Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

auto/lock pokrętło przy przednich kołąch


Dziadzia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie. :)

 

Moje pytanie brzmi-> od czego służą pokrętła auto/lock w przednich kołach. Domyślam się, że chodzi o włączenie albo zablokowanie napędu, lecz nie jestem do końca pewien. Dzisiaj zakopałem się w błocie i przy cofaniu tylko prawe koła mi się kręciły... Później zobaczyłem, że z prawej strony miałem lock a z lewej auto. Czy jest możliwość, że przez to coś zepsułem? Niepokoi mnie również fakt, że z lewego koła strasznie trzeszczy. Przypuszczam, że jest to tak samo wina właśnie tego urządzenia z pokrętłem, bo gdy załączę napęd 4x4 przestaje trzaskać.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi na moje pytania.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba pokrętła muszą być w takim samym położeniu.

"Lock" - koła spięte sprzęgiełkami z półośkami na sztywno.

"Auto" - przy napędzie 2H przednie koła i półośki są rozłączone (półośki oraz przedni wał nie pracują - oszczędzamy mechanizmy i paliwo). Po włączeniu napędu 4H sprzęgiełka automatycznie (Auto) spinają przednie koła z półośkami i umożliwiają przekazanie napędu na przód.

W pozycji "Auto" jeździmy na codzień i w lekkim terenie. W trudnych warunkach terenowych, gdy istnieje możliwość wtopy, należy oba pokrętła ustawić na LOCK żeby uniknąć uszkodzenia sprzęgiełek. W sytuacji, którą opisałeś mogłeś uszkodzić sprzęgiełko. Jest też parę innych rzeczy z zakresu obsługi i użytkowania, o których trzeba wiedzieć i pamiętać żeby nie narobić sobie szkód. Kup instrukcję obsługi i dokładnie poczytaj, to unikniesz niepotrzebnych awarii i napraw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź :) oczywiście pytanie od razu czy znasz może jakiś sklep bądź witrynę, gdzie mogę zakupić takową instrukcję? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to nie ma gotowców, ale na jakiś forach o tematyce off-road'owej pewnie znajdziesz jakieś informacje. Sam napęd 4h czy 4l należy włączać dużo wcześniej zanim wjedziemy w teren, a nie jak już się zakopaliśmy! Nie można poddawać napędu dużemu obciążeniu dopóki wszystko "na spokojnie" się nie załączy. Jeżeli będziesz się odpowiednio z tym wszystkim obchodził to unikniesz kosztownych napraw, straty nerwów i będziesz cieszył się długo z jazdy w terenie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedź :) oczywiście pytanie od razu czy znasz może jakiś sklep bądź witrynę, gdzie mogę zakupić takową instrukcję? Pozdrawiam

 

 

Instrukcję można zdobyć:

- w ASO

- na Allegro

- od innego użytkownika Y60

- w sieci - na stronach rosyjsko- lub anglojęzycznych.

Wątek był już poruszany na tym forum. Zajrzyj tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich bardzo serdecznie. :)

 

Moje pytanie brzmi-> od czego służą pokrętła auto/lock w przednich kołach. Domyślam się, że chodzi o włączenie albo zablokowanie napędu, lecz nie jestem do końca pewien. Dzisiaj zakopałem się w błocie i przy cofaniu tylko prawe koła mi się kręciły... Później zobaczyłem, że z prawej strony miałem lock a z lewej auto. Czy jest możliwość, że przez to coś zepsułem? Niepokoi mnie również fakt, że z lewego koła strasznie trzeszczy. Przypuszczam, że jest to tak samo wina właśnie tego urządzenia z pokrętłem, bo gdy załączę napęd 4x4 przestaje trzaskać.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi na moje pytania.

 

Pozdrawiam.

Najkrócej i najlepiej /subiektywna ocena/ Spinamy na lock i zapominamy o sprzegiełkach. Czasami warto zajrzeć i przesmarować, najlepiej przed zimą. Po brodzeniu sprzegi lubią "nasiąknąc" trochę wodą. Wyczyścic, przesmarować i cieszyć się dalej jazdą. Zresztą smarować wszystko co sie da jak najczęściej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja. Stara zasada mówi "kto nie smaruje ten nie jedzie". I w Patrolach trzeba o tym pamiętać. Smar i oleje ! Nie będzie wtedy przegrzanych silników, padniętych skrzyń i mostów, wyrdzewiałych kul i cieknących uszczelniaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie. Gdy cofam samochodem mam napęd tylko na prawą stronę. Jeżeli nie mam dopiętego przodu to tylne koła obracają się oba, natomiast jak dołączę przód albo włączę reduktor tylko prawa strona działa. Co zepsułem? :) czego to może być wina. A i dif-lock też się nie załącza. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co piszesz wynika, że są uszkodzenia. Drogą korespondencyjną tego nie naprawimy. Jedź do mechanika, który zna się na Patrolach zanim reszta się rozleci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...