory i za każdym razem była to trzecia cela (od lewej mierząc). Kusząc się o żart można by się zastanawiać czy ta przerwa na obiad nie była za długa lub czy wogóle była potrzebna, ale coś w tym jest, znaczy się o sposób produkcji mi chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chimba Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Powiem tak stara technologia była duża lepsza od tych teraźniejszych aku pseudo zabawek, miałem w skodzie oryginalny czeski akumulator 12 lat i dalej jeździ u znajomego a teraźniejszy popracuje 3 lata i już są kłopoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Ekologia... Kiedyś płyty w aku były jednolite a sam aku ciężki. Teraz są ażurowe, profilowane z dodatkami innych metali. Pod wpływem wstrząsów i degradacji chemicznej są o wiele podatniejsze na uszkodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Moje aku mają 9 i 8 lat i cały czas dają sobie radę...odpukać.Jeden raz przez ten okres musiałem do ładować ten do diesla.To wszystko.Oczywiście raz w roku sprawdzania poziom elektrolitu(mimo że teoretycznie są bezobsługowe)Ten w almerze padł po 11 latach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Na zwarcia płyt nie ma wpływu pora roku,a prędzej stan i poziom roztworu kwasu i nie lub przeładowanie. Oczywiście wiek baterii też ma znaczenie. Taak,spróbuj pomachać łopatą w pełnym słońcu,gdy w cieniu ok +40 st.C. Jak długo wytrzymasz ? Dlatego nie dziwi mnie,że aku też pada gdy żar z nieba. Moje aku mają 9 i 8 lat i cały czas dają sobie radę...odpukać.Jeden raz przez ten okres musiałem do ładować ten do diesla.To wszystko.Oczywiście raz w roku sprawdzania poziom elektrolitu(mimo że teoretycznie są bezobsługowe)Ten w almerze padł po 11 latach Pewnie dlatego,że na pierwszy montaż idzie lepsza jakość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cicina Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Witam, Odświeżam temat. Przed zimą pojawiły się pierwsze niedociągnięcia po eksploatacji po 5 latach akumulatora- oryginalny Tudor 47Ah. Zadzwoniłem do serwisu i zaproponowali darmowy przegląd i ewentualnie nowy za 280 złotych- nie potrafię znaleźć nowych tudorów na necie. Czy w nowych modelach Note instalują już inne akumulatory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 31 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2016 Witam, Odświeżam temat. Przed zimą pojawiły się pierwsze niedociągnięcia po eksploatacji po 5 latach akumulatora- oryginalny Tudor 47Ah. Zadzwoniłem do serwisu i zaproponowali darmowy przegląd i ewentualnie nowy za 280 złotych- nie potrafię znaleźć nowych tudorów na necie. Czy w nowych modelach Note instalują już inne akumulatory? Pewnie 50Ah jakaś Centra,albo Varta w najbliższym sklepie, tańsza i też nie gorsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krakus_E12 Opublikowano 1 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2016 W nowych masz 65 Ah z obsługa start-stop z tego co pamiętam Exide Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2016 Witam, Odświeżam temat. Przed zimą pojawiły się pierwsze niedociągnięcia po eksploatacji po 5 latach akumulatora- oryginalny Tudor 47Ah. Zadzwoniłem do serwisu i zaproponowali darmowy przegląd i ewentualnie nowy za 280 złotych- nie potrafię znaleźć nowych tudorów na necie. Czy w nowych modelach Note instalują już inne akumulatory? Słyszałem, że już do Nissanów wkładają inne. Jak wymieniałem jakiś czas temu akumulator w ASO, nowy miał oczywiście etykiety Nissana, ale nie był to już Tudor. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fish1 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Jeden z naszych kolegów w Tiida użytkował fabryczny akumulatr na pewno więcej niż 5 lat i nie maił problemów. Pisał o tym w tamtym roku i myślę, że jest duża szansa, że ten aku w dalszym ciągu działa . Pierszy fabryczny w innym Nisanie temu samemu koledze wytrzymał ma 10 lat. Tak więc można! Poczytaj w tym wątku: http://forum.nissank...ra/page__st__20 U mnie też wytrzymał 10 lat (2006) i niestety mrozów w styczniu 2017 nie wytrzymał. Poszukuję następcy, może ktoś coś polecić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Ja mam Boscha 52Ah od 1,5 roku, narazie, odpukac, nie zawiodl ani razu. Poprzedni oryginalny padl w lecie po 8,5 latach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czeslaw4 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 W stacjach ASO Nissan obecnie jest promocja na akumulatory. Oryginalny 279 zł. Warto, bo są długo żywotne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris-one Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Ja mam Renault-Nissan Tudor 47Ah , 2012 rok produkcji auta i radzi sobie bez kłopotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 2 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2017 Coś mi się wydaje że na mój aku Tudor 47 Ah nadszedł czas żywota. Staruszek ma już 9 wiosen. Na razie zauważyłem że kontrolka jest czarna. Doładuję i sprawdzę czy trzyma napięcie? Problemów z rozruchem jeszcze nie ma. Może zima dała mu w kość i może któregoś dnia nie zapalić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 2 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2017 Bardzo dobry wynik. Jak będziesz go w takim stanie używać, to może paść nagle. Jak naładujesz do "zielonego oczka" i będziesz się tego trzymał, to jeszcze posłuży. Jak chcesz mu przedłużyć żywota, zmień mu biegunowość. Rozładuj i naładuj odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 (edytowane) Bardzo dobry wynik. Jak będziesz go w takim stanie używać, to może paść nagle. Jak naładujesz do "zielonego oczka" i będziesz się tego trzymał, to jeszcze posłuży. Jak chcesz mu przedłużyć żywota, zmień mu biegunowość. Rozładuj i naładuj odwrotnie. Dlatego napisałem że pada lub mrozy dały mu się we znaki. Przed rokiem też się rozładował do czarnego. Naładowałem i wytrzymał na zielonym rok. Jednak takie objawy świadczą, że pomału się kończy, ponieważ wcześniej oprócz kontroli wizualnej oczka nie zaglądałem do niego. Sprawdzałem kilka razy napięcie , prąd ładowania i to wszystko. Może będzie dobrze? Dlatego napisałem że pada lub mrozy dały mu się we znaki. Przed rokiem też się rozładował do czarnego. Naładowałem i wytrzymał na zielonym rok. Jednak takie objawy świadczą, że pomału się kończy, ponieważ wcześniej oprócz kontroli wizualnej oczka nie zaglądałem do niego. Sprawdzałem kilka razy napięcie , prąd ładowania i to wszystko. Może będzie dobrze? Niestety padł. Ładowanie nie pomogło. Wieczorem odpaliłem auto, a rano klapa. Pomiar napięcia 9,85 V. Zakupiłem co było w pobliżu Centra Futura Carbon Boost 47 Ah, 450 A. Podobno dobre i 3 lata gwarancji. Przy okazji wypróbowałem wpisywanie kodu do radia bez kodu( code in, naciskamy klawisz nr 4 trzymając dwa razy wciskamy klawisz zasilania i radio gra) Jest to jednak sposób na krótko, ponieważ po zgaszeniu auta czynność trzeba powtarzać. Nie wiem czy po jakimś czasie radio samoczynnie się nie włącza na code in? Dla kogoś kto zgubił kod taki sposób na jakiś czas może wystarczyć. Ponieważ nie udało mi się podtrzymać napięcia wszystko się wyzerowało, chociaż miałem podłączony Booster. Więc kod do radia i kalibrację szyby od strony kierowcy musiałem zrobić od nowa. Edytowane 4 Marca 2017 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.