amigancik Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 O dziwo z moich obserwacji wynika że: na V biegu 1500obr/min spalanie ok 5,7l na VI biegu 1500obr/min spalanie ok 6,5l 1. Jaka jest najekonomiczniejsza kombinacja bieg/prędkość na trasie ? 2. Jaka jest najekonomiczniejsza kombinacja bieg/prędkość zimą w mieście ? Czy przy tych samych parametrach silnika bieg/obroty spalanie jest większe w automacie, takie samo, czy mniejsze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pustelnik Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Nie wiem jak to jest przy twoim modelu Nissana ale w jakiejś instrukcji do mojej Almery wyczytałem przy jakich prędkościach powinno się zmieniać biegi. U mnie w obrotach to wyszło ze każdy bieg powinienem dociągać do 2000 obr/min i tak to stosuje. ALe na V biegu dociągając do 2000 obr/min wychodzi mi okoł 90km/h a to jak dla mnie trochę wolno więc ciągnę zazwyczaj dalej Sprawdź w instrukcji u siebie jak ci proponują i spróbuj tak pojeździć. I sprawdzisz zarazem jak bardzo odbiega to od Twojego stylu jazdy Dodam może ze przy takiej jeździe jak opisałem Almera pali w granicach 6,2l co jest tak jakby normą. Potwierdza to kilka osób które pytałem jak ich Almerki wychodzą w spalaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 ja zawsze sadzilem, ze jazda na obrotach pomiedzy max momentem a max mocą jest najekonomiczniejsza:-) wiecej krecic bez sensu a bawic sie w PSJ jeszcze gorzej pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dambam Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 W przypadku 1.6 była mowa już, że spalanie przy 80-90km/h na 4 biegu jest znacznie mniejsze niż na 5 biegu. Sprawdziłem to empirycznie i mogę potwierdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Synkro Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 O dziwo z moich obserwacji wynika że: na V biegu 1500obr/min spalanie ok 5,7l na VI biegu 1500obr/min spalanie ok 6,5l 1. Jaka jest najekonomiczniejsza kombinacja bieg/prędkość na trasie ? 2. Jaka jest najekonomiczniejsza kombinacja bieg/prędkość zimą w mieście ? Czy przy tych samych parametrach silnika bieg/obroty spalanie jest większe w automacie, takie samo, czy mniejsze ? Nic w tym dziwnego. Przy tych samych obrotach na VI biegu masz wyższą prędkość niż na biegu V. A jak wiadomo opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości, stąd wyższe spalanie. A jaka jest najlepsza kombinacja bieg - prędkość - ok 90-100 na VI biegu, spalanie powinno oscylować wokół 5.5-6 l/100km. W mieście trudno o jakąkolwiek kombinację jeśli są korki... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość janusz-pawlak Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 O dziwo z moich obserwacji wynika że: na V biegu 1500obr/min spalanie ok 5,7l na VI biegu 1500obr/min spalanie ok 6,5l 1. Jaka jest najekonomiczniejsza kombinacja bieg/prędkość na trasie ? 2. Jaka jest najekonomiczniejsza kombinacja bieg/prędkość zimą w mieście ? Czy przy tych samych parametrach silnika bieg/obroty spalanie jest większe w automacie, takie samo, czy mniejsze ? Minimum spalania (najekonomiczniejsza prędkość) to oczywiście 0 km/h. Nie oto Ci chyba chodzi ? jp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perinoid Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 Minimum spalania (najekonomiczniejsza prędkość) to oczywiście 0 km/h. W takim razie ile litrów będziesz potrzebował na "przejechanie" w ten sposób 100km? Bo z obliczeń wynika, że to dąży do nieskończoności ;-) No, chyba, że poczekasz, aż kula ziemska się obróci albo płyty tektoniczne przesuną ;-) MSPANC :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 W takim razie ile litrów będziesz potrzebował na "przejechanie" w ten sposób 100km? Bo z obliczeń wynika, że to dąży do nieskończoności ;-) No, chyba, że poczekasz, aż kula ziemska się