WOLF79 Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 WITAM,Jestem świeżym posiadaczem nissana p12,2002TDI,po umyciu mojego"sreberka" przestała działac kamera cofania jak również nie opuszcza się przednia szyba od strony kierowcy.Po rozebraniu panelu sterowania szyb i sprawdzeniu brakuje napięcia na styku,na innych prąd dochodzi,bezpieczniki te na zewnątrz jak i w środku OK,Czy to spalony silniczek?Co do kamery to czarny ekran...Z góry dziękuje za poradę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 zobacz czy nie przestawiles ramki od rejestracji badz ruszyles jakos kamery moze jest wycelowana wlasnie w ramke od rejestracji dlatego widzisz czarny ekran to 1 z mozliwych objawow , hm a jak wrzucisz wsteke zalacza sie kamera wyswietla ci zolty napis check before reversing czy jakos tak? czy jest czarne jak smoła?? jesli nie ma napisu to nie wina ramki od rejestracji tylko juz wina kamery Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milsa666 Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 WITAM,Jestem świeżym posiadaczem nissana p12,2002TDI,po umyciu mojego"sreberka" przestała działac kamera cofania jak również nie opuszcza się przednia szyba od strony kierowcy.Po rozebraniu panelu sterowania szyb i sprawdzeniu brakuje napięcia na styku,na innych prąd dochodzi,bezpieczniki te na zewnątrz jak i w środku OK,Czy to spalony silniczek?Co do kamery to czarny ekran...Z góry dziękuje za poradę! Looknij na kawałek serwisówki od P12. Ten pliczek zawiera m.in. elektrykę od podnośników szyb. Od strony 58 prześledź bezpieczniki, a na stronie 60 masz schemat konkretnie od przedniej szyby kierowcy. Jak widzisz musisz sprawdzić napięcie na stykach 1 i 3 - wejściowe do modułu regulatora i silniczka. Jak tam nie ma to wiadomo, a jak jest no to pewnie problem z modułem. Co do kamery to się nie wypowiadam gw.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOLF79 Opublikowano 26 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 zobacz czy nie przestawiles ramki od rejestracji badz ruszyles jakos kamery moze jest wycelowana wlasnie w ramke od rejestracji dlatego widzisz czarny ekran to 1 z mozliwych objawow , hm a jak wrzucisz wsteke zalacza sie kamera wyswietla ci zolty napis check before reversing czy jakos tak? czy jest czarne jak smoła?? jesli nie ma napisu to nie wina ramki od rejestracji tylko juz wina kamery WITAM,WŁAŚNIE TAKI NAPIS MI SIĘ WYŚWIETLA"check before reversing"A CO DO RAMEK TO NIE MAM Z TYŁU :)A OBRAZ JEST CZARNY I MIGAJĄ PASKI,A MOŻE TO SŁAWETNY JUZ CZUJNIK OD WSTECZNEGO???ALE,MAM ŚWIATŁA COFANIA.KAMERKĘ SPR.JUTRO Looknij na kawałek serwisówki od P12. Ten pliczek zawiera m.in. elektrykę od podnośników szyb. Od strony 58 prześledź bezpieczniki, a na stronie 60 masz schemat konkretnie od przedniej szyby kierowcy. Jak widzisz musisz sprawdzić napięcie na stykach 1 i 3 - wejściowe do modułu regulatora i silniczka. Jak tam nie ma to wiadomo, a jak jest no to pewnie problem z modułem. Co do kamery to się nie wypowiadam WSZYSTKO EXTRA ALE NIE BARDZO ROZUMIEM TEN SCHEMAT..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milsa666 Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 WSZYSTKO EXTRA ALE NIE BARDZO ROZUMIEM TEN SCHEMAT..... No to nie jest takie trudne. - te grube kreski to to przewody - oznaczenia na przewodach to kolory przewodów (kiedyś w innym poście podałem plik z oznaczeniami kodów) - na stronie 63 masz - u góry "plus" na dole "minus" napięcia. Idziesz od plusa do minusa - circuit breaker to bezpieczniki (gdzie się znajdują masz w jakimś pliku z serwisówki) - na stronie 63 masz "relay" to przekaźnik, z którego wychodzi