Maciek90 Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Witam! Problem jest nastepujacy:Jade sobie i nagle wywalilo check, patrze w lusterko a za mna kleby niebieskiego dymu, skrecilem w bok i obejrzalem silnik wszystko niby ok. Do domu mialem jeszcze 500m ruszam i od 2tys zaczyna kopcic na niebiesko i przerywa, dojechalem do domu i postal pol godziny, przychodze zapalam, brak checka i nie kopci i moc ok i co to jest??? nigdy sie z takim czyms nie spotkalem. Silnik 2.2di a i przebieg 228 tys. i dzisiaj to samo gaz do dechy i zalaczyl sie check jak puscilem gaz to zgasl check, zatrzymalem sie i w gazie czulem ze cos nie tak z mulowato wchodzil na obroty, przygazowalem mu 2 razy na luzie, poszla wielka GRANATOWA CHMURA I ZACZAL NORMALNIE chodzic, wielokrotnie check podczas przyspieszania zapala sie, ale gasnie po puszczeniu gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Niebieski dym to z reguły spalanie oleju silnikowego razem z ON. Zobaczyłbym czy nie ubywa na bagnecie i sprawdziłbym kompresję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 28 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 tylko to takie dziwne, jechalem i teraz znowu check i tak kopcil na niebiesko ze sie nie dalo jechac, zajechalem na przystanek zgasilem go, zapalilem i brak cheka i nie dymi na zaden kolor, podlaczylem komputer i nie ma zadnego bledu. Wiedzialem ze blad sie kasuje po zgaszeniu ale nie dalo sie dojechac do domu bo tak przerywal jak syrenka i jak glupi kopcil, trzeba wozic kompa ze soba nie zauwazylem ubytkow oleju. Czy moze to byc EGR? Albo bardziej prawdopodobne to TURBO w koncu auto 228 tys i nic nie bylo robione, ale turbo chyba caly czas by kopcilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 Jedź do ASO, oni podłączą CONSULTA i pojeżdżą autem. Wtedy na bank błąd zostanie wyłapany. Skasują Cię na 120 zł i dadzą werdykt. Na moje oko silnik spala olej z ON, dlatego kopci na niebiesko. Jeżeli spala olej jest kilka możliwości. -Dość spore przedmuchy silnika którymi olej spływa odmą do turbosprężarki a potem drugim wężem wraca do silnika z powietrzem z turbiny - jakieś nieszczelności, które powodują, że olej nie jest dobrze zbierany podczas ruchu tłoka w silniku(uszczelniacze) - jeżeli się nie mylę może to być też pęknięta głowica, albo uszkodzona uszczelka pod głowicą (sprawdź płyn do spryskiwaczy, czy nie ma w nim śladów oleju. - mogą to być też uszczelki w turbinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekjw77 Opublikowano 1 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2010 Jedź do ASO, oni podłączą CONSULTA i pojeżdżą autem. Wtedy na bank błąd zostanie wyłapany. Skasują Cię na 120 zł i dadzą werdykt. Na moje oko silnik spala olej z ON, dlatego kopci na niebiesko. Jeżeli spala olej jest kilka możliwości. -Dość spore przedmuchy silnika którymi olej spływa odmą do turbosprężarki a potem drugim wężem wraca do silnika z powietrzem z turbiny - jakieś nieszczelności, które powodują, że olej nie jest dobrze zbierany podczas ruchu tłoka w silniku(uszczelniacze) - jeżeli się nie mylę może to być też pęknięta głowica, albo uszkodzona uszczelka pod głowicą (sprawdź płyn do spryskiwaczy, czy nie ma w nim śladów oleju. - mogą to być też uszczelki w turbinie. witam a wjakim ASO 120? ostatnio 170 za podłączenie Consulta. podkarpacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 (edytowane) witam a wjakim ASO 120? ostatnio 170 za podłączenie Consulta. podkarpacie ODYSSEY Warszawa, ul Górczewska. Swoją drogą dziwne, że w Stolicy taniej niż na Podkarpaciu. A może po prostu na promocję trafiłem... Edytowane 2 Listopada 2010 przez jasio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darekjw77 Opublikowano 2 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2010 ODYSSEY Warszawa, ul Górczewska. Swoją drogą dziwne, że w Stolicy taniej niż na Podkarpaciu. A może po prostu na promocję trafiłem... no nie wiem czy miałeś jakąś promocje, znajomy na śląsku 125zł płacił, oj szkoda że mieszkam w Polsce ( nie ma praktycznie konkurencji i walą ceny jakie im sie podoba. Dokładnie ASO Rzeszów, a może mają takich dobrych specjalistów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 4 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 (edytowane) Problem rozwiazany, jednak to turbina padala, pod koniec juz caly czas tak kopcil i wgl, zalozylem nowa i jest ok, stara miala luzy jak skur........yn wkoncu auto po 228tys, i napewno byl krecony Edytowane 4 Listopada 2010 przez Maciek90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 Problem rozwiazany, jednak to turbina padala, pod koniec juz caly czas tak kopcil i wgl, zalozylem nowa i jest ok, stara miala luzy jak skur........yn wkoncu auto po 228tys, i napewno byl krecony możesz podać więcej szczegółów co do tej wymiany, gdzie, za ile, na jakich warunkach? Nowa, czy regenerowana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 5 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 Sam doszedlem ze to turbo, sam wymienilem (odgroma roboty robilem to 5h) Turbo uzywane ale patrzylem czy nie ma luzow, lepiej nie kupywac kota w worku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasio_ciaputek Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 luzy luzami, pewno uszczelniacze poszły i turbo tłoczyło powietrze z olejem do komory spalania przy większym ciśnieniu, a komputer może dostawał sygnał, że niewłaściwa mieszanka czy co i zapalał się check. Jak wyciągałeś turbinę, demontowałeś przód auta, czy bez demontażu na kanale odkręcałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 5 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 podnioslem go tylko z prawej strony, chlodnice wyciagnolem i od spodu sporo rzeczy trzeba bylo odkrecac, jutro rozbiore to stare turbo i zobacze co bylo nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.