Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11.144] Przyspieszenie na 5 biegu diesel


fastman16
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko odnośnie przyspieszenia traktorka na 5 biegu. U was też trwa to wieki? Piatkę wrzucam przy 3 tys obrotów i zanim się rozbuja to się ciemno robi:). Na pozostałych biegach idzie jako tako jak to diesel więc nurtuje mnie kwestia 5 biegu. Wiem że to nie rakieta ale nie jestem pewien czy coś nie tak z moim traktorem czy ten typ tak już po prostu ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakie kto ma potrzeby i oczekiwania. Ja na przyspieszenie nie narzekam. Wiem że to nie rakieta i nie oczekuje od tego silnika zbyt wiele. Myśle że na 5 biegu przyspieszenie jest wystarczające. 5 wrzucam przy 80km/h podczas normalnej jazdy i spokojnie ten silnik daje rade.

Może siada u ciebie przepływomierz. Jest na forum opisane jak go pomierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wrzucam biegi już przy 2k i jakoś nie czuję straty mocy (jak dla tego modelu) Czasu przyśpieszenia nie mierzę

 

Tak jak napisane powyżej sprawdź przepływkę, a jeszcze wcześniej stan filtra powietrza, do tego stan przewodów od turbo do kolektora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie wymieniłem filtr powietrza ale zauważyłem, że jak z 4 biegu zmieniam bieg na 5 przy ok 2900 obrotów to przyspiesza do 120 słabo a wystarczy że zmienię na 5 przy 3100 obrotów to idzie do 120 km/h elegancko.

Edytowane przez fastman16
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie wymieniłem filtr powietrza ale zauważyłem, że jak z 4 biegu zmieniam bieg na 5 przy ok 2900 obrotów to przyspiesza do 120 słabo a wystarczy że zmienię na 5 przy 3100 obrotów to idzie do 120 km/h elegancko.

 

Takie obroty to zabójstwo dla tego silnika. Owszem, jak ciągniesz już ponad 130 na 5tce to innego wyjścia nie ma, ale nawet do mierzenia czasów przyspieszeń nie ma co ciągnąć na niższych biegach ponad 3000 obr. Do dynamicznej jazdy powinno wystarczyć 2500 a do normalnej tak jak pisał and_pec - 2000.

Edytowane przez jurgenik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie obroty to zabójstwo dla tego silnika. Owszem, jak ciągniesz już ponad 130 na 5tce to innego wyjścia nie ma, ale nawet do mierzenia czasów przyspieszeń nie ma co ciągnąć na niższych biegach ponad 3000 obr. Do dynamicznej jazdy powinno wystarczyć 2500 a do normalnej tak jak pisał and_pec - 2000.

 

Zmieniacie biegi przy 2000obr/min??? Ja zmieniam przy 3000obr i jakoś przez 2 lata nie zauważyłem żeby cokolwiek sie działo z silnikiem. Silnik jest wtedy bardziej elatyczny, lepiej się zbiera. Gdy kupowałem swoją primkę mój mechanik od razu powiedział mi, żeby nie jeżdzić poniżej 2000obr, ponieważ to jest niezdrowe dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mierzyłem czasów przyśpieszeń ale na 5 od prędkości 110km/h wyprzedzam już bez kompleksów :rolleyes: Poniżej 100/h do wyprzedzania wrzucam 3 i zamykam "budzik" A jak mi się nigdzie nie śpieszy to 5 włączam już przy 50 - 60 km/h I w ogóle biegi zmieniam w zakresie 1700-2000 obr/min. I przydałby się 6 bieg w tym aucie :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupiłem to auto to było zamulone strasznie, a odkąd zmieniam biegi przy 3k obrotów to odmulił się bardzo wyjątek robię tylko na 3 biegu (zmieniam przy 2500k na 4).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniam biegi przy okolo 2500 obrotów.

Wydaje mi sie ze przy wiekszych obrotach spalanie wzrasta!!!

A powyżej 110km/h to już bardzo ładnie sie zbiera.Fakt że teraz trzeba uważac deszcze ,liście itp.

Bo można sie zdziwic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obrotów to kłania się trzecie przykazanie diesla

 

3) Czcijcie turbinkę swą i szanujcie , jako najcenniejszą na świecie ,

po dłuższej jeździe zawsze studzić ją będziecie .

A na zimnym silniku niech się noga trwoży

nie deptać z buta mocno bo się wyłoży .

Ciskać zaś możecie rozgrzanego potwora ,

bo konie twe lubią ciepłego traktora .

 

Dodam że dobrze jest od czasu do czasu przedmuchać rurę (tylko bez skojarzeń proszę :) ) w celu pozbycia się sadzy z wydechu i odmulenia traktora. Oczywiście robimy to na rozgrzanym silniku i na litość boską nie na postoju kręcąc prawie do zamknięcia budzika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obrotów to kłania się trzecie przykazanie diesla

 

Dodam że dobrze jest od czasu do czasu przedmuchać rurę (tylko bez skojarzeń proszę :) ) w celu pozbycia się sadzy z wydechu i odmulenia traktora. Oczywiście robimy to na rozgrzanym silniku i na litość boską nie na postoju kręcąc prawie do zamknięcia budzika

 

Należy się z tym zgodzić, ale trzeba też uzupełnić:

 

Pamiętajcie - nasze traktory mają już ponad 10 lat i prawdopodobnie gigantyczne przebiegi przekręcone przy imporcie. Więc z głową Panowie, bo uszczelka pod głowicą to słaba strona CD20T. A wszelkie inne uszczelnienia swoje już też przeżyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą. Pozatym to nie wysokoobrotowy silnik benzynowy stworzony do wyścigów tylko starej konstrukcji DIESEL. Dieslem trzeba jeździć tak jak..................dieslem :rolleyes: On nie ma być szybki tylko mało palić i przejechać duży przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze rozgrzewam auto zanim butuję i turbinę też studzę no ale muszę dla świętego spokoju posprawdzać ten przepływomierz i przewody od turbiny bo coś mi się zdaje że mój traktor mimo wszystko powinien szybciej się zbierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mi też od jakiegoś czasu muli, kiedyś na starcie nie miał siły (zatkałem wężyk EGR ) wydaje się być troszkę lepiej, ale za to nie ma kopa po wyżej 100 gdzie wcześniej szedł jak przeciąg. Dzisiaj wymieniłem olej ,filtry olej , powietrza i paliwa, sprawdziłem jeszcze raz przepływkę , wycieków z turbo nie ma i muli nadal . zastanawiam się nad podłączeniem wężyka od EGR z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie albo zamieńcie traktory na benzynowe GT albo dajcie sobie siana z tymi prędkościami. Teraz piszecie że wam nie ciągną, a tylko patrzeć jak się będziecie skarżyć że dużo wam pala. Zawsze podkreślam to i jeszcze raz powtórzę TD to konstrukcja dla dystyngowanych panów. Mój karawan ma przewozić a nie wozić. Kiedyś też myślałem że samochody są do gonienia, aż się przejechałem na Wisłostradzie tarnobrzeskiej 150km/h podrasowaną renówka 19 z metą prawie w pobliskim stawiku. Miejsce to szczególne bo zamiast ubywać to przybywa krzyży na tym zakręcie. Oby następny nie był wasz jak tam zawitacie nie stosując się do znaku ograniczenia prędkości

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...