obróci albo płyty tektoniczne przesuną ;-) MSPANC :-D hehe tak OT przypomina mi sie dyskusja z forum seata - ile samochód pali gdy hamuje sie silnikiem :-) :-) :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pustelnik Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 w ten sposób myśląc to na forum Vectry ktoś wydedukował ze silnik 2.5l pali tyle co 1.6l Bo 1.8l pali tyle co 1.6 a 2.0 tyle co 1.8 a 2.5 tyle co 2.0 i mamy koło zamknięte 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 w ten sposób myśląc to na forum Vectry ktoś wydedukował ze silnik 2.5l pali tyle co 1.6l Bo 1.8l pali tyle co 1.6 a 2.0 tyle co 1.8 a 2.5 tyle co 2.0 i mamy koło zamknięte tego nie słyszałem - dobre czyli wniosek co do ekonomicznej jazdy jest prosty - duzy silnik najlepiej V8 ktory pali tyle co V6 które z kolei pali tyle co dobre 2.0 R 4 które w sumie pali tyle co Diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pustelnik Opublikowano 27 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2010 ^^ehhh^^ i to chyba jest najlepszy sposób na tanie i szybkie jeżdżenie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Fiuk Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 To oczywiście żart uzmysławiający jak język potoczny jest daleki od precyzji definicji matematycznych. jp O przepraszam, jako przedstawiciel nauk społecznych, stanowczo protestuję. Definicje werbalne potrafią być wyjątkowo precyzyjne i dokładne. Podam dwa przykłady, dyskusji nie przewiduję, aksjomatycznie uznając swoje racje . 1) Definicja różniczki: winniczek z odejmowanka. 2) Definicja nanosekundy: Uwaga, dobre, bo samochodowe! Czas jaki upływa od momentu zapalenia się zielonego światła do momentu kiedy drugi kierowca zatrąbi na stojącego przed nim. Przepraszam za zmianę tematu, ale sledzę wątek i wydaje mi się, że merytorycznie to już wypisany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waszka Opublikowano 28 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2010 O przepraszam, jako przedstawiciel nauk społecznych, stanowczo protestuję. Definicje werbalne potrafią być wyjątkowo precyzyjne i dokładne. Podam dwa przykłady, dyskusji nie przewiduję, aksjomatycznie uznając swoje racje . 1) Definicja różniczki: winniczek z odejmowanka. 2) Definicja nanosekundy: Uwaga, dobre, bo samochodowe! Czas jaki upływa od momentu zapalenia się zielonego światła do momentu kiedy drugi kierowca zatrąbi na stojącego przed nim. Przepraszam za zmianę tematu, ale sledzę wątek i wydaje mi się, że merytorycznie to już wypisany. PANOWIE i PANIE bez jaj masz ciężką nogę to płać , lekką to w 2,0dci ,4x4 w mieście bez dużych korków zmieścisz się w 8,3 l /100 km Dla przeciwnikow DPF wyjasniam że mimo 6000 km /90% misto nie było żółtego światła/ ale zgodnie z teoria - jazda eko powoduje mniejsz wydzielanie sadzy , a więc teorie obrotow , kręcenia silnika się nie sprawdzają -równo i spokojnie to jest to - fantazja na torze lub autostradzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pustelnik Opublikowano 29 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2010 to u nas zostaje na torze autostrady narazie albo budują albo remontuja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzd Opublikowano 20 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2011 odbieram w kwietniu 2011r QQ 2.0 dci 4x4 A/T Spalanie super,jaki masz przebieg. Co z DPF? Czy jesteś zadowolony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taaatooo Opublikowano 4 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2011 (edytowane) w temacie najekonomiczniejszej prędkości .... dla mnie osobiście: przy 80-90 km/h wychodzi całkiem sympatyczne wskazanie komputera ok. 5.2l/100km górna ekonomiczna dla mnie prędkość to 120 km/h - spalanie wg wskazań komputera wynosi 5.9l/100km przy wyższych prędkościach przyrost spalania wg wskazań komputera