całe napięcie do dalszych obwodów. Jeżeli możesz sterować szybami z innych przycisków to oznacza, że napięcie przechodzi dalej itp. - od strony 64 do 66 ciągnie się schemat głównego przełącznika kierowcy (obwody w prostokącie). Masz tam też przełącznik LOCK/UNLOCK do blokowania manipulacją szyb dla pasażerów z tyłu - DZIECI. Przeanalizuj schemat i zobaczysz, że jak jest on w pozycji LOCK to jakakolwiek manipulacja przełącznikami tylnymi nic nie da. Tj. napięcie do silniczka szyby może przyjść tylko od strony kierowcy (prostokąt) - w prostokącie przełączniki sterowania szybami mają oznaczenia U - up, D - down, N - neutral. Zobacz, że w pozycji neutral (czyli gdy kierowca nie ma nic wciśniętego) i gdy nie ma LOCK to pasażerowie z tyłu są w stanie sterować silniczkami. - aby umożliwić sterownie przełącznik składa się z dwóch styków (dwie strzałki połączone przerywaną linią) po naciśnięciu w dowolnym kierunku jeden ze styków przełącza się na "plus" a drugi na "minus" i odwrotnie. Dzięki temu zmieniasz polaryzację silnika i kręcić się on może w dwie strony Uff. Nie wiem jak to prościej opisać. Opis trochę łopatologiczny, ale sam pisałeś, że nie bardzo rozumiesz ten schemat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOLF79 Opublikowano 28 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 No to nie jest takie trudne. - te grube kreski to to przewody - oznaczenia na przewodach to kolory przewodów (kiedyś w innym poście podałem plik z oznaczeniami kodów) - na stronie 63 masz - u góry "plus" na dole "minus" napięcia. Idziesz od plusa do minusa - circuit breaker to bezpieczniki (gdzie się znajdują masz w jakimś pliku z serwisówki) - na stronie 63 masz "relay" to przekaźnik, z którego wychodzi całe napięcie do dalszych obwodów. Jeżeli możesz sterować szybami z innych przycisków to oznacza, że napięcie przechodzi dalej itp. - od strony 64 do 66 ciągnie się schemat głównego przełącznika kierowcy (obwody w prostokącie). Masz tam też przełącznik LOCK/UNLOCK do blokowania manipulacją szyb dla pasażerów z tyłu - DZIECI. Przeanalizuj schemat i zobaczysz, że jak jest on w pozycji LOCK to jakakolwiek manipulacja przełącznikami tylnymi nic nie da. Tj. napięcie do silniczka szyby może przyjść tylko od strony kierowcy (prostokąt) - w prostokącie przełączniki sterowania szybami mają oznaczenia U - up, D - down, N - neutral. Zobacz, że w pozycji neutral (czyli gdy kierowca nie ma nic wciśniętego) i gdy nie ma LOCK to pasażerowie z tyłu są w stanie sterować silniczkami. - aby umożliwić sterownie przełącznik składa się z dwóch styków (dwie strzałki połączone przerywaną linią) po naciśnięciu w dowolnym kierunku jeden ze styków przełącza się na "plus" a drugi na "minus" i odwrotnie. Dzięki temu zmieniasz polaryzację silnika i kręcić się on może w dwie strony Uff. Nie wiem jak to prościej opisać. Opis trochę łopatologiczny, ale sam pisałeś, że nie bardzo rozumiesz ten schemat. DZIeKI STOKROTNE!WlAŚNIE TAKIEGO WYJAŚNIENIA POTRZEBOWAŁEM,POSTARAM SIE TO PRZEANALIZOWAC NA SPOKOJNIE zobacz czy nie przestawiles ramki od rejestracji badz ruszyles jakos kamery moze jest wycelowana wlasnie w ramke od rejestracji dlatego widzisz czarny ekran to 1 z mozliwych objawow , hm a jak wrzucisz wsteke zalacza sie kamera wyswietla ci zolty napis check before reversing czy jakos tak? czy jest czarne jak smoła?? jesli nie ma napisu to nie wina ramki od rejestracji tylko juz wina kamery HEHE,DZISIAJ SIE CZEPILEM KAMERKI I CO?JEDNAK KAMERA DAWAŁA ZA NISKO!TYLKO LEKKO MIGA MOZE TO TEN BRAK MASY W TYLNEJ LAMPIE?PRZY WŁĄCZONYM KIERUNKU MIGA POZYCJA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.