jest już zauważalnie wyższy powyższe wyliczenia dotyczą oczywiście spalania w trasie, a jak mi to wychodzi średnio gdzie na razie jeżdżę po mieście (95%) widać w podpisie nie podnoszę tutaj sprawy fizycznego spalania po przeliczeniu zatankowanego paliwa pod korek i wyliczenia matematycznego z przejechanych kilometrów, bo oczywiście spalanie jest wyższe o ok. 0.5l/100km Edytowane 4 Marca 2011 przez taaatooo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bambus Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 X-trail tak samo kłamie o 0,5l/100km Dystrybutor paliwa też może kłamać. Kiedyś klient na stacji wlał paliwo do pojemnika z podziałką i różnica wynosiła 0,5 l na 5 l. Zrobił awanturę, bo korzystał z tego kanisterka na stacjach niemieckich i tam wskazanie dystrybutora i podziałki pokrywało się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lutenet Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Dystrybutor paliwa też może kłamać. Święte słowa. Kiedyś do Sienki tankowałem gaz, butla o poj. 42L a powinno wchodzić 38 i bezpiecznik. A ja patrze 41, 42, 43.... i krzyczę do gościa doooość. A on "no przecież miało być do pełna " Ja spalanie sprawdzam tankując pod korek na tej samej stacji. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kasjer Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Święte słowa. Kiedyś do Sienki tankowałem gaz, butla o poj. 42L a powinno wchodzić 38 i bezpiecznik. A ja patrze 41, 42, 43.... i krzyczę do gościa doooość. A on "no przecież miało być do pełna " Ja spalanie sprawdzam tankując pod korek na tej samej stacji. Pozdr I skasowali Cię za 43 a wlali 38? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papierki2 Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 Ja spalanie sprawdzam tankując pod korek na tej samej stacji. Pozdr Witam, a propos tankowania "pod korek". Proszę przeczytajcie: http://moto.onet.pl/1638720,1,tankujac-pod-korek-psujesz-samochod,artykul.html?node=3 Też tak tankowałem, jednak się już "wyleczyłem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lutenet Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 I skasowali Cię za 43 a wlali 38? Ehhh wtedy byłem jeszcze młody, przestraszony i nie miałem czasu się wymądrzać bo byłem przelotem, ale teraz bym się pokłócił. A co do tankowania pod korek to miałem na myśli do pierwszego odbicia ... (do korka jeszcze trochę brakuje ) Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 5 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2011 (edytowane) Tylko, że zauważyłem, że chyba we wszystkich Nissan'ach jakie znam jest właśnie około 0,5l przekłamania, chyba że na wszystkich stacjach oszukują... mój od przebiegu 5kkm pokazuje dokładnie tyle ile wchodzi wachy(nieraz różnica wynosi 0.1l)warunek tank do pełna i jeżdżę aż do rezerwy-więc nie we wszystkich Edytowane 6 Marca 2011 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 Chyba zostałem oszukany! p.s. Te nissany to jednak trwałe są... 5 milionów km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 (edytowane) Jako ciekawostka powiem Wam, że obecnie jestem w trakcie "rozmów" z serwisem w kwestii usunięcia usterki szarpania silnika. Zgłosiłem, że szarpanie występuje w zakresie ok. 1700-2000 obrotów na każdym z biegów. Zdaniem serwisu "nie powinienem jeździć poniżej 2000 obr/min", a mechanik skwitował, że mam styl jazdy "na taksówkarza"... Nieźle ze mną pojechali, co ? Edytowane 9 Marca 2011 przez Blixten Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
^^ehhh^^ Opublikowano 9 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2011 Trochę przesadzili, ale ogólnie to czuć, że zarówno 1,5 DCi jak i 2,0 DCi nie lubią raczej niskich obrotów. bo tdieselami trzeba jezdzić w zakresie max moment obrotowy <-> max moc - i wtedy nie ma problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.